Skocz do zawartości

Jaki silinik w X5 (F15) -- 40d vs. 35i?


wookiee.chewbacca

Rekomendowane odpowiedzi

Proponuję nie pisać bzdur.

F15 50D przy 200km/h trasa 400km, noc, na tempomacie pali 21 - 23l/100km

F15 50i j.w. pali 29-31/100km.

Oba samochody mają po 450KM.

Na temat awaryjności 50i proponuję poczytać, jest tego troszeczkę (fora j. ang.)

Proszę poczytać o aeorodynamice samochodów, sprawności cieplnej silnika, mocy jaka jest potrzebna do chłodzenia silnika i o oporze powietrza, który jest tym spowodowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 168
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Poważne forum jest po to, by znaleźć na nim sprawdzone info....

 

Duże auta na PB powinny mieć zbiorniki po 120 litrów, a tak lipa, wychodzi że w trasie szybsze jest 3.0d.

 

Wracając do tematu, wybór pomiędzy 40d i 35i, to wybór między dwoma dobrymi opcjami. Kto jakie ma potrzeby powinien dopasować auto do siebie.

Moim zdaniem na miasto benzyna, na trasy olej napędowy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Duże auta na PB powinny mieć zbiorniki po 120 litrów, a tak lipa, wychodzi że w trasie szybsze jest 3.0d.

No właśnie. Nawet jak komuś zwisa i powiewa ile samochód pali to jak ma do przejechania długą trasę to może więcej czasu spędzić na tankowaniu niż za kierownicą. Ostatecznie okaże się, że lepiej jechać 130km/h bo szybciej się dojedzie do celu niż gnać pustą Autobahn'ą 250km/h ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady, 50i służy do ZApierd.alania , 4.0d i 3.5i to dobre silniki. Ja osobiście bym brał 4.0d do x5 ,50i to zbytek. Zaznaczę ze 35i nie jeździłem nigdy.

 

Co do jechania 130 a 250 autobahnem to się nie zgodzę, zawsze lepiej lecieć 250, przynajmniej coś się dzieje, ale rozumiem ludzi co kupują 25d i gładzą w trasie alcantara na podsufitce :wink:

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jechania 130 a 250 autobahnem to się nie zgodzę, zawsze lepiej lecieć 250, przynajmniej coś się dzieje, ale rozumiem ludzi co kupują 25d i gładzą w trasie alcantara na podsufitce :wink:

Z każdym kilometrem liczą złotóweczki zaoszczędzone przy dystrybutorze i ile paróweczek z biedro za to będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jechania 130 a 250 autobahnem to się nie zgodzę, zawsze lepiej lecieć 250, przynajmniej coś się dzieje, ale rozumiem ludzi co kupują 25d i gładzą w trasie alcantara na podsufitce :wink:

Z każdym kilometrem liczą złotóweczki zaoszczędzone przy dystrybutorze i ile paróweczek z biedro za to będzie :)

 

"Postprzez GMike » 17 Maj 2015 20:09

3,5 miecha. No felg bardzo żal bo te fabryczne 19 orbity grey są 2 kolorowe i po prostu nie widać na nich tak pyłu hamulcowego.

 

A co myślicie o zostawieniu tych 18 na zimę? Czy żal takiej feli na naszą sól i krawężniki?

 

Jeden plus tych 18 to spalanie. Dzisiaj spokojna traska 120km bez szaleństw ale z prędkością nawet do 150km/h. Średnia spalania 6.4l :) jestem w ciężkim szoku bo to wartość katalogowa w którą nie wierzyłem."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Podbijam ponownie temat. Ceny się zmieniają x5 wyprzedają i jest obecnie tak.

35i w m pakiecie nie za wiele 50i w zasadzie nierealne w pl, chyba ze import. Z dizli 40d kosztuje podobnie do M50d.


Mam pytanie czy poza osiągami są duże rownice między tymi autami np. Koszty eksploatacji ?


Chciałem tez zapytać czy można gdzieś sprawdzić, porównać przyspieszenie na poziomie 0-50 wśród dizli.

Jeżdżę dużo po mieście jednak i dynamika na etapie 150 - 180 wcale mnie nie interesuje .

Jednak 30d będzie najtańsze.

Proszę o odp i pomoc


Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę można pytanie zawężyć do tego czy przy 90% po mieście dizel jednak przy takim dużym aucie się sprawdzi i czy przyspieszenie

między 30d, 40d, m50d w warunkach głównie miejskich a nie autostradowych jest zauważalne i warto zainwestować.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam serdecznie,


Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zmiana samochodu. Wstępnie rozważałem VW Toarega 4.2 TDI lub Audi Allroad 3.0TFSI lub 3.0TDI.

W tym momencie do kręgu zainteresowań dołącza Volvo XC90 T6 oraz BMW X5 F15.


Trochę o mnie:

1. Od zawsze jeżdżę benzyną. Obecnie Outback 3.6R MY2010 (którego mega sobie chwalę - mam go od ponad 4 lat i jedyne co przy nim robiłem to 2x łożysko koła z tyłu).

2. Dystanse robie bardzo małe - ok 12kkm/rok. Miasto (Wawa)/trasa pewnie ok 60/40.



Przeczytałem cały wątek i oto moje przemyślenia:

Jeśli diesel to 40d. 30d do takiej masy to imho zdecydowanie za mało. 50d super, jechałem takim, wrażenia pozytywne, ale 3xturbo i literka M sprawia, że zarówno koszt zakupu jak i ew napraw będzie pewnie znacznie wyższy niż w 40d.


Benzyna?

Zgodzę się z powtarzającym się argumentem o zasięgu plus do takiego klocka diesel chyba lepsiejszy...



Hybryda: wersja 40e - jeszcze nią nie jeździłem, ale do moich zastosowań (sporo miasta, niskie przebiegi) wydaje się całkiem niezłym pomysłem.



Tak więc chyba zostaje wybór 40d vs 40e.

Ma ktoś bezpośrednie porównanie? Macie jakieś przemyślenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.