Skocz do zawartości

paliwa premium


Rekomendowane odpowiedzi

chcial bym sie dowiedziec bo przeczytalem kupe for i tak naprawde zadnej odpwoiedzi na moje pytanie glownie chodzi mi o v-powera diesla jak jest z tankowaniem caly czas slyszalem ze nie mozna lac ciagle bo to paliwo jest za suche :wink:inni twierdza ze ta ropka ma dodatkowe wlasciwosci smarne :wink: bo to czy daje kopa czy czysci wtryski i silnik lepiej pracuje i mniej kopci to juz sprawdzilem :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Obecnie paliwa są i tal bardziej suche niż jeszcze kilkanaście lat temu przez to, że unia WYMUSZA stosowanie biokomponentów... Od października wchodzi ta ustawa, więc może wtedy będziemy mieć większą świadomość co lejemy do baku.

Spotkałem się też z praktyką dolewania oleju 2t do diesla (w duuuużo mniejszej proporcji, rzędu 1:250-300, właśnie w celu lepszego smarowania nowoczesnych układów wtryskowych - ale ja bym tego nie robił....


Znalazłem też dość obszerną wypowiedź na zagranicznym forum odnośnie diesla v-power.

V-Power Diesel is a blend of regular petroleum-based diesel and synthetic diesel, created using gas to liquids (GTL), along with some extra additives designed to clean the injection and improve injection pump and injector lubricity.


One characteristic of V-Power diesel is that it is a lot clearer and odourless than normal diesel, mainly due to the synthetic GTL component.


The fuel is slightly less dense than regular diesel so, per volume, the unit energy is actually lower than regular diesel. This is offset, as the fuel tends to ignite more readily (and thus has a higher cetane rating) than regular diesel, and a side benefit of this is that it tends to produce less soot during combustion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

We wszystkich ON premium są droższe/lepsze dodatki uszlachetniające, antykorozyjne, dodatkowo smarujące (kto Ci takich głupot o suchym ON nagadał?)

Do setki przyspieszać szybciej nie będziesz, spalać mniej nie będziesz. Jedynie co to minimalnie poprawisz trwałość, może awaryjność i może kulturę pracy.

Czyli skorzysta na tym przede wszystkim kolejny właściciel :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.