Skocz do zawartości

problem z sekwencja


Rekomendowane odpowiedzi

witam. od kilku dni gdy do gdanska zawitaly mrozy mam problem z sekwencja. polega on na tym ze gdy jade przy odpowiedniej temperatuze przelacza sie na gaz ale gdy przejade jakies 15km zaczyna mrygac dioda od gazu ze zbiornik jest pusty mimo ze jest pelny gdy wylacze i wlacze ponownie gaz ten juz sie nie przelanacza tylko ciagle mryga, dzieje sie tak za kazdym razem odpale troche sie nagrzeje przelaczy sie na gaz przejede kawalek mryga ze jest pusty. nie mam pojecia dlaczego tak sie dzieje prosze o pomoc i jakas rade pozdrawiam sekwencja firmy STAKO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sekwencja chyba STAG. Stako to firma butli w bagażniku :wink: Na 99% padł ci czujnik ciśnienia gazu. jest on na listwie wtryskowej gazu alb przy parowniku. Nie pamiętam jak STAG ma to zamontowane. Sprawdź w ogóle jakiej firmy masz ten gaz. Załącz zdjęcie wtryskiwaczy albo komputerka gazu, ewentualnie parownika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem kleją się wtryski jeżeli dzieje się to tylko jak jest mróż to na 99% tak jak pisze. Jedz do gazownika niech zmieni temperature przełanczania na większą albo założ podgrzewacze. Możesz to w prosty sposób sprawdzić przed odpaleniem nagrzej mocno wtryski np suszarką i napewno już tego nie bedzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, montuje od 3 lat system diego, przyczyną zrzutu na benzyne jest spadajaca temp. reduktora, po wyłaczeniu i właczeniu z powrotem niebieska dioda mruga ponieważ nie zastała osiagnięta temp. przejscia

 

Paweł, po 15km jazdy spadła temp reduktora poniżej.. 40*C?

 

Adam, "kleją wtryski" po 15km jazdy? Jeżeli wszystkie czujniki działają poprawnie to nie ma opcji żeby przerzucił na gaz zanim parownik się nagrzeje i gaz zmroził wtryskiwacze. Musiałby w magiczny sposób tracić nagle ogrzewanie parownika a temp. gazu spaść poniżej 0*C... :lol: ale macie pomysły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szef_ff - Miałem dokładnie ten sam problem na instalacji BRC po założeniu podgrzewacza na wtryski wszystko ok. Gaz nie mrozi wtryskiwaczy tylko osadza się w nich olej (zanieczyszczenie gazu) na wskutek czego pod wpływem mrozu gęstnieje co doprowadza do klejenia wtrysku. A tak nawiasę mówiąc co ma czujnik ciśnienia gazu do mrozu ???????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w systemie DIEGO temp. red. musi spaść poniżej 20 stopni wtedy następuje powrót system do zasilania benzyną z sygnalizacją błędu(naprzemienne miganie czerwonej i niebieskiej kontrolki z piszczeniem) po wyłączeniu zapłonu, lub ręcznym wyłączeniu panela i ponownym jego włączeniu niebieska kontrolka mruga i nie chce przejść poniewaz nie są spełnione warunki przełączenia tj. temp. red. gdy po tych 15 kilometrach zrzuci Ci na benzyne zatrzymaj się, podnieś maskę i dotknij reduktora, jeśli będzie zimny to jest problem z obiegiem. przy normalnym funkcjonowaniu powinien miec około 60 stopni. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

chcialem powiedziec ze zauwazylem teraz problem z dmuchawa . na wolnych obrotach ciagle wieje zimne powietrze nie wazne czy silnik jest odpalony 5min czy 50 i tak wiejej zimne... cieple dopiero jak wkrece go na obroty do 2 3 tys ale i tak jak spadnie z obrotow to znow wieje zimne (po chwili). najbardziej mnie dziwi ze wskazowka od temp jest ciagle na srodku czyli w normie a powietrze i tak zimne.. czy to moze byc przyczyna problemu z gazem? i jeszcze jedno co moze byc przyczyna ze leci ciagle to zimne powietrze?

dla niektorych moze byc to banalne pytanie ale ja nic a nic nie znam sie na samochodach dlatego prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w E36 jest pompa nagrzewnicy,ale jak jest to albo Ci padła,albo w ogóle jej nie masz i tak będzie. W E34 bez pompki na wolnych obrotach też nie ma praktycznie ogrzewania,a z pompką przy elektrozaworach to już jest luks.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje padła Ci nagrzewnica i jak motor jest troche rozgrzany, przechodzi na gaz, potem wyjezdzasz na mroz, silnik traci temp. i spowrotem przechodzi na benzyne.Miałem tak samo, tyle ze bez padnietej nagrzewnicy.

Sprawdz najpierw ogrzewanie, mysle ze to nie gaz, ale mechanikiem nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poznalem przyczyne nie dzialania gazu byla nia mala ilosc plynu chlodniczego przez co z dmuchawy wialo zimne powietrze na malych obrotach i wylaczal sie gaz nie wiem jakie to ma powiazanie ale chyba ma bo po do laniu plynu problem zniknal jak reka odjal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze

Czytłeś poprzednie posty?

 

Sprawdź poziom płynu chłodniczego na poczatek. Może być, że chłodiwo nie dochodzi do parownika, nie łapie temperatury i gaz nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.