Skocz do zawartości

Zanim zamontujesz LPG w BMW przeczytaj


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli zastanawiasz się nad instalacją lpg to przeczytaj

 

Masz wtryskiwacze benzynowe nieważne czy 4, 6 8 czy nawet 12 musisz wstawic instalacje sekwencyjna (4 generacja) żadne podcisnienia mieszalniki śruby (zwykła instalacje) nie będą dobrze działały, Bmw jest na to zbyt skomplikowane.

 

Pracując w tej branży i widzę że dla większości osób podstawowym kryterium wyboru instalacji jest jej cena więc jeżeli to jest dla ciebie najważniejsze to spytaj jakie w tej cenie dostaniesz komponenty i nie wierz "w bezie pan zadowolony" czy "komponenty idealnie dobrane to tego silnika" Ja polecam sterownik STAG polska firma dobrze sie go ustawia obsługuje wszystkie wtryskiwacze.

Czy zamontujesz Staga czy coś tańszego twoja sprawa, ale popatrz co wstawiają monterzy mając egzotyczna instalację skazany jestes na tego montera który ci ją wstawił który w razie błędu pewnie się nie przyzna ze cos jest nie tak bo i tak nie zasięgniesz drugiej opinii.

 

Do e30 i e36 można wstawic tańsze wstryskiwacze Reg fast lub podobne Hana nie zaszkodzą

Nowsze BMW polecam wstawiać HANA sa dużo bardziej precyzyjne i trwalsze niż inne. Jak ktoś lubi mieć wszystko najdroższe to Keihin

Reduktor to temat rzeka ja wstawiam AC r01 lub Zavoli zeta N.

 

316i 318i 320i Ac R01 150 lub Zavoli zapas obsługiwanej mocy nie zaszkodzi

AC 150 da rade nawet przy 523i m52 170KM i nowszej 520i m54 2.2 170KM

Do 325i 525i 328i 528i i nowszych 330i oraz 530i AC 250

535i 540i i siódemki z tymi silnikami Dwa Zavoli lub dwa AC R01 150 zależy ile jest miejsca.

 

Wszystko 4cyl na sterowniku STAG 4 PLUS. R6 i V8 na STAG 300 ISA2, 300 Premium Można wstawić jak w samochodzie jest OBD

Do wszytskich e46 i jedynek z Valvetronikiem też premium

E65 E9x też premium. Od ok 2005 roku bardzo szybka transmisja CAN 500 sterownik podgląda korekcje ECU i nakłada je w czasie rzeczywistym na sterownik LPG.

 

Przewody do butli Faro elastyczne od ok 190KM fi8 do mniejszych fi6 nie utleniają sie wiec mniej syfu w filtrze fazy ciekłej

 

Zastosowane komponenty nie są tanie, (ceny można sprawdzic na alledrogro) więc i instalacja nie może być tania no chyba ze ktoś wstawia za darmo.

Gazownik marże utrzymuje na stałym poziomie więc jak Chcesz taniej to będzie na tańszych częściach tego się nie przeskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

podpisuje się pod tym dwiema ręcami, uzupełniając jeszcze komponenty o:

reduktory: od KME silver do ok 150KM i GOLD do ok 200KM. Do mocnych aut LR IG.

wtryskiwacze: ti nie tylko HANA lub KEIHIN, a również MEDy, Barracuda, DYMKO... (unikamy produktów valtekopodobnych).

Sterowniki: KME Diego, LPG-TECH...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D siemka

ja wlasnie zalozylem gaz w becie

kme gold, baraccuda wtryski, lpgtech316 sterownik,niewiem jakie dysze mi wstawil,ale na interface nie moge sblizyc map,

nie narzekam na gaziarza bo zakladal mi juz w 5 czy 7 autach gaz .ale nigdy w tej mocy.

nie bylo czasu na regulacjei strojenie bo musialem na drugi dzien wyjechac.

czasem wyskoczy mi blad check i blad inpa 227 228 za tlusto...

niewiem jakie dysze mi zalozyl ( powinny byc 2.8mm ... ale jak to sprawdzic...

czy musze rozkrecac kolektor-nie chce czegos zepsuc..

czy moze auto adaptacje wlaczyc i tak jezdzic az sie sam ustawi sterownik. :mad2:

pomocy

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor za słaby - dobry do miasta, ale na autostradzie przy bucie zamarznie. Wtryskiwacze dobre.

 

Wyskakujący check engine to porażka jeśli chodzi o ustawienie instalacji. Poproś gazownika żeby zrobił korekcję po obrotach bo inaczej M54 nie pojedzie. I zapomnij o autoadaptacji bo to nawet pilnowane działa niedobrze, a puszczone na stałe narobi niezłego bałaganu. Mam ten sam silnik i przy każdym podejściu ISA2 brudzi strasznie.

 

BTW, czy rano zaraz po przełączeniu na LPG reakcja na gaz jest prawidłowa? Nie ma przydławienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zdanie odrębne do założyciela wątku:

 

Pakowanie Premium do silników valvetronic nie jest żadnym wymogiem, zwłaszcza zważając na kiepską funkcjonalność algorytmu Premium. Trzeba po prostu umieć założyć i umieć stroić, osobiście preferuję TYLKO ręczną metodę strojenia, po latach testowania i prób stwierdzam, że wszystkie automaty w tej dziedzinie są mało precyzyjne, lub wręcz szkodliwe.

 

Co do reduktorów - AC jest bardzo dobry ciśnieniowo, błyskawicznie reaguje na gwałtownie zmiany sterującego MAP (akurat w v-tronicu bez znaczenia), ale jest kiepski i mało powtarzalny termicznie (od totalnej nędzy do stanu lekkopółśmiesznego), oraz w 7 przypadkach na 10 - buczy wkurzająco. Atakowanie 170-konnych silników reduktorem AC R-01 150 jest złym pomysłem, dopóki mówimy o reduktorze zdjętym z półki (nie dłubanym). Zavoli nie lubię - nieustawny, o spadającej wydajności w miarę narastania złogów brudu wewnątrz reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również nie jestem zwolennikiem premium. Wadą premium jest to, że "dąży" z korekcjami STFT do zadanej wartości (zera), a nie do takiej, która występuje podczas pracy na benzynie. Przez to przełączanie benzyna/gaz nie jest płynne, no i może być potem problem z jazdą na benzynie.

 

Co do reduktorów to się zgadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również nie jestem zwolennikiem premium. Wadą premium jest to, że "dąży" z korekcjami STFT do zadanej wartości (zera), a nie do takiej, która występuje podczas pracy na benzynie. Przez to przełączanie benzyna/gaz nie jest płynne, no i może być potem problem z jazdą na benzynie.

 

Co do reduktorów to się zgadzam.

Nie jest to prawdą do końca. Premium do zera dążył tylkow pierwszej wersji firmware'u - czyli 5.0

Obecnie dąży do wartości wyznaczonej przez gazownika, lub ustalonej przy autokalibracji - co oczywiście też nie jest wystarczające, bo coraz rzadziej widuję pojazdy, które posługują się jedną korektą wolnozmienną w całym zakresie pracy silnika, no i które dążą do zawsze takiej samej wartości korekty wypadkowej STFT i LTFT.

Trzecią sprawą jest sam algorytm reakcji na odchyłkę. Nie jest on zbyt udany i jeśli uchyb jest duży - następuje "rozhuśtanie" układu regulacji ze względu na jednocześnie działające dwa układy - ten sterownika auta, oraz ten sterownika LPG. Chłopcy muszą odrobić zadanie domowe z teorii układów regulacji :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum lpg jest post o nazwie "sugestie dla ac.sa przy tworzeniu nowego softu" więc jezeli pan chce pomóc to prosze tam napisac swoje przemyślenia i wspomniane w nazwie sugestie lub dalej bić pianę w każdym poście o tematyce lpg lub może wymyślić swój sterownik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum lpg jest post o nazwie "sugestie dla ac.sa przy tworzeniu nowego softu" więc jezeli pan chce pomóc to prosze tam napisac swoje przemyślenia i wspomniane w nazwie sugestie lub dalej bić pianę w każdym poście o tematyce lpg lub może wymyślić swój sterownik.

Od trzech lat wszystkie sensowne pomysły w kolejnych edycjach softu AC pochodzą z sugestii głównie trzech zewnętrznych firm w Polsce (w tym mojej) i tak się składa, że nie mam sobie nic do zarzucenia w kwestii ilości przekazanych pomysłów, zauważonych i zgłoszonych błędów i wdrożonych algorytmów do tego softu. Może Pan spytać na pewno Panu znanych - Mariusza Ł., Maćka D., Marka G. Od mniej więcej takiego czasu w każdej chwili posługuję się firmware'm o krok nowszym, niż oficjalnie wypuszczony. Więc mocno źle Pan trafił z sugestiami bicia piany, a Pana wypowiedź - jeśli obliczona na postawienie kogoś w mało korzystnym świetle - trafia głównie w Pana. Zresztą jeśli zarzuca mi Pan brak merytoryki w jakimś poście - proszę wskazać gdzie, chętnie podejmę dyskusję.

 

A kwestia wymyślania własnego sterownika - da Pan głowę, że tak się nie dzieje? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy post o produktach ac jest prze pana zle opisywany słabe reduktory słabe wtryski słabe premium to zasugerowałem zeby zrobić swój jak będzie lepszy sam bardzo chętnie kupie, ale jak bedzie słaby to nie bede pisal ze zly ze to zle liczy czy cos tylko poprostu go nie kupię.

 

Wszystko można wstawić lepsze tylko bedzię to drożej kosztowało przykład instalacja prins z wtryskami keihin i ich reduktorem jest lepsza ale też droższa i co ac ma skopiować ich algorytmy ich reduktpor i wtryski i sprzedawać taniej? czy wymyślić polski produkt a później go doskonalić? ja wybieram tą drugą opcję.

W mojej ocenie w tej klasie cenowej stag był i bedzie najlepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lobo., nie do końca rozumiesz przekaz tego co napisał GZW.

To prawda, że STAG jest być może najlepszym sterownikiem na rynku i to nie tylko w swojej klasie cenowej. Ale ma też niedoskonałości, jak np. algorytm ISA ( nie mylić z ISA2 ) zaimplementowany w Premium. Po prostu tylko w niektórych autach działa on poprawnie.

 

A co do reduktora AC R01... cóż, na rynku na tę chwilę nie ma porządnego reduktora w przystępnej cenie. Nawet drogim i osławionym reduktorom Prins i Landi Renzo można niejedno zarzucić.

Jest reduktor, który lada chwila dostanie swoją szansę na rynku ponieważ jego parametry prawdopodobnie postawią go na pozycji lidera. Jest to Fazer Imola 270 oraz Fazer Nardo 400 firmy PITEC. Ale tak jak każdy nowy produkt, musi najpierw dać się poznać z dobrych stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie taka perfidna bo bez problemu przyznaję, że ten reduktor też nie jest ideałem. Ideał nie jest do osiągnięcia. Natomiast w kategoriach w których nie jest liderem - nie odstaje od czołówki.

Wstrzymajmy się z dyskusjami nt. Fazera jeszcze przysłowiowy moment.

 

Co do tematu w którym rozmawiamy - nadmienię tylko, że nawet jeśli uda się na gorszej instalacji uzyskać moc jak na benzynie - to zawsze pozostanie zaletą lepszego układu to, że będzie oszczędniej rozporządzał gazem, co zaowocuje przyrostem zużycia względem benzyny np. nie o 20-30% ale np. o 10-20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
każdy post o produktach ac jest prze pana zle opisywany słabe reduktory słabe wtryski słabe premium to zasugerowałem zeby zrobić swój jak będzie lepszy sam bardzo chętnie kupie, ale jak bedzie słaby to nie bede pisal ze zly ze to zle liczy czy cos tylko poprostu go nie kupię.

 

Wszystko można wstawić lepsze tylko bedzię to drożej kosztowało przykład instalacja prins z wtryskami keihin i ich reduktorem jest lepsza ale też droższa i co ac ma skopiować ich algorytmy ich reduktpor i wtryski i sprzedawać taniej? czy wymyślić polski produkt a później go doskonalić? ja wybieram tą drugą opcję.

W mojej ocenie w tej klasie cenowej stag był i bedzie najlepszym wyborem.

Montuję Staga od początku 2007 roku. I tylko Staga. Znam jego plusy i minusy, jak mało kto. Nie neguję zasadności użycia Staga, natomiast uznaję za bezsensowne używanie niektórych z jego opcji. Opowiadam się za doborem zestawów konwertujących na zasilanie LPG z głową, a nie bezmyślnym wyciąganiem z pudełka kitów zestawionych przez handlowców, nie kolesi od technologii. Piszę o reduktorze że słaby - bo od czasu kiedy go testowałem w egzemplarzu przedprototypowym - do dziś jest niedopracowany - a to buczy, a to się pompuje, a to ma poważne niedostatki termiki... Wtryskiwacze? No proszę ja Was, W01 produkcji AC są rozwinięciem valteka typ 30 - może trochę lepiej pomyślane, może dokładniej skonstruowane, ale to wciąż będzie wyrób zaledwie średnio szybki, no i wyłącznie w wersji listwowej, czego nie cierpię. Trwałość dopiero poznamy, na plus mogę zaliczyć bardzo precyzyjną kalibrację i powtarzalność dawki nowych listew.

 

Aha i jeszcze jedno: Instalacja Prins nie jest wcale lepsza od sensownie złożonego z odpowiednim reduktorem i wtryskiwaczami Staga. Dlatego właśnie go montuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i jeszcze jedno: Instalacja Prins nie jest wcale lepsza od sensownie złożonego z odpowiednim reduktorem i wtryskiwaczami Staga. Dlatego właśnie go montuję.

Mam pytanie, w takim razie jaką instalację proponowałby Pan do jakiegoś średnio mocnego silnika z Valvetronikiem w E46? Powiedzmy 318i (143KM). Dzwoniłem niedawno do jednego gazownika i proponował właśnie instalację Prinsa, dość drogą jak na 4 cylindrowca, przynajmniej tak mi się wydaje (4300zł). Mówił że będzie to najlepszy wybór ponieważ nie buduje on map na podstawie podciśnienia i można ją wygodnie ręcznie ustawić. Pytam ponieważ na Stagu pewnie będzie taniej a skoro jest wystarczająco solidnie to po co przepłacać. Proszę też o podanie jaki reduktor by Pan zastosował. Dziękuję z góry za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, w takim razie jaką instalację proponowałby Pan do jakiegoś średnio mocnego silnika z Valvetronikiem w E46? Powiedzmy 318i (143KM). Dzwoniłem niedawno do jednego gazownika i proponował właśnie instalację Prinsa, dość drogą jak na 4 cylindrowca, przynajmniej tak mi się wydaje (4300zł). Mówił że będzie to najlepszy wybór ponieważ nie buduje on map na podstawie podciśnienia i można ją wygodnie ręcznie ustawić. Pytam ponieważ na Stagu pewnie będzie taniej a skoro jest wystarczająco solidnie to po co przepłacać. Proszę też o podanie jaki reduktor by Pan zastosował. Dziękuję z góry za odpowiedź.

 

Wystarczy trochę poszukać:

viewtopic.php?f=17&t=184271

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy trochę poszukać:

viewtopic.php?f=17&t=184271

Dzięki za linka, ale przeczytałem już chyba wszystkie archiwalne tematy na temat instalacji do tego silnika które są na tym forum plus te które są na forum LPG w tym ten który podałeś ;). Pytam dlatego, że widziałem różne odpowiedzi Pana z GZW (Sebastian o ile się nie mylę) bardzo szczegółowe i techniczne na temat różnych aspektów instalacji, ale nie widziałem nigdzie jaka jest jego konkretna propozycja na instalację dla silnika z Valve. Wydawało mi się że tematycznie wpasowałem się w dyskusję ale jeżeli nie to przepraszam.

 

PS Poprzedni post był moim pierwszym na tym forum, jak dotąd jedynie dużo czytałem. Zapomniałem się przywitać ale lepiej późno niż wcale. Cześć wszystkim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i jeszcze jedno: Instalacja Prins nie jest wcale lepsza od sensownie złożonego z odpowiednim reduktorem i wtryskiwaczami Staga. Dlatego właśnie go montuję.

Mam pytanie, w takim razie jaką instalację proponowałby Pan do jakiegoś średnio mocnego silnika z Valvetronikiem w E46? Powiedzmy 318i (143KM). Dzwoniłem niedawno do jednego gazownika i proponował właśnie instalację Prinsa, dość drogą jak na 4 cylindrowca, przynajmniej tak mi się wydaje (4300zł). Mówił że będzie to najlepszy wybór ponieważ nie buduje on map na podstawie podciśnienia i można ją wygodnie ręcznie ustawić. Pytam ponieważ na Stagu pewnie będzie taniej a skoro jest wystarczająco solidnie to po co przepłacać. Proszę też o podanie jaki reduktor by Pan zastosował. Dziękuję z góry za odpowiedź.

 

Valvetronic z racji swojej specyfiki, wymaga od instalacji gazowej pracy w bardzo dużym zakresie czasów wtrysku, co determinuje dwa podstawowe wymogi:

 

- szybkie wtryskiwacze gazowe, zapewniające stabilne dawkowanie przy krótkich czasach

- duża stabilność ciśnieniowa reduktora, zapewniająca małe spadki ciśnienia (spadek oznacza znów wydłużenie czasów wtrysku, a na to miejsca niewiele)

 

Co do sterowników, obecnie rynek oferuje kilka zbliżonych możliwościami urządzeń godnych uwagi. Osobiście zaproponuję Staga 4 Plus, zaś co do pozostałych podzespołów - wtryskiwacze Hana 2000, najlepiej montowane pojedynczo i reduktor Magic III. Pojedyncze Hana warto odizolować akustycznie, bo kolektor dolotowy jest wyjątkowo podatny na przenoszenie wszelkich dźwięków i słychać wtryski w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. A mógłby się Pan jakoś odnieść do jednej kwestii związanej z reduktorem Magic III który Pan poleca? Chodzi o problem puszczania gazu w układ chłodzenia co powoduje jak wiadomo dość przykre konsekwencje. Ten wątek był poruszany tutaj i tutaj oraz w wielu miejscach na forum LPG. Wyszła może jakaś nowa wersja bez tej wady? Czy może trzeba go jakoś specjalnie zabezpieczyć żeby nie robił takich numerów?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.