Skocz do zawartości

Czym jest i3?


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

BMW wydzielił submarkę "i" i sprzedaje ten model jedynie w jednym z salonów w Warszawie.

I3 to auto typowo elektryczne, zachowujące jednak typowe dla BMW cechy.

Posiada napęd na koła tylne, co więcej także silnik umieszczono z tylu. Jest to auto wielkości segmentu B, jednak w środku ma bardzo dużo miejsca.

Auto wykonano z karbonu i aluminium dzięki czemu jest lekkie - 1,2 tony. 170KM silnik zapewnia B. Dobre osiągi 7,2s do setki. Niestety niska jest prędkość maksymalna -160 km/h. Zasięg na baterii to 100-200 km zależnie od warunków i stylu jazdy.

Auto w standardzie jest bardzo bogato wyposażone m. Innymi w nawigację i ekwiwalent automatycznej skrzyni biegów.

Gwarancja na akumulatory to 7 lat 100 000 km. Auto można wyposażyć w generator spalinowy oparty o silnik motocyklowy zwiększający zasięg. Niestety kosztem osiągów i masy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Bardzo mi sie podoba i3, myślę że świetny pomysł jako auto na codzień do pracy dla kogoś kto porusza się po mieście a pracę powiedzmy traktuje jako hobby...ot taką mam wizję odbiorcy tego auta. No i plus że wjazd do garażu to tylko podładowanie - niezły wypas w ogóle nie szukać stacji paliw... dla niektórych osób myślę bomba rozwiązanie...

 

Mi się nie przydałby ale patrzę na ten produkt z sympatią i myślę że będzie się sprzedawać nawet jako genialna reklama fimy na kółkach...ludzie się przekonają do zalet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Cena to jedno ale równie ważna jest kłopotliwość użytkowania/ładowania. W Polsce to chyba tylko na własnej działce w domku jednorodzinnym z własnego gniazdka. Bo w mieście nie ma praktycznie gdzie. Poza miastem nie ma zupełnie gdzie. No i te akumulatory? Wierzycie, że wytrzymają 7 czy 8 lat na gwarancji? A co po okresie gwarancji, jak sprzedać komuś taki samochód? Ciekaw jestem jaki jest koszt w przeliczeniu na energię elektryczną jednego całkowitego ładowania, no i kalkulacja ile to mnie więcej wychodzi na zł / 100 km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie auta to na razie chyba tylko pokaz możliwości inżynierów albo zabawki dla bogatych hipisów bo jakoś nie znam osoby która by takie coś chciała kupić, takie auta w USA może zrobią jakiś szał, tam Prius jest hitem, a bogaci jeżdzą Fiskerem Karmą, która jest też "na prąd" a ma osiągi baaardzo dobre, tylko że w PL to nie przejdzie chyba nigdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejdzie, przejdzie. Ja mam chęć na takie auto. Na razie sie przyglądam. Ale niezależność latem do mnie przemawia. Mając swoje poletko ogniw możesz jeździć bez zwracania uwagi na ceny czegokolwiek. Jedynka ostatni raz przejechalem ponad 100 km jednego dnia jakieś dwa lata temu. I tak muszę miec dwa auta, wiec jedno z ograniczeniem zasięgu nie jest żadnym problemem. Czekam jednak do przyszłego roku na "tani" model Tesli. Ma kosztować tyle co i3, ale z większym zasięgiem i będzie to większe auto.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie w Stanach też te autka nie zachwycają ,,mobilnością'' ,fakt hybrydy są dosyć popularne. Wspomniana Tesla robi rewelacyjne autko sportowe z kosmicznym wnętrzem ,ale równie kosmiczną jak na USA ceną (100 000 usd) ,w dodatku firma jest na skraju upadku... Sąsiad ma Fiskera ,ale rzadko wyprowadza go ,,na spacer'' ,autko właściwie na całe życie ,bo kto to kupi używane ? Natomiast hybrydy sprzedają się na tyle dobrze ,że montują je nawet w Cadilacu Escalade :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Czyli:

210 tyś za pseudo auto które nie ma żadnych osiągów, wygląda jak smart i którego nie można praktycznie nigdzie podładować..

 

Nie ma żadnych osiągów ? 7.2 do setki to żadne osiągi ? Chyba w innym świecie żyjemy.

To że jest mało punktów ładowania to chyba nie jest wina BMW ?

To jest przyszłość a BMW wypuściło ją teraz. Nie wspomnę już o I8 które w ruchu ulicznym wygląda jakby ktoś przyleciał z kosmosu - rewelacja.

Niestety jak patrzę na komentarze na wszelkich portalach opanowanych przez właścicieli e36 1.6 LPG, których największym marzeniem jest e36 328i LPG to aż szkoda je czytać. Chyba niektórzy stają w rozwoju na zawsze i nigdy nie pojmą tego że cały świat idzie do przodu. Czy ktoś zmusza tych hejterów kupować I3 ? Nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podlacze sie. Mi i3 naprawde sie podoba, fajna bryla, naprawde duzy rozstaw osi przy tych gabarytach i swietne osiagi.

Najslabszym ogniwem tej zabawki caly czas jest bateria. Wyobrazcie sobie teraz pojemniejsze baterie ktore dadza zasieg 600km i zapewnia krotki czas ladowania...

Niebawem to sie tez poprawi. W takim ukladzie auto byloby doskonale juz nie tylko na krotkie odcinki miejskie.

 

Gdybym mial jakas firm i potrzebowalbym reklamy napewno okleilbym nia takie i3. Nie dzialaloby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak sobie czytam, to chyba niektórzy właśnie w XX wieku jeszcze żyją.

 

Auto jest dla konkretnego nabywcy, a nie dla każdego. Tak sam nie dla każdego jest BMW, bo nie każdy lubi płacić kupę kasy za tzw. prestiż.

 

Cena jest adekwatna do auta - spójrzcie sobie na cenę Leafa, bo to jest konkurent. Wtedy już nie będzie taka wysoka, jak się może wydawać.

 

Jeszcze kilka lat temu tyle samo a nawet więcej kosztowało np. Mitsubishi i-Miev. Można powiedzieć, że zabawka a nie auto. To była dopiero cena kosmos.

 

Auto jest stworzone typowo do poruszania się po mieście, dla osoby mieszkającej sobie w domku pod np. Warszawą. Jedzie do pracy. Wraca. Parkuje w garażu, wtyczka w gniazdko i ... Tyle.

A na weekendy wyjeżdża sobie F10 albo taxi + samolot i do ciepłych krajów.

 

Co do akumulatorów - pierwsze Priusy w większości nadal jeżdżą na "fabrycznych" akumulatorach a minęło już wiele lat, więc nie jest z tym tak źle.

 

Osobiście, gdybym sobie spał na pieniądzach, to jak najbardziej kupiłbym sobie takie auto na dojazdy do pracy, jako drugie albo nawet trzecie.

Dzienny przebieg i tak nie przekroczy 100 km. Nawet na jakiejś obwodnicy to więcej niż 160 lecieć nie trzeba a przyśpieszenie w 7-8 sek. do setki jest aż nadto niż wystarczające do miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło pytanie czym jest to auto więc każdy może wyrazić Swoją opinie.

Po za tym nie żyjemy w Japonii także nie ma co w przyszłość za bardzo wybiegać, a przyszłościowe auta powinny być przede wszystkim tanie w zakupie. No ale teraz jest moda na ekologię, hipsteriadę, pedalstwo i całą "tą nowoczesność"

Osobiście uważam że musi chodzić o hajs bo takie auto finalnie nie musi być tanie w utrzymaniu bo jeśli coś się zepsuje to byle henio-mechanik tego nie zrobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli:

210 tyś za pseudo auto które nie ma żadnych osiągów, wygląda jak smart i którego nie można praktycznie nigdzie podładować..

Jakie 210 tysięcy ? Za 140 było z nawigacja profesional. 7s do setki to sa parametry polo gti. W tej samej cenie jest 120d, a patrząc na wyposażenie wyjdzie nawet drożej. Tak jak policzyłem, to wychodzi po przejechaniu 200 tys km na prąd dokładnie tyle samo co za polo gti plus benzyna. Ja bym wolał jednak BMW w tej samej cenie... Jest to jedno z najtańszych aut elektrycznych, a przy tych osiągach w zasadzie bez konkurencji.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło pytanie czym jest to auto więc każdy może wyrazić Swoją opinie.

Po za tym nie żyjemy w Japonii także nie ma co w przyszłość za bardzo wybiegać, a przyszłościowe auta powinny być przede wszystkim tanie w zakupie. No ale teraz jest moda na ekologię, hipsteriadę, pedalstwo i całą "tą nowoczesność"

Osobiście uważam że musi chodzić o hajs bo takie auto finalnie nie musi być tanie w utrzymaniu bo jeśli coś się zepsuje to byle henio-mechanik tego nie zrobi

A niby dlaczego maja byc tanie w zakupie? I tak auta sa bardzo tanie. Dzis można mieć nowe BMW 116i w cenie lanosa 1,6 (uwzględniając inflacje). Jaki sens jest patrzeć tylko na cenę auta? Sam zakup to czesto tylko ułamek kosztów. Przejechanie 300 tys km to 90 tysięcy zł za samo paliwo przy oszednym dieslu i dwa razy wiecej jesli będzie to niezbyt oszczędny benzyniak. To sa prawdziwe koszty, a nie zakup za śmieszne 140 tysięcy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Padło pytanie czym jest to auto więc każdy może wyrazić Swoją opinie.

Po za tym nie żyjemy w Japonii także nie ma co w przyszłość za bardzo wybiegać, a przyszłościowe auta powinny być przede wszystkim tanie w zakupie. No ale teraz jest moda na ekologię, hipsteriadę, pedalstwo i całą "tą nowoczesność"

Osobiście uważam że musi chodzić o hajs bo takie auto finalnie nie musi być tanie w utrzymaniu bo jeśli coś się zepsuje to byle henio-mechanik tego nie zrobi

 

A Twoje e60 serwisuje henio mechanik?

 

Czy w 2003 roku jak zamiast e39 pokazali e60 naszpikowane elektronika i z kontrowersyjnym wygladem nie bylo mody na nowoczesnosc? Preferencje seksualne i reszte tych wywodow zostaw sobie na inne fora bo nie o tym tu mowa.

 

Auto elektryczne ma jeździc za jakis procent ceny benzynowego i jeszcze ma byc od niego tansze ? Nie no argumenty naprawde mocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Argumenty sa o tyle śmieszne, ze oparte na niewiedzy. Auto elektryczne jest do bólu proste jesli idzie o konstrukcje. Większości części ktore znamy z tradycyjnych aut po prostu w nim nie ma. Cały układ napędowy to znany od wieków silnik elektryczny akumulatory i sterowanie. Pan Henio mechanik tego nie naprawi, ale Pan Kazik elektryk bez problemu. Zreszta za wiele tu do naprawy nie ma.

 

Cenę robią akumulatory, ale te cały czas tanieją i jak przyjdzie za te 8-10 lat do ich wymiany w ofercie będzie pewnie masa chińczyków o lepszej pojemności za ułamek ceny. I za stare akumulatory tez dostaniemy jakaś kase, bo owszem do auta sie juz nie bedą nadawać ze względu na zbyt niska pojemność, ale do innych zastosowań jak najbardziej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja gorąca ,ale zaryzykuję... Podtrzymuję opinię ,że w mojej subiektywnej ocenie : ,,jakość wykonania i3 bardzo nędzna'' ,pomijam kwestie ceny (to zależy od portfela ew. nabywcy) :wink: Natomiast pełna zgoda co do i8 = ODLOT :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo pojmuję jak komuś komu podoba się mniej więcej M3 czy seria 5 czy cokolwiek z BMW może podobać się sylwetka i3. Mi się nie podoba. Gdyby i3 wyglądał tak samo jak nowa trójka, piątka itd tylko był elektryczny czemu nie - jak dla mnie. Ale to kwestia gustu, jednym się podoba, drugim nie.

Czy w ciągu 10 lat dokona się znaczący postęp dotyczący masy, pojemności ogniw i odporności na wyładowywanie, temperaturę a co zatem idzie na zasięg auta. Nikt na to pytanie nie odpowie i można sobie gdybać. Ale jak spojrzeć na ostatnie 50 lat takiego postępu znaczącego jakoś nie odnotowano. Był ale nie szalony.

Pewnie BMW liczy a może i w tym kierunku działa aby przynajmniej w europie kupujący dostawali jakieś znaczące ulgi na zakup tego auta. Czyli jak to bywa dzisiaj często w świecie pełnym postępu jedni będą płacić w podatkach na zakup i3 przez drugich. Co dla mnie jest niemoralne i jest zwykłym złodziejstwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Nie za bardzo pojmuję jak komuś komu podoba się mniej więcej M3 czy seria 5 czy cokolwiek z BMW może podobać się sylwetka i3. Mi się nie podoba. Gdyby i3 wyglądał tak samo jak nowa trójka, piątka itd tylko był elektryczny czemu nie - jak dla mnie. Ale to kwestia gustu, jednym się podoba, drugim nie.

Czy w ciągu 10 lat dokona się znaczący postęp dotyczący masy, pojemności ogniw i odporności na wyładowywanie, temperaturę a co zatem idzie na zasięg auta. Nikt na to pytanie nie odpowie i można sobie gdybać. Ale jak spojrzeć na ostatnie 50 lat takiego postępu znaczącego jakoś nie odnotowano. Był ale nie szalony.

Pewnie BMW liczy a może i w tym kierunku działa aby przynajmniej w europie kupujący dostawali jakieś znaczące ulgi na zakup tego auta. Czyli jak to bywa dzisiaj często w świecie pełnym postępu jedni będą płacić w podatkach na zakup i3 przez drugich. Co dla mnie jest niemoralne i jest zwykłym złodziejstwem.

 

Uwazaj zeby Cie nie okradli :nienie:

 

Co do wygladu to przypomnij sobie co bylo jak wyszlo bmw 1 :cry2:

 

Co do zasiegu -------> tesla model s :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.