Skocz do zawartości

Jaki silinik w X5 (F15) -- 40d vs. 35i?


wookiee.chewbacca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam niemały dylemat. Zastanawiam się, który z silników wybrać Diesel 40d, czy też benzynę 35i? Będę wdzięczny za wasze opinie i wskazanie wszelkich aspektów, które mają wpływ na podjęcie właściwej decyzji. Samochód będzie głównie dla kobiety (zmiana z X3) i będzie użytkowany w sposób naprawdę mieszany, codzienne wożenie dzieciaków do szkoły (8km w obie strony), zakupy, ale także dalsze wypady do 400-500km może średnio raz w miesiącu. Pewnie pojedziemy też w Europę raz do roku (ok około 5000--6000 km). Jak sądzicie, jaki silnik wybrać?

 

Sent from my Windows 8 PC using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 168
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich, mam niemały dylemat. Zastanawiam się, który z silników wybrać Diesel 40d, czy też benzynę 35i? Będę wdzięczny za wasze opinie i wskazanie wszelkich aspektów, które mają wpływ na podjęcie właściwej decyzji. Samochód będzie głównie dla kobiety (zmiana z X3) i będzie użytkowany w sposób naprawdę mieszany, codzienne wożenie dzieciaków do szkoły (8km w obie strony), zakupy, ale także dalsze wypady do 400-500km może średnio raz w miesiącu. Pewnie pojedziemy też w Europę raz do roku (ok około 5000--6000 km). Jak sądzicie, jaki silnik wybrać?

 

dość obszerny temat był już tutaj na forum omawiany diesel vs. benzyna,

jeśli bierzesz pod uwagę głównie podobną moc ok. 300 KM to chyba bym jednak na Twoim miejscu wybrał benzynę, tylko z uwagi na fakt, że taki 40d to jest bardzo skomplikowana maszyneria, ale z drugiej strony trochę na rynku już jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ktoś kiedyś wspominał że różnica w cenie pomiędzy 40d a M50d przy podobnej konfiguracji jest tak niewielka że tej pierwszej wersji nie opłaca się brać, sprawdź to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś wspominał że różnica w cenie pomiędzy 40d a M50d przy podobnej konfiguracji jest tak niewielka że tej pierwszej wersji nie opłaca się brać, sprawdź to.

Różnica jest niewielka w przypadku kupowania baaardzo bogatego ( prawie maksymalnego ) wyposażenia; jeżeli się weźmie trochę mniej opcji to jednak różnica jest.

Co do benzyna kontra diesel. Kiedyś byłem ( nadal jestem ) zwolennikiem benzyny ale w limuzynie; jednak przy SUV'ach moje poglądy uległy zmianie. Dla mnie za dieslem przemawia nie tyle moc ( choć i to ma znaczenie ) co moment obrotowy oraz spalanie ( nie chodzi tu o kasę, ale czas spędzony na stacjach ).

Sam mam X15 4.0d i baardzo jestem zadowolony ( oczywiście chciałem 5.0d, ale nie było pełnego odpisu VAT, teraz się to zmieniło ); mam też X6 w wersji 3.5d; podobne silniki jednak 8 biegów robi różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram zdanie wilka. O ile fajna benzyna w limuzynie czy coupe to jest to :cool2: to z doświadczenia znajomych wiem że spalanie zabija. Kolega kupił GL 400 i po 2 miesiącach chce go sprzedać- tak go wkurza jeżdzenie na stację co chwila. Zasięg przy takim typie jeżdżenia jak podałeś wyjdzie jakieś 400 w porównaniu do 750 w dieselu- prawie 2 razy tyle- co wyjedzie za stacji to prawie musi wracać :twisted: . Też rozmyślałem 50i w X5 ale jednak wybrałem 50dprzy takiej samej cenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne moce , ale jak piszą poprzednicy w tym przypadku jest moment istotny który w silniku 40d jest ntauralnie wiekszy niz 35i a to ma znaczenie przy tym kolosie , Diesel pieknie warczy ciszej niż w E70 i przy 8 stopniowej skrzyni jest przy 313 km bardzo dynamiczny , mam go od 2 miesiecy na M pakiecie i jestem naprawde zadowlony w trybie sprot+ idzie super. teoretycznie przy takich małych przebiegach lepiej ekonomiczniej mieć benzynę każdy by powiedział ale teraz masz 5 lat serwis w cenie tak wieć co to za róznica ,mnie osobiście wkużają beznynowe i to ich wycie na wysokich obortach no chyba że doładowane jak te 4.4 to co innego ,te dieslki teraz są naprawdę wdzięczne i mają super moment. polacam 40d.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam 35i w X6 i się zastanawiam jaki silnik wybrać w nowym - czy zostać przy 35i czy wybrać 40d.

Różnica w przyspieszeniu - prawie sekunda na korzyść diesla - całkiem sporo - no i moment w dieslu daje fajniejsze odczucia.

Różnica w klangu - diesel nigdy nie będzie brzmiał tak super jak benzyna.

Różnica w cenie to 20tyś na korzyść 35i - zwróci się po ok. 100tys km - teraz zajęło mi to 5lat...

Diesel bardziej skomplikowany co za tym idzie może być bardziej awaryjny i kosztowny po gwarancji ale przy obecnej możliwości przedłużenia do 6lat przestaje to martwić. Z resztą 35i też nie jest wolne od wad.

Tankowanie 35i starcza na ok 450-550km - zmusza do częstych odwiedzin stacji i trochę bardziej robi dziurę w kieszeni

Faktycznie, że diesel w SUVie pasuje - do coupe bym go nie zamówił ale tu... jest OK.

 

Co raz więcej przemawia za 40d :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja dodam coś od siebie do dyskusji...ja mam 35i ale w X4 i myślę, że za nic nie zamieniłbym go na diesla (nawet 40d)! Osiągi są więcej niż dobre, sound genialny i nawet mając na uwadze spalanie w granicach 10-12l (obecnie po 4100km średnio 10,6) i zakladany roczny przebieg 15-20kkm! A to że parę dziesiątych sekundy do 100 wolniejszy niż 40d...bez znaczenia! :cool2:
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisal zent ja mam x4 i może rzeczywiście nie powinienem tu sie wtrącać na forum x5 ale myślę że wrażenia z jazdy tymi silnikami w X4 i x5 nie powinny sie drastycznie różnić

Moje dane to: Miasto/trasa 20/80. Najniższe (eco pro, dystans ok 75km) to 6,8 (o ile dobrze pamiętam). Wszystkie wyniki z komputera i w przez większość czasu w trybie sport. Wiadomo że zimą na krótkich dystansach pewnie weźmie ze 20 ale w takich warunkach moje poprzednie 3.0d palilo prawie 15 (przy średniej z 80tys.: 9.6)

Edytowane przez pieetroo
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj nowy F15 40d ma dopiero 700km i poki co pali 10.7-11.5 ?myslisz ze to norma?

Myślę że Twoje spalanie spadnie do ok 9-10 w zależności od warunków i ciężkości nogi! :wink:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak , moze bedzie poniżej dychy , moje poprzednie E70 sport pakiet paliło poniżej dych tylko na autostradzie gdzie nie przekraczłem 130 i na tempomacie, a normlanie w ciągu roku tryb miasto 80/20 miasto/trasa

12.3 czasmi było 13 ale to przy naprawde ostrej jazdzie

zoabczymy jak bedzie teraz w f15 jak sie ustabilizuje bo narzie tylko 1050 km jest juz zrobione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem okazję porównać diesla vs. benzynę o mocy ok. 313KM (w zależności od modelu auta, te same silniki trafiają z oznaczeniem 35d/40d lub 35i/40i). Auto klasy 5, nie X. Do szybkiej limuzyny czy pochodnego grand coupe diesel wydawał mi się mniej odpowiedni. Dopóki nie spróbowałem, bo po jeździe wybrałbym ... diesla. Silnik kręcił się pod 5k rpm, dźwięk mi baaardzo odpowiadał. Po przesiadce do 40i odczuwałem silnik jako słabszy, ku mojemu zaskoczeniu.

 

Do wyższego i cięższego SUVa tym bardziej brałbym klekota, także ze względu na większy zasięg. Jeśli są obawy o awaryjność, to może zacząć od sprawdzenia 30d? W codziennym użyciu różnica między nim a 40d nie powinna być wielka, za to prostszy osprzęt powinien dawać mniej problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od 2010 X6 35i. 140tys aktualnie. Spalanie 11 na trasie, 14 normalnie. Jeździłem niedawno 750d. Ten silnik to koszmar, jest ze 2 razy glosniejszy od 40d. Potem mialem na dzien 640d GC. Auto super, za klekota jednak podziekuje, nie umywa sie do 35i. Od paru lat kupuje tylko benzyny i jak wsiada sie nawet do fajnego diesla to czuć, ze silnik jest klase niżej niż auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedlugo zapewne zrobię przesiadkę na F07 albo F15. Silniki które rozważam to 30d albo 35d(40d). Diesel mi pasuje i zawsze lubiłem nimi jeździć.

Jako że będzie to auto rodzinne i na dalsze przejażdżki będę celował w komfort.

Zastanawiam się jak wygląda sprawa między tymi dwoma dieslami pod względem spalania = zasięg, głośności i wyposażenia.

Mam na myśli czy kupując 35/40d placę tylko za mocniejszy motor czy może z tego tytułu już wyposażenie jest bogatsze w serii albo tańsze w doposażaniu?

Osobiście wydaje mi się że 258 koni mi wystarczy choć zapewne gdyby sie trafiła okazja na 50i to moje deklaracje mogłyby się okazać bardzo kruche:)

 

Może nie dokońca na temat ale dyskusja sie rozwija :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam na myśli czy kupując 35/40d placę tylko za mocniejszy motor czy może z tego tytułu już wyposażenie jest bogatsze w serii albo tańsze w doposażaniu?

Skonfiguruj 30d na bmw.pl. Tam na końcu możesz wybrać porównanie z innym modelem i wyjdzie Ci jaka jest różnica w cenie i wyposażeniu przy danej jednostce napędowej.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedlugo zapewne zrobię przesiadkę na F07 albo F15. Silniki które rozważam to 30d albo 35d(40d). Diesel mi pasuje i zawsze lubiłem nimi jeździć.

Jako że będzie to auto rodzinne i na dalsze przejażdżki będę celował w komfort.

Mam na myśli czy kupując 35/40d placę tylko za mocniejszy motor czy może z tego tytułu już wyposażenie jest bogatsze w serii albo tańsze w doposażaniu?

 

jeśli komfort jest priorytetem to IMO F07 będzie bardziej komfortowy

 

jeśli chodzi o wyposażenie to oprócz M50d wszystkie wersje maja taka samą podstawę i cena auta różni się właśnie w zależności od silnika,

ceny dodatków generalnie dla 25d są niższe z uwagi na niższą akcyzę, a wszystkie od 30d w górę tyle samo - odpowiednio drożej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam 40d. W F15 zrobione już 10k km, silnik w połączeniu z 8b skrzynią jest rewelacyjny.

 

W porównaniu do e70 35d / e53 3.0d oczywiście również, sporo niższe spalanie. Tydzień temu wróciłem z Chorwacji, 4 osoby + pełen załadunek, średnie spalanie - 9.3l, jazda raczej dynamiczna, także rewelacyjnie niskie ( przynajmniej wg mnie, biorąc pod uwagę gabaryty auta, 4x4, obciążenie itp ) Nie na Eco Pro, tylko normalnie, albo comfort / albo sport ( mam "komfortowy" zawias ).

 

Dźwiękowo również ok, nie jest to oczywiście v8 z m3 e92, ale na pewno nie jest to męczący klekot diesla. Zaletą jest również zasięg, przy mojej jeździe około 900 km ( trasa ), myślę, że 1000 km spokojnie do zrobienia, jak ktoś spokojniej jeździ :)

 

P.S. Co do 50d, słyszałem sporo opinii, że są mocno awaryjne, nie wiem ile w tym jest prawdy, mnie wkurzał fakt, że nie można było wziąć komfortowego zawieszenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50d mocno awaryjne? z tego co się orientuje to zero awaryjne, to jest ulepszona i podrasowana wersja 40d, a co do komfortu jazdy to na zagranicznych forach piszą, że 50d jest co najmniej tak samo komfortowy na ustawieniach Comfort jak inne X5 z zawiasem komfort, różnica jest w ustawieniach zawieszenia Sport i Sport+
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50d mocno awaryjne? z tego co się orientuje to zero awaryjne, to jest ulepszona i podrasowana wersja 40d, a co do komfortu jazdy to na zagranicznych forach piszą, że 50d jest co najmniej tak samo komfortowy na ustawieniach Comfort jak inne X5 z zawiasem komfort, różnica jest w ustawieniach zawieszenia Sport i Sport+

 

No widzisz, a z tego co ja się orientuje, to PODOBNO ( czyli dla mnie wartość niewielka, opinie w stylu znajomy szwagra z pracy dostał na 2 dni do pojeżdżenia :D ) jest awaryjne np. często padają skrzynie + motor zupełnie nie trzyma parametrów seryjnych, ile w tym prawdy jest niestety nie wiem, nigdy nie miałem takiego auta.

 

Jak zamawiałem F15, to w Bawarii sprzedawca twierdził, że jest problem z awaryjnością w 50d, tak BTW, oczywiście żeby się tym przejechać nie było żadnej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na amerykanskich forach bylo o awaryjnosci 50i. 50d nie jest oferowany w Stanach wiec trudno wnioskowac, trzeba by czytac niemieckie forum, tyle ze w EU nabywcow wersji z najmocniejszymi silnikami bedzie mniej niz potencjalnie byloby za oceanem. Zatem próba na ktorej mozna by oprzec swoje obserwacje bedzie niewielka. Zatem wnioski niepewne. Czyli dupsko blade. :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.