Skocz do zawartości

Awaryjność F15


radski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Czyżby czujnik mierzył nie tylko sam fakt że prąd płynie ale również wartość? Po co?

Choćby po to by wmówić klientom, że muszą kupować oryginalny płyn BMW w ASO za chore pieniądze?

Przedwczoraj znowu skończył mi się płyn. Miałem kupiony polecany przez "Auto Świat" płyn Aura Nano. Zalałem do pełna i du..a :( Komputer sygnalizował brak płynu co skutkowało także nie działaniem tylnego spryskiwacza i wycieraczki. Dolewka 1L płynu zimowego Shell i wszystko działa ja trzeba!

 

A wy jakie płyny używacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak wmawiać mogą i bez tego.

Bardziej mi chodzi że taki odczyt wartości prądu to dodatkowy uklad elektroniczny który kosztuje dodatkowo, a przecież wszyscy księgowi dążą do zmniejszenia ceny...

 

Send with handy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skoro czujnik nie jest mechaniczny (pływak + włącznik) to odczyt elektryczny wiąże się z pomiarem oporu elektrycznego płynu lub przepływającego przez płyn napięcia. Niekoniecznie komputer kontroluje dokładnie odczyt na zasadzie "jest 10kOhm" ale musi zostać przekroczony jakiś próg by uznać, że płyn jest.

 

Czyli np. jak do 5l wody destylowanej wsypiesz "szczyptę stoli" to nie zareaguje ale jak łyżeczkę to już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
A już myślałam że ten model będzie wymarzony. Bez gwarancji nie warto kupować tego auta.

 

aż tyle awarii? :roll:

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odpukać w niemalowane i splunąć za siebie ale moje F15 przestało się psuć ;)

Nawet EGR nie sprawia już problemów.

Obecny przebieg około 65kkm.


Tak więc nie ma tragedii. Widać, że są choroby "wieku dziecięcego" ale są stopniowo eliminowane. Trochę szkoda, że zamiast liftu ma od razu wejść G05 bo pewnie będzie znowu pasmo akcji serwisowych :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 11 miesięcy temu...
Pierwszy 3 lata ciągle coś. Głównie problem z oprogramowaniem i wariującymi sensorami: najpierw sensor od napędu i spadek mocy - 3x reset oprogramowania, potem EGR 2x w serwisie - w końcu akcja serwisowa, potem stuki z nawiewu i wariujące ogrzewanie z przodu u pasażera 2x w serwisie - reset oprogramowania i dalej usterki niezdiagnozowano. Ogólnie serwis BMW w Brukseli jest słaby, to technicy od wymiany filtrów i oleju. Jadą na obsłudze firm w lizingu. Jakość do ceny w F15 - średnia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
iii znowu laweta. Po raz nie wiem który...

Znowu niedziałające tylnie zawieszenie.


Kurde!

Samochód za kupe kasy a strach jechać w dalszą trasę...

Im więcej czasu spędzam w serwisach i na rozmowach z laweciarzami tym bardziej upewniam się, że nie jestem odosobnionym przypadkiem.


IMG_8313.jpg?raw=1

 

:duh:

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Aż nie chce się wierzyć, że tyle kasy a tak awaryjne auto. A że to bliźniacze auto z X6, to zastanawiam się nad konkurencją, czyli Mercedes GLE. Chyba, że X6 rządzi się innymi/swoimi prawami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeżeli chodzi o xDrive30d z 2013r. użytkowane od nowości, to krótko po gwarancji padła chłodnica EGR (rozszczelnienie) i naprawa na własny koszt.

Przednie wahacze wytrzymały prawie 200tys.km. Obecnie już około 220tys.km. Auto nigdy nie zawiodło. Dotychczas dwukrotnie robione klocki i tarcze przód,tył.

Zjeżdzone 2 komplety opon letnich i jeden zimowych.

Olej w skrzyni wymieniony po 180tys.km nie wyglądał na mocno zużyty wg opinii ASJ z Kazimierzowa.

Myślałem, że po przekroczeniu bariery 200tys. będzie się sypać, ale nic się nie dzieje.

Z uwagi na koniec leasingu, auto będzie niedługo na sprzedaż. Czas na G05. Podlinkuje w odpowiednim dziale.

Edytowane przez krzy135
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Ktore konkretnie wahacze sie zuzuwaja?

Gorny czy ktorys z dolnych?

Zakuplem jakis czas temu X6 F16 z PS z 2017r, z smiesznym przebiegniem 50tys i tez w historii mial wymieniany wahacz lewy przedni, ale nie podane bylo ktory

Edytowane przez robert0707
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

pierwsza awaria po roku eksploatacji 25xd. Pęknięty przewód paliwowy za filtrem. Sączyło się i sączyło, namiękły wszystkie osłony od spodu, powyginały się - łącznie z osłoną progu z lewej strony i zaczęło kapać pod auto.

Nosz kurde.... osłony zrobione z materiałów recyklingowych, przewód paliwowy ze starych prezerwatyw chyba. Dziadostwem troszkę pachnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Laweta, przebieg 140 tyś, diagnoza zapchany filtr cząstek stałych. Koszt wymiany ( prawdopodobnie nie nadawał się do czyszczenia) - 9 kzł. Tydzień czekania na części, montaż, po nim z negatywnym efektem jazda próbna. Następna diagnoza - uszkodzona turbosprężarka, pęknięcie korpusu i proponowana cena naprawy rośnie do 21 k. Tym razem nie zdecydowałem się na nową część i na tę chwilę szukam sprężarki, regenerowanego orginału lub porządnego zamiennika. Co mi radzicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oddaj do dobrej regeneracji, ale nie gdzie taniej tylko dobry zakład. W wielu turbinach strona gorąca pęka, jak nie ma dużych pęknięć to często zakłada się tą pękniętą. Przykład vag 1.8t, zakład z którym współpracuje twierdzi ,że 80% turbin oddanych do regeneracji wraca z pękniętym żeliwem na auto, nowe nie występują, stare wszystkie pęknięte.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo myślałem o X6 f16... mając w pamięci pierwsze wrażenie wcześniejszego modelu. Ale czytając co się dzieje z bliźniaczym modelem, prawie jestem za kupnem..Mercedesa GLE Coupe. Będąc na wakacjach na południu, jedną X6 oglądnąłem ładne auto, muskularne. wróciły wspomnienia związane z BMW. No cóż, po prostu boję się awaryjności f15/f16...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup F16 30d lub 40d, to sa o wiele mniej awaryjne slinkii, no i inna kultura pracy niz 2 litrowej jednostki.

Jesli trafisz na zadbany egzemplarz i maly przebieg, to nie ma sie czego obawiac.

Sam uzytkuje F16 od grubo ponad roku i poki co zero usterek(odpukac :mrgreen: ).

Co prawda auto jeszcze na gwarancji.


GLE Coupe tez fajne auto, przyjemniej sie prowadzi, natomisat srodek przed liftingiem jest przestarzaly w porownaniu z X6.

No i ta stylistyka tylu samochodu, mnie osobiscie odpycha od tego modelu(tzn swinska dupcia :mrgreen: )


PS polecam rozgladac sie za egzemplarzem F16 ze skorami Merino na fotelach(fajnie gdyby byl pakiet rozszezony), gdyz pozostale tansze warianty "skor" wygladaja bardzo tandetnie.

No i fajnie jakby miala ledy adpaptacyjne (reflektor wyglada nowoczesnie oraz kierunkowskazy sa wtenczas tez ledowe)

Mozna wciaz jeszcze znalezc F16 z przedluzona fabryczna gwarancja, wtedy to juz w ogole bajka.

Ewnetualnie szukac cos z Premium Selection (masz 2 lata "gwarancji" od zakupu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, po prostu boję się awaryjności f15/f16...

 

serio ? uważasz że ta seria jest bardzo awaryjna ?

to może ja o swoim wspomnę:

F15 25D 218 KM - 2014 rok, jeden z pierwszych 25D,

aktualnie ok. 142 tys. przebiegu,

w ramach 5 letniego pakietu miałem wymieniony jeden wahacz w przednim zawieszeniu,

oczywiście akcja serwisowa na układ EGR,

teraz przy przeglądzie na 140 tys. serwis znalazł: jakiś luz na sworzniu w przednim zawieszeniu ( ja mimo, że jestem wyczulony nic na razie nie słyszałem ) i poduszki pneumatycznego zawieszenia z tyłu ( czasami klęknie jedna strona, ale mam już kupione nowe )


czy to jest awaryjna seria i silnik ??? :shock:

czy w MB było by lepiej ?

nie wiadomo tak naprawdę na jaki egzemplarz się trafi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.