Skocz do zawartości

Różnice ON (Orlen vs BP)


Baain

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem podobnego tematu, silnik to 3.0d M57 235 koni, dość długo tankowałem na Orlenie zwykłe ON, czasem V-power, miałem wrażenie że autko trochę osłabło lub po prostu przyzwyczaiłem się do mocy. Przypadkowo zobaczyłem reklamę BP o paliwach z technologią Active, długo nie myślałem i pojechałem z czystej ciekawości zatankować, tankowanie do pełna i jeżdżenie tak samo jak wcześniej, po jakiś 500 kilometrach zauważyłem że kopci się z wydechu jak daję mocniej i czuć ostry zapach spalin jakbym nie miał DPF. :duh:


Podpiąłem pod kompa i wyszło że korekty wtrysków w normie, auto dalej tak samo jeździ jak na paliwie z Orlenu, czyli pewnie pic fotomontaż z tą technologią Active. Wyjeździłem do końca i stwierdziłem że jeszcze dam jedną szansę, zatankowałem znowu do pełna na BP, czarniejsza chmura pojawiała jeszcze przez kilka dni i przestała, a zacząłem mieć wrażenie że auto szybciej wkręca się na obroty i przyśpiesza jak dawniej do tego znikł nieprzyjemny zapach spalin. Od tamtego momentu cały czas tankuję na zmianę zwykłe albo ultimate, ktoś miał podobnie, efekt placebo czy rzeczywiście na Orlenie są tak słabe paliwa? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Placebo. BP ma paliwa z Orlenu.

Jedyna różnica to "troche" inne dodatki/koncentraty ale ilość dodatków jest śladowa i nie ma możliwości żebyś odczuł ich działanie. Dodatku jest ok 15-20L na całą cysternę paliwa czyli 32000L paliwa. Na bak paliwa dostajesz 25-30ml dodstku czyli kieliszek. Szkoda pieniędzy na te paliwa lepiej samemu co jakiś czas użyć markowych dodatków.

Paliwa premium to czysty marketing. W zakupie są droższe średnio 2gr na litrze w sprzedaży 20-30gr więc marża jest dwukrotnie wyższa niż na zwykłych paliwach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mogę dodać, że w poprzednim aucie spod znaku hiszpańskiej skody z silnikiem TSI raz zatankowałem pełny bak >40/50litrów pojemności na Orlenie i po trasie 550km miałem lekko okopcony wydech,

poza tym jednym wyjątkniem to zawsze BP, ta sama trasa lub różne inne i bez takich numerów. Czy to wina stacji? Czy paliwa z Orlenu? Ciężko powiedzieć. Dlatego od Obajtka tylko Hot-Dog :)

W obrębie tego samego miasta przetestowali też koledzy z pracy, jak jeszcze człowiek chodził do biura i po wielu latach zmienili Orlen na BP. Mowa o zwykłym podstawowym 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe życie tankowałem na BP, ostatnio miałem podobne doświadczenie jak Ty, z tym, że zatankowałem na Circle K i miałem wrażenie, że moje auto "odżyło", z tym, że jakoś paliwo szybciej uciekło z baku niż zawsze. Sam nie wiem czy to efekt placebo, spróbuję zatankować tak jeszcze raz za jakiś czas i dam znać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeżdżąc subiektywnie porównując jakość paliwa, jest to mało realne - Aby realnie to ocenić potrzeba by badań laboratoryjnych.

Kiedyś był taki watek na forum - rok/dwa lata temu i z tych badań/analiz wyszło że najlepsze paliwa są Lotosa (miniminimalnie lepsze od Orlena, BP i jeszcze jakichś tam) Że niby coś tam w nich mieszane blendowane na ciepło a nie na zimno jak u innych i dzięki temu stabilniejsze; coś tam się nie wytraca i norma oktanowa o 1/2 oktany wyższa niż u innych. Tak więc lotos "najlepszy" ale to i tak realnie przy codziennym użytkowaniu auta nieodczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Pacjent e53, 3.0d dpf, 2006 r. 210tyś przebiegu. Tankowane na jednej stacji Orlenu. Po kilku tankowaniech problem z dpf. Tryb awaryjny silnika, nie wypala dpf. Mechanik dolał dodatku do paliwa, do wypalenia. Efekt taki, że pękł kolektor wydechowy. Dpf w końcu sam wypaliłem z aplikacji. Ale co chwilę ten sam problem, zapychanie dpf, wypalanie z aplikacji. Auto wiecej w trasie niż w mieście. W końcu zmieniłem stację. Przeważnie Cirkle, czasem Bp. Problem z dpf nie wrócił. Żona zatankowała znów na tej stacji Orlenu. Dpf zapchany. Tak więc nigdy więcej Orlenu. 50tys km później nic się z dpf nie dzieje. Nowy właściciel też nie ma z tym problemu. Oczywiście omija Orlen. Także nie wiem, czy tonta stacja, czy wszystkie, ale problem był.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Też mogę przytoczyć opinie jednego z moich klientów, który zamawiał hurtowo do firmy paliwa z Lotosu bo lepsze niż Orlen.

Ja od lat tankuje na samoobsługowej Circle i na Orlenie. W sumie w Iveco daily nowy DPF siadł pod 80tyś przy trasach od A do B po kraju. Nie mam wyrobionego zdania, chyba nic z tym już nie zrobimy skoro Lotos sprzedany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też mogę przytoczyć opinie jednego z moich klientów, który zamawiał hurtowo do firmy paliwa z Lotosu bo lepsze niż Orlen.

Ja od lat tankuje na samoobsługowej Circle i na Orlenie. W sumie w Iveco daily nowy DPF siadł pod 80tyś przy trasach od A do B po kraju. Nie mam wyrobionego zdania, chyba nic z tym już nie zrobimy skoro Lotos sprzedany.

Paliwa z baz Lotos będą jeszcze w 2022 i najprawdopodobniej 2023 niezależne od Orlenu ale z czasem to się na pewno zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.