Skocz do zawartości

Jaka instalacja gazowa do e46 318CI 143KM(velvetronic)


grzesciu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
tego sie nie spodziewalem...moze ci co siedza mocniej w gazie cos wiecej sie wypowiedza bo chyba moje ponad 15 letnie doswiadzcenie jako uzytkownik aut z gazem to za malo aby opisac co sie tam u ciebie pod maska dzieje...nic z tego nie kumam...parownik wyzej niz silnik?...sorki ale nie polapie sie w tym wszystkim, nie wiem jak to wszystko podlaczone jest? :mad2: ale moze za malo jeszcze wiem i jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

brc to tylko sterownik wstawiać może nawet piekarz czego przykładem jest to zdjęcie, każdą instalację mozna spie.....

 

Reduktor powinien byc nizej niz zbiorniczek wyrównawczy płynu.

Jak wężyki do kolektora będą za długie będzie szarpać przy przełączaniu z benzyny na gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem o co chodzi z tym reduktorem... Z tego co wiem ( czytaj: gdzieś tam słyszałem - konkretnie na forum lpg), to to, że reduktor jest wyżej niż zbiornik wyrównawczy nie ma wpływu na działanie instalacji - jest jedynie trudność przy pierwszym odpowietrzaniu układu chłodniczego..

Jest coś jeszcze?

Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiesz nie wiem, czy ma to wplyw na dzialanie instalacji ale tak ciekawi mnie aspekt jak sprawdzic poziom plynu skoro parownik wyzej niz zbiorniczek, noi przeciez bedzie sie zapowietrzal, a nagrzewnice?...to moje zdanie, nie poparte zadna wiedza. dla porownania jak to moze schludnie wygladac, tak jest u mnie:

http://img19.imageshack.us/img19/1851/img2013042700130.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam Panów serdecznie, jest to mój pierwszy post na forum, ale napewno nie ostatni :wink: Pozwolicie, że podepnę się pod ten temat. Przeszukałem już większość tematów związanych z ww silnikiem i montażem gazu, niestety żadne wypowiedzi nie rozwiały moich wątpliwości.

W roli ścisłości posiadam BMW e46 318i n42 143KM 2004r i jak czytam wynika, że posiada on valvetronic, chodź fizycznie go nie widziałem. Chcę założyć instalację gazową, byłem dzisiaj u polecanego gazownika u mnie w mieście (podkarpackie) i rozmawiałem z nim na temat tego konkretnego przypadku. Twierdzi on, że robił samochody z valvetronic i faktycznie ciężko je odpowiednio ustawić (problemy miał z samochodami z dużymi przebiegami na lpg), nigdy nie robił tego konkretnego silnika bmw. Jego propozycja gratów pokrywa się z często polacanym osprzętem na forach, mianowici: STAG 300 premium + KME Silver + Hana H 2000. Dodam że zdaje sobie sprawę z ręcznej kalibracji.

Teraz moje pytanie brzmi jak wygląda podłączenie instalacji? Czy należy wprowadzać jakieś przeróbki np takie o których była mowa w tym temacie? Gazownik powiedział też, że zorientuje się w szczegółach nt nowego sterownika LPGTECH, którego nigdy nie stosował ale twierdzi, że obsługuje silniki z systemem valvetronic co jest nowością wśród sterowników. Czy ktoś stosował juz ten sterownik? Czy warto ryzykować i założyć go? Może ktoś ma namiary na gazownika na podkarpaciu, który przerabiał już temat 318i z valvetronikiem i nie bedzie to dla niego nowością? Z góry dzięki za pomoc!

Edytowane przez proxen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zadnych przerobek nie trzeba robic. Ladnie mozna wszystko schowac pod pokrywa silnika. Parownik na dole, pod puszka filtra powietrza, przed chlodnica. Dobre miejsce na wpiecie sie w weze wodne, sterownik obok ecu auta. Wtryskiwacze osobno pomiedzy doloty kolektora. Przerabialem u siebie instalacje i tak zrobione, ze nic nie widac. U kolegi zakladalismy (zaklad zakladal), lpgtech i widzialem w opcjach sterownika silnik z valvetronic. Ja wybralbym wlasnie ten sterownik (lpgtech), oprocz wspomnianej opcji na valvetronic byly inne ciekawe ustawienia, ktorych brakuje w stag-u. Wtryskiwacze hana. Na parowniku kme sie nie znam. Mam u siebie omvl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem u innego Gazownika, rownież polecanego. Tutaj spotkałem sie ze zdecydowaną reakcją i pewnością ze strony techników, którzy twierdzili ze oczywiście robili te silniki i nie było żadnych problemów ale na bebechach ELPIGAZ exlusive, OBD, wtryskiwacze i Plus ? Moze nie zapamiętałem dokładnie nazw - poprawcie mnie. Elpigaz ma rownież opcje valvetronic, twierdza ze od dawna i że na automatycznej kalibracji bardzo dobrze sie dostosowuje. W zakladzie robia tez na sprzecie staga ale w tym przypadku nie polecaja go, ew. stag premium ale twierdza ze sami tego silnika nie robili na tym osprzecie. Taka konfiguracja ELPIGAZ kosztowałaby mnie ok 3tys zł ale za to z 5 letnia gwarancją. Jestem w stanie tyle wydać ale jesli będę mieć pewność ze nie będę odwiedzał tego zakładu raz w miesiącu. Co o tym zestawie sądzicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dzisiaj byłem u innego Gazownika, rownież polecanego. Tutaj spotkałem sie ze zdecydowaną reakcją i pewnością ze strony techników, którzy twierdzili ze oczywiście robili te silniki i nie było żadnych problemów ale na bebechach ELPIGAZ exlusive, OBD, wtryskiwacze i Plus ? Moze nie zapamiętałem dokładnie nazw - poprawcie mnie. Elpigaz ma rownież opcje valvetronic, twierdza ze od dawna i że na automatycznej kalibracji bardzo dobrze sie dostosowuje. W zakladzie robia tez na sprzecie staga ale w tym przypadku nie polecaja go, ew. stag premium ale twierdza ze sami tego silnika nie robili na tym osprzecie. Taka konfiguracja ELPIGAZ kosztowałaby mnie ok 3tys zł ale za to z 5 letnia gwarancją. Jestem w stanie tyle wydać ale jesli będę mieć pewność ze nie będę odwiedzał tego zakładu raz w miesiącu. Co o tym zestawie sądzicie?

Niestety - sądząc z postawy, panowie w tych warsztatach stawiają na to że im się instalacja "sama ustawi" To jest zawsze bzdura. Korekty OBD to głównie marketing ośmielający słabych instalatorów do brania się za coraz trudniejsze auta. Zaręczam - Valvetronic wymaga zrozumienia wszelkich niuansów sposobu sterowania tym silnikiem, zwłaszcza że choć z założenia ten system charakteryzuje stałe, rózne atmosferycznemu ciśnienie w kolektorze dolotowym, niektóre silniki, nawet poza trybami awaryjnymi, używają pomocniczo przepustnicy co zmienia zasadniczo warunki podawania gazu do kolektora i wymaga odpowiedniego konfigurowania instalacji, jeśli dawkowanie gazu ma pozostawać nadal prawidłowe.

 

Należy znaleźć odpowiedzialnego gazownika, który rozumie o co w tym chodzi, a nie tylko potrafi podpiąć kabelki OBD i aktywować autokalibrację. W Podkarpackiem polecam Multiserwis w Niwiskach koło Mielca. Prawdopodobnie jedyni sensowni kolesie w bardzo dużym promieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Zajrzeć na LPG-forum.

 

W Warszawie masz np. Nikodema, spec od gazowania BMW.

 

Bierzesz odpowiedzialność za tą rekomendację? Znasz gościa? Bo ja znam.

 

I polecę - co prawda nie w samej Wawie, ale w miarę niedaleko - Jarka Nowotczyńskiego w Mławie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj zamontowałem BRC w Energy Gaz Polska, jeździ dobrze prawie nie czuć różnicy w porównaniu do PB ciut mniej elastyczna jeśli chodzi o dół, może to kwestia regulacji ale jeśli chodzi o estetykę to porażka....reduktor dobrze umiejscowiony, butla też do jazdy do przodu, ale wiązki ułożone nie za bardzo, uszczelki pod maską niepozakładane jak trzeba, nawet osłony kolektora dolotowego nie przykręcili a najgorsze jest to że 1 wąż wodny do reduktora jest nacięty wzdłuż jakby diaksem na odcinku ok 20cm... masakra, z tym będę musiał na reklamacje jechać - niech wymieniają. Jutro będę musiał poprawić to wszystko po swojemu. Na szczęście cała reszta jest w miarę ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co jest dobrze? Wlew dp gazu? Niczego te zaklady sie nauczyc nie potrafia w Pl...tragedia

Jeździ dobrze od 2 tys. obr, do 2 tyś jedzie tak sobie (potrzebna regulacja), nie ma szarpnięć po prostu ma trochę muła i dobrze się "rozkręca" się powyżej 2 tyś aż do odcięcia. Nie wiem jak to jest w BRC ale poprzednim aucie miałem KME, którą sam montowałem (przeróbka z podciśnieniówki) i sam ustawiałem to jak miałem za bogato to tak właśnie mulił. A jeśli chodzi o montaż to wlew ukryty pod klapką, reduktor na dole pod zbiorniczkiem od wspomagania (mam n42b20) i jeśli chodzi o przewody od reduktora do jest delikatna sieka. Krzyżują się z wężami od listwy wtryskowej i podciśnienia, każdy w inną stronę... masa opasek, nie wygląda to dobrze. Będę musiał to zrobić po swojemu. Poukładać to wszystko, żeby miało ręce i nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odebralbym auta...Daj zdjecie. Ja zrobie zdjecie swojej i wstawie jak powinno byc. Wlasnie wrzucilem fotki na forum x5 bo tam tez komus w Pl "zakladali"...

Gdyby nie fakt, że potrzebuję samochód na weekend to też bym nie odebrał. Z doświadczenia natomiast wiem, że w PL jeśli chodzi o estetykę w montażu czegokolwiek to ciężko. Dlatego zawsze wszystko co mogę przy samochodzie robię sam bo już nie raz się przejechałem na "polecanych warsztatach" po których musiałem poprawiać. A jak jedziesz na reklamację z tytułu "bo nieestetycznie" to patrzą na Ciebie jak na idiotę. Szkoda nerwów. Wolę zrobić po swojemu, przynajmniej wiem, że jest ok.

Zdjęcia wstawię jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak wyglada u mnie, czyli nic nie widac :D

http://images62.fotosik.pl/1056/2c7e6ecce4135053.jpg

Widok po zdjeciu pokrywy:

http://images62.fotosik.pl/1056/95ce17e64c9c7e31.jpg

Po kliknieciu powieksz, widac cos wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Audi jezdzi a nam cos poleca...odpowiedzialność za rekomendacje :shock:

Myślisz, że to że jeżdżę audi powoduje że nie wiem co piszę? W ciągu ostatnich dwóch lat tylko do samego BMW założyłem swobodnie ze 100 instalacji LPG, w tym również do Mpower E46.

I tak, potwierdzam - biorę odpowiedzialność za swoją rekomendację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.