Skocz do zawartości

Adaptacyjne zawieszenie M do BMW 440i GranCoupe


Dprz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wlasnie kupilem w salonie BMW 440i GranCoupe M Sport.

Zastanawia mnie adaptacyjne zawieszenie M. Nie dodalem poki co tego do swojej konfiguracji. Zastanawiam sie czy popelnilem blad. Moglby mi ktos wytlumaczyc bardziej obrazowo jak dokladnie to dziala ? czy to sa tylko inne amortyzatory ? W salonie powiedziano mi ze samochod bedzie twardszy o wiele. Jezdzilem 430i na seryjnym zawieszeniu i jak dla mnie bomba, rewelacja.

Moje pytania:

1) czy samochod bedzie duzo twardszy?

2) jesli tak, to czy tylko w trybie sport ? czy w comfort lub eco nie byloby przesadnie twardo?

3) Czy seryjne zawieszenie nie jest wystarczajaco dobre?

4) Gdzies wyczytalem ze dochodzi wtedy blokada tylnego dyferencjalu. Z czym to sie wiaze? Ponoc auto latwiej wpada wtedy w poslizg.

5) Koszt utrzymania bedzie znacznie wiekszy ?

6) Czy w M pakiecie zawieszenie tez jest seryjne zawiesznie czy jest ono inne ?

6) Cos jeszcze istotnego co powinienem wiedziec ? :)

 

Zdecydowalem nie dodawac tego zawieszania po jezdzie probnej na seryjnym zawieszeniu. Odpowiadalo mi ono w 100% ale wiadomo, nie chcialbym pozniej zalowac.

Troche o aucie:

BMW 440i GranCoupe xDrive M Pakiet Czarny 18calowe czarne felgi lato + zima tez ( letnie sprzedaje odrazu i kupuje 20stki M Performance na lato )

wyzszy zestaw nawigacji

ledowe adaptacyjne swiatla

kamera cofania

czarna skora z niebieska nitka oraz karbonowe wykonczenie srodka

harman kardon

i kilka innych mniej istotnych. oraz dodatki M Performance:

Tylny dyfuzor

spoiler karbonowy

czarny grill

nakladki chromowane na pedaly

hamulce M Performance zloto/zolte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Seryjne zawieszenie jest ok mam adaptacyjne zawieszenie M w F20 i samochód 99% czasu jeździ na standardowych ustawieniach, tryb sportowy używam tak sporadycznie że w następnym aucie na pewno odpuszczę tę opcję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem zawieszenie mperformance i kola 19 - bylo twardo. Zwroc uwage, ze dla kazdego pojecie komfortu oznacza co innego. Czesto ludzie pisza, ze seryjne zawieszenie w 3/4 jest za miekkie i ja rowniez mialem wrazenie, ze dla pewniejszego prowadzenia samochod powinien byc twardszy. Jesli boisz sie kosztow utrzymania to rozwiazaniem moze byc przedluzona gwarancja, koszt niespecjalnie wiekszy niz potencjalne naprawy po dwoch latach. Adaptacyjne zawieszenie to nic innego jak mozliwosc regulacji „twardosci amortyzatorow”.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Seryjne zawieszenie jest ok mam adaptacyjne zawieszenie M w F20 i samochód 99% czasu jeździ na standardowych ustawieniach, tryb sportowy używam tak sporadycznie że w następnym aucie na pewno odpuszczę tę opcję.

O widzisz, a mi akurat tego brakuje w moim F20. Chodzi mi konkretnie o prędkości autostradowe, auto jest krótkie, z lekkim tyłem i przy dużych prędkościach wydaje się mało stabilne w porównaniu do dłuższych samochodów, twardszy i niższy zawias powinien to częściowo zniwelować. Aczkolwiek w 4GC nie powinno być takiego problemu bo jest dłuższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam adaptacyjne zawieszenie M i w trybie sport odpowiada standartowemu zawieszeniu M. Natomiast w trybie comfort jest odczuwalnie bardziej miękkie.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tez 440 i uważam ze jazda na zwykłym zawieszeniu to porażka, jest miękko, za miękko. Sytuacje ratuje adaptacja - moim zdaniem do takiej fury pozycja obowiązkowa, tak samo jak adaptacyjny układ kierowniczy.

Nikt nie bierze auta 326 koni żeby wolno jeździć, a różnica jest kolosalna, no i minimum 19 cali. Różnica w cenie wyjdzie symboliczna przy całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to które Ci pasowało w 430i było z Mpakietem? xDrive, czy bez? To ma znaczenie. mPakiet bez xDrive obniża auto o 1 cm więc musi być twardziej.

Ja mam u siebie xDrive i standardowe (mimo Mpakietu) jest miękkie, chociaż na 18 run flatach dość mocno czuć nierówności. Zauważyłem ogromną różnicę jak założyłem zimowe RunFlaty 17 cali - teraz jest komfortowo, ale auto straciło "swojego ducha". Nie ma takiej frajdy.

 

Sam zastanawiałem się nad adaptacyjnym, tylko że jak chciałbym twardo, to za każdym uruchomieniem musiałbym przełączać na SPORT, bo auto zawsze startuje w COMFORT. Do tego zawsze musisz wyłączyć START STOP .... dużo tego pamiętania za każdym razem.

 

Najlepiej przejedź się jeśli masz gdzie z adaptacyjnym i bez koniecznie z xDrive w 3er lub 4 er. Powinni mieć w ASO takie auta.

Zastanów się jeszcze nad tymi 20 calowymi kołami. Super to wygląda, ale będziesz liczył każdy kamyczek na drodze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jezdzilem 430i xDrive M Pakiet na 20calowych i byla rewelacja. Wczoraj zasiegnalem informacji u zrodla i dowiedzialem sie ze M pakiet to juz jest sportowe zawieszenie M obnizone o 1cm ( w xDrive rowniez ) dlatego tak dobrze mi sie tym jechalo. Zrezygnowalem juz z adaptacyjnego zawieszenia. Dowiedzialem sie tez ze to tylko amory inne, nic wiecej, jak kiedys bede chcial to moge zamienic swoje na te z adaptacyjnego ale jest to bardzo kosztowne pozniej. Zrezygnowalem skoro to co mam mi w 100% odpowiadalo. Boje sie ze w adaptacyjnym w trybie comfort bedzie zbyt miekko a w sport zbyt twardo :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jezdzilem 430i xDrive M Pakiet na 20calowych i byla rewelacja. Wczoraj zasiegnalem informacji u zrodla i dowiedzialem sie ze M pakiet to juz jest sportowe zawieszenie M obnizone o 1cm ( w xDrive rowniez ) dlatego tak dobrze mi sie tym jechalo. Zrezygnowalem juz z adaptacyjnego zawieszenia. Dowiedzialem sie tez ze to tylko amory inne, nic wiecej, jak kiedys bede chcial to moge zamienic swoje na te z adaptacyjnego ale jest to bardzo kosztowne pozniej. Zrezygnowalem skoro to co mam mi w 100% odpowiadalo. Boje sie ze w adaptacyjnym w trybie comfort bedzie zbyt miekko a w sport zbyt twardo :)

 

W zawieszeniu adaptacyjnym w trybie sport jest tak samo twardo jak w zawieszeniu standartowym w M pakiecie.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto użytkuje także żona, i 100% w ustawieniu komfort.

Ja zawsze na obwodnicy Trójmiasta lub autostradach od razu przełączam na sport.

Czy warto dopłacić? Zależy gdzie i jakimi prędkościami będziesz jeździł.

Moje auto:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=192&t=298855


http://lh3.googleusercontent.com/m5Raq8Kpe1CbyDTy05Sr1VaByThmOOElz2BFHsz3NSjoZYnlpY8CAQSROvx0TR81mmLNYj6ck3YtYjeoSNVic1oTTdlYpXJBC7W9VQ=w2400-h1350

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M pakiet to juz jest sportowe zawieszenie M obnizone o 1cm ( w xDrive rowniez )

 

w xdrive nie jest obniżone. Jest cały wątek o tym.

 

Pierwszy przyklad z brzegu:

 

niemieckim konfiguratorze

Zehn Millimeter Tieferlegung senken den Schwerpunkt für höhere Kurvengeschwindigkeiten (keine Tieferlegung bei xDrive Modellen)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jezdzilem 430i xDrive M Pakiet na 20calowych i byla rewelacja. Wczoraj zasiegnalem informacji u zrodla i dowiedzialem sie ze M pakiet to juz jest sportowe zawieszenie M obnizone o 1cm ( w xDrive rowniez ) dlatego tak dobrze mi sie tym jechalo. Zrezygnowalem juz z adaptacyjnego zawieszenia. Dowiedzialem sie tez ze to tylko amory inne, nic wiecej, jak kiedys bede chcial to moge zamienic swoje na te z adaptacyjnego ale jest to bardzo kosztowne pozniej. Zrezygnowalem skoro to co mam mi w 100% odpowiadalo. Boje sie ze w adaptacyjnym w trybie comfort bedzie zbyt miekko a w sport zbyt twardo :)

 

W zawieszeniu adaptacyjnym w trybie sport jest tak samo twardo jak w zawieszeniu standartowym w M pakiecie.

Nie jest. Adaptacyjne ma miękkie sprężyny, sport w adaptacyjnym jest bardziej komfortowy i buja na boki bardziej niż stałe zawieszenie M. Usztywnisz amor w adaptacyjnym, ale nie zmienisz sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zawiech adaptacyjny to nie tylko regulacja amortyzatorów comfort - sport. To również dynamiczne dostosowywanie twardości zawieszenia do nawierzchni po której jedzie samochód. Działa to nieźle i jesli chodzi o użytkowanie auta na codzień jest niezłym kompromisem. Sam lubie twarde auta, ale często w trudach zwykłej codziennej jazdy potrafią dać w kość. Wtedy włączasz tryb comfort i zapominasz o dziurach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jezdzilem 430i xDrive M Pakiet na 20calowych i byla rewelacja. Wczoraj zasiegnalem informacji u zrodla i dowiedzialem sie ze M pakiet to juz jest sportowe zawieszenie M obnizone o 1cm ( w xDrive rowniez ) dlatego tak dobrze mi sie tym jechalo. Zrezygnowalem juz z adaptacyjnego zawieszenia. Dowiedzialem sie tez ze to tylko amory inne, nic wiecej, jak kiedys bede chcial to moge zamienic swoje na te z adaptacyjnego ale jest to bardzo kosztowne pozniej. Zrezygnowalem skoro to co mam mi w 100% odpowiadalo. Boje sie ze w adaptacyjnym w trybie comfort bedzie zbyt miekko a w sport zbyt twardo :)

 

W zawieszeniu adaptacyjnym w trybie sport jest tak samo twardo jak w zawieszeniu standartowym w M pakiecie.

Nie jest. Adaptacyjne ma miękkie sprężyny, sport w adaptacyjnym jest bardziej komfortowy i buja na boki bardziej niż stałe zawieszenie M. Usztywnisz amor w adaptacyjnym, ale nie zmienisz sprężyny.

Jezeli to prawda to w takim razie dzieki bogu nie wzialem adaptacyjnego tylko mam zwykle sportowe zawieszenie M :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem autami (F30 z M pakietem) z oboma typami zawieszeń i w trybie sport nie czułem różnicy. Wypytywałem w ASO i wyjaśniano mi, że tryb comfort w zawieszeniu adaptacyjnym daje miększe nastawy a w trybie sport różnicy nie ma. Najlepiej samemu wypróbować i na tej podstawie podjąć decyzję. Ja wątpliwości nie miałem ponieważ czasem wożę rodzine i potrzebowałem mieć możliwość wyboru między twardym a komfortowym ustawieniem i adaptacyjne zawieszenie spełniło moje oczekiwania.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to prawda to w takim razie dzieki bogu nie wzialem adaptacyjnego tylko mam zwykle sportowe zawieszenie M :)

 

Jeśli masz xDrive i nawet masz Mpakiet to nie jest to takie samo zawieszenie jak Mpakiet bez xDrive

 

A czym sie rozni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez xDrive jest 1cm niżej a co za tym idzie jest trochę bardziej twarde. Auto wydaje się takie trochę cięższe/lepiej przyklejone do asfaltu. Za to na nierównościach bardziej czuć drgania. Tylko żebyś nie spodziewał się jakiejś kolosalnej różnicy :-). Dużo większa różnica jest jak zmienisz lenie 18RF na zimowe 17RF :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no zimowe mam 18 a letnie beda 20.

a co do obnizenia o 1cm, to M Pakiet obniza o 1cm w xDrive, Coupe jest jeszcze o 1cm nizsze w takim razie ? :) To juz pytanie czysto z ciekawosci

mPakiet nie obniża o 1 cm w xDrive. Jest o tym informacja w folderze f30 LCI, na niemieckiej stronie i w konfiguratorze. Ktoś puścił bzdurę i nawet Marek Wieruszewski którego cenię ta bzdurę powtórzył podczas testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no zimowe mam 18 a letnie beda 20.

a co do obnizenia o 1cm, to M Pakiet obniza o 1cm w xDrive, Coupe jest jeszcze o 1cm nizsze w takim razie ? :) To juz pytanie czysto z ciekawosci

mPakiet nie obniża o 1 cm w xDrive. Jest o tym informacja w folderze f30 LCI, na niemieckiej stronie i w konfiguratorze. Ktoś puścił bzdurę i nawet Marek Wieruszewski którego cenię ta bzdurę powtórzył podczas testu.

 

W teście oglądałem, że już obniża. Podobno od 2016.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie obniża. Nawet polski konfigurator po wybraniu xdrive i mpaku nie podaje zawieszenia m-pak, przy wyrzuceniu x-drive takie zawieszenie pokazuje się w opcji wyposażenia z mpakietem.
Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poliftach wlasnie obniza wlasnie z tego co salon mowi w gc xdrive :)

To pokaz mi to na stornie, w folderze lub konfiguratorze, bo ja na niemieckiej stronie w tych właśnie miejscach znalazłem, że się nie obniża. W Polskim folderze drukowanym też chyba byłą taka informacja.

Edytowane przez Gregonio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.