Skocz do zawartości

BMW 428i 2014 - awaria silnika


monika1234

Rekomendowane odpowiedzi

N54 to inna konstrukcja silnika wiec nie rozumiem okreslenia N54/N55. N55 byl produkowany w podobnych latach co N20.

Wyznacznikiem awaryjnosci sa egzemplarze stojace w warsztatach/serwisach, a nie ceny na allegro.

Silnik B58 jest produkowany w trzeciej juz generacji, wiec idac twoim tokiem rozumowania pierwsze B58 bylo nieudane?


Wszystkie silniki beda teraz coraz czesciej usprawniane, ciagle zmieniaja sie dopuszczalne normy.

Marka BMW od kad zaczela wspolpracowac z toyota, bardzo mocno weszla w hybrydy plug-iny i elektryki.

Cieszmy sie z tego bo dzieki temu nadal mozemy cieszyc sie z silnikow 6 i 8 cylindrowych.


Widziales najnowsza generacje B57? Nawet odma juz jest 2 elementowa, pasywna + aktywna z wirowka talerzowa, o chlodnicach spalin juz nie wspomne.


Koniec koncow zeby nie bic piany powiem krotko.

Wolal bym N55 od swojego N20 bez dwoch zdan, ale biorac pod uwage inne silniki BMW nie mam prawa narzekac na swoj silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N20 to niewypał.

Bmw produkowalo ten silnik tylko 6 lat.

Szybko zmieniono na serię B


Legendarny diesel R6 M57 produkowano przez 13 lat.

 

Przesiadka na mercedesa w najbliższym czasie może będzie coś lepiej.

Jaki?

 


c63 amg w204 czyli prawdziwe v8 myślałem o w205 ale te 4.0 nie brzmi tak jak 6.3 a to do mnie piorytet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N54 to inna konstrukcja silnika wiec nie rozumiem okreslenia N54/N55. N55 byl produkowany w podobnych latach co N20.

 

N55 jest rozwinięciem konstrukcji N54, zatem nazywanie ich innymi konstrukcjami jest nietrafione. Inną konstrukcją to jest B58 które począwszy od closed deck bloku nie dzieli z N54/55 konstrukcyjnie nic.

Pomijam już że w E89 35is do 2016 N54 było sprzedawane równolegle z 35i na N55.


Co do N20, i także N13... Nie jestem ich fanem. Wielu problemów można uniknąć, wymieniając prewencyjnie pewne elementy jak: „rozrząd” i stosując reżim serwisowy z wymianami oleju co 10k km. Minęły w motoryzacji czasy kiedy elementami eksploatacyjnymi silnika były filtry, paski i świece.

Cała norma long life jest czystą kalkulacją producentów i przyjęciem ryzyka awarii, w wąskiej grupie użytkowników - jeszcze podczas trwania gwarancji. Dodając do tego błędy projektowe, które miałyby szansę nie zostać uwidocznione przy większej częstotliwości obowiązkowych serwisów - mamy gotową receptę na „g0wn|ane” silniki.

W aucie żony prewencyjnie wymieniłem rozrząd przy 150k km. Olej zmieniany jest maksymalnie co 10k km. Umówmy się, że takie podejście nie jest problematyczne, a pomaga zaoszczędzić sobie rozczarowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam i żegnam ;) chciałbym umieścić mój ostatni post na forum bmw mając 3 i 4 i opcujac z innymi modelami żegnam się z marką przesiadłem się na 6.3 AMG w204 modelowo starszy model jakoś dźwięk nie do pobicia.



Najgorsza samochód jaki w życiu miałem to bmw 428i. Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.