Skocz do zawartości

Marcin Kwiatkowski E36 320


mesel

Rekomendowane odpowiedzi

Sezon w BMW Challenge rozpoczęty więc wypada się przywitać. Co niniejszym czynię :wink:

 

Ostatni weekend to pierwsza runda dla mnie za sterami BMW oraz pierwsza w sezonie 2015.

Toruń dla debiutanta był wymagający ale i łaskawy. Po całym dniu walki zajęte 2 miejsce w klasie Hobby.

Przegrałem jedynie ze "starym wyjadaczem" z poprzednich sezonów Mariuszem Presiem.

Różnica na koniec dnia to jedynie 0,993 sekundy. Jest nad czym pracować.

 

Teraz pora na odchudzenie auta. Limit w klasie to 1150 kg z kierowcą. U mnie wyszło 1299 kg. Lekka nadwaga :) .

 

Kolejna runda to Nowe Miasto nad Pilicą już 25.04.

 

Kilka poglądowych filmików z Torunia.

 

 

 

 

Dwa porównania przejazdów ze zwycięzcą klasy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W weekend w Nowym Mieście nad Pilicą odbyła się II runda BMW Challenge.

 

Plan zrealizowany w 101 %. Wygrałem w klasie Hobby wszystkie sześć prób, kończąc dzień z przewagą ok. 22 sekund nad kolejnym zawodnikiem.

 

Tu już zabawa była wesoła bo prędkości dochodziły do 180 km/h :).

Jak się ogarnę z fotkami i filmami to coś podeślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejna runda przechodzi do historii.

 

Tym razem organizatorzy wysłali nas do Debrzna na znany obiekt Rallyland. Nazwa idealnie pasuje do warunków. Wspaniałe miejsce do ścigania. Są odcinki wyścigowe gdzie liczy się idealny tor jazdy i są miejsca czysto rajdowe, gdzie liczy się ustawienie auta. Wiele o tym miejscu słyszałem ale dopiero teraz miałem przyjemność sprawdzenia tego osobiście.

 

Plan zrealizowany w 100 %. Pierwsze miejsce w klasie Hobby z 22 sekundami przewagi i 23 miejsce w generalce co mnie już mocno zaskoczyło :twisted: . Okazało się, że troszkę podgryzałem zawodników z mocniejszych klas. Nie żebym się napalał ale dobrze to wróży na przyszłość i motywuje mnie do pracy nad autem i samym sobą.

 

Wyniki w klasie HOBBY: http://abcup.com.pl/wp-content/uploads/2015/05/MCP_WynikiLaczne_Racing-Tires-BMW-Challenge-III-Runda_Os5_Hobby.pdf

Generalka: http://abcup.com.pl/wp-content/uploads/2015/05/MCP_WynikiLaczne_Racing-Tires-BMW-Challenge-III-Runda_Os5_Generalna.pdf

Tu są poszczególne wyniki dla każdego z pięciu przejazdów http://bmw-challenge.pl/iii-runda-w-rallylandzie-wyniki/

 

Dwa przykładowe przejazdy:

 

 

Kilka fotek:

 

DSC_4519.JPG

DSC_4351.JPG

DSC_4345.JPG

DSC_4343.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W weekend odbyła się IV runda BMW Challenge 2015. Ponownie jeździliśmy po obiekcie Rallyland w Debrznie.

 

Piątkowe treningi przywitały nas deszczem. W dniu zawodów na porannych przejazdach zapoznawczych święciło słońce więc trzeba było ponownie szukać toru jazdy i limitów. Podczas jednego okrążenia delikatnie przesadziłem co spowodowało wypadnięciem z trasy prze prędkości ok 120 - 130 km/h. Niestety w wysokiej trawie leżało kilka trelinek więc zdemolowałem dwa prawe koła oraz trochę uszkodziłem budę.

 

DSC_0892.JPG

 

Na szczęście nic poważniejszego się nie stało i serwis w piętnaście minut postawił auto na koła.

 

Lekko zdekoncentrowany zacząłem ściganie ale szybko okazało się, że forma jest prawidłowa. Robiłem całkiem spore przewagi nad kolejnym zawodnikiem (nawet do 7 sekund). Startując do ostatniego przejazdu miałem przewagę kilkudziesięciu sekund więc miała to być jedynie formalność. Nie była :twisted: . Na ok 500-700 metrów przed metą urwał się cały lewarek od biegów. Auto zostało na luzie. Stanąłem na trasie bo nie było gdzie zjechać i udało mi się tym urwanym lewarkiem tak jakoś pogmerać, że wbiłem bieg. I w ten sposób na 4 biegu skończyłem przejazd a strata sięgnęła prawie 50 sekund.

 

 

Finalnie spadłem z pierwszego miejsca w klasie ale wypracowana na wcześniejszych przejazdach przewaga pozwoliła mi na utrzymanie drugiego miejsca (!!!). W związku z tym było pudło, dzbanek i cenne 18 punktów do klasyfikacji generalnej, w której nadal prowadzę ze sporą przewagą. Weekend więc udany, plan prawie zrealizowany a tak przegrać, to jak wygrać :lol:

 

Przykładowe dwa przejazdy:

 

 

 

oraz kilka zdjęć

 

DSC_0678.JPG

ESC0237.JPG

DSC_0418.JPG

ESC0236.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Fajna historia :) To teraz będzie chyba trochę więcej frajdy jak przy kolejnych zawodach będziesz znowu odskakiwał od reszty ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W ostatni weekend odbyła się V runda. Tym razem gościł nas obiekt w Zegrzu Pomorskim. Fantastyczne miejsce bo jest tam sporo rajdowych klimatów. Szybkie odcinki w lecie i dużo ślepych zakrętów.

 

Jak ostatnio przesadziłem na piątkowych treningach i grubo wypakowałem. Skutkiem tego było urwane koło, złamany dolny wahacz i urwany przegub. Na szczęście w pobliskim Koszalinie udało się kupić wszystkie graty i po 20 minutowej akcji serwisu mogłem jechać dalej. Niestety mocno przestawiły się zbieżność i geometria. Tego już nie dało się zrobić więc w sobotę rano miałem obawy.

 

Obawy były tym bardziej uzasadnione, że od rana padało ....wróć... lało tak strasznie, że płytą lotniska płynęła rzeka.

 

Mimo wszystko dwa pierwsze odcinki po mokrym wygrałem więc jak przestało padać to na kolejnych przejazdach jedynie powiększałem przewagę. Ostatecznie wygrałem w klasie Hobby i umocniłem się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej.

 

Filmik z najszybszego przejazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W sobotę odbyła się przedostatnia runda z cyklu AB Cup BMW Challenge. Ze względów organizacyjnych wylądowaliśmy ponownie na obiekcie w Nowym Mieście nad Pilicą zamiast w Bednarach.

 

Tym razem treningi obyły się bez incydentów więc nie było stresu związanego z kondycją auta.

 

Przed tymi zawodami miałem już dużą przewagę punktową i wygranie ich dawało mi tytuł mistrza w klasie Hobby. Okazało się, że nie było to jednak takie łatwe i oczywiste. Pierwszy raz wystartował z nami Bartek Czwartek ze Szkoły Jazdy Racing. Bardzo doświadczony i szybki zawodnik. Już pierwszy przejazd pokazał, że dzień będzie pełen wrażeń i rywalizacji o setne sekundy bo pokonałem go o zaledwie 0.285 sekundy. Obaj narzuciliśmy takie szalone tempo, że odskoczyliśmy rywalom w klasie o ok. 5 sekund. Pierwszą pętle wygrałem o około 2 sekundy nad Bartkiem. Niestety nie skupiłem się wystarczająco na pierwszym przejeździe drugiej pętli i popełniłem kilka błędów, które spowodowały stratę prawie całej przewagi. Bartek ma dużo większe doświadczenie więc lepiej poradził sobie z presją. Dzięki bardzo szybkim i czystym przejazdom drugiej pętli finalnie pokonał mnie po całym dniu o 1,7 sekundy. Niemniej z nim tak przegrać to jak wygrać :).

 

Na koniec dnia nad konkurencją mieliśmy ponad 40 sekund przewagi :D.

 

Ostatecznie okazało się, że mój bezpośredni rywal z klasyfikacji generalnej zajął 4 miejsce. Po nerwowych podliczeniach sytuacji punktowej wynik mógł być tylko jeden. Na rundę przed zakończeniem sezonu wyjeździłem tytuł Mistrza klasy Hobby z czego jestem niesamowicie zadowolony. Zaczynając sezon bardzo ostrożnie podchodziłem do końcowych wyników i nawet nie brałem pod uwagę takiego obrotu sprawy.

 

Pozostaje nam jeszcze ostatnia runda na torze w Kielcach. Tam planuję pojechać na innej oponie zgłaszając się w wyższej klasie Sport. Zobaczymy ile mi brakuje i co zrobić z autem na przyszły sezon. Zgodnie z regulaminem technicznym mam jeszcze spore możliwości.

 

Dwa przykładowe przejazdy:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Mega fajnie te twoje jazdy wyglądają. Gratuluję! No i zazdroszczę, bo pewnie przednia zabawa :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sezon 2015 w BWM Challenge zakończony :D

 

Mistrzostwo w klasie plus mistrzostwo dla naszego teamu w klasyfikacji zespołowej.

 

W Kielcach było bardzo ciekawie ze względu na charakterystykę trasy i znikomą przyczepność nawierzchni. Odcinki niezbyt długie bo jedynie po około 2:30 minuty ale bardzo wymagające. Wyjeździłem się porządnie.

 

Nowa klasa, nowa opona a jednak 3 miejsce i pudło :) . Do 2 pozycji zabrakło mi jedynie niecałe 0,5 sekundy po 5 przejazdach. Już wiem, że w przyszłym roku będzie bardzo wesoło.

 

Przykładowy przejazd z wnętrza

Wszystkie przejazdy z zewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.