Skocz do zawartości

LPG Prins vsi a obsługa innego reduktora???


kryszak11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Niedawno udało mi sie zmodernizować instalacje lpg w moim e36 323i...

elektronika: STAG 300 plus

reduktor: IG1 magg. (6mm )

wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe (kupione okazyjnie ;))

Filtr KME - włókno szklanne

Calosc chodzi bardzo dobrze...

 

Ale do rzeczy....

Zastanawiam sie na zmiana elektroniki na Prins'a VSI ponieważ jej dzialanie opiera sie o czasy wtrysku benzyny co moim zadniem jest bardziej racjonalnym rozwiazaniem...żadnych map i ich ciaglego korygowania...wszystkie korekcje wykoywane na biezaco przez ECU benzyny...Na allegro mozna dobrych cecnach skompletowac caly potrzebny zestaw...

 

Jednakze mam nowy reduktor IG1 magg. ktory chyba jest lepszym reduktorem niz reduktor Prins'a (bardziej odpornym na nasz polski gaz)i chcialbym aby pozostal...ale...

Prins pracuje na cisnienu 1,6 - 2 bary

Ig1 - cisnienie ok 1 bara

 

Obecnie mam cisnienie ponizej 1 bar i wtryskiwacze Keihin dzialaja rewelacyjnie...

 

Czy elektronike prinsa mozna tak ustawic zeby pracowala na nizszym cisnieniu? (oczywiscie wtryskiacze Keihin)?

 

Czy ktos moze wymienial reduktor Prinsa na inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik STAG 300, jak i wszystkie sterowniki IV generacji działają tak samo - w oparciu o czasy benzynowe. Kto powiedział że w sterowniku Prins nie trzeba nic ustawiać?

Według mnie bez sensu jest zmieniać na sterownik Prins.

 

Ogólnie podejście do instalacji masz dobre, ale musisz trochę poczytać bo nasłuchałeś się trochę zabobonów. Poczytaj instrukcję STAG'a to nie będziesz się tak bał tego sterownika, a jak przejrzysz jeszcze instrukcję do Prinsa to zrozumiesz bezsens wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie uważam, ze STAG 300 to bardzo dobry sterownik (zrobilem na mojej starej instalacji 90 tys km :8) )

 

Wydaje mi sie, ze Prins vsi bardziej precyzyjnie reguluje prace instalacji poniewaz odnosi sie do korekt krotko i dlugo terminowych ECU benzyny....z kolei STAG co najwyzej porownuje mape gazowa z wczesniej zebrana mapa benzyny, która bedzie sie roznic w warunkach np zimowych i letnich...

 

W stagu trzeba te mapy raz na jakis czas poprawic...a w Prinsie po ustawieniu wlasciwych parametrow pracy instalacji juz nic nie trzeba korygowac bo nie ma tam zadnych map tylko algorytm dzialania opiera sie o aktualny czas wtrysku benzyny...

 

Wiadomo, ze praca instalacji nie dziala sztywno bez zadnej odchyłki, ale roznica jest taka, ze Prins koryguje na biezaco a w STAGu robimy to recznie...

Jesli sie sie myle to wyprowadz mnie z bledu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

STAG 300 Premium też może automatycznie regulować się pod aktualne STFT i LTFT z ECU Pb. Ale to nie jest moim zdaniem dobre rozwiązanie, żeby całkowicie olać jakiekolwiek regulacje. Autoadaptacja OBD, jakiegokolwiek sterownika, niezależnie od wyrafinowania jej algorytmu, nigdy nie jest doskonała. Pojeździj trochę na LPG na zimnym silniku, albo mocno polataj po trasie, ogólnie nie zapewnij laboratoryjnych warunków pracy silnika i zobaczysz że nawet głupie przełączenie Pb-LPG nie jest płynne.

 

Najlepsze wyniki i największą stabilność osiągałem zawsze przy całkowicie wyłączonych jakichkolwiek systemach autoadaptacji (pomijając okres strojenia instalki). Przy dobrym wyregulowaniu korekcji (w tym od obrotów) na dobrych podzespołach, po przejechaniu przez klientów kilkudziesieciu tys.km rzadko musiałem cokolwiek poprawiać.

 

Ogólnie moim zdaniem bez sensu jest zmieniać sterownik na STAG Premium czy Prins, ale i tak zrobisz co będziesz chciał, przecież twoje auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.