Skocz do zawartości

silnik N42B20A i gaz....


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z tym silnikiem, słabo zaczął pracowac na gazie a potem na benzynie...

Zostawiłęm samochód u "fachowca". On stwierdził, że nic z tego silnika nie będzie bo ten silnik nie będzie pracował na gazie bo jest tak technicznie rozwiązany...

chodziło mu o to, że wolne obroty są regulowane zaworami i że z gazem ten silnik nie będzie "chodził"

Mam do Was pytanie. Czy ma ktoś bunię E 46 318 i z tym silnikiem N42B20? rocznik 2001-2005 i ma w niej gaz?

jakie sa wasze doświadczenia z gazem w tym modelu?

Proszę o informację bo nie wiem co mam mysleć. Gazownik mowił, że gaz do wszystkiego da się włożyc i musi chodzić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten silnik ale gazu bym do niego nigdy nie założył- generalnie nigdy do BMW bo szkoda. Gdzieś kiedyś czytałem ze te silniki bardzo źle reagują na gaz ale nie wiem czy to prawda ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jak silnik. Mam N46B18, deko nowszy, raczej tak samo skomplikowany. No i śmiga pięknie. Kwestia pierwsza - kumaty gazownik, najlepiej taki który miał do czynienia z Vanosami / Valvetronicami, i który ustawia instalację nie w garażu, jak auto na luzie pyrka, ale w trasie, w realnych warunkach. Kwestia druga - porządne graty, co oznacza, że cena na 3 się zaczyna i pewnie druga cyfra to też co najmniej 3.

Słowem - wszystko jest do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz co masz za instalacje jakie komponenty bo bez tego moja kryształowa kula nie znajduje odpowiedzi.

Te silniki dobrze działaja na gazie pod warunkiem dobrze zainstalowanego gazu, naczytałeś się głupot.

co do ceny to za 2500 stag bedzie działał za 2900 stag na hanach bedzie działał jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Ja mam wsadzone do siebie stag premium, reduktor jakiś dedykowany, mocny, produkowany przez AC w Białymstoku, wtryski valtek 34.

Problem w tym, że silnik najpierw przestał prawidłowo pracowac na gazie ( nie równa praca, praca na 3 cylindrach) na benzynie chodzilo ok, ale i na benzynie przestało. Nie równa praca, słabe wkręcanie na obroty, na koniec falowanie obrotów w zakresie 600-1500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz reduktor ac-r01, zapalał sie check engine?

wymien swiece jak nie zmieniales mozliwe ze zapłon wypada, po zmianie swiec jak nie pomoże sprawdz czy wypada zawsze na tym samym cylindrze

jezeli tak to przełóż cewke i sprzwdzisz czy to moze konczy sie cewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam

mam dokładnie ten sam silnik co Ty i od 2 tyg gaz.

Początkowo też byl mały problem , ale znajomy gazownik (u ktorego gazuje już 5 auto) szybko go rozwiązał.

Problem był tylko i wyłącznie na benzynie, na LPG wszystko było ok.

A mianowicie po dłuższej jeździe na LPG, po przełączeniu na benzynę falowały wolne obroty i potrzebował chwili aby się "rozruszać".

Komputer dawał za bogatą mieszankę na benzynie.

Też myślałem o wymianie świec, ale gazownik stwierdził że to nie jest ich wina.

Pomógł:

- dodatkowy mapsensor do gazu (czy coś takiego, jakiś dodatkowy czujnik, który rekompensuje brak podciśnienia w kolektorze)

- większe dysze od gazu

 

Teraz auto śmiga identycznie na benzynie i LPG. Oczywiście musi też spalić swoje gazu przy mieszanej jeździe miasto/trasa z włączoną klima 12,2 l /100km LPG.

 

Co do regulacji LPG to faktycznie tylko i wyłącznie podczas jazdy pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki adrian. Wkrótce zostawie samochód u gazownika to mu o tym powiem.

Co pracy silnika na benzynie to była walnieta cewka- po jej wymianie na benzynie śmiga ekstra. Chociaz dziwne mi to było, że cewka była przyczyna falowania obrotów- ale była.

Na gazie nie chodzi dalej. Myslę, ze może listwa poszła lub wtryskiwacz gazowy, bo jak przejde na gaz to odrazu zaczyna brzydko pracowaćm jakby na 3 cylindrach i miga kontrolka CHECK ENGINE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.