Skocz do zawartości

N52B25 Korekty paliwowe: Bank1 dodatnie/Bank2 ujemne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Walcze z tym tematem juz jakis czas i jestem ni blizej ni dalej rozwiazania.

Roznica korekt okolo 6-8% miedzy cylindrami.

Na jalowym - B1 okolo +6% B2 okolo 0% do 1%. Czasem mniej czasem wiecej dla obu bankow.

Podczas jazdy B1 okolo 0% a B2 okolo -6%-8%

Mowie tutaj o delcie miedzy STFT i LTFT.

 

Nie ma lewego powietrza. Wydech szczelny. Kolektor szczelny. Swiece nowe. Kompresja sprawdzona rowna i OK. MAF sprawdzony. Odma OK. Nie wydaje mi sie zeby bral wode choc sprawdzenie poziomu to jakas masakra - jest malo to doleje a na 2gi dzien odlewam bo jest za duzo!)

INPA - pokazuje wolno. Delphi - pokazuje dziwne rzeczy na cyl 4 i cyl 6 ale szybko sie program zawiesza.

Spalanie mysle w normie. Jezdzac wioskami i miastem ze srednia predkoscia 30kmh mam 10.7L/100km. Autostrada jak siedze na tempomacie na 102kmh okolo 7.4l/100kmh. Msport ma 245 opony i e61 wazy wiecej wiec mysle ze OK.

 

Wiem, ze do poki korekty nie dojda do +-25% komputer nie wywali gwiazdki. Wychodze z zalozenia ze lepiej zapobiegac niz leczyc.

Sondy lambda za katami dzialaja troche inaczej ale nie wiem czymaja wplyw na dawkowanie paliwa. Jedni mowia ze tak inni ze nie bo to jest kontrolowane przez szerokopasmowki przed katami.

 

Pytanie jest - co moge zrobic by zdiagnozowac problem zanim zaczne wywalac pieniadze w bloto na czesci.

Rozumiem ze gdyby jeden bank chodzi zle to byla by to lambda ktoras. OK latwe do zdiagnozowania. W tym przypadku jestem lekko w kropce i nikt do tej powy nie wykminil co jest grane. Doslownie brakuje mi juz mechanikow w okolicy. Jedyna rada ktora dostalem to - zmien wszystkie sondy i katalizatory i zobacz czy pomoze :mad2:

 

Jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak na jednym banku się zmienia to może faktycznie kat zapchany, zalezy jaki masz nalot, podobno oficjalnie katy 120 000km wytzymują, może warto się zainteresować tym jak nic innego nie wychodzi.

Masz LPG? Z LPG podobno szybciej się wypalają z uwagi na wyższą temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienia sie praktycznie liniowo na 2ch bankach ale roznica miedzy mini pozostaje miedzy 6-8%

Tak, mam LPG ale zrobilem an nim moze 3000KM. POstanowilem jezdzic na paliwie do poli nie rozwiarze teog problemu.

Jesli chodzi o ustawienie LPG - byla mega masakra jak magik ustawial wiec pierwsze 1000km przejechalem na ubogo. Pozniej stroilem sam i bylo OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

W tym przypadku jestem lekko w kropce i nikt do tej powy nie wykminil co jest grane.

 

 

BMW M54 KOREKTY PALIWOWE STFT LTFT

 

BMW M54 Sondy lambda przed i za katalizatorem

 

zobacz sobie te filmiki , facet b.duzo wie na ten temat - wyjasnia wszystko na przykladzie silnika M54

...... ale mozesz do niego napisac i zapytac o porade :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W weekend nie mialem co robic wiec poszla ISTA w ruch:

Smooth running na 3,5 i 6tym cylindrze nie wyglada dobrze. czasem tylko 3 i 6 a czasem 3, 4 ,6. czasem 2, 5,6 - nie ma powtarzalnosci - to bylo by za proste.

Kiedy "Clinder Correction OFF" (chwilowe wartosci)

CYL1: 35 /33.5 / podczas jasdy / -47.50

CYL2: 72.5 /33.0 / podczas jasdy / -13.50

CYL3: 108 /133.40 / podczas jasdy / 71.50

CYL4: 12.30 /46.6 / podczas jasdy / 59.20

CYL5: -56.7 /-118.80 / podczas jasdy / -9.30

CYL6: -153.40 /-1210.40 / podczas jasdy / -48.30

Kiedy "Cylinder Correction ON" (chwilowe wartosci), tu nie ma podczas jazdy bo sa ja wyzej

CYL1: 34.8

CYL2: 29.60

CYL3: 94.60

CYL4: -35

CYL5: -65.40

CYL6: -56.20

 

Kompresja, bez wciskania pedalu gazu. Nie bede zlomowi ulatwial zycia.

Zimny po nocy (Bar):

CYL1: 13.9

CYL2: 12.8

CYL3: 13.9

CYL4: 12.9

CYL5: 13.0

CYL6: 13.9

Swiece byly suche. Lepki nie przypalone. Ceramika dosc czysta. Wokolo obwodki gwintu slady oleju ale N52B25 jara olej wiec normalka.

Graty wrzucone - swiece w odwrotnej kolejnosci. Cewki tez. Silnik chodzil na wolnych do temperatury okolo 90*C wiec zakldam ze rozgrzany. w e60 jest rusajacy sie zegar. BYly 3 kreski wiec silnik rozgrzany do temperatury roboczej. Dla sprawdzenia pierscienie i uszczelek dostal buta pod czerwone kilka razy - 0 dymu. Nic a nic. Wywalil tylko wode z rury.

 

Rozgrzewanie:

Korekty podczas tego czasu: (L - lambda za katem)

 

B1: STFT: 3.9 B2 LTFT: 3.9

B1: STFT: 0.8 B2 LTFT: -0.8

Temperatura wody: 38

L1: 0.73

L2: 0.75

 

B1: STFT: -2.3 B2 LTFT: -3.1

B1: STFT: 4.7 B2 LTFT: 0.0

Temperatura wody: 52

L1: 0.75

L2: 0.73

 

B1: STFT: 0.0 B2 LTFT: -3.1

B1: STFT: 5.5 B2 LTFT: 0.8

Temperatura wody: 63

L1: 0.71

L2: 0.73

 

B1: STFT: -0.8 B2 LTFT: -1.6

B1: STFT: 6.2 B2 LTFT: 0.8

Temperatura wody: 76

L1 :0.7

L2:0.73

 

B1: STFT: -2.3 B2 LTFT: -1.6

B1: STFT: 6.2 B2 LTFT: 0.8

Temperatura wody:80

L1:0.7

L2:0.73

 

B1: STFT: -2.3 B2 LTFT: -1.6

B1: STFT: 7.0 B2 LTFT: 0.8

Temperatura wody:85

L1:0.7

L2:0.73

 

B1: STFT: -1.6 B2 LTFT: 0.0

B1: STFT: 7.0 B2 LTFT: 0.8

Temperatura wody:87

L1:0.75

L2:0.75

 

Tutaj byl zbutowany i temperatura spadla! i juz tak zostala...

B1: STFT: 0.0 B2 LTFT: 3.1

B1: STFT: 4.7 B2 LTFT: -0.8

Temperatura wody:76

L1:0.82

L2:0.8

 

Cieply (Bar)

CYL1: 11.8

CYL2: 11.9

CYL3: 12.0

CYL4: 11.9

CYL5: 11.5

CYL6: 11.7

Swiece mialy lekko mokre gwinty. NIe wiem co ale dosc szybko odparowalo. Ceramika leko brazowa z powodu nadmiaru paliwa po kreceniu silnikiem.

 

Swiece zostaly wkrecone na zimny silnik wieczorem.

 

Po zmarnowaniu 2 godzin nie odkrylem niczego nowego. Korekty dzis rano B1 LTFT: 9.9 B2 LTFT: 3.2 Termostat jak nie dzialal tak nie dziala - moze jedno slowo - dziala na autostradzie. Jak tylko zwolnie i wjade w miasto to pada. Dodam ze chyba padlo mi kolo zamachowe wiec ogolnie jest swietnie (drza pedaly na postoju, przestaja jak wcisne sprzeglo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze warto wspomniec - po wlaczeniu klimy auto trzesie sie przez okolo minute. Korekty wracaja do normalnego stanu za to i praktycznie utrzymuja na akceptowalnym poziomie. Obciazenie silnika okolo 20-27%

 

Inna sprawa - obciazenie silnika na luzie - 6.4% - 10.4%

Po wcisnieciu sprzegla - 17% - 21.4%

Nie mam pojecia czy to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mechanik mowi ze moge miec pekniety/uszczerbiony zawor i dlatego zle chodzi. Naprawa - wyjecie silnika :duh:

zastanawiam sie nad kupnem kamery inspekcyjnej i zajrzenie tam od strony kolektora dolotowego.

Inna opcja - poczekac az padnie i dopiero wtedy naprawiac i chyba tak sie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal mysle ze to lewe powietrze czy cos innego dziwnego. Poza tym czasy wtryskow na 4tym mam mniejsze niz na kazdym innym cylindrze.

Inna sprawa czasy wtryskow na B1 i B2 sa inne.

Mechanik - no diagnosta to on nie jest - ale czesci zmienia dobrze wiec tez nie wiem czy ma racje czy nie.

Poza tym dlaczego po wlaczeniu klimy wszystko sie poprawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.