Skocz do zawartości

[F11 525d] Czy warto jeździć na paliwie premium?


jakubhab

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

czy posiadacie jakieś doświadczenie z jazdą na co dzień, po autostradach i mieście z paliwem premium, czyli Verva, czy Ultimate? Zauważacie jakieś zmiany? Warto dopłacić te 10-15 zł przy każdym tankowaniu? Czy lać najzwyklejszego ON na Orlenie i jeździć nie przejmując się światem? :D

 

Ostatnio podczas jazdy do Chorwacji natankowałem pełen zbiornik Vervy i w stosunku do tamtego roku, gdzie jechałem na zwykłym paliwie odnotowałem około 150 km większy zasięg. Prędkości podobne, jedynie teraz było o wiele cieplej niż rok temu.

 

Przypuszczalnie na paliwie Verva utrzymam dłużej wtryskiwacze w lepszym stanie, ale czy są to aż tak ogromne różnice?

 

Słyszałem też, że najbardziej czyszczącym paliwem jest Shell V-Power Nitro+ warto raz na jakiś czas zatankować, aby przeczyścił układ, czy to zwykły marketing? :)

 

Czekam na Wasze opinie!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Z tego co sie orietuje to te diesle premium maja jakies dodatkowe substancje smarujace i podobno przeczyszczaja wtryski. Mozna na tym paliwie osiagnac mniejsze spalanie do 3-4% .Powiem tak. Ja na twoim miejscu bym tankowal zwykle i wolal kupic jakis preparat od Liqui moly ktory sie dodaje sie do baku po zatankowaniu. Nawet koledzy z forum chwala sobie te preparaty i mowia ze silnik chodzi ''aksamitnie'' po tym. A preparat nazywal sie Liqui moly diesel spülung czy jakos tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

roznica w spalaniu nie jest wcale tak atrakcyjna, bo koszt zakupu jest dużo większy.

 

paliwa w PL sa bardzo suche, a ZWŁASZCZA premium...

W naszych autach wtryski i pompa są smarowane olejem napędowym.

Do zwykłego ON najlepiej dolewać dodatki smarujące Liqui Moly, lub olej LS+ Stihl lub Husqvarna, dużo osób stosuje oleje 2T półsyntetyczne, a nawet mixol.

chodzi o temperaturę zapłonu, powinna być jak najbardziej zblizona do ON czyli 60'C albo 80'C jak pamiętam.

Zwiększa się kultura pracy, wycisza się silnik, poprawiają się korekcje wtrysków,

i układ jest po prostu lepiej "nasmarowany".

Taki zabieg z naszymi suchymi paliwami, udowodniono że daje +25% poprawę smarowania pompy i wtryskow, poprawia i przedłuża ich życie.

nie powoduje zadnych negatywnych objawów, nie spowoduje dymienia, osadow, ani nie zaszkodzi DPF.

Te oleje bardzo dobrze się spalają, a osady/popiołowość po spaleniu, jest na poziomie 0,07 podczas gdy samo paliwo ma 0,1

Badania wzkazują najefektywniejsze dawkowanie w przedziale od 1:200 do 1:250, czyli np. 300ml na pełen zbiornik.

dawkowanie mniejsze/większe nie jest wskazane, nie daje dobrych efektów.

Przy zbyt dużym dawkowaniu, na hamowni odnotowano spadek mocy o 2-3 konie mechaniczne.

 

W praktyce, jeśli nie chcesz dolewać to nie dolewaj dodatkow,

ale lej zwykłą ropę ON.

Raz na 5 zbiorników zalej Verve lub podobne, celem przeczyszczenia układu.

Ciągłe użytkowanie suchego paliwa premium, może po prostu zaszkodzić,

choć nie musi oczywiście.

 

Ostatnio znajomy w mercu ML 350 CDI zatarł 2 wstryski,

stał się to w pól roku po sprowadzeniu idealnego auta z zachodu,

jeździł w PL tylko na Vervie Orlenowskiej.

Terez leje zwykły diesel i dolewa oleju 2T, i zalecił mu to mechanik który regenerował jego wtryski, i dał mu gwarancje, i kazał dolewać dodatek.

Kumpel stwierdził ze teraz jego V6 ma miłą kulturę pracy, jak nigdy przedtem.

 

Duzo znajdziecie na necie o tych dolewkach dodatkow/olejów.

Ja ostatnio zrobiłem taki zabieg, pierwszy raz w życiu.

Dolałem 200ml niebieskiego oleju "LS+" firmy Husqvarna, na jakies 45-50 litrow ON,

i naprawdę czuc poprawe,

zwłaszcza przy porannym rozruchu, pali lepiej i pracuje teraz tak mięciutko :)

Na razie jestem zadowolony, i myślę że z kolejnym tankowaniem znów "posmaruję"

 

Ps. te dolewki, są szczególnie polecane właśnie do układów COMMON RAIL,

ja dolałem do 3-litrowego diesla M57D30TU (535d-200kW-272Km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.