Fokus93 napisał:Witam. Tym razem potrzebuję tarcze i klocki przód tył, szczęki ręcznego, płyn hamulcowy, komplet sprzęgło+dwumasa+łożyszko, olej do skrzyni biegów
KU53950
Witam
Linki do interesujących Pana części:
1. Hamulce przednich oraz tylnych kół- przednie tarcze hamulcowe (ceny za 1 sztukę ; komplet na 2 przednie koła to 2 sztuki):
link, proszę kliknąć tutajOprócz standardowych tarcz hamulcowych w linku znajdują się:
- nacinane tarcze hamulcowe
ATE Power Disc 24.0324-0197.1- wiercone tarcze hamulcowe
Zimmermann Sport 150.3427.52- nacinane tarcze hamulcowe
Zimmermann Black Z 150.3427.53- tylne tarcze hamulcowe (ceny za 1 sztukę ; komplet na 2 tylne koła to 2 sztuki):
link, proszę kliknąć tutajOprócz standardowych tarcz hamulcowych w linku znajdują się:
- nacinane tarcze hamulcowe
ATE Power Disc 24.0320-0195.1- wiercone tarcze hamulcowe
Brembo Xtra 09.9793.1XKorzyści z zastosowania nacinanych tarcz hamulcowych ATE Power Disc oraz Zimmermann Black Z to szybsza oraz agresywniejsza reakcja układu hamulcowego (różnica jest odczuwalna szczególnie podczas jazdy w deszczu) oraz ograniczenie zjawiska fadingu hamulców. Dodatkową zaletą ATE Power Disc jest zwiększona o 50% granica dopuszczalnego zużycia tarcz. Dla wszystkich pozostałych tarcz hamulcowych do Pańskiego BMW wynosi ona 1,6 mm ; dla tarcz ATE Power Disc jest ona zwiększona do 2,4 mm. Niedogodności występujące podczas użytkowania tarcz hamulcowych ATE Power Disc to charakterystyczne, dość głośne huczenie podczas hamowania z wysokich prędkości oraz szybsze zużywanie klocków hamulcowych.
Korzyści z zastosowania wierconych tarcz hamulcowych (tarcze z otworami) Brembo Xtra oraz Zimmermann Sport są podobne jak przy tarczach nacinanych przy czym ograniczenie zjawiska fadingu hamulców podczas dynamicznej jazdy z częstymi hamowaniami z wyższych prędkości jest wyraźniej odczuwalne niż podczas użytkowania tarcz nacinanych. Dodatkową przewagą tego typu tarcz nad nacinanymi jest brak występowania wad w postaci huczenia podczas hamowania z wysokich prędkości oraz szybszego zużywania klocków hamulcowych. Granica dopuszczalnego zużycia dla tarcz Brembo Xtra oraz Zimmermann Sport jest standardowa (1,6 mm).
Oprócz tarcz hamulcowych Oryginalnych BMW polecam: ATE oraz Zimmermann. Jeśli zależy Panu na cichej oraz komfortowej pracy układu hamulcowego polecam standardowe, 'gładkie' tarcze hamulcowe.
- przednie klocki hamulcowe (ceny za komplety na 2 przednie koła):
link, proszę kliknąć tutajOprócz konwencjonalnych klocków hamulcowych w linku znajdują się:
- bezpyłowe ceramiczne klocki hamulcowe
ATE Ceramic 13.0470-7216.2- niskopyłowe klocki hamulcowe
TRW DTEC COTEC GDB1559DTE- bezpyłowe ceramiczne klocki hamulcowe
Textar epad 2379481- tylne klocki hamulcowe (ceny za komplety na 2 tylne koła):
link, proszę kliknąć tutajOprócz konwencjonalnych klocków hamulcowych w linku znajdują się:
- bezpyłowe ceramiczne klocki hamulcowe
ATE Ceramic 13.0470-7217.2- niskopyłowe klocki hamulcowe
TRW DTEC COTEC GDB1626DTE- bezpyłowe ceramiczne klocki hamulcowe
Zimmermann RD:Z 23926.970.1Informacje o ATE Ceramic:
http://www.ate-hamulce.pl/products/disc-brakes/ate-ceramic-brake-pads/Informacje o Textar epad:
https://textar.com/pl/samochody-osobowe/textar-epad/Informacje o TRW DTEC COTEC:
https://www.trwaftermarket.com/pl/produkty/uklad-hamulca-tarczowego/klocki-hamulcowe---dtec/Informacje o Zimmermann RD:Z:
https://www.otto-zimmermann.de/pl/produkty/rd-z-bremsbelaege-staubreduziert-und-komfortabel/Klocki hamulcowe szczególnie polecam: ATE, ATE Ceramic, Textar oraz Zimmermann RD:Z. Jeśli ważne jest dla Pana jak najmniejsze pylenie na felgi oraz wydłużenie okresu eksploatacji tarcz hamulcowych szczególnie polecam ceramiczne klocki hamulcowe ATE Ceramic oraz Zimmermann RD:Z ; jeśli stopień pylenia na felgi jest dla Pana kwestią drugorzędną polecam konwencjonalne klocki hamulcowe ATE oraz Textar.
Wraz z klockami hamulcowymi rekomendowana jest wymiana czujników zużycia:
- czujnik zużycia przednich klocków hamulcowych (ceny za 1 sztukę ; czujnik stosowany jest tylko 1 na 2 przednie koła):
link, proszę kliknąć tutaj- czujnik zużycia tylnych klocków hamulcowych (ceny za 1 sztukę ; czujnik stosowany jest tylko 1 na 2 tylne koła):
link, proszę kliknąć tutajCzujniki polecam: ATE oraz Textar.
Dodatkowo BMW zaleca wymianę sprężyn stabilizujących zaciski hamulcowe jeśli są one starsze niż 4 letnie:
- sprężyny stabilizujące przednie zaciski (dla ATE oraz OE BMW ceny za 1 sztukę ; dla Autofren, ERT oraz Frenkit ceny za 2 sztuki ; komplet na 2 przednie koła to 2 sztuki):
link, proszę kliknąć tutaj- sprężyny stabilizujące tylne zaciski (dla ATE oraz OE BMW ceny za 1 sztukę ; dla Autofren, Bosch, ERT, Frenkit oraz Textar ceny za 2 sztuki ; komplet na 2 tylne koła to 2 sztuki):
link, proszę kliknąć tutajSprężyny polecam: ATE.
- części hamulca ręcznego:

nr 2 (dla ATE cena za 2 sztuki ; dla OE BMW cena za 1 sztukę ; komplet na 2 koła to 2 sztuki):
link, proszę kliknąć tutajnr 3 (dla ATE cena za 2 sztuki ; dla OE BMW cena za 1 sztukę ; komplet na 2 koła to 2 sztuki):
link, proszę kliknąć tutajnr 4 (ceny za komplety na 2 koła):
link, proszę kliknąć tutajnr 5 (ceny za komplety na 2 koła):
link, proszę kliknąć tutajNr 2 to rozpieracze szczęk, a nr 3 to śruby nastawcze regulujące stopień rozpierania szczęk. Jeśli hamulec ręczny działa poprawnie te części nie będą potrzebne podczas standardowej wymiany zużytych szczęk. Części hamulca ręcznego szczególnie polecam: ATE.
- płyn hamulcowy:
Pańskie BMW jest wyposażone w system DSC. Do układów hamulcowych z DSC rekomendowane są płyny o niskiej lepkości (DOT4 LV). Płyny hamulcowe o niskiej lepkości:
link, proszę kliknąć tutaj. Oprócz płynu Oryginalnego BMW polecam ATE. Pojemność układu hamulcowego Pańskiego BMW: 1 l.
2. Sprzęgło oraz dwumasowe koło zamachowe- sprzęgło (tarcza, docisk oraz łożysko wyciskowe z łapą):
link, proszę kliknąć tutaj- dwumasowe koło zamachowe:
link, proszę kliknąć tutajSzczególnie polecam sprzęgło oraz dwumasowe koło zamachowe LUK, ponieważ firma ta jest największym na świecie producentem kół dwumasowych oraz dostawcą kół dwumasowych i sprzęgieł stosowanych przez BMW na pierwszy montaż w większości modeli.
Dodatkowo rekomenduję wymianę poniższych części sprzęgła:

- śrub docisku sprzęgła nr 4:
link, proszę kliknąć tutaj (cena podana jest za 1 sztukę ; wymagana ilość to 6 sztuk)
- trzpienia kulistego łapy łożyska wyciskowego sprzęgła nr 5:
link, proszę kliknąć tutaj- zaczepu sprężynowego łapy łożyska wyciskowego sprzęgła nr 6:
link, proszę kliknąć tutajW przypadku wymiany dwumasowego koła zamachowego rekomenduję zastosowanie nowych śrub:

- śruby dwumasowego koła zamachowego nr 4:
link, proszę kliknąć tutaj (dla OE BMW cena podana jest za 1 sztukę ; dla LUK oraz Sachs ceny podane są za 8 sztuk ; wymagana ilość to 8 sztuk)
Zapobiegawczo można dodatkowo wymienić poniższe uszczelniacze:
- tylny uszczelniacz wału korbowego (tylny uszczelniacz silnika - od strony skrzyni biegów):
link, proszę kliknąć tutaj- uszczelniacz wałka sprzęgłowego (przedni uszczelniacz skrzyni biegów - od strony silnika):
link, proszę kliknąć tutajPowyższe uszczelniacze warto wymienić profilaktycznie, ponieważ do ich wymiany niezbędny jest demontaż skrzyni biegów oraz (w przypadku tylnego uszczelniacza wału korbowego) dwumasowego koła zamachowego. Na równi z Oryginalnymi BMW polecam uszczelniacze Corteco.
3. Olej do skrzyni biegówOlej do skrzyni biegów Pańskiego BMW:
link, proszę kliknąć tutaj. Oprócz oleju Oryginalnego BMW polecam Ravenol. Ilość oleju do skrzyni biegów Pańskiego BMW: 1,6 l.
Pozdrawiam
Maciej Ziółkowski