Skocz do zawartości

BMW X4 XDrive 25D vs 30i


Shadovvs

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,


Jak w temacie jeśli mielibyście do wyboru podobny config BMW X4 w bardzo zbliżonej cenie z silnikiem 25D lub 30i, to który znalazłby się w Waszym garażu?


Z góry dzięki za opinie, bo właśnie stoję przed wyborem.

Edytowane przez Shadovvs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Twoje pytanie jest mniej więcej takie: „Honda czy Opel, co byście chcieli?" - jest bez sensu, bo jest tysiąc za i przeciw.

Zależy to od:

- funduszy,

- czy u dealera stoi gotowiec z rabatem do odebrania od ręki czy raczej będę czekał na auto pół roku po normalnej cenie,

- indywidualnych preferencji,

- pokonywanych km/rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki co do uściślenia zapytania.


Więc tak mam do wyboru dwa gotowce X4 z full wyposażeniem w bardzo zbliżonej cenie. Jeden z silnikiem 25D (231 KM) - Euro 6c, a drugi 30i (250 KM) - Euro 6D-Temp.


-Średnie spalanie 25d to 8,5 litrów diesla

-Średnie spalanie 30i to już 11 litrów benzyny

-Silnik 25D nie otrzymał najnowszej certyfikacji Euro 6D-Temp, a 30i ten certyfikat posiada.


Rocznie nie robię więcej niż 15 tysięcy kilometrów (70% miasto, a 30% trasa), ale bywam też w Niemczech dla przykładu i mam lekkie obawy co zrobią z takimi dieslami poniżej Euro 6D-Temp. No, ale to tylko obawa.


Dlatego moje pytanie brzmi co byście wybrali biorąc pod uwagę spalanie oraz potencjalne obostrzenia dotyczące norm spalin w dużych miastach? Także czytałem zapowiedzi, że diesel ma podrożeć ze względu na przestawianie transportu morskiego na paliwa nisko-siarkowe.


https://spidersweb.pl/bizblog/olej-napedowy-wzrost-cen-ekologiczna-rewolucja/

https://www.reuters.com/article/us-imo-shipping-usa-refiners/new-marine-fuel-rules-to-boost-diesel-prices-for-at-least-a-year-analysts-idUSKCN1TB2CJ


Dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie wersje to full wypasy z każdą opcja jaka była możliwa (m pakiet, kamery 360, pakiet drive assist plus, pakiet innowacji, business i first class).


Jedyna różnica jest taka, że wersja z 25D ma adaptacyjne zawieszenie EDC, a 30i standardowe z m pakietu.


Nie miałem jeszcze okazji się przejechać 25D, ale 30i jest naprawdę żywe przy tej masie, fajnie się zbiera, a silnik benzynowy jest prawie niesłyszalny. 30i ma także bajer w postaci launch control, choć nie sądzę, że z tego będzie się częściej korzystać.


No i nie wiem finalnie czy iść w diesla z większym zasięgiem czy benzynę w odniesieniu do tego Euro 6D-Temp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ja ci powiem bierz benzynę, bo patrzę przez pryzmat swojej skromnej osoby, ale zaraz może przyjdzie inny użytkownik i powie bierz diesla ja tylko dieslami jeździłem.

Są identyczne pod względem wyposażenia i stoją obok siebie - wybór prosty przejedź się jeszcze tylko tym drugim, ale przy twoich przebiegach to benzyna wpisuje się tu bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem fajne wyliczenia apropos ceny za 100 km i zasięgu.


https://www.chceauto.pl/bmw-x4-25d-231km-2018-82505/


Spalanie 8.3 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)

Zasięg 720 km (średni rzeczywisty)

Koszt przejechania 100 km 42 zł

Zbiornik paliwa 60 l


https://www.chceauto.pl/bmw-x4-30i-252km-2018-82504/


Spalanie 11.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)

Zasięg 580 km (średni rzeczywisty)

Koszt przejechania 100 km 56 zł

Zbiornik paliwa 67 l


Teraz pytanie do posiadaczy silnika 30i, czy naprawdę to jest aż ponad 11 litrów przy spokojnej jeździe po mieście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 1 czerwca jestem posiadaczem nowego X4 30i. Wybrałem benzynę, bo tak jak Ty obawiałem się diesla. Przejechałem nim dopiero 1300 km. Zawsze wyłączam START/STOP, czyli auto nie gaśnie mi na postoju. Tankowałem bak trzy razy, zawsze do pełna (do trzeciego odbicia pistoletu) i zawsze kasuję przebieg km, a spalanie jest następujące:

1. tankowanie do pełna po wyjechaniu z salonu, stan licznika to 5km

pierwsze 100 km po mieście, następne 500 km po autostradzie i drogach ekspresowych z V max. 120-140 km/h (docieranie silnika), wszystko w trybie komfort.


2. tankowanie, ok. 59l - rezerwa jeszcze nie świeciła, przejechane 600 km, wyszło więc średnie spalanie 9.8l/100km, komputer pokazywał 9.1l.

jazda mieszana, głownie praca - dom, 22km w jedną stronę, połowę trasy do pracy to obwodnica, V max. 130 km/h, wszystko w trybie ECO PRO (podoba mi się tryb żeglowania).


3. tankowanie, ok.60l - rezerwa się zapaliła, przejechane 575 km, wyszło więc średnie spalanie 10.4l/100km, komputer pokazywał 9.3l.

jazda jak po 2 tankowaniu + trochę stania w korkach, przejechałem ok. 100 km, komputer pokazuje spalanie 11.4l/100km.


Tak wygląda spalanie w moim egzemplarzu, a zaznaczę że jeszcze ani razu nie zrobiłem kick downu, ledwie smagam pedał gazu. Auto rozpędza się dość szybko i nie miałem potrzeby nigdy mocniejszego wciśnięcia pedału gazu. Mam wrażenie że nigdy nawet nie doszedłem do połowy. Strach pomyśleć jak zacznę go normalnie użytkować i deptać mocniej :).

Przesiadłem się z Octavii II 20TDI, którą na 50l robiłem bez najmniejszego problemu ponad 700 km, ale o takich wynikach niestety muszę zapomnieć :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielki dzięki za podzielenie się opinią i doświadczeniami. Wiesz co mnie po przeczytaniu wielu wpisów martwi trochę w 30i?


Mianowicie fakt, że z benzyną trzeba się obchodzić delikatnie i muskać pedał gazu. W przeciwnym wypadku pewnie dojdziesz do 13-14l na 100 km bardzo szybko, a przy dynamicznej jeździe jeszcze więcej. Wiadomo nie kupujesz takiego samochodu jak Cie nie stac na tankowanie, tylko z czasem konczy sie czas zabawy, a wraca rzeczywistosc i rachunki.


W przypadku diesla pewnie zatrzymasz się w okolicach 10l i będzie on bardziej odporny na styl jazdy.


Oczywiście jeśli masz inne przemyślenia to śmiało pisz, bo jeszcze nad tym wszystkim dumam. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oka, miałem okazje znowu pojezdzic 30i i musze przyznac, że wrazenia pozytywne.


Samochod jest naprawde responsywny i fajnie sie zbiera, ale bo zawsze jakies ale jest w tym wszystkim. Przy jezdzie dotrzymujacej kroku innym uczestnikom ruchu w Warszawie szybko widzimy 14l na 100 km. Całkowity zasieg przy 3/4 baku to 400km.


Chyba jednak oczekuje wiecej od takiego samochodu i ide ostatecznie w kierunku diesla - 25D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spalanie diesla jest bardziej równe w stosunku do stylu jazdy, a poza tym, do suva bardziej jednak pasuje charakterystyka diesla, ale to tylko moje zdanie. Ten silnik nie jest zły.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.