Skocz do zawartości

Jaka instalacja gazowa do e46 318CI 143KM(velvetronic)


grzesciu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Podobno Stag przy tym silniku nie daje rady... Musisz pogadac z gazownikiem.. Kumatym gazownikiem!jezeli chcesz nr do konkretnego gościa to odezwij sie na priv.. Zakładałem u niego instalacje i tez była właśnie gatka o velvetronic ktorego nie mam i dlatego tematu nie kontynuowałem..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno Stag przy tym silniku nie daje rady... Musisz pogadac z gazownikiem.. Kumatym gazownikiem!jezeli chcesz nr do konkretnego gościa to odezwij sie na priv.. Zakładałem u niego instalacje i tez była właśnie gatka o velvetronic ktorego nie mam i dlatego tematu nie kontynuowałem..

 

 

:mad2:

Uwielbiam stwierdzenia zaczynające sie od: "słyszałem" "podobno" "możliwe" i inne tego typu po których można napisać dosłownie wszystko, a to nie wniesie nic do wątku tylko zrodzi niepotrzebne plotki tak jak "gaz jest suchy "niszczy silnik "jak vvti to sie nie da "jak porcelanowe gniazda to sie nie da "jak VALVETRONIC to się zmieni na VELEVETRONIC i bęęęzdie pan zadowolony

 

Twoj super hiper gazownik po prostu nie umie ustawiać samochodu na drodze tylko próbuje ustawić go "na mapki" jak wieszkość partaczy puszczają samochód na benzynie pozniej chwila na gazie i jak sie mapy narysują podciągają mnożnik i mapy sie pokrywają.

A jak sie pokrywają to chyba dobrze? co Heniu?

A jak!

To pakuj zapasówkę i wystawiaj fakture. Tylko szybko bo pod bramą mamy kolejnego z czekiem. Się zachciało nowych samochodowów z komputerami.

 

 

Wracając do naszego ultra trudnego w ustawianiu valvetronic`a w kolektorze panuje atmosfera więc mapki sie nie narysują i bieda bo nasz jedyny sposób na oszukiwanie klientów spłoną na panewce więc sie powie ze do valvetronica sie nie da i po problemie. :cool2: LUdzie i tak sie nie znają a plotka dojdzie nawet do forum Bmw klub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce otwierac nowego tematu, wiec podepne tutaj. Zalozylem instalacje stag 300+ i do tego reduktor KME SILVER. Mam pytanie czy to dobry reduktor do tego silnika? Niestety po tygodniu uzytkowania zaczelo sie piepszyc. Mianowicie przy wyzszych obrotach zaczyna mi sterownik dawac sygnal, ktory oznacza blad sterownika lub brak lpg, lecz gaz jest. o co chodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blad ten masz przy pelnej bance ?? czy np przy pol pelnej ?? to by dalo obraz jak zalozona jest butla, ponastepne 150KM dla silvera to zaden wynik spokojnie jezdzie w autkach o 20-30KM mocniejszych. Jedyne co nalezy zrobic to go deczko poprawic po fabryce i wtedy silver potrafi spokojnie i bez problemowo robic duuuuuuuuuuuze przebiegi.

 

Co do valvetronica, na ta chwile najrozsadniejsza opcja do tego silnika jest Landi Renzo Omegas, da sie to spokojnie zrobic na stagu, LpgTech, Kme rowniez to objedzie i kazda inna ktora ma korekty po rpm, Omvl itd. Jednak LR z medami i Ig1 jest klasa sama w sobie, po poprawnym montazu bardzo malo pracy przy strojeniu czesto nawet wcale. Jeden minus to cena srednio od 500-1000 drozej niz skladaki typu stag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie błąd zbyt niskiego ciśnienia może oznaczać źle założoną butlę.

 

KME silver chwilowo da radę w 280-konnym V8 i co z tego? Przeciągnij butem w podłodze do odcięcia na kilku biegach pod rząd to zdziwisz się jak termika poleci nawet w byle 318.

 

LR omegas bardzo dobra instalacja, ale nigdy nie ma tak że dobre bebechy załatwiają wszystko - instalację tak czy inaczej trzeba stroić. W przypadku valvetronica chyba jedyna opcja to podgląd korekt ECU Pb, bo mapek nie narysuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu polemizowac, bo widac ze tamat znasz z zaslyszenia a nie z faktycznego dotykania produktu, o dziwno silver jest duzo mocniejszy termicznie niz cisnieniowo, a granica 170-180KM jest dla niego stykowa i do tej mocy dziala prawidlowo, co i innego w turbo gdzie 160KM to juz czesto gesto generuje galanty kuc w piku ale cisnienie sie gwaltownie odbudowywujej jednak jak dla mnie kuc w piku uznacza ze redek sie nie nadaje. Moge polozyc jaja na goracej fajerze jak silver da rade w 280KM silniku :)

Takze w tym 1.8 mozesz zapomniec ze zamrozisz silvera, zle zalozony moze miec minimalne spadki ponizej oczekiwanej wartosci ale termicznie bedzie beton. tak samo jak w wielu silnikach nie dasz rady zamrozic golda. itd itd itd.

 

To samo LR nie wiem czy miales okazje dotykac lub nie wiem ile dotykales LR wiekszosc tych instalacji zwlaszcza w bmw nie wymagaja praktycznie zadnego strojenia na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze inaczej kazdy reduktor da sie zmrozic, wystarczy dobrze powahlowac gazem, to ze gold termicznie jest padaka nie podlega dyskusji, jednak nie w kazdym aucie. No i alfa ma taki urok zwlaszcza V-ka ze nie wazne ile nalejesz tyle wypluje takze bardzo mozliwe ze przelana kosmicznie byla w OL itd. Alfinka to jest niezly kociolek wiec nie powinno byc az tak zle.

 

Silver ma zupelnie inna droge gazu dlatego termicznie duzo lepszy jest, gorzej u niego z wydajnoscia cisnieniowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy reduktor da się zamrozić, ale potrzeba odpowiednio mocnego silnika. Golda nie zamrozisz oplem 1.6 nieważne jakbyś tym gazem wachlował :)

 

To prawda, temperatura samego reduktora nawet 100*C, a po kilkunastu sekundach buta pod odcinką gaz spada do 0*C i powrót na Pb. Niby niemożliwe, a jednak termika leci.

 

Mylisz pojęcia - spalanie na 100km a maksymalne zapotrzebowanie na paliwo to dwie różne rzeczy. Spalanie na 100km jest duże bo alfa ma fabrycznie ostre wałki, ale przy wysokich obrotach wskaźnik spalania gram/kWh jest stosunkowo niewielki. A przelana w OL nie była, bo miałaby stratę mocy na gazie, a hamownia pokazała to samo na Pb i LPG.

 

W każdym razie WYDAWAŁO MI SIĘ, że silver również pada termicznie. No bo na logikę - miałby być lepszy od golda? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co Ty mi tu kolego inputujesz ?? gdzie ja napisalem o jakims spalaniu na 100km ?? bez kitu odnosze wrazenie ze pojecie o gazie to masz tylko i wylacznie z forum notabene nawet dobrego lpg.forum ale wiedza wyczytana od kogos niepotwierdzona niczym poza wyczytaniem to jest wielkie nic.

Napisalem ze alfa nie wazne ile nalejesz to i tak przepali a ostre walki maja tu nic do tego. To ze zamarzl silver w tej alfie o niczym nie swiadczy a tym bardziej o tym ze zamarznie w 318i.

 

Po nastepne rozbierz silvera pozniej golda i wtedy pogadamy bo o czym mamy rozmawiac jak Ty nawet nie wiesz jak te reduktory sa zbudowane ?? Jak bys wiedzial to bys sie nie dziwil ze silver jest duzo lepszy termicznie od golda. Na gazowym forum gdzies sa wklejane przeze mnie zdjecia silvera i sa tez zdjecia golda zrobione przez Tomka. mozesz sobie porownac.

 

A na koniec jak przelana alfa traci na mocy to Ty jestes mistrz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisales ze alfa nie wazne ile nalejesz to i tak przepali, co nic nie znaczy - każdy samochód spali dokładnie tyle ile wlejesz. Rzeczywiście nie powiedziałeś wprost spalanie na 100km, ale ja tak to zrozumiałem. A wałki rozrządu mają wbrew pozorom spory wpływ na spalanie l/100km.

 

Z forum LPG można dowiedzieć się wielu rzeczy i nie trzeba macać danego reduktora żeby znać jego możliwości. Wystarczy pooglądać kilka oscylogramów z kilku aut z danym reduktorem i już znamy jego możliwości bez rozbierania i analizowania budowy wewnętrznej.

 

Nie czytasz co napisałem - w alfie zamarzł GOLD. Jeśli chodzi o silvera to znam przypadek i to nie z forum jak zamarza w saabie 9000 2.0 turbo i to nie na autostradzie tylko w mieście przy mocniejszym depnięciu. Ale w 318 rzeczywiście może dać radę bo to tylko 140 koni.

 

Co do przelania - każdy silnik traci na mocy przy zbyt bogatej mieszance. Maksimum mocy występuje przy lambda 0,85.

Zobacz jeśli nie wierzysz:

 

http://autokacik.pl/files/275983015-lambda.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze czytam co napisales napisales ze "zamarzl gold ..... .a silver nie jest lepszy" a ja Ci caly czas mowie ze termicznie jest.

 

Qwet napisal:

Napisales ze alfa nie wazne ile nalejesz to i tak przepali, co nic nie znaczy - każdy samochód spali dokładnie tyle ile wlejesz

 

no i gucio prawda panie, nalej saabowi o 2 wiecej w stosunku do tego co ma na pb to zobaczysz czy przepali :D check engine Ci oczka wydlubie.

 

panie kolego Qwet wlasnie to jest podstawowa roznica miedzy teoretykiem a praktykiem. Ty mi podsylasz wykresy ktore znam od podstawowki wmawiajac ze mialem na mysli zupelnie co innego niz napisalem.

Teraz znowu sie twierdzac ze kazde auto a zwlaszcza najlepsza moc ma przy mieszance o lambdzie 0.85 no i po co brniesz w te strone ?? nie ma to sensu. Bo to nie jest prawda, sa auta ktore max moc maja przy duzo bogatszej mieszance i takie ktore maja przy duzo ubozszej, budowa komory spalania ma znaczenie itd.

Tak jak mowie teoria jest super i dobrze ja znac bo od tego trzeba zaczynac ale z praktyka sie czesto kluci niestety.

 

NAPISALEM WYRAZNIE ze alfa ile jej nie nalejesz tyle wypluje !! czyli ze jak nawet nalejesz duzo zaduzo to ani nie prycha ani nie kicha tylko dalej jedzie. siwy dym leci z rury i od caly efekt tego, inne auta by juz stanely !!!! zrozumiales ?? czy Ci wykresik zrobic ??

Wiec przestan mi tu tworzyc o spalaniu na 100km bo to nic nie ma do tematu a tym bardziej wydajnosci reduktora a o termice juz nie wspomne.

 

Widzisz plik z osc daje Ci mozliwosc obejrzenia jak sie dany reduktor zachowuje w danym aucie przy danym dostarczeniu fazy cieklej. Jak juz zaczniesz sie interesowac namacalnie to zrozumiesz ze jest duzo zmiennych ktore maja wplyw na to czy reduktor daje rade przy danej mocy czy nie. Ja mam silvera w 2.5v6 174KM oraz 3.3v6 172KM i jakos nie kucaja wiecej niz 0.28 ani nie zamarzaja. wszystko zalezy jak jest zrobione.

 

alfe macie zapieta szeregowo czy rownolegle ?? i skad pobrane jest zasilanie wody ?? chociaz gold i tak zamarznie w tej alfie.

 

btw

 

NIe o tym w tym temacie i szkoda zasmiecac.

 

reasumujac moim skromnym zdaniem silver da rade na miekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pytał czy kme silver to dobry reduktor.

Wg mnie nie są lepsze w podobnej cenie nie ma co się pchac z mocą na styk tymbardziej w silnikach bez podcisnienia.

Ja montuje do 150 koni Ac r01 do 250 czerwonego Ac jak wiecej niz 250 lub podobnie ale turbo lub valvetronic dwa zavoli

Od 300 koni dwa Ac.

Fenomen tych kme i tomasetto polega na tym ze maja zintegrowany elektrozawor i sa tanie a nie każdy umie założyć oddzielny, już nie mówiąc o montażu dwóch reduktorow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kme silver nie jest stykowy do tego silnika ;)

zintegrowany zawor jest w kme goldzie w silverze juz nie, takze tutaj troche w blad wprowadzasz. Co do acr01 zalozylem ich kilka kila zdjolem, jest to nie udana jeszcze konstrukcja poprostu panowie z AC wiezli sobie polowe koltec-necam i mysleli ze bedzie banglal, a tu [BAD], tnie sie, zawiesza, rano inne cisnienie w poludnie inne cisnienie itd. Co prawda nie wszystkie takie sa ale zdaza sie ich dosc duzo. Niestety bo to reduktor z potencjalem. No i acr jest na rynku ile 12 miesiecy ?? moze troche dluzej a kme 5-6 lat takze jak je porownywac.

Kme daje przynajmniej stabilnosc parametrow i przewidywalnosc jezeli jest odpowiednio dobrane do auta. Montuje KME od zawsze i jakos mnie jeszcze nie zawiodly. Dodatkowym plusem KME jest obsluga serwisowa zajrzenie do wewnatrz, wymiana trzpenia itd nie ma nic prostrzego, gdzie ACR jak rozbierales to wiesz ze troche napocic sie trzeba.

 

Forum jest w poto zeby kolega uzyskal jak najwiecej informacji a glowe ma po to aby sam wybral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Kolego ciechann, nie stwierdzę, że mylisz się od A do Z, w paru rzeczach przyznałbym Ci rację, przynajmniej po części, ale jesteś zdecydowanie za pewny siebie i niepotrzebnie brniesz w niektóre tezy, których - zaatakowany konkretnymi argumentami - nie wybronisz - i będzie plama... Spuść z tonu, bo Qwet w paru kwestiach też miał rację, choć jak i u Ciebie - niepełną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Cała polska, i forum kazdy gada co innego!!! i jak tu ludzią pózniej wierzyc w warsztacie jak kazdy uwaza co innego za słuszne i sprawdzone, MASAKRA!!!! :duh:

 

 

Samemu trzeba się przekonać. Co mechanik i warsztat to też przecież różne opinie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonisz do zakładu i mowisz taki i taki samochód i pytasz na czym mi to zrobicie?

Jak alaska valteki i jakies egzotyczne sterowniki to podziękuj i szukaj dalej

Jak zaczynasz od: ile kosztuje to się nie dziwcie ze wam chłam, wstawiają i nie jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady. Kłótnia była o to czy Silver obsłuży 140 koni. Granica jest dość płynna bo zależy od założeń takich jak dopuszczalny spadek ciśnienia. Natomiast wiadomo że bez problemu da radę przy 120 koniach, a na pewno nie da rady przy 180 koniach - taka wiedza wystarczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.