Skocz do zawartości

F15 30D / 40D / M50D - kit czy hit?


BeMisz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Aktualnie (wrzesień 2018) rozglądam się za dynamicznym rodzinnym SUVem i chcąc pozostać z marką BMW (mam F30) padło na X5 z silnikami 30D / 40D / M50D.


Niby to ten sam silnik, na pozór "tylko" liczba turbin się zmienia, ale wiem(y), że nie zawsze to jedyne różnice. :idea:


Wielka prośba dla posiadaczy - tak, posiadaczy, a nie tych, którzy słyszeli, że ich kolega ma znajomego ... itd / itd. :roll:


Jeśli masz / miałeś X5 z silnikiem 3L w odsłonie: 30D, 40D lub M50D, to daj (proszę! baaaardzo proszę!!!) znać, jak to auto sprawdza się w codziennej eksploatacji. :?:


Wielkie dzięki - w imieniu swoim oraz wszystkich tych, którzy - podobnie jak ja - drapią się po głowie, zastanawiając się, czy iść w kierunku któregoś z tych modeli. :!:


(EDIT) UWAGA: Nie piszemy o spalaniu, bo już o tym były rozpiski i (jałowe?) dyskusje, dzięki! :?


P.S.

Sorrki za PMy do osób, które na forum mają wpisane F15 30D/40D/M50D, ale staram się zwrócić Waszą uwagę na ten wątek. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam F15 30D i jestem mega zadowolony z tej jednostki. Od 2014 zrobiłem prawie 130 tys 50/50 miasto/autostrada.

Silnik bardzo dynamiczny, świetnie przyspiesza, zero awarii /poza wahaczami/. Celowo wybrałem właśnie tę jednostkę, bo chciałem trochę dłużej pojeździć, przynajmniej do 200tys. Na razie wszystko ok, zobaczymy dalej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Auto przez pierwsze 3000-4000km delikatnie dotarte.

Komputer diagnostyczny twierdzi że nagrzanie takiego diesla po nocnym postoju do temperatury oleju 70 stopni następuje dopiero po 10-15km jazdy z prędkością 80km/h.

Wskazania na desce i ukryte menu mówią że wcześniej. Na desce rozdzielczej fotomontaż twierdzi że oliwa nagrzewa się szybciej niż ciecz w układzie chłodzenia. To uwaga dla tych co lubią deptać auto na krótkich odcinkach. Ja jeżdżę zwykle ponad 25km i nie cisnę puki zimny...

Z zawieszeniem nic się nie dzieje.

Seryjne hamulce w 50d są większe, bardziej wytrzymałe i sporo droższe niż w 40d. Klocki i tarcze przód i tył wytrzymały 65000km. Jazda pół na pół autostrada i miasto. Styl jazdy bardzo szybko, ale raczej płynnie, tzn rzadko dotykam hamulca. Myślę że jak ktoś się postara to załatwi takie heble w 30000km, lub przejedzie na nich 100000km.

Średnie spalanie od nowości 11l. Awarii brak.

Miałem e70 3.0sd 286KM, e71 40d 306@370KM i teraz F15.

Myślę, że będziesz zadowolony z każdego z tych silników, niezależnie od mocy. Szukaj auta z gwarancją.

Przy słabszej wersji zastanowiłbym się nad wymianą hamulców na mocniejsze.

Edytowane przez _Łukasz_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 5er m550d i jeżeli chodzi o silnik to wszystko w jak najlepszym porządku, zresztą którakolwiek jednostka 3l będzie ok. Bardziej mnie zastanawia dlaczego po F30 chcesz F15? Nie lepiej X3 G01 30d, w środku niewiele mniejsze niż X5.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mnie zastanawia dlaczego po F30 chcesz F15?

W ciągu kilku lat od nabycia F30 jedno dziecko urosło i przybyła jeszcze dwójka. :D Duży bagażnik to podstawa - nawet na krótkie wypady. :|

Poza tym na tylnej kanapie potrzeba jest jak najwięcej miejsce - 2 foteliki + dorosła osoba.

Tak naprawdę - nie wchodząc w szczegóły - rozglądałem się za 7-osobowym pojazdem (nie tylko ze stajni BMW). X5 daje taką możliwość.

 

Nie lepiej X3 G01 30d, w środku niewiele mniejsze niż X5.

Nie myślałem o tym. Właśnie zacząłem. Jednak siedziałem w X3 (nie zwracałem jednak uwagi, czy to G01) i czułem ciasnotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej X3 G01 30d, w środku niewiele mniejsze niż X5.

Nie myślałem o tym. Właśnie zacząłem. Jednak siedziałem w X3 (nie zwracałem jednak uwagi, czy to G01) i czułem ciasnotę.

 

No cóż musisz przysiąść i pojeździć jednym i drugim. Ja mam 2-ke dzieciaków (jedno jeszcze na etapie wózka) i dużego psa, także musi być kombi/suv. Długo zastanawiałem się X5/X3/5er wybrałem 5-kę i żałuję. Zazwyczaj jeżdżę sam po mieście, a zapakowany w weekendy/wakacje. Wydaje mi się, że X3 jest idealne, nie za duże, nowy model już bardzo przyzwoicie wykonany. Przez ostatni miesiąc jeździłem, żony F30 i po przesiadce na swoje F10 byłem w szoku jakie to auto duże, mało zwrotne i jak inaczej prowadzi się od 3-ki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam F16 z silnikiem 40d jak dla mnie silnik jest super jak na razie żadnych awarii ale przebieg 18k km :). Czasem nieco żałuję że nie poszedłem w M50D, ale wyszedłem z założenie że wyścigówka to to i tak nie będzie. Z 40D jeździ mi się sprawniej niż moim wcześniejszym F10 530d.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przesiadłam się z e70 35d na f15 30d, nie odczuwam różnicy jeśli chodzi o osiągi, spalanie jest mniejsze, w e70 miałem średnio 12,4 w f15 10,6.

Przy wyborze z pośród aut używanych czasem trzeba iść na kompromis, szukałem 40d ale sumie nie żałuję, w 99% sytuacji 30d wystarczy.

na + skrzynia silnik, zawieszenie (M adaptacyjne), dużo ładniejszy środek

na - plastiki trochę trzeszczą (podłokietnik, drzwi kierowcy)

ogólnie jestem zadowolony, zalecał bym:

komfortowe fotele

aktywny układ kierowniczy

zawieszenie adaptacyjne

head up

oświetlenie ambient


aktualny przebieg 168 tyś, wymieniłem pokrywę zaworów bo lekko przeciekała przy 150 tyś, poza tym nic złego się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mnie zastanawia dlaczego po F30 chcesz F15?

W ciągu kilku lat od nabycia F30 jedno dziecko urosło i przybyła jeszcze dwójka. :D Duży bagażnik to podstawa - nawet na krótkie wypady. :|

Poza tym na tylnej kanapie potrzeba jest jak najwięcej miejsce - 2 foteliki + dorosła osoba.

Tak naprawdę - nie wchodząc w szczegóły - rozglądałem się za 7-osobowym pojazdem (nie tylko ze stajni BMW). X5 daje taką możliwość.

 

Nie lepiej X3 G01 30d, w środku niewiele mniejsze niż X5.

Nie myślałem o tym. Właśnie zacząłem. Jednak siedziałem w X3 (nie zwracałem jednak uwagi, czy to G01) i czułem ciasnotę.

 

Trochę długi wywód o 3 rzędzie foteli:


W miejscach 6 i 7 w bagażniku w zeszłym roku po Chorwacji na długich odcinkach jeździły moje dzieciaki, wtedy 115 i 125cm wzrostu. Trasa z Polski w fotelikach w drugim rzędzie. W kilku krajach można legalnie wozić dzieci bez fotelików, za to na miejscach konstrukcyjnie przystosowanych do przewozu dzieci. (W Czechach z tego co pamiętam muszą być foteliki). Nie ma opcji by włożyć do 3 rzędu podstawkę, albo dobry fotelik. Instrukcja na to nie zezwala i miejsca brak. Uważam, że jest tam bezpiecznie i wygodnie dla dzieci właśnie od około 115 do 145-150cm, pas jest wtedy na bezpiecznej wysokości. Wsiadanie w miarę wygodne. Dla młodszych nie przydatne, dla osób powyżej 150cm tylko awaryjnie na krótkich odcinkach. Jeżeli z tyłu jadą większe osoby, to trzeba przesuwać środkową kanapę kilka cm do przodu (trochę mniej miejsca w drugim rzędzie), w trzecim pasażerowie mają kolana za uszami. Miejsce w bagażniku wtedy tylko na bagaże podręczne.

Dodatkowo jeżeli auto wyposażone jest w 3 rząd siedzeń, to kanapa w drugim jest przesuwna przód-tył i ma regulowane oparcie. Opcja ta jest w pięcio osobowych X5 za dopłatą. Jeżeli ktoś szuka auta z trzema rzędami foteli, nie ma opcji aktywnego dyfra na tylnej osi.

Jako ciekawostka, w G05 (nowe X5) nie widzę kilku opcji występujących w F15, w tym trzeciego rzędu foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Mnie się naprawdę przydał, bo... wyleczył z szukania 7-osobowego. :) Jeśli będę rzeczywiście potrzebował tylu miejsc, to nie będzie to X5.

Może jako "awaryjne" / sporadyczne użycie, ale nie coś docelowego. Tak czy inaczej potrzebuję dużego auta.


Kilka informacji odnośnie siedzenia na tylnej kanapie w konfiguracji (od lewej stony): fotelik dla dzieci 1-5 lat, dorosła osoba, podkładka dla 8-12 lat:

1) F30: ciasno dla dorosłego w środku i również starszego dziecka (po prawej)

2) F34: ciasno dla dorosłego w środku, troszkę mniej ciasno dla dziecka po prawej

3) G01: czuć dyskomfort przez dorosłego w środku, ale jest spora różnica w stosunku do F30 i F34, dla dziecka jest ok

4) F15: (ewentualnie) minimalny dyskomfort u dorosłej osoby w środku, dla starszego dziecka również ok


 

Jako ciekawostka, w G05 (nowe X5) nie widzę kilku opcji występujących w F15, w tym trzeciego rzędu foteli.

Tutaj X7 wypełni(a) niszę. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.