Skocz do zawartości

zalozylem wtrysk w fazie cieklej


kiloff

Rekomendowane odpowiedzi

tak wiec po kolei :

 

zalozylem do E36 328i wtrysk w fazie cielkej, jak narazie jestem po dosc krotkim okresie testowania - 1000km w 2 tygodnie, jednakze pierwsze spostrzezenia moge juz przedstawic ..

 

najwieksze zdziwienie - brak parownika pod maska,

 

instalacja firmy JTG, pod maska czysto schludnie i porzadnie, wtryski oczywiscie pod kolektorem a jedyna rzecza ktora sie rzuca w oczy to komp sterujacy wtryskami oraz jakies dziwne blizej przeze mnie niezidentyfikowane urzadzenie, poza tym wszystko pochowane,

 

poza tym - butla w kole - miesci sie do niej 43 litry (UWAGA - do tych instalacji sa potrzebne jakies specjalne butle na gaz - niewiem za bardzo dlaczego, ale wiem ze jest duzo wieksza roznica w cenie butli ze wzgledu na jej pojemnosc)

 

wrazenia z jazdy : przekrecamy kluczyk (trzeba krecic silnik ciut dluzej niz bez instalacji - taki urok wszystkich tego typu instalacji - jednakze jest to doslownie ulamek sekundy dluzej), silnik pracuje oczywiscie na poczatku na benzynie, jest tak przez 55 sekund po kazdym uruchomieniu (u mnie to wystarcza na nawrocenie pod domem i wyjazd poza bramke), jedni powiedza ze to dosc dlugo po kazdym uruchomieniu .. wg mnie najwieksza zaleta tego da o sobie znac dopiero zima - przewaznie w zimie pokonuje odcinki po okolo 10km, nastepnie kilka godzin stania i spowrotem 10km, na wtrysku sekwencyjnym przy mrozach silnik na gaz przelaczal mi sie dopiero po ok 5km - wiec jechalem jedynie polowe trasy na gazie, pierwsza polowe na benzynie,

nastepnie automatycznie przelacza sie na gaz, na gazie silnik pracuje identycznie jak na benzynie, nie slychac wtryskiwaczy tak bardzo jak przy wtrysku sekwencyjnym, reakcja na gaz jest raczej natychmiastowa (napewno reaguje szybciej niz na wtrysku sekwencyjnym - jednak jak czlowiek chce KONIECZNIE sie czegos dopatrzec to zobaczy ze wtryski reaguja o ulamek sekundy wolniej na gwaltowne dodanie gazu niz na benzynie - na sekwencji ten czasl byl dluzszy)

a teraz najwazniejsze - osiagi i spalania :

 

niestety nie bylem na hamowni (wybieram sie, ale dopiero po ponownej regulacji instalacji - dlaczego - o tym dalej)

 

czas mierzony stoperem na gazie i na benzynie - roznica rzedu 0,3s do 100km/h (raz na korzysc benzyny. raz na korzysc gazu - strasznie niedokladny pomiar)

spalanie - gaz/benyzna :

trasa - 11/10

miasto - 13-14/12-13

srednio - 12/11

 

czyli o okolo jeden litr wiecej ..

 

instalacja ta nie posiada ZADNEJ mozliwosci regulacji - dobiera sie odpowiednio wydajne wtryski (na specjalnej maszynie), odpowiednie kalibratory, sklada sie to wszystko i MA chodzic idealnie .. jako ze moj silnik to byla pierwsza M52 ktora robili, wiec kalibratory sa za male, poprostu za malo gazu jest wtryskiwanego .. silnik po dluzszej jezdzie na gazie dobiera sobie szybsze czasy wtryskow i po zrobieniu ok. 100km na gazie silnik nie pracuje idealnie na wolnych obrotach .. daletgo wlasnie trzeba wymienic kalibratory .. moj obecny sposob na to, (oczywiscie w przypadku jesli jade gdzies dalej - po miescie nie musze nic kombinowac) to przelaczenie go na benzyne .. przejechanie tak 2-3km i spowrotem jest wszystko idealnie zarowno na gazie jak i na benzynie .. jednakze po rozmowe z instalatorami maja oczywiscie wymienic te kalibratory (ciekawe jak to wplynie na spalanie i osiagi ... ale wg mojego myslenia powinno byc rowniez lepiej) ... po wymianie kalibratorow zapewne wybiore sie na hamownie

 

oczywiscie po wymianie kalibratorow zdam ponowna relacje ;)

 

jest jedna wada tej instalacji - w przypadku takiej butli jak ja mam rozmowa o kosztach zaczyna sie od 6700 .. w przypadku podstawowej butl i jest to koszt ok 6200 ..

 

a tak to wyglada :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img95.imageshack.us/img95/9261/img0586zmianarozmiaru4jp.jpg

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem że faza ciekła jeszcze niejest do końca dopracowana i sa z nią jakieś problemy. Butla jest droższa ponieważ ma w sobie zamontowaną pompę gazu i właśnie to psuje się najczęściej na Polskim gazie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo schludnie jest to założone :!: No i pomyśleli o wszystkim tzn. o filtrze na rurce do tankowania to wróży długą żywotność pompy :cool2:

Ten komputer nie steruje wtryskami (ECU Pb to robi) odpowiada jedynie m.in. za otwieranie zaworów gazowych, wskazania poziomu paliwa i moment przełączenia. W doborze kalibratorów jest właśnie największy problem. Ile jest gwarancji słyszałem, że trzy lata :?:

Ta butla to najdroższy element tej instalki koszt to chyba 2300PLN :duh:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
jestem obecnie po zmianie zmianie kalibratorow i wydaje mi sie ze wczesniejsze problemy ustapily - ale zrobilem po wymianie zbyt malo kilometrow - 200 - zeby moc napisac ze napewno jest juz wszystko idealnie .. .
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

9000 km jak narazie za mna i jedyny problem to caly czas rosnace ceny gazu (dzisiaj tankowalem juz po 2,19) .. caly czas mnie kusi zeby na hamownie podjechac i sprawdzic czy jest roznica gaz/benzyna ale niestety najblizsza porzadna hamownia jest ode mnie dosc daleko ..

 

co do spalan - spokojna trasa ok 10/100km

dynamiczna trasa - 12

miasto - 13-14

 

nie jestem jeszcze zadowolony z jednej rzeczy - mianowicie jak jest mokro na zewnatrz to samochod czasem (chociac bardzo zadko) szarpnie przy gwaltownym przyspieszaniu - jest to prawdopodobnie wina cewki zaplonowej ktora ma koncowke troszeczke popekana - jednakze nie bardzo wiem jak sprawdzic cewki zaplonowe - na benzynie rowniez to ma miejsce jednakze w mniejszym stopniu - poprostu gaz potrzebuje silniejszej iskry - tak wiec na gazie jest to bardziej widoczne ..

 

Brembo : ja to instalowalem w zakladzie ktory znajduje sie w mojej miejscowosci - czyli Krosnie to jest ok 400km od wawy ;)

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
słyszałem że faza ciekła jeszcze niejest do końca dopracowana i sa z nią jakieś problemy.

Nie wiem jak JTG ale Vielle robi takie instalacje od 12 lat. W Kappie mialem taka instalke- totalnie bezoblsugowa. Do 220 kkm bez problemow pozniej regeneracja pompy i drobne problemy elektryczne.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak JTG ale Vielle robi takie instalacje od 12 lat. W Kappie mialem taka instalke- totalnie bezoblsugowa. Do 220 kkm bez problemow pozniej regeneracja pompy i drobne problemy elektryczne.

 

 

Jak to od 12 lat? przecież to piąta generacja instalacji gazowych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to od 12 lat? przecież to piąta generacja instalacji gazowych :D

To kolego niewiele wiesz o instalacjach gazowych. To, ze nazywa sie cos V generacja o niczym nie swiadczy. Vialle ta technologie stosuje juz od kilkunastu lat. Poszukaj i poczytaj! Wiele aut z tamtego okresu ma wtrysk ciekly Vialle (Lancia Kappa, Volvo) montowane byly przed wyjazdem auta z salonu.

Oczywiscie nie jest to ciagle ta sama instalacja , rozne wtryski, pompy, elektronika, ale zawsze wtryskiwany byl w nich gaz ciekly. Pompa w zbiorniku, wszystko sterowane z ECU, nawet 'przewod z poworotem nadmiarowej ilosci gazu'. Ale koszt takiej instalki kilka lat temu i chyba rowniez dzis cos kolo 10 tys. zl.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.jtg.com.pl/zbiorniki.php

 

http://www.jtg.com.pl/img/specyfikacja.jpg

 

 

ja mam pewna teoretyczna dewiacje.

 

jezeli wtryskiwacze gazowe pracują na sygnale NIE emulowanym i zastosowane sa przewody elastyczne łączące zbiornik z listwa wtrysku.

to czemu nie można podłączyć gazu pod wtryskiwacze benzynowe????

 

i nie wwiercać sie w kolektor. wystarczy przed i za listwa paliwowa zastosować trójniki z elektrozaworami do przełączania gaz-benzyna.

 

ciśnienie benzyny w listwie to ok 3.0 bara

w zbiorniku lpg panuje ciśnienie ok 4-5 bara i w miarę opróżniana zbiornika spada. pompa pracuje w zakresie 0 - 5.5 bara czyli służy tylko do stabilizacji ciśnienia./ na pełnym nie pracuje na prawie pustym daje 5,5 bara/

 

jeżeli wtrysk gazy jest na sygnale nie emulowanym i pracuje na 5,5 bara to znaczy ze komputer jakoś sobie radzi z zwiększona dawka paliwa.

 

myślę ze listwa benzynowa powinna wytrzymać 5,5 bara.

 

gdyby moje teorie były choć trochę realne to montaż takiego oto wtrysku ciekłego gazu mógłby być oparty na fabrycznych wtryskiwaczach , bez ingerenci w kolektor.

 

czy myślał już ktoś nad czymś takim.

 

chętnie bym to przetestował ale nie mam akurat pod ręka żadnego trupa z wtryskiem do testów.

 

 

może któryś z was mógłby taki test wykonać przy użyciu zwykłego /pełnego/ zbiornika bez pompki. /tylko na listwie trzeba zablokować przelew/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Pytanie mam do użytkowników V generacji JTG ICOM. Jak wśród osób które przejechały powyżej 30 000 kilometrów sprawuje się ta instalacja?

Jakie problemy wynikły?

Zastanawiam się na instalacją w najbliższym czasie, koszt podawany przez jedną firmę zaczyna się od 5900 zł za 6 cylindrów.

Jakie firmy na terenie Warszawy oraz okolic zajmują się tym, prócz Energy Gaz Polska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Tak zwane LPI czyli bezpośredni wtrysk gazu . W Fordach Scorpio było to montowane już 1996 roku . Zalety to start na -20 często odrazu na LPG . Parę koni więcej . Pozatym jezdzi i działa . Jedynie pompa w butli lubi po latach jazdy paść .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.