Skocz do zawartości

[e90] Zbiornik LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem zainteresowany e90 320i i mam pytanie odnośnie montażu zbiornika gazu.

 

Czy jest możliwość montażu zbiornika LPG w "koło" w sedanie lub kombi? Znajduje się tam miejsce na to?

 

Jeśli tak to jaka maksymalna pojemność weszłaby pod dywan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps: nie rozumiem stac cie na e90 a nie stac na beznyne ? ale nie moja sprawa pozdrawiam

rozpęta się temat gazu hehe po raz 2001. ktoś kto wsadza lpg nie oznacza że go nie stać na utrzymanie, czasem ktoś podchodzi ekonomicznie do tematu. Instalacja która kosztuję ~3500pln zwraca się po 15tyskm. Wybór należy do każdego z osobna. w e36 mialem butle 45l,

No i się dowiedziałem ze w e90 nie ma zapasu. czlowiek uczy sie cale zycie :)

Edytowane przez Adam318
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przeciez e90 sa na runflatach i niema kola zapasowego jest tylko schowek i tam raczej butla nie wejdzie. Spalanie w miescie mysle ze spokojnie max 11 l wiec chyba nieduzo wedlug mnie. Osobiscie nie gazowal bym ale to tylko moje zdanie i kazdy niech robi co chce i jezdi na czym chce.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to silniki z bezposrednim wtryskiem, przez co sa dosyc ekonomiczne. A montaz LPG raczej odpada.

 

Fragment artykulu(dotyczy silnikow FSI VW- ale tez z bezposrednim wtryskiem):

 

"Niestety montaż instalacji LPG w tego rodzaju silnikach jest znacznie utrudniony. Wynika to z zastosowania wtryskiwaczy umieszczonych w komorze spalania. Wtryskiwacze te chłodzone są za pomocą przepływającego przez nie paliwa. Brak tego chłodzenia, który ma miejsce podczas pracy instalacji LPG w szybkim czasie doprowadzi do uszkodzenia wtryskiwaczy. Właśnie z tego powodu w silnikach FSI niemożliwe jest zamontowanie klasycznej instalacji gazowej.

 

Możliwe jest natomiast zamontowanie instalacji gazowej ze specjalnym oprogramowaniem. Oprogramowanie to przerywa co pewien czas prace silnika na gazie i włącza układ paliwowy. Dzięki temu następuje chłodzenie wtryskiwaczy. Praca jednostki napędowej na benzynie ma miejsce w chwili mniejszego zapotrzebowania jednostki na paliwo czyli kiedy silnik pracuje na biegu jałowym bądź na jest mało obciążony. Rozwiązanie to powoduje jednak zużycie benzyny, które w porównaniu do tradycyjnych instalacji gdzie benzyna mogła w ogóle nie być zużywane może wynosić nawet do 10 % zużycia gazu."

 

Jak widac dosyc kosztowna ,,impreza,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Silnik N43 ma bezpośredni wtrysk i N53 itd. Ogólnie trzeba być w wielkiej rozpaczy aby kupić 4-cylindrową benzynę lub mieć dużo wioseł i dziurę w podłodze co by się odpychać od podłoża. Sama instalacja gazu jeszcze do tego - jeśli pominąć fakt, iż niewielu potrafi to tam zamontować - lekko pogorszy sytuację w przyspieszaniu.

Co do pojemnika w kole zapasowym, to i owszem E90 ma ogumienie typu "RunOnFlat" i koła zapasowego nie ma, ale wnęka jest i trzeba szukać takiego bardziej (znacznie) płaskiego zbiornika toroidalndego niż dostępne na rynku (mała zagwozdka: każdy zbiornik musi mieć legalizację, a tę nie dają za litra Wyborowej, a co za tym idzie nie opłaca sie go zrobić dla kilku egzemplarzy na rynku). Generalnie w bieda-wersjach da się to zamontować.

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

No dobrze zamontujesz gaz w E90 i parę złotych zaoszczędzisz na paliwie, ale czy ktoś wlicza przy eksploatacji takiego pojazdu koszty dodatkowe związanie z eksploatacją auta z instalacją gazową? Po pierwsze znacznie szybszy proces zużycia układu wydechowego czy zdaje sobie kolega sprawę ile kosztują elementy układu wydechowego do E90? Sam katalizator kosztuje ok 6tys zł a na allegro zamiennika za 200zł nie kupi, widziałem zamiennik tłumika końcowego za 2500zł.

Niestety gaz spala się wytwarzając więcej wody niż benzyna wiadomo że w pół roku układu wydechowego nie zniszczy, ale jak ktoś więcej jeździ to 2-3 lata zamienniki odpowiednio krócej pociągną. Jest jeszcze taka kwestia że po założeniu gazu możesz zapomnieć o jakiejkolwiek naprawie gwarancyjnej czy gwarancji na nowe części jak tylko producent części reklamowanej czy ASO zorientuje się że auto jest na gaz będzie po gwarancji ze względu na nie autoryzowaną przez producenta ingerencję w auto.

Do tego jeszcze znacznie szybsze zużycie wtryskiwaczy, a zwłaszcza w silnikach z bezpośrednim wtryskiem. Do takiego silnika trzeba założyć odpowiednią instalację (oczywiście odpowiednio droższą) a i tak ograniczenie zużycia wtrysków nie będzie duże. Do tego auto spali jak już ktoś napisał ok 10-15% paliwa więcej. Dodatkowo częstsze wymiany elementów układu zapłonowego który na gazie nawet na wtrysku musi być zawsze w lepszej kondycji niż na benzynie w E90 koszta z tym związane też nie są małe. Co więcej trzeba się liczyć z tym że po założeniu gazu auto straci na wartości znacznie więcej niż inne i będzie bardzo trudne do sprzedania, czasy że auta na gaz obojętnie jaki są 10% droższe już dawno minęły, a i użytkownicy mają coraz gorsze zdanie o zgzowanych BMW.

Jak chcesz jeździć taniej to kup diesla (chociaż ich serwis też tani nie jest) albo E46 i wtedy na gaz przerobić to auto ma jednak dużo nisze koszty serwisu i części przez co założenie gazu też może być opłacalne. Przy E90 lepiej sobie dobrze przemyśleć czy to naprawdę się opłaci.

 

Ja sam miałem w moim E30 założony przez poprzedniego właściciela gaz ale się go pozbyłem nawet udało się sprzedać trochę gratów z tego gazu to jeszcze 70zł zarobiłem :). W ramach ciekawostki dodam że instalacja gazowa w moim aucie ważyła prawie 60kg to tak jak by wozić cały czas dodatkowego pasażera w samochodzie oczywiście wiąże się to z większym zużyciem paliwa i gazu.

BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co porównywać instalki gazowej z E30 do tej która by się pojawiła w E90 i to że Ty Marko84s miałeś złe przezyćia z gazem (bo ktoś założył instalkę I czy II generacji) nie świadczy że wszyscy je mają.

Jestem zdania że decydując się na nowe (lub prawie nowe) auto którym bedziemy dużo jeździć najrozsądniej jest kupić diesla - do przebiegu 150-200tys km przy poprawnej eksploatacji raczej nie mamy się o co martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no gdziesz bym śmiał porównywać gaz z mojego E30 do jakiejś sekwencji z E90 :) ale pewne dodatkowe koszta trzeba przy tym gazie ponosić i według mnie nie ma sensu wozić tego w aucie i podałem koledze rzetelne informacje czemu tak jest :) może się z tym zgodzić lub nie, ale w zakładzie gdzie zakładają gaz na pewno mu nikt tych minusów nie wyjaśni poprostu założą a właściciel niech się martwi.

P.S. oglądałem na zdjęciach tą wnękę w bagażniku w E90 i wygląda na to że będzie bardzo trudno tam jakiś zbiornik upchać nawet 45l na oko nie wejdzie za płytko jest więc chyba zostaje montaż poza tą wnęką tylko.

BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Patrzcie tu:

http://www.abart.com.pl/Galeria/BMW/330i-Touring-E91

Ciekawe czy musieli wyciąć tą wnękę na zestaw naprawczy w bagazniku czy po prostu ten zbiornik 64 litry tak sobie sie po prostu zmiescił.

Dla mnie bomba.

 

Btw: Niektorych rzeczy w bmw nie rozumiem:

1. Run Flat = codziennie gorszy komfort i mniejszy bagaznik, zeby w przypadku przebicia (mi sie nigdy nie zdarzylo), statystycznie raz na pare lat zalozyc sobie dojazdowke.

2. Radio. Nawet fabryczny oryginalny harmann kardon brzmi w BMW jak zestaw glosnomowiący. Nie jest to kwestia glosnikow - tak jest zestrojony przedwzmacniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Aby legalnie używać tego zbiornika zakład montujący wystawia homologacje, a w warunkach homologacji jest opis zabudowy zbiornika lpg czyli przymocowane na stałe śrubami o twardości co najmniej 8.8 do elementów nośnych karoserii pojazdu. Jeżeli ponad nim jest tworzywo sztuczne to uzyć specjalnych szelek z blachy i te szelki przymocować do elementów nośnych karoserii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Proszę bardzo,

można bez uszczerbku na przestrzeni bagażowej. :)

Myślę, że przychodzi moment na taniejące E90 i drożejącą ropę i decyzję w sprawie zakupu E90 z silnikami 320i 325i 330i.

Ładnie zamontowane bez zewnętrznego uszczerbku na wyglądzie auta :)

http://www.abart.com.pl/Galeria/BMW/325i-E90-MTM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo,

można bez uszczerbku na przestrzeni bagażowej. :)

Myślę, że przychodzi moment na taniejące E90 i drożejącą ropę i decyzję w sprawie zakupu E90 z silnikami 320i 325i 330i.

Ładnie zamontowane bez zewnętrznego uszczerbku na wyglądzie auta :)

http://www.abart.com.pl/Galeria/BMW/325i-E90-MTM

 

szkoda tylko, że bebechy od gazu wiszą na wierzchu w komorze silnika i rażą po oczach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

od listopada 2010 w swojej e90 mam zamontowany zbiornik o pojemności 56l właśnie w ten sposób i właśnie w tej firmie.

 

Miejsce w bagażniku niczym nie ograniczone, ale pod podłogą bagażnika została zlikwidowana wnęka serwisowa razem z plastikową wanną (w której tak naprawdę to tylko apteczkę i latarkę można było wozić.

 

Zbiornik jest zamocowany czterema śrubami o średnicy 10 lub 12 mm (nie pamiętam już) do elementów tylnej ramy samochodu.

 

Oprócz wywalenia wanny z bagażnika konieczne jest też wycięcie oryginalnego tłumika poprzecznego. Abart w miejsce niego montuje podłużny ulterowski z ozdobną końcówką.

 

Zasięg na gazie około 400 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
Kolego wmen Mam takie pytanie odnośnie likwidacji tej wnęki w bagażniku e90. Powiedz mi czy możesz zamieścić zdjęcie albo przesłać na maila na czym polega likwidacja tej wnęki. Bo na stronie abart są pokazane w galerii zdjęcia ale wszystko jest ładnie zakryte(są zdjęcia bagażnika). Mnie interesuje co tam było zrobione czy jest jakaś dziura między wnęką a spodem samochodu ? Na wylot czy coś wycięli kawałek podłogi czy co? Że jak się odkryje dywanik w bagażniku to co tam jest w miejscu wnęki czy coś spawali tam? A może butla jest zamontowana pod spodem a do samej wnęki wychodzą tylko przewody od gazu i jest tylko kilka otworów na te rurki czy całość wycięta ? Najlepsze były by zdjęcia. Chcę kupić e90 dlatego zależy mi na szybkiej odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wmen Mam takie pytanie odnośnie likwidacji tej wnęki w bagażniku e90. Powiedz mi czy możesz zamieścić zdjęcie albo przesłać na maila na czym polega likwidacja tej wnęki. Bo na stronie abart są pokazane w galerii zdjęcia ale wszystko jest ładnie zakryte(są zdjęcia bagażnika). Mnie interesuje co tam było zrobione czy jest jakaś dziura między wnęką a spodem samochodu ? Na wylot czy coś wycięli kawałek podłogi czy co? Że jak się odkryje dywanik w bagażniku to co tam jest w miejscu wnęki czy coś spawali tam? A może butla jest zamontowana pod spodem a do samej wnęki wychodzą tylko przewody od gazu i jest tylko kilka otworów na te rurki czy całość wycięta ? Najlepsze były by zdjęcia. Chcę kupić e90 dlatego zależy mi na szybkiej odpowiedzi.

 

Jesli można, to ja wyjaśnię: Wnęka w postaci nazywanej przez nas "brodzikiem" z racji kształtu przypominającego dno kabiny prysznicowej, wykonana z tworzywa sztucznego, jest przykręcona po swoim obwodzie do blachy tworzącej szczątkową podłogę bagażnika pomiędzy dwiema podłużnicami, belką wzmacniającą mocującą sanie tylnego zawieszenia, oraz profilem zamykającym konstrukcję z tyłu (podzderzakowym). W tej blasze widnieje otwór o kształcie brodzika, mocowanie realizowane jest z pomocą kilkunastu śrub i kleju uszczelniającego całość. Kształt brodzika nie pozwala w ogóle myśleć o pomieszczeniu w nim koła zapasowego ani jakiejkolwiek butli - zmieścić tam można proste narzędzia, gaśnicę, trójkąt i jedną niewielką kamizelkę odblaskową :-)

 

Zabudowy butli dokonuje się poprzez:

 

- Usunięcie brodzika

- Wspawanie płaskiej blachy zamykającej podłogę bagażnika w miejscu brodzika,

- Uszczelnienie jej pastą do spawów, zabezpieczenie antykorozyjne

- Wywalenie oryginalnego tłumika końcowego

- Wykonanie mocowań zbiornika toroidalnego zewnętrznego

- Zamocowanie butli

- Dopasowanie zamiennika tłumika, zdolnego zmieścić się w pozostającej przestrzeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie było do "wmen" ale dziękuję za przydatne informacje. Pytam dlatego bo nie wiem po co jest ten schowek likwidowany i zamknięty dostęp do niego? Przypuszczam że do niego przykręcone jest mocowanie butli lub w nim są jakieś dziury na śruby mocujące i pewnie przez to jest likwidowany. Dlatego pytałem "wmen" bo pewnie był przy montażu i widział dlaczego ten schowek jest zaspawany, zakonserwowany i uszczelniony. Może niezbyt estetycznie wyglądało by wnętrze schowka lub mocowania lub śruby uniemożliwiają zamontowanie plastykowego schowka. Poczekam jeszcze na odpowiedź "wmen". Ale za pomoc dziękuję wszystkim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.