Skocz do zawartości

X5 F15 szarpnięcia skrzyni


BMWcenter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie pacjent x5 f15 x drive przebieg 40 tkm od nowości u mnie od pewnego czasu czuję przy ruszaniu i po puszczeniu nogi z gazu jak zapina i spina bieg sprzęgło szarpnięcie nie ma płynnego spinania rozpinania napędu i ktoś coś takiego miał przy tak małym przebiegu ? i co obstawiacie ? jak ruszy to zapina ładnie biegi bez uślizgu itp.


Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zauważyłem jak jade na 1 biegu i delikatnie musnę hamulec to zaraz rozpina i wtedy szarpnięcie ? Nikt tak nie ma ?

Skrzynka rozdzielcza raczej nie bo miałem już tak w zwykłej 5 tce i wtedy przy przyśpieszaniu uślizg był a nie podczas ruszania?

I chyba przy delikatnym ruszaniu i tak idzie tylko tył? A nie 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzales stan oleju w skrzyni. Zdarzały się przypadki że fabrycznie skrzynia zalana była zbyt mała ilością oleju.

Nawet na forum był taki przypadek że skrzynia się rozpadła przez brak oleju ( samochód był od nowości u jednego właściciela, więc sprawa oczywista, że to fabryka zawiodła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec kolejny raz potwierdza się ta bujda na resorach, jakoby tzw "homologacja" opon pod producenta, miała jakiekolwiek znaczenie :mrgreen:, skoro masz opony z homologacja, równomiernie starte, i jest 1,5cm różnicy w średnicy miedzy osiami :roll: (zakładam że dobrze to pomierzyłeś)

Ten zestaw opon, co masz, nie powinien mieć większej różnicy w średnicy aniżeli 5mm.

Jeżeli masz faktycznie 15mm różnicy, to oponki trzeba jak najszybciej zmienić

Edytowane przez robert0707
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może lepiej sprawdzić obwód? Malujesz kreskę na oponie, na ziemi , przetaczasz jeden obrót i wiesz wszystko.

Z oponami które mają ileś lat i ileś przebiegu, nie koniecznie jeżdżone na dobrym ciśnieniu, może być różnica w obwodzie. Do tego źle ustawiona geometria i w ogóle na jednej osi opony mogą znikać a na innej być ok, zwłaszcza w BMW które ma skomplikowane zawieszenie tylne

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zauważyłem ale lipa po 4 latach żeby na felgach za prawie 20 koła już takie wykwity ? pod deklami bmw :( a na tej z fotki już poza wyszło tak szybko się utlenia ?

Co z tym teraz zrobić lipa ani spolerować bo przód półmat i lakier na tym .

Wyglada na to że tam gdzie dekielek ma trzymanie tam się zaczęło


https://zapodaj.net/6c9645bf34f3b.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez na 4 letnich felgach takie kwiatki. Podpowiedzcie przy okazji - nie ma problemu z pomalowaniem ori chromowanej felgi na czarny kolorek np proszkowo?

Ostatnio parkowałem koło F15 takiej jak moja i miała czarne matowe felgi takie jak moje ori chromowane. Domyslam się, że oddane do renowacji i pomalowane proszkowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wyszlifuj to utlenienie aluminium bardzo delikatnie drobniutkim papierkiem ściernym i podmaluj bezbarwnym lakierem.

Nie zamaskujesz dokładnie, ale zawsze poprawi to wygląd i zabezpieczy felgę.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie da takie "babranie" papierkiem. Jeśli to ma wyglądać to tylko paskowanie felg i malowanie piecowe. Jeśli nie rzuca się w oczy jakoś szczególnie, to można poczekac z operacją, aż się jeszcze bardziej utleni( a utleni się na pewno)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Nic nie da takie "babranie" papierkiem. Jeśli to ma wyglądać to tylko paskowanie felg i malowanie piecowe. Jeśli nie rzuca się w oczy jakoś szczególnie, to można poczekac z operacją, aż się jeszcze bardziej utleni( a utleni się na pewno)

Ameryki nie odkryłeś tym stwierdzeniem, że dla idealnego wyglądu tylko profesjonalna regeneracja felg...

Przy takim małym utlenieniu jak piszesz, jednak to "babranie" ma sens, aby jeszcze mniej rzucało się to w oczy...


Z tym kwasem byłbym ostrożny i najpier próbował na niewidocznej stronie felgi w trosce o lakier i ewentualną reakcje z aluminium felgi.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.