Skocz do zawartości

BMW 428i 2014 - awaria silnika


monika1234

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


jestem posiadaczką BMW 428i z 2014r. Obecnie mam awarię silnika i zastanawiam się co z tym fantem zrobić. Dwa serwisy stwierdziły, że silnik jest do wymiany. Na jednym cylindrze jest kompresja 2 a na pozostałych trzech 16. Zostały wymienione świece, cewki i wtryski. Brak poprawy pracy, ciśnienie nie podniosło się w cylidnrze. Mechanicy twierdzą, że nie opłaca się zaglądać do głowicy i że na pewno to dół silnika i koszt naprawy będzie wyższy niż wymiana. Czy aby na pewno? Macie jakieś doświadczenie i poratujecie dobrą radą? Odpuścić grzebanie dalej i wymienić silnik?


Dodatkowo powiem, że do silnika był podłączony BOX który lekko zwiększał jego moc. Najprawdopodobniej to on jest winowacją usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolezanko, nie sluchaj nikogo w kolo, bo przez forum nikt z nas nie naprawi ci silnika. Czesto bywa ze naprawa nie bedzie tak droga jak sie wydaje. silnik n20 to wg mnie udana konstrukcja pod warunkiem ze jest dbana.

Powodow takiego stanu rzeczy moze byc kilka, ale najblizej mi to stwierdzenia ze w twoim przypadku problem moze dotyczyc valvetronika a dokladniej z dzwignia posrednia, mielismy 2 przypadki zlamanych dzwigienek.

Trzeba zdjac pokrywe zaworow i obejzec dokladnie elementy walka mimosrodowego. Nie ma co od razu siac paniki i zamawiac kolejnego silnika, a z kupnem silnika bywa bardzo roznie.

Zacznij od pozadnej diagnostyki, podjedz do warsztatu gdzie maja boroskop i przez gniazda swiec obadaja stan tlokow, zaworow i gladzi. Po co od razu rozbierac silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponowal obadac od gory silnik, na pierwszy ogien pokrywa zaworow.

Jedz do jakiegos ogarnietego mechanika, ktory podejdzie do tematu na spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko niestety nie znam się na tym.

Twierdzą, że cylinder jest w 75% dobry i nie ma żadnych rys oprócz lekkich użytkowych. Ogólnie auto jest w jednym z lepszych serwisów w okolicy Wrocławia.

Teraz chcą patrzeć co z tłokiem i czy go przypadkiem nie trzeba wymienić + ewentualnie czy głowica nie będzie potrzebowała renowacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mija 8 dzien a oni nie maja diagnozy? Nie wiem czy to taki dobry serwis. Pierwsze co sie robi to diagnostyka komputerowa, kolejna rzecz to pokrywa do gory i sprawdzenie wszyskiego do okola, kolejna rzecz to sprawdzenie rozrzadu, boroskop i sprawdzenie cylindrow oraz zaworow. ostatecznie demontaz glowicy. Jak sie okaze ze pekniety tlok, to do zrobienia pomiary + honowanie + wymiana tloka z pierscieniami i latasz dalej. Wybacz mi prosze uszczypliwosc, ale to nie jest opel corsa i trzeba mierzyc sily na zamiary, albo cie stac na naprawe, albo ... moze opel corsa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj moje posty naprawa silnika w 428i jest praktycznie nie możliwa ten silnik jest zrobiony z papieru właśnie sprzedałem jakieś 1 miesiąc temu moje 428i 2 silniki padly. Coraz więcej ludzi zaczyna mówić o tym silniku i opinia zawsze sprowadza się do jednego silnik jednorazówka wiem co mówię bo świeżo przerobiłem temat.


Ps: w ASO nowy silnik 90 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomasztolala, ja nie twierdze ze ten silnik jest pancerny. Kazdy wyrabia sobie opinie na temat jakiegos silnika z wlasnych doswiadczen. Powiem wiec tak:

serwisujemy sporo f30, f32, f10, X3 ktore maja pod maska siniki n20 - sa bardzo popularne w tych budach. Przebiegi sa rozne, ale zazwyczaj oscyluja pomiedzy 80-150 tys. Choc zdarzaja sie nawet z przebiegami powyzej 200 tys.

Powaznych awarii zdarzylo sie mniej niz 1%, zazwyczaj sa to usterki rozrzadu, sterownika, wtryskiwacza, pompy wody, pompy paliwa, pompy oleju i jakies duperele. Powaznych remontow tego silnka bylo doslownie kilka sztuk i zazwyczaj zakonczone powodzeniem, raz tylko wymienilismy silnik na nowy. Prawda jest taka ze jak ktos ma pecha, to i palca w tylku zlamie. Wiec nie mowmy ze slnik jest do du.. bo kilku osobom stalo sie nieszczescie. Z moich obserwacji wynika ze silnik jest latwy w obsludze i naprawie. Mysle ze najwiekszy problem tego silnika to apetyt na paliwo w polaczeniu z napedem xDrive :D

Jestem tez w stanie zrozumiec twoje rozczarowanie, bo auto do tanich nie nalezy i jak sie sypie to mozna sie wk.... zdenerwowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kto zaglądał do silnik obdzwoniłem pół Polski różnych magików co się znają na temacie ,powiedzieli jednoznacznie jakby się umuwili ...wina tych dziwnych poglądów ASO czyli wymiana oleju praktycznie co 20 tys.



Samochód nigdy nie pikowany na zimny w zimę nie jeździłem raczej trasy tak jak się należy jak oczko w głowie pilnowane 120 tys i taka przygoda nigdy więcej ale z tego co posiedziałem w temacie jest więcej takich jak ja.


Sprzedałem z zepsutym silnikiem można powiedzieć że w cenie złomu.


Przesiadka na mercedesa w najbliższym czasie może będzie coś lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kto zaglądał do silnik obdzwoniłem pół Polski różnych magików co się znają na temacie ,powiedzieli jednoznacznie jakby się umuwili ...wina tych dziwnych poglądów ASO czyli wymiana oleju praktycznie co 20 tys.



Samochód nigdy nie pikowany na zimny w zimę nie jeździłem raczej trasy tak jak się należy jak oczko w głowie pilnowane 120 tys i taka przygoda nigdy więcej ale z tego co posiedziałem w temacie jest więcej takich jak ja.


Sprzedałem z zepsutym silnikiem można powiedzieć że w cenie złomu.


Przesiadka na mercedesa w najbliższym czasie może będzie coś lepiej.

Który rok i miesiąc produkcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interwaly olejowe przy tym silniku w europie sa co 30tys km, w moim przypadku: 08KA Termin wym.oleju 24 miesiące/30 000 km

Na szczescie w naszym serwisie mamy fajnych doradcow ktorzy sluchaja dobrych rad mechanikow i wiekszosc klientow przyjezdza na wymiany miedzy interwalami. Moze tu tkwi sekret.

Niestety tu chodzi o ekologie i odpady, dlatego te interwaly zostaly tak zaplanowane przez koncerny.

Duze znaczenie ma tez jakosc oleju oraz jego lepkosc, tutaj nie bede sie wdawal w dywagacje bo nie chce odplac lontu.

Ja zmieniam olej co rok, czyli jakies 9-10 tys km, poprzedni wlasciciel mojego auta tez tak zmianial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nergal z calym szacunkiem, ale poprzednio napisales:

Jak tacy specjalisci w ASO szczecin pracują to nigdy tam nie wstawię auta :wink:

 

Wiec gamon z ASO nie bedzie fachowcowi z forum, dawal rad na temat oleju.

Po 2. Czekam na fotki tarcz 370mm w zaciskach 340mm? I cos nie moge sie doczekac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nergal z calym szacunkiem, ale poprzednio napisales:
Jak tacy specjalisci w ASO szczecin pracują to nigdy tam nie wstawię auta :wink:

 

Wiec gamon z ASO nie bedzie fachowcowi z forum, dawal rad na temat oleju.

Po 2. Czekam na fotki tarcz 370mm w zaciskach 340mm? I cos nie moge sie doczekac.

 

W sumie masz racje, nie było pytania. Teraz mam już 100% pewność że u Bońkowskich się więcej nie pojawie tylko pojadę do Poznania, dzięki za rozwianie wszelkich wątpliwości(i oczywiście nie wrzucam wszystkich mechaników z ASO do jednego worka, ale ludzie w ASO szczecin są chyba na starcie negatywnie nastawieni do klienta, a przynajmniej, ja tak miałem podczas kilku moich wizyt) :wink: P.S. Tamten mój post nie odnosił się tylko do tematu tarcz, ale też do reszty Twoich postów. Widać po Twoich postach na forum, że lubisz w sposób mało elegancki udowadniać innym, że nie mają racji, a sam czasami próbujesz komuś wmusić swoją rację niekoniecznie ją mając. Wygląda to w ten sposób mniej więcej- jak poznać mechanika ASO BMW na imprezie? -Sam Ci o tym powie :wink: Autora tematu i moderatora przepraszam za OT.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

N20 to niewypał.

Bmw produkowalo ten silnik tylko 6 lat.

Szybko zmieniono na serię B


Legendarny diesel R6 M57 produkowano przez 13 lat.

 

Przesiadka na mercedesa w najbliższym czasie może będzie coś lepiej.

Jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiane wymusily kolejne wysrubowane normy emisji spalin, a nie koniecznosc zastapienia nieudanego silnika.

Dla przypomnienia silnik N55 takze zostal zastapiony silnikiem B58, czyli co N55 byl niewypalem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

N54/N55 był montowany w latach

2006-2018 czyli 12 lat.

Dopiero seria B jest nadtepna generacją silników


Wyznacznikiem awaryjnosci są ceny na Allegro uzyeanych silników.

Popyt (awarie) /podaż ilość dobrych silników.


M57 są w cenie 3-6 tys zl.

N20 6-12 tys zl.


Podobnie ze skrzyniami biegów ZF do BMW sa za grosze w odróżnieniu od GM czy multitronica do Audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.