• Reklama

4-er który wybrać?

B38 (418i), N20/B48 (420i, 428i), N55/B58 (435i, 440i), N47/B47 (418d, 420d, 420d ED, 425d), N57 (430d, 435d) S55 (M4)

Moderatorzy: Randall, trzastek

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez turas123 » 25 Kwi 2019 22:41

Powiem tak ale niektorzy mnie zjedza. Ta sama trasa autrostradowa. Predkosc caly czas 200-220. G30 520 spalanie 16,5, a g11 730d 11,5. Nie mowiac juz o glosnosci i kulturze przyspieszania, zapominajac o zywotnosci. 2l caly czas 100% mozliwosci.
Awatar użytkownika
turas123
 
 
 
Posty: 317
Dołączenie: 19 Gru 2017 18:05
Moje BMW: F36

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez Bolek74 » 26 Kwi 2019 14:05

turas123 napisał:Powiem tak ale niektorzy mnie zjedza. Ta sama trasa autrostradowa. Predkosc caly czas 200-220. G30 520 spalanie 16,5, a g11 730d 11,5. Nie mowiac juz o glosnosci i kulturze przyspieszania, zapominajac o zywotnosci. 2l caly czas 100% mozliwosci.


Taką prawidłowość obserwuję od lat: szybka jazda autostrada daje odwrotną korelację między pojemnością a spalaniem (z wyjątkami oczywiście), nie ma przy tym znaczenia rodzaj paliwa. Po przejechaniu 19000 km 440xdrive mam średnie 8,0. Nie zamulam, jeżdżę 95% autostradą. Spalanie w pełni satysfakcjonujące. Nie mam nic przeciwko D jednak kierując się spalaniem, nie wybrałbym diesla.
Bolek74
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 16
Dołączenie: 31 Sty 2018 14:19
Moje BMW: nie powiem

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez turas123 » 26 Kwi 2019 17:42

440i oraz 340i to najlepsze polaczenie nadwozia z motorem. Kwintesencja BMW. W serii 6GT i 7 ten motor juz tak nie zachwyca.
Awatar użytkownika
turas123
 
 
 
Posty: 317
Dołączenie: 19 Gru 2017 18:05
Moje BMW: F36

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez słonik40 » 02 Maj 2019 18:15

Turas trochę przegiales z tym spalaniem 520d. Żona ma diesla o identycznych osiągach i przy prędkości około 180 km na godz. spalanie średnie z trasy przy dystrybutorze wychodziło miedzy 8 a 9. Oczywiście stałe utrzymanie takiej prędkości niemożliwe jest przez cała trasę. Znam wiele osób które jeżdżą 20d i jest mega zadowolonych z ekonomii, ba ten silnik się najlepiej sprzedaje ze wszystkich w BMW i wiele osób kupuje go ponownie. 16 litrów to pali moje 530xi przy prędkości 185 km/h zmierzone na odcinku około 30km ale z całej trasy średnia nigdy mi nie przekroczyła 12 z hakiem przy naprawdę szybkiej jezdzie. Jeslimkolega szuka ekonomii to będzie bardzo zadowolony a mocy wystarczy do sprawnej jazdy chociaż szału nie ma. Spalanie dla 30d poniżej 12 litrów przy prędkości 200 220 to bajki są. Perpetum Mobile jakies.
słonik40
 
 
 
Posty: 571
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez Rufio » 02 Maj 2019 19:40

Jak akurat wierze w spalanie 12 litrow w 30d.
Swego czasu przejechalem 90 km autostradą ze średnią prędkością wg komputera 200 km/h.
Spalanie bylo 13 litrow, byl to jeszcze M57 231KM z 6 biegowym automatem.
Dlatego nowszy N57 z 8 biegowym, może spalic ponizej12 litrow.
Image 330d
Image C43 AMG
Awatar użytkownika
Rufio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2665
Dołączenie: 17 Lis 2006 20:59
Miejscowość: znad morza
Moje BMW: było: E91 320d, MB C63 AMG 6,2l
jest: E93 330 , MB C43 AMG

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez słonik40 » 02 Maj 2019 22:59

Kolega napisał jasno, ze szuka ekonomii a co niektórzy próbują zakrzywić rzeczywistość pisząc ze 30d spała mniej od 20d. Nie spała. Spała więcej. Znajomy ,przesiadł się z 20d na 30 d i spala mu około litr do półtora więcej. Pomijając spalanie sama różnica w cenie zakupu oraz ubezpieczenia sprawia ze 20d jeździ się za darmo. 30d jeździłem i to bardzo przyjemny silnik ale za ta przyjemność trzeba słono zapłacić. Nie jest tez on supermocny i przy 200 220 na godzinę on juz tez się mocno poci i ledwie zipie. Nie jest to v8 albo v12. Ostatnio jechałem a1 z,Krakowa do Gdańska x3 20d i prędkość przelotowa 180 190 bez problemu. Auto miało nalatane prawie 100 tys km i średnie spalanie pokazywało 7,8 a jeździ głównie trasy. W wiekszosci recenzji z uk praktycznie piszą ze 20d to najlepszy silnik od BMW bo osiągi wystarczające a najmniej pije. W Większości salonów w Polsce 3 litrowe silniki słabo dostępne do jazd próbnych. Niech ktoś zapyta się o jazdę próbna seria 3,4,5,1,2 x1,x2,x3,x4 z 3 litrowcem. To samo w mercu i audi. Gdzie są te wszystkie mądrale kupujący auta w salonach gdzie sprzedawcy mówią ze nie maja takich aut do jazd bo żinteresowanie znikome? Podobnie u naszych zachodnich sasiadow. Podsumowując ekonomia to 20d, 30d większa szczypta przyjemności za dodatkowe $$.

Ps 20d rwd tez mozna driftowac jak ktos,potrafi :D :D :D
słonik40
 
 
 
Posty: 571
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez Rufio » 03 Maj 2019 07:44

Jak chcesz chce ekonomii kupuje 420d.
Prowadziłem raporty spalania i wyszlo mi:
320d E91 po 100 tys km 7,5 litra
330d E93 po 200 tys km 9,3 litra

330d z uwagi na mozliwosci troche szybciej jezdzilem.

Oba auta kupione jako demo u dealerow w Polsce, gdzie jeszcze były 6 cylindrowe diesle do testow.
Jak chciałem potem 430d, do jazd próbnych , bez szans.
Tylko 420d i 430i, z nieszczęsnym x drivem.
Tu osiągi widać jak x drive dusi słaby silnik 420d.
http://www.zeperfs.com/en/match6611-734 ... 1-6527.htm

Dlatego, moim zdaniem kompromis osiągi /spalanie to 430i. 420d, to jak dojezdzamy dziennie po 100 "km do pracy.
Image 330d
Image C43 AMG
Awatar użytkownika
Rufio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2665
Dołączenie: 17 Lis 2006 20:59
Miejscowość: znad morza
Moje BMW: było: E91 320d, MB C63 AMG 6,2l
jest: E93 330 , MB C43 AMG

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez galczych » 03 Maj 2019 14:14

Mamy kilka BMW w rodzinie i od czasu do czasu jeździmy razem na wczasy na 2-4 auta. Wg. naszych obserwacji przy dystrybutorze wynika że na trasie 3.0d pali o jakieś 0.7l na 100km więcej niż 2.0d. Jeżeli porównamy z xdrive i bez xdrive to także około 0.7l/100 km. 2.0d xdrive pali tyle saomo co 3.0d RWD. Co ciekawe przy normalnej jeździe 3.0d utrzymuje różnice w spalaniu względem 2.0d w miescie. Natomiast xdrive potrafi spalić w mieście nawet do 1.2l/100km.wiecej niż RWD z tym samym silnikiem. Moj 3.0d RWD przy 180-200 palił okolo 9l. 3.0d Xdrive pali około 10l. Ale jazda 200-220 powoduje wzrost około 2l czyli na poziom 12l.
Czyli spalanie nie jest problemem. Problem to akcyza w 3.0d. Kultura pracy i elastyczność jest sporo lepsza w 3.0d i nawet mój 70letni Ojciec który miał zamiar kupić 2.0d (biturbo) po przejechaniu się jedym i drugim, kupił 3.0d. A zaufajcie mi że jeździ spokojnie i 25d by mu spokojnie wystarczyło.
I taka ciekawostka moje 330d spalało mniej niż szwagra 2.0tdi w A6 jak jechaliśmy jeden za drugim do Chorwacji. Teraz i Szwagier przesiadł się na BMW ;) .
galczych
 
 
 
Posty: 353
Dołączenie: 11 Lip 2008 10:23
Miejscowość: Radom
Moje BMW: Było E46 320d 150ps manual
było E90 330D LCI automat
jest Alpina D3 LCI F31 xdrive, F20 118d LCI.

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez słonik40 » 03 Maj 2019 20:51

3 jednak sporo mniejsza i lzejsza od a6 plus 7 biegowy vs 8 biegowy automat robi roznice.
słonik40
 
 
 
Posty: 571
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez MariuszGD » 15 Maj 2019 12:08

Cześć
Proszę o odp.
1. Jakie są różnice pomiędzy zwyklakiem a mpakiem w środku i na zewnątrz? Szczegółowo bo podstawy znam i nie chce nic pominąć...
2. Czy mpakiet np. zderzaki różnią się po lifcie w 2018r czy są takie same przez cała produkcje?
3. Jaki wydech polecacie do 430i. Myślałem o mperformance z dwiema rurami ale ciężko dostać w rozsądnych pieniądzach...
MariuszGD
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 15
Dołączenie: 16 Lut 2019 12:15
Moje BMW: w drodze...

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez tomasztolala » 15 Maj 2019 16:02

Wydech kolego ten m performance jest po prostu słaby jak za te pieniądze a efekt taki se lepiej mg Motorsport lub akrapovicz
tomasztolala
 
 
 
Posty: 1524
Dołączenie: 21 Lut 2013 15:32
Moje BMW: E90 320d chip 200km
F36 428i 245km

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez MariuszGD » 15 Maj 2019 18:52

MariuszGD napisał:Cześć
Proszę o odp.
1. Jakie są różnice pomiędzy zwyklakiem a mpakiem w środku i na zewnątrz? Szczegółowo bo podstawy znam i nie chce nic pominąć...
2. Czy mpakiet np. zderzaki różnią się po lifcie w 2018r czy są takie same przez cała produkcje?
3. Jaki wydech polecacie do 430i. Myślałem o mperformance z dwiema rurami ale ciężko dostać w rozsądnych pieniądzach...


I jeszcze jedno pytanie.
Czy można przerobić reflektory adaptacyjne USA na EU?
MariuszGD
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 15
Dołączenie: 16 Lut 2019 12:15
Moje BMW: w drodze...

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez turas123 » 16 Maj 2019 12:25

Zderzaki sa takie same w mpakiecie.
Awatar użytkownika
turas123
 
 
 
Posty: 317
Dołączenie: 19 Gru 2017 18:05
Moje BMW: F36

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez BMK » 17 Maj 2019 08:00

tomasztolala napisał:Wydech kolego ten m performance jest po prostu słaby jak za te pieniądze a efekt taki se lepiej mg Motorsport lub akrapovicz

Akrapovic robi wydechy dla M performance.
Awatar użytkownika
BMK
Site Admin
Site Admin
 
Posty: 1088
Dołączenie: 25 Lis 2009 16:50
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: M6 F13 LCI

Re: 4-er który wybrać?

Postprzez wehyr » 17 Maj 2019 09:44

BMK napisał:Akrapovic robi wydechy dla M performance.


Chciałem już to kilka dni temu napisać ale mogę komenty są sukcesywnie usuwane :mrgreen:
Awatar użytkownika
wehyr
 
 
 
Posty: 674
Dołączenie: 12 Kwi 2016 21:13
Miejscowość: Nikozja
Moje BMW: 330i 2017 322ps/485nm
Stage 2+

PoprzedniaNastępna

Powróć do F32-33, F36, F82-83

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość