Skocz do zawartości

Co lepsze BRC czy STAG 300??


SIARA

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po wymianie sondy,rewelka!!!!!,auto chodzi równo,nie skaczą obroty,lepiej sie wkręca na obroty!!!!!i co najważniejsze chodzi ciszej,nie klepie tak!!!,co do spalania,to muszę sprawdzić!,ale dam znać :norty:

 

A widzisz :!: :P

Radości z jazdy :dance:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Mam w e36 Compact 1.6 roczny gaz BRC. Sporo słyszałem że na gazie silnik jest słabszy itp. Sprawdzałem i ja osobiście nie widzę różnicy. przy 120 wyprzedzanie zarówno na gazie jak i benzynie jest identyczne. Miałem dopiero kilka tankowań ale spalanie ok 8.1-8.5l/100km. 100 km robię za 21zł, na benzynie wyszłoby ok 35zł. Różnica jest. Mi zależało przede wszystkim na ekonomicznej jeździe. A co do samego BRC- przełącza się dosyć szybko, wchodzę do samochodu, od razu odpalam, zanim zapnę pasy, ustawię radio, wyciągnę portfel żeby w dupe nie uwierał, telefon z kieszeni, to silnik już chodzi na gazie i można jechać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRC nie nadaje się do silników z vanosem, nie ma korekcji od obrotów silnika. Wystarczy pojechać na hamownię, można się trochę zdziwić :shock: Nie mówiąc już o tym, że w zakresie Closed Loop korekty lambdaintegrator komputera ECU szaleją.

 

Inna sprawa, że na sterownikach STAG TECH OMEGAS czy innych z korekcją po obrotach, mało który gazownik potrafi je poprawnie wprowadzić. Zwykle auto kończy po autokalibracji i jedzie tak źle jak na dobrze wystrojonym BRC.

 

Nie mówiąc już o montażu. Wszystkie BRC jakie widziałem są zwyczajnie "wrzucone" pod maskę, przede wszystkim w 99% przypadków robią 30-centymetrowe makarony od wtrysków do kolektora ssącego, co zresztą potwierdzają fotki z tego tematu. Co z tego że wtryski i reduktor BRC ma rewelacyjne, jak uczy swoich monterów ŹLE je montować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy, który posiada możliwość korekcji czasu wtrysku gazu w odniesieniu do prędkości obrotowej silnika. Czyli na przykład STAG, TECH, OMEGAS, Zenit Pro i jeszcze jakiś tam by się znalazł. Ludzie osiągają świetne efekty na nowszych wersjach sterownika TECH, ja osobiście polecam, choć sam używam STAG'a.

 

No i najważniejsze - nieważne jaki sterownik wybierzesz, potrzebny będzie gazownik który ma pojęcie o strojeniu i poświęci parę godzin na dopracowanie całej mapy korekcji. Nawet najdoskonalszy sterownik bez wystrojenia jest jak żołnierz bez broni :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle da się to poznać bardzo szybko, objawy mogą być falowanie obrotów na zimnym, świecący check engine i kody błędów nr 227 i 228 w kompie, spalanie większe niż 20% od benzyny, spadek mocy w pewnych przedziałach obrotów lub po całości, rozjazd adaptacji długoterminowych ECU i co za tym idzie pogorszenie osiągów na benzynie, skrajnie też zniszczenie zaworów głowicy przez zbyt ubogą mieszankę (wysokie EGT).

 

Ale nawet jeśli chwilowo żaden z tych objawów nie występuje, nie znaczy, że korekty komputera ECU są w porządku. Nawet nie będziesz o tym wiedział jak ECU walczy żeby utrzymać właściwy skład mieszanki podczas pracy na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok będe miał to na uwadze :)

 

Mam kolejne dziwne pytanie

Wskaźnik czasowy jak i średnia spalania dalej będzie pokazywała ile benzyny idzie tak?

Czy wystarczy dolać max zbiornik z gazem, wyzerować licznik sredniego spalania i po przejechaniu np 100 km i sprawdzneniu ile jest na kompie dodać 20% i sprawdzić czy tyle gazu wejdzie do butli? (oczywisćie na tej samej stacji)

 

LWG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazanie ekonomizera wartość średnia spalania bazują głównie na czasie otwarcia wtryskiwaczy benzynowych, wspomagając się tylko sygnałem z przepływomierza. Dlatego jeśli mapy korekcyjne sterownika gazowego będą dobrze wyregulowane, to masz dokładnie 15% większe spalanie gazu niż wskazanie ekonomizera. Na przykład przy wskazaniu średniego spalania 10,0l/100km, spalanie gazu wynosi 11,5l/100km, ale tylko w przypadku prawidłowego wystrojenia instalacji!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Od miesiąca czasu jestem szczęśliwym (jeszcze : :) ) posiadaczem BMW E60 2,2 benzyna

Mam takie pytanie jestem świeżo po instalacji gazowej i niby wszystko oki tylko świeci mi cały czas przełącznik B/G nawet po odłączeniu zapłonu czy tak powiano być?

z góry dziękuje za info pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.