Skocz do zawartości

Paliwo do diesli - które najlepsze


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Jakie są Wasze doświadczenia w temacie paliw do Waszych aut? Od początku eksploatacji jeździłem na BP Ultimate Diesel, ale wczoraj musiałem się zatankować na Shellu i polałem V-Power Diesel. Moje odczucia są takie, że na tym paliwie auto lepiej jedzie i chodzi ciszej, jednak chyba więcej pali...

 

pozdrawiam

 

Kal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. zatankowałem właśnie tego GTLa ostatnio i miałem wyższe spalanie na trasie. Może to zbieg okoliczności. Macie podobne doświadczenia?

Co dokładnie daje ten GTL w porównaniu do zwykłego shellowego diesla?

http://img125.imageshack.us/img125/2302/bmw1qf7.jpg

BMW E60 530dA Individual, 11.2006, 231hp +DENSION GW500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przejechałem ok 70 tys km na orlenowskiej VERVIE,i samochód super jezdzi,kiedyś testowałem po kolei BP ultimate,Shella V-power,itd,i najmniejsze spalanie auto osiągnęło właśnie na VERVIE dieslu.Podejrzewam że wszystkie te paliwa są podobnej jakości,a więc lepiej promować typowe polskie produkty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja jezdze tez na diesel v-power, przynajmniej jakis czas temu shell informowal, ze diesel v-power jest paliwem w calosci importowanym z rafinerii zachodnioeuropejskich (m.in. niemiec), reszta, np. ultimate, verva, to zwykly polski diesel z orlenu lub lotosu z dodatkami serwowanymi przez koncern sprzedajacy

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kiedyś słyszałem, że między tymi paliwami nie ma zauważalnej różnicy. Nie wiem czy opłaca się wywalać 40 gr. więcej za litr ? Ja lałem kilka razy i nic nie czułem szczerze powiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję V-Powera i nie widzę znaczącej różnicy. Silnik jakby równiej pracował na wolnych w porównaniu do innego paliwa i tyle.

A czy warto przepłacać ? Hmmm.. wydaje mi się że warto, czyste paliwo to i problemów na przyszłość mniej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję V-Powera i nie widzę znaczącej różnicy. Silnik jakby równiej pracował na wolnych w porównaniu do innego paliwa i tyle.

A czy warto przepłacać ? Hmmm.. wydaje mi się że warto, czyste paliwo to i problemów na przyszłość mniej :wink:

Dokładnie silnik na tym paliwie idealnie pracuje na innych paliwach nie ma takiej kultury pracy.A mocy zawsze mało

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
A ja kiedyś słyszałem, że między tymi paliwami nie ma zauważalnej różnicy. Nie wiem czy opłaca się wywalać 40 gr. więcej za litr ? Ja lałem kilka razy i nic nie czułem szczerze powiem.

 

Gdzieś Ty widział VP Diesel 40gr droższy od zwykłego ON :duh: Chyba, że porównujesz ON na przymarketowych stacjach, albo np w Neste :norty: Na Shell-u różnica pomiędzy ON Shell Extra, a VP Diesel wynosi zawsze 20gr. Nawet jeśli nie jest to paliwo tak wyśmienite jak twierdzi Shell, to dla mnie różnica kilkunastu zł na pełnym baku nie jest warta ewentualnych problemów z układem zasilania w przyszłości :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[..]przynajmniej jakis czas temu shell informowal, ze diesel v-power jest paliwem w calosci importowanym z rafinerii zachodnioeuropejskich (m.in. niemiec), reszta, np. ultimate, verva, to zwykly polski diesel z orlenu lub lotosu z dodatkami serwowanymi przez koncern sprzedajacy[..]

 

importowany jest tylko V-Power Racing, wszytko inne to Orlen a koncerny dodaja tylko swoje ulepszacze.

 

ja tez leje tylko V-Power Diesel ale jakichs diametralnych roznic nie widze.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Importowany jest V-Power diesel i V-Power Racing.

 

Ja jeżdzę od dawna na Lotosie Dynamic, ponoć paliwo jest rewelacyjne. Tu nawet nie chodzi o mocy czy spalanie co o ochronę wtrysków i silnika. Zwykłe orlenowskie paliwo to syf i stąd częste problemy z wtryskiwaczami i pompami wtryskowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie była mowa nie raz. V-Power Racing i V-Power Diesel są importowane. Kto wg Ciebie produkuje V-Powera diesela dla Shella skoro jest to specjalne paliwo, szczególnie te z technologią GTL?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh. stary shell v-power diesel to byl normalny ON z dodatkami shella. jak jest z nowym GTL nie wiem ale na stronce Shella pisze, ze produkty GTL wytwarzaja w Malezji, wiec pewnie to tez zwykly ON tylko dolewaja do niego paliwo GTL.

 

http://www.shell.com/home/content/pl-pl/shell_for_motorists/fuels/v_power_diesel/fuels_vpd_na_antenie_24092004.html

 

tak samo jest z Verwa czu Ulimate - to normalny ON tylko koncerny dolewaja swoje specyfiki.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Shell Extra to jest zwykły diesel z dolanymi dodatkami. Tak samo jak jest z BP Ultimate czy paliwami Statoil'a.

 

V-Power Diesel jest przywożony pociągami z Niemiec o ile pamiętam, tak samo jak Racing.

 

Zresztą znalazłem taką wypowiedź:

 

"Jednak paliwa V-Power Racing i V-Power Diesel w całości pochodzą z rafinerii Shella w Niemczech, mało tego, paliwa te jak poinformował Alfred Kubczak, rzecznik prasowy Shell Polska – są przewożone w zbiornikach dedykowanych tylko i wyłącznie paliwom V-Power"

 

Oczywiście czy stacje oszukują itd. ciężko stwierdzić, ale oficjalnie jest tak jak napisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam coś z tzw. autopsji: diesel zwykły na Shellu to zwykły diesel z Orlenu (widziałem nawet fakturę) - bez jakichś tam dodatków dodawanych przez Shella. Vpowery to paliwa sprowadzane z rafinerii z Niemiec. Jeśli chodzi o diesla to min. charakteryzuje się tym iż jest bezsiarkowy (lepiej oczyszczony), nasze rafinerie nie potrafią tak oczyszczać paliwa. Choć czytałem niedawno o zakupie specjalnego reaktora przez Lotosa, ale nie wiem nic o rezultatach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć czytałem niedawno o zakupie specjalnego reaktora przez Lotosa, ale nie wiem nic o rezultatach.

 

Istotnie - reaktor jest - można go nawet podziwiać - widać tę instalację dosyć dobrze z drogi, jednak rozruch technologiczny to bardzo długi proces i nie jestem pewien czy to ruszy w tym roku.

 

Kal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powiem wam coś z tzw. autopsji: diesel zwykły na Shellu to zwykły diesel z Orlenu (widziałem nawet fakturę) - bez jakichś tam dodatków dodawanych przez Shella. Vpowery to paliwa sprowadzane z rafinerii z Niemiec. Jeśli chodzi o diesla to min. charakteryzuje się tym iż jest bezsiarkowy (lepiej oczyszczony), nasze rafinerie nie potrafią tak oczyszczać paliwa. Choć czytałem niedawno o zakupie specjalnego reaktora przez Lotosa, ale nie wiem nic o rezultatach.

 

Rozmawiałem kiedyś z pracownikiem stacji na Shellu i dlatego reklamowali go jako Extra i że lepszy bla bla bla bo właśnie Shell dolewa do niego uszlachetniacz. Możliwe, że robią to dopiero na stacjach. Nie pamiętam jak się ten uszlachetniacz nazywał. Co nie zmienia faktu, że jest to paliwo z Orlenu jak każde inne poza Lotosami i V-Powerami Racing i Diesel. Ponoć V-Power 98 to mieszanka Shellowskiego paliwa i orlenowskiego poł na pół.

 

Ciekaw jestem jak to jest z paliwami na Statoil skoro piszą, że jest to paliwo bezsiarkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.