Skocz do zawartości

Koła na zimę do 435d i 430i


code

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Ktoś mi może rzetelnie wytłumaczyć dlaczego na lato BMW w serii 4 zaleca mieszane koła (przód węższy a tył szerszy) a na zimę już wszystkie takie same?

Mam to samo w 435d Gran Coupe i w 430i Cabrio.

Oba samochody w xDrive.


43763452_479203192575787_2074341437280878592_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Ktoś mi może rzetelnie wytłumaczyć dlaczego na lato BMW w serii 4 zaleca mieszane koła (przód węższy a tył szerszy) a na zimę już wszystkie takie same?

Mam to samo w 435d Gran Coupe i w 430i Cabrio.

Oba samochody w xDrive.


43763452_479203192575787_2074341437280878592_n.jpg

 

Mam to samo ale bradziej mnie zastanawia jak czytać tą tabliczkę :mad2: :mad2:

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To nie jest tabliczka do dobierania opon :mad2: :duh:

Z niej bierzesz wartość ciśnienia do opon, które masz.

I tak po lewej stronie masz rozmiar opon, szukasz swojego. Następnie czy 2 osoby czy załadowane całe auto.

Wartość pierwsza to przednia oś, a druga to tylna. nic skomplikowanego.

Wartość rzędu 2,4 2,7 itd. to w kPa, natomiast wartości rzędu 35, 41 itd. to w psi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo ale bradziej mnie zastanawia jak czytać tą tabliczkę :mad2: :mad2:

 

Ja ją rozumiem tak:

- Pierwsza kolumna to rozmiar opon (jak masz M+S to znaczy że jest to zestaw na zimę).

- Druga i trzecia to ciśnienie na przód i na tył (w zależności ile osób ma jechać)

 

To nie jest tabliczka do dobierania opon :mad2: :duh:

 

OK to skąd wziąć zalecane parametry tak żeby później nie było problemów np. z gwarancją?

Bo w serwisie BMW nie chcą sprzedać innych kół niż te które właśnie na tej tabliczce się znajdują :/

I tak np. nie pozwolili mi użyć oryginalnych felg z lata do zamontowania opon zimowych.

A chciałem wziąć letnie 18" ubrać w zimowki a na lato wrzucić 20".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broszura/instrukcja. W dobie internetu wszystko jest na wyciągnięcie ręki.

A chciałeś uzyć homologowanych przez BMW opon z gwiazdką na boku opony + run flat?

Tak, opony zawsze z gwiazdką i run flat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Chyba nie znajdziesz wytłumaczenia. Jeśli chcesz mieć zgodnie z ich zaleceniami to musisz kupić komplet o jednej szerokości. Dodam że na niemieckich stronach są komplety kół zimowych oryginalne BMW i również wszystkie są jednej szerokości, nawet te wzory (np styling 400) które latem występują jako mieszane.

Ewentualnie możesz dokupić dwie felgi 18" takiej samej szerokości jak przednie i na taki komplet założyć opony z gwiazdką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat.


Fabrycznie mam zamontowane opony letnie przód: 225/45/R18 a tył 255/40/R18. Czy to oznacza, że aby kupić opony na zimę w jednym rozmiarze na przód i tył jak to zaleca producent muszę zmienić felgi, gdyż na felgę 8,5 nie założę opony 225/45/R18?


Myślałem kupić identyczny zestaw jak w przypadku opon letnich, czy może to wpłynąć negatywnie na właściwości jezdne?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Producent nie zaleca wcale na zimę tylko i wyłącznie jednego rozmiaru na przód i tył, aczkolwiek zdarza się tak ale na jednakowych felgach na obydwie osie. Skoro masz tył szerszy daj tam szersze, takie jak na lato.

Mozesz dać oponę z przodu na tył na szerszą felgę nic się nie stanie. parametry będą zachowane. Będzie jedynie naciąg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Producent nie zaleca wcale na zimę tylko i wyłącznie jednego rozmiaru na przód i tył, aczkolwiek zdarza się tak ale na jednakowych felgach na obydwie osie. Skoro masz tył szerszy daj tam szersze, takie jak na lato.

Mozesz dać oponę z przodu na tył na szerszą felgę nic się nie stanie. parametry będą zachowane. Będzie jedynie naciąg.

 

Po co wprowadzasz ludzi w błąd ? Oprócz naciągu zmieni się obwód koła co doprowadzi do destrukcji skrzynki rozdzielczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie wprowadzam ludzi w błąd, masz na dole dowód. Obwód koła jest inny już w seryjnym rozwiązaniu panie destrukcja, przy naciągu na tył i tak obwód się nie zmieni.

Seryjnie przy mieszanym ogumieniu występuje przekłamanie 0,23%, a więc od technicznej strony z naciągiem na tyle i bez mieszanego ogumienia nie będzie błędu nawet. Parametry są te same.

Seria 225/45 na 8.0 przód

255/40 8.5 tył.

tT1AAUr.png

vs jego setup z naciągiem

Kop6c42.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ten kalkulatorek dla chłopaczków od stance możesz sobie wsadzić w buty bo według niego nawet jak dasz 2-3 cale różnicy w szerokości felgi to obwód koła się nie zmienia. Bzdura. Ale jak ktoś chce sprawdzic ile kosztuje skrzynka vtg to może posłuchać rad kolegi.

 

Producent nie zaleca wcale na zimę tylko i wyłącznie jednego rozmiaru na przód i tył, aczkolwiek zdarza się tak ale na jednakowych felgach na obydwie osie.

 

Wejdź sobie na etkę i zobacz jakie są rozmiary kół zimowych do serii 3 i 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

I co w tym dziwnego? :D :duh: :mad2:

A jak ktoś chce dostać 2 z matematyki to niech idzie do kolegi wyżej :D

Każdy kalkulator z dostępnych na internecie ci tak wyliczy, nie tylko ten dla stance chłopaczków.

Zatem jaka jest wartość błędu, skoro kalkulator się myli, daj wartości, że to nie pasuje i przekłamuje. O ile?

Wbrew obiegowej opinii szerokość felgi w małym stopniu wpływa na obwód opony.

Nawet przeszedłem z 8 cali na 9,5. Obwód został, inny calc masz na dole jako dowód. Podpowiem circumference. Różnica może być na logikę promilowa nie więcej.

VilQxQt.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jak już kupisz 4er to możesz przeprowadzić testy na swoim autku :)

Ludzie miewali problemy nawet kiedy zakładali opony o rożnym stopniu zużycia wiec tolerancja jest naprawdę niska. Kalkulator liczy sobie obwód koła z parametrów opony i nie bierze pod uwagę naciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już kupisz 4er to możesz przeprowadzić testy na swoim autku :)

Ludzie miewali problemy nawet kiedy zakładali opony o rożnym stopniu zużycia wiec tolerancja jest naprawdę niska. Kalkulator liczy sobie obwód koła z parametrów opony i nie bierze pod uwagę naciągu.

 


Ja ostatnio załamałem się, że znowu mam do naprawy xdrive a to tylko w jednym kole 0,5 bara mniej :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent nie zaleca wcale na zimę tylko i wyłącznie jednego rozmiaru na przód i tył, aczkolwiek zdarza się tak ale na jednakowych felgach na obydwie osie. Skoro masz tył szerszy daj tam szersze, takie jak na lato.

Mozesz dać oponę z przodu na tył na szerszą felgę nic się nie stanie. parametry będą zachowane. Będzie jedynie naciąg.

 

Po co wprowadzasz ludzi w błąd ? Oprócz naciągu zmieni się obwód koła co doprowadzi do destrukcji skrzynki rozdzielczej.

 

A jak nie mam zamiaru robić naciągu, tylko założyć zestaw o rozmiarach takich jak koła letnie to będzie ok z zimówkami, czy lepiej kupić drugi komplet felg o jednakowych szerokościach i wtedy założyć identyczne opony na przód i tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent nie zaleca wcale na zimę tylko i wyłącznie jednego rozmiaru na przód i tył, aczkolwiek zdarza się tak ale na jednakowych felgach na obydwie osie. Skoro masz tył szerszy daj tam szersze, takie jak na lato.

Mozesz dać oponę z przodu na tył na szerszą felgę nic się nie stanie. parametry będą zachowane. Będzie jedynie naciąg.

 

Po co wprowadzasz ludzi w błąd ? Oprócz naciągu zmieni się obwód koła co doprowadzi do destrukcji skrzynki rozdzielczej.

 

A jak nie mam zamiaru robić naciągu, tylko założyć zestaw o rozmiarach takich jak koła letnie to będzie ok z zimówkami, czy lepiej kupić drugi komplet felg o jednakowych szerokościach i wtedy założyć identyczne opony na przód i tył?

 

Ja tak mam. Mam dwa komplety felg mieszanych. Letnie rof i zimowe zwykłe. Działa tylko napewno jest bardziej slisko. Fizyki nie oszukasz.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli kupilem kola od innego F36 z czujnikami to jak aktywowac/ dodac czujniki cisnienia do mojego auta? Wystarczy zresetowac ustawienia w menu z cisnieniem kol?

Jak masz w kołach czujniki TPMS, to w komputerze resetujesz ciśnienie kół. Ruszasz i w czasie jazdy komputer zapamiętuje ciśnienie w każdym kole ciśnienie. To wszystko, nic nie trzeba więcej robić.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Czy mogę prosić o podsumowanie w temacie opon zimowych do BMW?


Mam xDrive z ogumieniem mieszanym.

Czy zatem nie mogę kupić teraz 4 x 225/45/R18 bo średnica przez naciąg się zmieni i będzie problem z xdrive?

Zostaje zatem zakup zimówek mieszanych, czyli 225/45 + 255/40 lub zmiana felg i wówczas 225/45 x 4?

Które opony mają homologację BMW? Czy mogę założyć Dunlopy WinterSport 5?

I ostatnie pytanie - czy czujniki ciśnienia się przekłada? Czy mogę zatem użyć felg bez czujników ciśnienia (mają taką samą szerokość) i ew. przełożyć czujniki lub po prostu nie używać czujników ciśnienia podczas zimy? Czy to spowoduje niegasnący błąd na desce?

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.