Skocz do zawartości

Duże spalanie BMW E91 320d - może temat inny niż wszystkie ?


luk_byd

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Dzień dobry,

 

Chciałbym poprosić o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Z błędów mam 4 świece żarowe. W poniedziałek/wtorek będzie nowy sterownik + świece to wymienie, no ale to chyba nie ma za wiele do rzeczy? Szczególnie po nagrzaniu silnika ?

Aby nie operować że w mieście pali mi 9,8l/100km (Bydgoszcz - nie za duże miasto, tak i tam gdzie ja jezdze 0 korków), odcinki 10-11km....to napiszę inaczej. Silnik to 163km zdławiony do 150km

Spalania chwilowe:

Przy jeździe z prędkością 60km/h na 4 biegu (1600 obr ? - 1700) -> 6-7l/100km

Takie samo spalanie jest przy 80 na 5 biegu jak i przy 100km/h na 6 biegu.

 

Próbowałem jeździć z większymi obrotami ~2000obr (czyli ok 55 na 3) ale bez zmian.

Inne auta takie paliły mniej np.

Laguna 3 2.0dCi 180KM (w takich warunkach 7,2-7,4l/100km. Spalanie chwilowe przy 60km/h 3,6l/100) - a ten silnik ekonomiczny nie jest

Citoen C5 x7 2.7 v6HDI (biturbo) - 9,8-10,5/100km. Spalanie chwilowe przy 60km/h 4,5l/100km)

 

Także zdecydowanie tu coś jest nie tak.

 

Wtryski mają korekty max 0,4, ale tylko dwa, pozostałe są 0,0 - 0,1

Mimo wszystko dałem olej 2T do paliwa (elf moto2 offroad, który pomaga oraz Liqui Moly do czyszczenia (ale nie na raz oczywiscie :D)

Filtr powietrza czysty, mimo to wymienie we wtorek.

Powietrze w kołach z przodu 2,4bar z tyłu 2,2 bar.

Hamulec w żadnym kole nie trzyma. Nie stoje długo z uruchomionym silniku w miejscu.

100km temu wróciłem z trasy - pewnie tam sie DPF wypalił? Nie ma żadnego błedu czy komunikatu z nim związanego.

 

Myślę że przy takiej eksploatacji auto powinno kopcic max 6,5l/100km (po 1 km jazdy 25-30km/h, przez kolejne jade caly czas 60-80km/h, raz tylko na swiatlach sie zatrzymam + wjazd na parking pod firma)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luk_byd sprawdź termostaty, jeżeli będą ok to niestety nawet diesel na krótkich odcinkach niedogrzany swoje palić musi. Moja e90 2.0d po chipie w mieście przy dynamicznej jeździe spalała 10 litrów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
luk_byd sprawdź termostaty, jeżeli będą ok to niestety nawet diesel na krótkich odcinkach niedogrzany swoje palić musi. Moja e90 2.0d po chipie w mieście przy dynamicznej jeździe spalała 10 litrów.

Termostaty raczej sa ok, ale sprawdze.

 

Wystarczy w liczniku obserwowac temp po wejsciu do 'hidden menu' ?

 

 

L3 sie dlugo nagrzewala (po 10km miala 70*C) i tyle nie kopcila.

Po chipie przy dynamicznej jeździe..no właśnie, tutaj jest jazda raczej spokojna

Robilem chipa nie raz w 2.0dCi... spalanie nie zmieniło się jakoś znacząco (mimo 130@207KM) ... czy 150@204... moze o 0,5l wiecej kopciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A więc:

 

-3,0*C

 

Włączam sobie 07.00

 

Plyn 0*C

 

I rosnie 1*C, 2*C, 3*C

 

Po 1,7km miałem już ~30*C

 

Po 2km (światła) 40*C

 

I tak stanęło na kolejne 3km (no było 41,42,43,42,41,42)...

 

Ale jak wyłączylem ogrzewanie, to poszło 44,45,46,47,48,49,50,51,52,53....

 

No i dalej wlaczylem ogrzewanie i staneło na tych 51-53*C.

 

9,6km. Biegi przy 2000rpm zmieniane, delikatnie z gazem, ogrzewanie srodka na 18*C

 

Co sadzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luk_byd płyn powinien się nagrzewać do 90 stopni, niedogrzany silnik to i większe spalanie.

Po 10 km w mieście powinieneś te 70 parę stopni osiągnąć. Ja bym wymienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak czy siak, rozgrzałem silnik do 85-90*C.

 

Spalanie nadal takie samo.

 

DPF nie zaczał się też wypalać - bo zauważyłbym to? (większe spalanie, podwyższone obroty, na jałowych spalanie większe) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak myślałem.

To nie wina termostatów.

 

Jeden - przy EGR był uszkodzony, ale wymieniłem oba.

 

Po wymianie nic się nie zmieniło. Nadal pali ile palił.

 

Powietrze w kołach OK.

Od czego zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

No nic, nie wiem co jeszcze. Łożyska kół ok.

Może łożysko wału ? albo coś w ten deseń?

 

Wiem że muszę geometrie zrobić bo były wymieniane końcówki.

Wiem także z doświadczenia że róźnica w oponach (w sensie jakości czy bieżnika?) może sięgnąć do 0,8l nawet.

 

Obecnie mam 8,5l/100km.

 

Jak by spadło do 7,8 - 7,5l/100km byłoby akceptowalnie.

 

Wiem że ktoś chciałby napisać że to mało i nie realnie, ale ja na prawdę jak wyjadę z domu to jadę 70-90km/h przez 10 minut + 1 manewrowania na parkingu pod firmą. Dzisiaj raz na światłach stałem ~20 sekund.

Także spalanie powinno być prawie jak na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam mam pytanie mimo to samo i jie wiem co jest czy poradziłeś sobie z tym spalaniem

To było już dwa lata temu około ale...


Wymiana oleju na 0W40 + zalanie Cerateca po ogarnięciu termostatów spowodowało finalnie u mnie:


spalanie w trasie przy 160-180km/h - 6,8l/100km

spalanie w miescie 8l/100km (około jeśli dobrze pamiętam).


Wczesniej pewnie ktoś na kastratolu jeździł.


Koła to 225/50/17R.


Ach, mile wspominam tą E91 co miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.