Skocz do zawartości

X4 na felgach 20"


troopers

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Ja wypowiem się na przykładzie bliźniaka X3. Wygląd SUPER, ale jest już twardo (runflat sam w sobie też jest twardy) i trzeba uważać, bo z tyłu profil 275/35/20 to listek gumy (przód 245/40/20) Problem z dziurami, wjazdami na krawężniki itp. Trzeba już mocno uważać, bo opony jak w sportowym aucie, aby ich nie uszkodzić. Dlatego ja po jazdach testowych, mam jednak 19" - opony 245/45/19 i 275/40/19, pomimo, że mam zamontowane wszystkie oryginalne dodatki M performance, jakie BMW dedykuje do tego modelu. Wygląd niewiele gorszy, a bez problemu korzystam z możliwości, jakie daje wyższe zawieszenie, bez strachu o felgę, czy oponę na naszych dziurawych drogach, a też często w górach, czy nad jezioro jadąc gruntowymi drogami. Jakoś nie uśmiecha mi się, aby po uszkodzeniu opony przez niski profil, kupować znowu 4 szt. Pirelli runflat z gwiazdką, a 20" opony jeszcze droższe od 19". Przy maksymalnych prędkościach auta, na 20" wiadomo, będzie stabilniej, ale ile korzystasz z vmax w normalnym użytkowaniu? Przy 160 km/h różnic raczej nie widać.

W końcu to jednak nie sportowe auto, a sav, więc niech ma ten kawałem gumy :D

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wypowiem się na przykładzie bliźniaka X3. Wygląd SUPER, ale jest już twardo (runflat sam w sobie też jest twardy) i trzeba uważać, bo z tyłu profil 275/35/20 to listek gumy (przód 245/40/20) Problem z dziurami, wjazdami na krawężniki itp. Trzeba już mocno uważać, bo opony jak w sportowym aucie, aby ich nie uszkodzić. Dlatego ja po jazdach testowych, mam jednak 19" - opony 245/45/19 i 275/40/19, pomimo, że mam zamontowane wszystkie oryginalne dodatki M performance, jakie BMW dedykuje do tego modelu. Wygląd niewiele gorszy, a bez problemu korzystam z możliwości, jakie daje wyższe zawieszenie, bez strachu o felgę, czy oponę na naszych dziurawych drogach, a też często w górach, czy nad jezioro jadąc gruntowymi drogami. Jakoś nie uśmiecha mi się, aby po uszkodzeniu opony przez niski profil, kupować znowu 4 szt. Pirelli runflat z gwiazdką, a 20" opony jeszcze droższe od 19". Przy maksymalnych prędkościach auta, na 20" wiadomo, będzie stabilniej, ale ile korzystasz z vmax w normalnym użytkowaniu? Przy 160 km/h różnic raczej nie widać.

W końcu to jednak nie sportowe auto, a sav, więc niech ma ten kawałem gumy :D

 

Dzięki za odpowiedź. powiem tak aktualnie jeżdzę A4'a B8 zaiweszenie 1BE czyli utwardzone. Mam 19" 255/35... więc wysokość profilu jest na poziomie 137,2 ... jeździ się w miarę ok...

Tutaj przy 20" ... przód 245/40 co daje wysokość profilu 163,2

tył 275/35 vp daje wysokość profilu 127,2


więc raczej aż takiej róznicy nie powinno być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wypowiem się na przykładzie bliźniaka X3. Wygląd SUPER, ale jest już twardo (runflat sam w sobie też jest twardy) i trzeba uważać, bo z tyłu profil 275/35/20 to listek gumy (przód 245/40/20) Problem z dziurami, wjazdami na krawężniki itp. Trzeba już mocno uważać, bo opony jak w sportowym aucie, aby ich nie uszkodzić. Dlatego ja po jazdach testowych, mam jednak 19" - opony 245/45/19 i 275/40/19, pomimo, że mam zamontowane wszystkie oryginalne dodatki M performance, jakie BMW dedykuje do tego modelu. Wygląd niewiele gorszy, a bez problemu korzystam z możliwości, jakie daje wyższe zawieszenie, bez strachu o felgę, czy oponę na naszych dziurawych drogach, a też często w górach, czy nad jezioro jadąc gruntowymi drogami. Jakoś nie uśmiecha mi się, aby po uszkodzeniu opony przez niski profil, kupować znowu 4 szt. Pirelli runflat z gwiazdką, a 20" opony jeszcze droższe od 19". Przy maksymalnych prędkościach auta, na 20" wiadomo, będzie stabilniej, ale ile korzystasz z vmax w normalnym użytkowaniu? Przy 160 km/h różnic raczej nie widać.

W końcu to jednak nie sportowe auto, a sav, więc niech ma ten kawałem gumy :D

 

Dzięki za odpowiedź. powiem tak aktualnie jeżdzę A4'a B8 zaiweszenie 1BE czyli utwardzone. Mam 19" 255/35... więc wysokość profilu jest na poziomie 137,2 ... jeździ się w miarę ok...

Tutaj przy 20" ... przód 245/40 co daje wysokość profilu 163,2

tył 275/35 vp daje wysokość profilu 127,2


więc raczej aż takiej róznicy nie powinno być...

Widzisz kolego, sam sobie odpowiadasz, kupuj 20" :D

Kiedyś w E46 coupe, też miałem opony z tyłu 255/35/19 ( a felgi oryginalne z M3 CSL, aby było ciekawiej) :mrgreen:

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. powiem tak aktualnie jeżdzę A4'a B8 zaiweszenie 1BE czyli utwardzone. Mam 19" 255/35... więc wysokość profilu jest na poziomie 137,2 ... jeździ się w miarę ok...

Tutaj przy 20" ... przód 245/40 co daje wysokość profilu 163,2

tył 275/35 vp daje wysokość profilu 127,2


więc raczej aż takiej róznicy nie powinno być...

 

jak ty to liczysz i w jakich jednostkach podałeś??!!


Przy oponie w twojej A4 masz bok opony o wysokości 255x0,35=89,25mm

W X4 przy felgach 20":

przód bok opony 245x0,40=98mm

tył bok opony 275x0,35=96,25mm


Ja mam u siebie w 5er przy 20" - 85,75mm i to jest zdecydowanie za mało. Już 4 opony rozwaliłem na łódzkich drogach. IMHO idź w 19" - bok opony 110,25mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam X4 z zawieszeniem standardowym na felgach 19".

Letnie opony miałem 19" Pirrelli RUN FLAT - samochód bardzo dobrze zachowywał się w zakrętach i był stabilny podczas szybkiej jazdy. To co mnie irytowało to "nerwowe" zachowanie na koleinach i niski komfort podczas jazdy po dziurach.Wcześniej jeździłem serią 3 z zawieszeniem M na 17" i byłem zadowolony z jazdy na zwykłych oponach.


Na zimę kupiłem 19" Nokiany (nie runflaty) - komfort znacząco się poprawił, natomiast samochód stracił trochę "sportowy", sztywny charakter.


Na lato planowałem kupić 20'' felgi z oponami zwykłymi (nie runflat) - sam się zastanawiam jak będzie się zachowywać w takim zestawie.


Myślałem również o wymianie sprężyn na zestaw EIBACH PRO KIT - ktoś z Was robił takie modyfikacje w swojej x4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w X3 F25 sprężyny Eibach Pro-Kit (-30mm), koła 18" rof. W jeździe autostradowej było ok, nie bujało i nie myszkował samochód, ale w mieście to tragedia. Nie polecam takiego zestawu, chyba że ktoś lubi jak nim telepie na boki :) Za wysoko środek ciężkości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. powiem tak aktualnie jeżdzę A4'a B8 zaiweszenie 1BE czyli utwardzone. Mam 19" 255/35... więc wysokość profilu jest na poziomie 137,2 ... jeździ się w miarę ok...

Tutaj przy 20" ... przód 245/40 co daje wysokość profilu 163,2

tył 275/35 vp daje wysokość profilu 127,2


więc raczej aż takiej róznicy nie powinno być...

 

jak ty to liczysz i w jakich jednostkach podałeś??!!


Przy oponie w twojej A4 masz bok opony o wysokości 255x0,35=89,25mm

W X4 przy felgach 20":

przód bok opony 245x0,40=98mm

tył bok opony 275x0,35=96,25mm


Ja mam u siebie w 5er przy 20" - 85,75mm i to jest zdecydowanie za mało. Już 4 opony rozwaliłem na łódzkich drogach. IMHO idź w 19" - bok opony 110,25mm.

 

:) Nie wiem jak tio liczyłem zakręciłem sie :) sory :) dzieki za naprostowanie

co nie zmeini faktu, że tragedni aż takiej nie mam w A4 na tych 19stkach da radę jeździć :) przy 20" w X4 przy "wyższym boku" przynajmniej nie będzie gorzej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
E tam, strachy na lachy... nie ma co się bać. Fakt, że łatwo je podrapać ale bez przesady. Naczytałem się tych pierdołowatych strachów i bałem się je założyć przez to ale się zdecydowałem i nie żałuję w ogóle. Być może po części też dzięki temu, że właśnie tak wszyscy straszą to moje wrażenia są bardzo pozytywne, widocznie nastawiałem się na jakieś tragiczne doznania ale nie potrzebnie. Owszem czuć, że to szeroki kapeć ale głównie czuć to na korzyść. Twardość w ogóle nie przeszkadza, pewnie trochę pomaga w tym adaptacyjne zawieszenie, nie wiem ale wg mnie nie ma co się bać. W małe dziury koło w ogóle nie wpada, a większe i tak omijam tak samo jak na mniejszych i węższych kołach z zimówkami. Jedyne odczucia na jakiś mały minus to jazda w koleinach, wtedzy bardziej niż na zimówkach wyczuwam lekkie ściąganie ale to na serio jest drobiazg. Jak zestawić te minusy z plusami, które dostrzegam to uważam że warto, szczególnie ze względu wygląd auta - jak dla mnie to dopiero na takich kołach x4 wygląda tak jak powinien. Na 19' to już taki zwyklas i jest ich pełno, na mniejszych to wręcz bieda - nie pasuje do tego auta, a na 20' wygląda obłędnie, czy stoi czy jedzie... jakieś pytania? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
E tam, strachy na lachy... Na 19' to już taki zwyklas i jest ich pełno, na mniejszych to wręcz bieda - nie pasuje do tego auta, a na 20' wygląda obłędnie, czy stoi czy jedzie... jakieś pytania? :D

Żadnych pytań właśnie płynie do mnie X4 M40i na 20stkach. Niestety 2-3 opony jak widzę po zdjęciach złom . Rozumiem, że będę musiał kupić 4 sztuki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam w innym temacie o oponach do X, że muszą mieć jakąś gwiazdkę. O co chodzi z tą gwiazdką? Czy śmiało mogę naprawiać alusy poprzez spawanie, bo też trochę oberwały ?

Przód 245/40 ZR20 felga 8,5Jx20

Tył 275/35 ZR20 felga 10,0Jx20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gwiazdka z boku opony oznacza homologację BMW.

Do napędu xdrive, jeszcze z ogumieniem mieszanym, bezwzględnie należy kupować opony z tą gwiazdką.

Co do felg.Naprawa, naprawie nierówna. Zależy od uszkodzenia felgi,. Podjedź do specjalisty, niech sam oceni szkody, bo jeżeli masz oryginalne felgi 20" z X4 M40i, a nie 20" M performance, raczej pojedyńczych sztuk nie kupisz. Ba, nawet kompletu używanych oryginalnych do X4 M40i ciężko będzie ci znaleźć.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...., bo jeżeli masz oryginalne felgi 20" z X4 M40i, a nie 20" M performance, raczej pojedyńczych sztuk nie kupisz. Ba, nawet kompletu używanych oryginalnych do X4 M40i ciężko będzie ci znaleźć.

I dlatego jest okazja na przejście na felgi 19stki. Tylko czy w M40i to dobry pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie, jak już 19",to kup mieszane z M pakietu.

Szerokość ta sama, tylko inny profil. W końcu masz topowy silnik w X4.

Oczywiście, 4 szt. jednakowej szerokości felg i opon też pasują, ale taki zestaw zostawiłbym na zimę.(zresztą zimówek mieszanych z gwiazdką nie ma).

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Nie, jak już 19",to kup mieszane z M pakietu.

Szerokość ta sama, tylko inny profil. W końcu masz topowy silnik w X4.

Oczywiście, 4 szt. jednakowej szerokości felg i opon też pasują, ale taki zestaw zostawiłbym na zimę.(zresztą zimówek mieszanych z gwiazdką nie ma).

Zdecydowałem się jednak na 19stki przód 8j, tył 8,5j "M" wzór 403. Pytanie teraz jakie opony do nich dołożyć, w jakich rozmiarach? Jedni oponiarze twierdzą, że na przód 225, inni że spokojnie 245, a na tył jedni , że 255 drudzy 275 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.