Skocz do zawartości

instalacja gazowa 525i 24V


Mateusz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Witam

 

Ja niestety nie znam się na gazie, ale sporo ludzi tu o gazie rozmawiało. Niestety posty z ostatnich 2 miesięcy wcięło, ale... Jak wchodzisz na to forum to masz 3 działy: Forum dla wszystkich, Forum Członków Klubu i Archiwum. W archiwum jest link do starego naszego forum. Kliknij, otworzy się nowe okno, tam kliknij przycisk "dostęp jako gość" i już jesteś w starym forum :) Teraz kliknij "szukaj" i wpisz gaz albo LPG i dostaniesz całą furę postów na ten temat.

Powodzenia.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Problem z gazem do BMW jest taki że do tego samochodu trzeba umieć zakładac gaz i nigdy nie oszczędzać na instalacji , ja mam instalacje od 2lat i jest ok :P co niemozna powiedziec o innych co zakładali taniej :shock: np.poza warszawą w radomiu itp i teraz marudzą

dzwoń pod numer 675 24 92 tam doradzą i zamontują gaz tak jak trzeba w BMW.

macka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem założyć taką instalację i nie jestem pewien co do wymiany kolektora. Słyszałem, że w BMW sa wystarczająco mocne, że z zaworami nie ma obawy. Co Wy o tym sądzicie?

Już pisałem, także na tym zniknęło przez brak backupu. Jeżeli kolektory są już plastikowe i masz kasę to zdecydowanie lepiej wtrysk (ale to ok. 5000-6000 bo 6 cyl.). Jeżeli nie to może być i mikser, ale licz się ze spadkiem mocy ~20%. I poczytaj to co pisałem na Autocentrum http://www.autocentrum.pl/?FF=75&threadid=76944609&postid=1174498354&pagenr=1&type=-9&. Nie wiem już sam, czemu gazownicy tak uparcie chrzanią te instalacje w Beemkach. To chyba kwestia lenistwa i braku chęci włożenia więcej wysiłku tak aby instalacja byłą dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Vitass. Ja mam zamiar załozyć instalację na pszczyńskiej obok Komagu.To jest vis a vis tego o którym Ty mówisz. Jak na razie zadawałem im wiele pytań i odpowiadają tak jaby sie na tym znali. Jeszcze ich sprawdzę czy u nich warto. Cena inst. to ok. 2tys. + kilka zaworów bezp. Myslę, że cenę mają konkurencyjną.

Wyczytałem, że moc mi spadnie o 20%, to prawda??

Fakt, że ze 192kM 20% to nieznacznie ale jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Witam

 

Dwie uwagi:

1. Ja bym uważał z tym, że ktoś wyglada jakby się znał... 8) Lepiej zainstaluj gaz gdzieś gdzie ktoś z Twoich znajomych już coś robił i jest zadowolony. I chyba warto nawet zapłacić kilkaset zł więcej ale mieć dobrze zrobione.

2. 20% ze 192 KM to jak łatwo policzyć prawie 40KM... Ty mówisz że to niewiele? To tak jakbyś przesiadł się do 520 24V. Zapewniam, że różnica jest całkiem spora...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie o to pytam. Czy jest to rzeczywiście około 20% czy mniej i czy ktoś posiada taka wiedzę praktyczną żeby mi odpowiedzieć. CZy jest ktoś kto już posiada taką instalację w SWOIM samochodzie i co mi może powiedzieć na ten temat.

Wszystkim dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie o to pytam. Czy jest to rzeczywiście około 20% czy mniej i czy ktoś posiada taka wiedzę praktyczną żeby mi odpowiedzieć. CZy jest ktoś kto już posiada taką instalację w SWOIM samochodzie i co mi może powiedzieć na ten temat.

Wszystkim dziękuję.

Mam nadzieję, że przeczytałeś to co było pod linkiem. A w moim Golfie mam dokładnie takie odczucia, że ubyło ok. 15-20% mocy. I nic w tym dziwnego, bo mikser to po prostu dławik w dolocie. Ale moment obrotowy pozostaje. Natomiast samochód przestaje jechać przy niższej prędkości niż bez miksera i słabiej przyśpiesza przy jeździe na gazie. Po przerzuceniu na benzynę jest nieco lepiej, ale mikser robi swoje.

Natomiast przy tej pojemności (2800) i wadze samochodu (1150) i tak można jechać na V-ce już od 1500obr/min, a spalanie podczas ostrej jazdy miejskiej na poziomie 18-19l gazu jest do zaakceptowania (benzyny to byłoby 15l).

Ale za dobrą instalkę z mikserem zapłacisz max. ok. 3000, a za dobry wtrysk SGI to 6500-7000. Wybór należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie o to pytam. Czy jest to rzeczywiście około 20% czy mniej i czy ktoś posiada taka wiedzę praktyczną żeby mi odpowiedzieć. CZy jest ktoś kto już posiada taką instalację w SWOIM samochodzie i co mi może powiedzieć na ten temat.

Wszystkim dziękuję.

 

Mam zwykłą instalację w BMW 750. (podwójną)

Spadek mocy jest ale jak dla mnie praktycznie nieodczuwalny...

Można się co do tego spierać :idea:

Na benzynie jechałem (ale to było juz jakiś czas temu) 250 km/h

Jak założyłem gaz to max prętkość wynosi ok 180-190 km/h

 

Co do przyspieszenia i startu to dla mnie nie jest to prawie zauważalne. Ale może dlatego, ze na codzień nie "wariuje" na drogach :P

 

Dowodem na to jest to, że samochód mi pali 19-21 litrów gazu w mieście

i 16-18 litrów w trasie. 8)

Nie wiem czy to Ci daje jakiś obraz...???

Ja zakładałem w Łomży na Senatorskiej gaz bo nikt w Warszawie się nie podejmował 12 cylindrów zrobić. Ty możesz mieć więcej możliwości z instalatorami.. niemniej moje zdanie jest takie POLECAM ŁOMŻE.

Marcin750

 

ps

zapłaciłem 4000PLN +jakieś drobne dodatki (świece, kable, zawory - razem z 200PLN)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedlugo bede montowal wtrysk gazu w 750 to sie podziele wrazeniami.

Jezdzilem 740 z wtryskiem gazu , bylo calkiem OK.

Teraz mam mieszalniki i filtry stozkowe i jest spadek mocy 30%

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedlugo bede montowal wtrysk gazu w 750 to sie podziele wrazeniami.

Jezdzilem 740 z wtryskiem gazu , bylo calkiem OK.

Teraz mam mieszalniki i filtry stozkowe i jest spadek mocy 30%

 

Gdzie i za ile będziesz to robił?

Zapytaj czy mają komputer który steruje 12 garami...

Mi chcieli wsadzić wtrysk 2 x 6 cylindrów (bo nie było jeszcze wtedy sterowaniem 12 cylindrami - Tak mówili) i im się nie udało... Walczyłem z tym (i z nimi) 1 mieś. :twisted:

 

Podaj koniecznie namiary i wrażenia z montażu

Marcin750

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie i za ile będziesz to robił?

Zapytaj czy mają komputer który steruje 12 garami...

Mi chcieli wsadzić wtrysk 2 x 6 cylindrów (bo nie było jeszcze wtedy sterowaniem 12 cylindrami - Tak mówili) i im się nie udało... Walczyłem z tym (i z nimi) 1 mieś. :twisted:

 

Czy to znaczy że już masz ten wtrysk?

Bo ja będę montował IGS Landi Renzo.

Eksperyment będę robił sam.

Mam trochę doświadczenia. Z tego co wiem to żadna firma nie robi sterowników do 12 cylindrów, max 8.

Za mały jest rynek samochodów 12 cylindrowych. :lol:

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to znaczy że już masz ten wtrysk?

Bo ja będę montował IGS Landi Renzo.

Eksperyment będę robił sam.

Mam trochę doświadczenia. Z tego co wiem to żadna firma nie robi sterowników do 12 cylindrów, max 8.

Za mały jest rynek samochodów 12 cylindrowych. :lol:

 

Życzę powodzenia...

 

Mnie próbowano zainstalować właśnie Landi 2 x 6 cyl i się po miesiącu poddali...

 

Miałem cały czas błędy EML... kazali mi wymienić pół silnika...

,wymieniłem:

świece, przewody, kopółki, całe aparaty zapłonowe, sondy Lambda

a jak powiedzieli, że przepływomierze mam złe i kolektory ssące nie od tego wozu... (pewnie myśleli że od Wartburga sobie zamontowałem) to się :twisted: i zabrałem samochód... Mam poklejone miejsca po dziurach (ale pod górną osłoną i nie widać) i zainstalowaną normalną instalację... Która DZIAŁA :lol: może jest jakiś spadek mocy... ale co tam, nie jestem Hołek i nie muszę wstrzykiwać sobie andrenaliny... :lol:

 

Co do 12 cyl to uważaj... mam 2 teorie dlaczego u mnie to nie zadziałało... (przez miesiąc przestudiowałem trochę silnik i instalacje Gazu)

 

1. Ci co zakładali byli (i są) partaczami... i nie wiedzieli, że jak się 2 sterowniki podłącza do TPS to przeba to jakoś zmostkować, (czy raczej odizolować) żeby nie było spadku napięcia na przewodzie spowodowanego włączeniem nowych urządzeń.. co sprawia, że TPS wskazuje co innego...

 

2. Ci co to zakładali byli idiotami, bo nie wiedzieli, zę silnik 12cyl działa trochę inaczej niż silnik 1 rzędowy (np 8 cyl).

Okazuje się, że tylko lewa część silnika działa na wolnych obrotach, a przepustnice otwierają się nierównomiernie (lewa szybciej a prawa wolniej) więc wtrysk gazu (sterowniki) też powinien (-nny) to wiedzieć !!!

 

Poza tym nie zastosowali Emulatorów, tylko odłączyli napięcie od sterowania wtryskiem, co dla mnie jest kompletnie niezrozumiałe...

 

Słowem debile... (jak na podających się za specjalistów)

 

Ja na temacie znam się tylko tyle co podczas wściekłości sam wyczytałem... więc nie jestem jakimś tam "specem"... :)

 

Ale może moje sugestie coś Ci podpowiedzą i wykonasz poprawnie instalację... :lol:

Jak Ci się uda napisz koniecznie... Chętnie zobaczę to cudo !!!

 

Marcin750

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzę powodzenia...

 

Mnie próbowano zainstalować właśnie Landi 2 x 6 cyl i się po miesiącu poddali...

 

może moje sugestie coś Ci podpowiedzą i wykonasz poprawnie instalację...

 

Wielkie dzięki chyba się dłużej zastanowię nad tym wtryskiem i pozostanę przy zwykłych mieszalnikach

Słyszałem że nie wszystkie cylindry pracują jednakowo, ale myślałem że w nowszym modelu.

A może Ty masz E38 :?:

Mam już 3 lata ten samochód i nie miałem czasu go rozpracować.

:D Mam diagnoskop i zrobię kiedyś niezbędne pomiary.

Jak coś będę wiedział to się podzielę informacjami

Jak możesz to napisz jakie były objawy, nie dało się na tym wogóle jeździć? Dlaczego w końcu zrezygnowałeś :(

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie jechałem (ale to było juz jakiś czas temu) 250 km/h

Jak założyłem gaz to max prętkość wynosi ok 180-190 km/h

 

Co do przyspieszenia i startu to dla mnie nie jest to prawie zauważalne. Ale może dlatego, ze na codzień nie "wariuje" na drogach :P

 

Dowodem na to jest to, że samochód mi pali 19-21 litrów gazu w mieście

i 16-18 litrów w trasie. 8)

Nie wiem czy to Ci daje jakiś obraz...???

Ja zakładałem w Łomży na Senatorskiej gaz bo nikt w Warszawie się nie podejmował 12 cylindrów zrobić. Ty możesz mieć więcej możliwości z instalatorami.. niemniej moje zdanie jest takie POLECAM ŁOMŻE.

Marcin750

 

ps

zapłaciłem 4000PLN +jakieś drobne dodatki (świece, kable, zawory - razem z 200PLN)

Widzę, że Łomża (ul. Senatorska) robi się mocna w temacie LPG w samochodzie. Ja zakładałem w czerwcu 2001 jeszcze w Olsztynie (zakład AutoEkoGaz, który wspólpracuje z Senatorską. Ci z Senatorskiej byli jeszcze zbyt ciency, żeby się brać za Golfa VR6. Ale po pół roku na kolejne poprawki i regulacje już pojechałem do nich.

Ogólna uwaga - należy robić instalacje w warsztacie, w którym pracuje porządny elektronik. Ogólnych rzeczy na temat instalacji gazowych (od strony mechaniki płynów i sposobu zakładania w samochodzie) mając odpowiednie źródła pisane i jakiegoś nauczyciela w temacie można dowiedzieć w ciągu 2-3 godzin. Przynajmniej kumaty elektronik to załapie. Natomiast elektroniki w ciągu kilku godzin się nie nauczysz. A bez znajomości elektroniki to można te instalacje podpinać do instalacji elektrycznej samochodu tylko na zasadzie wyuczonej małpy.

Po tym co napisałeś to jednak mam wątpliwości czy oni są tacy dobrzy. Otóż 190 km/h przy silniku 5,0 (jeśli dobrze myślę) to zdecydowanie zbyt mało. Na płaskim terenie to zbyt mało, bo waga samochodu odgrywa niewielką rolę. Mój Golf ma niewiele ponad połowę pojemności i mocy (na benzynie i tak samo powinno być na gazie) Twojej Beemki, a jeździ na gazie conajmniej 200km/h, na benzynie 10-15km/h więcej (przy istniejącym mikserze w dolocie).

Myślę, że popełnili jeden z dwóch (a może oba) błędów:

- źle dobrali przelot mikserów, jest zbyt mały co może dać wrażenie nieco lepszych przyśpieszeń na niższych biegach, ale zbyt mocno dławi doloty i moc max;

- tak jak było wspomniane wcześniej na temat TPS, coś mogli skiksować w tym punkcie tak, że oba ECU (komp benzyny i ten od gazu) nie dostają max sygnału (napięcia z suwaka potencjometru) jakie powinny mieć i mają wrażenie jazdy z większą nieco prędkością od realnej (większy sygnał z przepływomierza w stosunku do TPS), ale przy mniejszym od rzeczywistego obciążeniu silnika. Mniej więcej odpowiadałoby to jeździe z góry z lekko przymknietą przepustnicą. Być może coś kombinowali nie tak z podpięciem obu ECU gazowych do TPS. Trzeba by to obejrzeć że tak powiem naocznie tą instalację.

Mogą być jeszcze inne przyczyny.

W razie czego daj znać na priva, może będę mógł pomóc.

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym co napisałeś to jednak mam wątpliwości czy oni są tacy dobrzy. Otóż 190 km/h przy silniku 5,0 (jeśli dobrze myślę) to zdecydowanie zbyt mało....

W razie czego daj znać na priva, może będę mógł pomóc.

Pozdrowionka

 

Cześć...

 

To moje 190 km/h to MAX jak na dzień dzisiejszy tylko dla mnie... :lol:

Znaczy to, że może i Bejca chciała polecieć... ale ja odpuściłem 8) bo się droga kończyła... :cry: a wiadomo, że w Polsce drogi dobrej nie ma...

Chyba się owinietuje... na znak protestu :)

 

Co do spotkania się i zerknięcia na samochód to chętnie się spotkam...

 

MAM E32 z '92 - to info dla Grzesia (750) :lol:

 

pozdrawiam

Marcin

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.