Skocz do zawartości

Wydech, przepustnica, tryby jazdy


pavvel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Klamka zapadła. Samochód sprzedany z 4 ringami, czas wsiąść do BMW z ringami w lampach :D. Najprawdopodobniej będzie to BMW 430i Coupe. Miało być F30 320i, a będzie chyba grubiej :D


Jako, że uwielbiam mieć wszystko zaplanowane na ostatni guzik, to kwestią taką jest układ wydechowy w aucie. Temat wałkowany nieraz, ale ciężko znaleźć jednoznaczną odpowiedź. Zainteresowałem się trochę tematem, ale nie do końca jest to dla mnie wszystko jasne - nie miałem nigdy BMW, stąd te braki w wiedzy. Pisałem do MG oraz RCP i są pewne rozbieżności.


A więc od poczaku

Chcialbym bardzo głosny wydech. Kropka. Chciałbym, abym mógł go zamknąć i czasem jak boli mnie łeb posłuchać muzyki. Kropka i koniec.


Z tego, co się interesuje, BMW oferuje 4 tryby jazdy - ECO, Comfort, Sport oraz Sport +. Na podstawie oryginalnej przepustnicy, jest otwierana w trybie Sport.

Nie do końca mi ta sprawa pasuje, wolałbym, aby był to patent z rodzaju pilot od przepustnicy lub manualne jej sterowanie z poziomu kabiny kierowcy niezależnie od trybu jazdy. Ponieważ nie widzę sensu otwartej tylko na Sporcie, to znaczy widzę sens, ale nie w moim użytkowaniu. Lubię jeździć na głośnym wydechu, ale niekoniecznie mam ochotę też wtedy mieć biegi na poziomie 4 tysięcy obrotów (jak mniemam, w sporcie skrzynia jest w S - a moze to moj pierwszy brak wiedzy w BMW). Chciałbym sobie pojezdzic czasem lajtowo, a i tak słyszeć strzały, tance i hulance z tylnego zderzaka.


Także ogólnie, sama fabryczna przepustnica jest bardzo dobra, bo koszt czegoś takiego to blisko 1000zł w zakładach z wydechami, także to odchodzi, kwestia jak to zrobić, przeprogramowac, aby manualnie ją sterować? Lub może ustawić, że jest zamknięta tylko w trybie ECO?


Mam nadzieję, że napisałem w miarę zrozumiale. Proszę o rady i zapraszam do dyskusji.

Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W standardowym wydechu (mam mPakiet 330i) to jest subtelna różnica pomiędzy trybami comfort, a sport. Będziesz ją słyszał pod warunkiem, że masz dobre i ciche opony. Delikatne (naprawdę micro) bulgotanie przy jeździe i popcorn przy odpuszczaniu gazu z wyższych obrotów. Niestety popcorn słychać tylko przy otwartym oknie lub w garażu... Tak jest to bardzo wyciszone.

Jak znów weźmiesz wydech mPerformance, to nie ma klapki w wydechu :-(. Jest wtedy głośno lub bardzo głośno. Widziałem na forum opisy osób, które były niestety rozczarowane tym, że jadą długą trasę muszą słuchać buczenia.... dlatego sam z tego wydechu zrezygnowałem...


Jeśli chcesz mieć cicho, a po przełączeniu bardzo głośno to tylko Akrapovic i tego typu rozwiązania z pilotem.


Jeśli chodzi o to, kiedy klapka się otwiera, to na pewno przy uruchamianiu silnika w trybie Comfort (bo zawsze w tym trybie startują BMW). Uruchamia się w trybie Sport/Sport+. Po przełączeniu na ten tryb trzeba przy-gazować i klapka się otwiera.


Jeśli chodzi o to w jakim trybie jest skrzynia itp. to widziałem gdzieś na formum taką tabelkę. Zmiennymi są tryby E/C/S/S+, polożenie lewarka skrzyni biegów (w lewo sport/manual) oraz obroty. To nie jest takie proste ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregonio wprowadzasz w blad Kolege.


W wydechu M Performance jest klapka w wydechu przynajmniej w tym z silnika 340i bo taki wydech posiadam. Otwiera sie na trybie sport i sport+. Na comforcie jest cicho ale jednak troche glosniej vs standardowy wydech, a w trybie sport jest glosniej ale tez bez przesady.


Jak chcesz miec caly czas glosniej to mozesz zrobic operacje wypiecia wtyczki ze sterownika przy wydechu i masz caly czas otwarta klapke i nawet w komforcie jest glosniej. Poelga to na tym, ze odpalasz auto przelaczasz w tryb sport dodajesz troche gazu (bo dopiero wtedy otworzy sie klapka) gasisz silnik i wypinasz wytyczke przy wydechu. Rezultat naprawde fajny i ja tak jezdze juz od roku i brzmi naprawde fajnie :wink: jakbys byl ze slaska to bym Ci mogl kiedys zadwmonstrowac live zawsze wszystko brzmi inaczej niz na youtube czy na jakims nagraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że chcialbym mieć głośno, ale nie kosztem całego trybu jezdnego. Jednoczesnie chciałbym mieć cicho, chociaż na jednym trybie. Tryb sport wymusza ode mnie od razu skrzynie w trybie sport, wyzsze obroty, sztywnosc kierownicy itd, a nie chce jezdzic tylko na takim trybie. Gdybym chcial zawsze miec glosno, to zrobilbym po prostu 3" przelot. :D
Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że chcialbym mieć głośno, ale nie kosztem całego trybu jezdnego. Jednoczesnie chciałbym mieć cicho, chociaż na jednym trybie. Tryb sport wymusza ode mnie od razu skrzynie w trybie sport, wyzsze obroty, sztywnosc kierownicy itd, a nie chce jezdzic tylko na takim trybie. Gdybym chcial zawsze miec glosno, to zrobilbym po prostu 3" przelot. :D

 

No to wlasnie po mojej operacji mozesz jezdzic na Comforcie (bez zmiany trybu skrzyni etc) gdzie jest glosniej ale bez przesady raczej przyejmnu pomruk. Tryb sport powoduje jeszcze glosniejszy wydech nie wytlumacze Ci dlaczego ale tak jest :cool2:


Inna opcja to prwnie sterowana klapa poprzez jaka aplikcje czy pilota, ktora pewnie np MG moglby zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale możesz ustawić tryb sport i nie koniecznie skrzynię na tryb sport wystarczy że masz na D a nie na S.



Jak chcesz mieć głośno to bierz Mg Motorsport polecam i to bardzo ja mam w 428i i ten samochód nie istniał bez tego wydechu inny samochód dużo dużo lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale niestety jednak tryb Sport wymusza pewne rzeczy, których nie chce mieć - utwardzone zawieszenie, twardsza kierownica, pedał gazu reagujący szybciej, wyższe obroty. To fajne dodatki, ale od czasu do czasu, a nie codziennie na dojazdy po mieście, w korkach, do pracy. Natomiast wydech chciałbym mieć otwarty równiez w trybie comfort.

Tylko właśnie, jednocześnie chciałbym mieć możliwość wyciszania go sporadycznie - wjazd do garazu podziemnego, poranne wyjazdy z domu, trasa. Na wszystkie inne okoliczności interesuje mnie głosność.


To jest w tym cały sęk, że nie można przeprogramować, aby powiedzmy klapa byla zamknieta tylko w ECO.

Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregonio wprowadzasz w blad Kolege.


W wydechu M Performance jest klapka w wydechu przynajmniej w tym z silnika 340i bo taki wydech posiadam. Otwiera sie na trybie sport i sport+. Na comforcie jest cicho ale jednak troche glosniej vs standardowy wydech, a w trybie sport jest glosniej ale tez bez przesady.


Jak chcesz miec caly czas glosniej to mozesz zrobic operacje wypiecia wtyczki ze sterownika przy wydechu i masz caly czas otwarta klapke i nawet w komforcie jest glosniej. Poelga to na tym, ze odpalasz auto przelaczasz w tryb sport dodajesz troche gazu (bo dopiero wtedy otworzy sie klapka) gasisz silnik i wypinasz wytyczke przy wydechu. Rezultat naprawde fajny i ja tak jezdze juz od roku i brzmi naprawde fajnie :wink: jakbys byl ze slaska to bym Ci mogl kiedys zadwmonstrowac live zawsze wszystko brzmi inaczej niz na youtube czy na jakims nagraniu.

 

Mam wydech Mperfomance przy 430i, podwójny na jednej stronie. Z tą wtyczką u mnie też tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Faktycznie nie masz tego przy 430i z wydechem dedykowanym. Jednak tylko przy podwojnym z 440i masz i to nawet dwie klapki u mnie z 435i mam jedna.


To Twoj chyba:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/03_2910-tlumik-bmw-m-performance/i58751/kL/sN/r2018


No przykro mi :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregonio wprowadzasz w blad Kolege.


W wydechu M Performance jest klapka w wydechu przynajmniej w tym z silnika 340i bo taki wydech posiadam. Otwiera sie na trybie sport i sport+. Na comforcie jest cicho ale jednak troche glosniej vs standardowy wydech, a w trybie sport jest glosniej ale tez bez przesady.

 

O to przepraszam. Kilka razy na forum czytałem, że nie ma klapki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę nad nastepującym rozwiązaniem

downpipe - czytałem ze RM Motors są całkiem niezle, ale moze ktoś poleci coś innego w dobrej cenie

wywalić srodkowy tłumik i zastapić jak nierdzewką - grosze

ostatnia pucha z przepustnica na przelot - przy zamknietej glosniej niz seria, bo jednak mamy przelot do tego miejsca, ale przy otwartej to już bum bum.

Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.