Skocz do zawartości

F20 bardzo głośny metaliczny odgłos z silnika


kapek1444

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,


Kupiłem F21 120i z 2015 w BMW Premium Selection z przebiegiem 99,000. Przy około 110,000 silnik zaczął bardzo głośno pracować po odstaniu nocy. Załączam film jak to mniej więcej słychać- wiadomo nie jest to tak jak w realu. Zdaję sobie sprawę, że silnik benzynowy jest głośny po takim odpoczynku i przez pierwsze 20-30 sekund, ale na początku nie było tego metalicznego odgłosu (pomimo głośniejszej pracy silnika) i nagle się pojawił.

Oddałem auto do dwóch serwisów ASO- jeden Bavaria Motors w Warszawie, gdzie auto zostało zakupione. Dwa w Inchcape Motor we Wrocławiu.

W obu przypadkach usłyszałem, że to normalne. Pomimo tego, że żaden inny silnik benzynowy mi się w ten sposób nie odpalał- ten podobno ma tak normalnie. Wziąłbym to pod uwagę jakby było to od samego początku.


Problem jest taki, że nie do końca zawsze ten dzwięk się wydobywa i, jest prawdopodobieństwo, że gdy auto było w ASO to po prostu tego nie słyszeli. Na nierównej powierzchni raczej ten problem przy uruchomieniu nie występuje...


Dźwięk jest w okolicach turbiny.


Nie zabardzo wiem co robić jako, ze już dwa serwisy kazały mi spierdzielać.



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,


Kupiłem F21 120i z 2015 w BMW Premium Selection z przebiegiem 99,000. Przy około 110,000 silnik zaczął bardzo głośno pracować po odstaniu nocy. Załączam film jak to mniej więcej słychać- wiadomo nie jest to tak jak w realu. Zdaję sobie sprawę, że silnik benzynowy jest głośny po takim odpoczynku i przez pierwsze 20-30 sekund, ale na początku nie było tego metalicznego odgłosu (pomimo głośniejszej pracy silnika) i nagle się pojawił.

Oddałem auto do dwóch serwisów ASO- jeden Bavaria Motors w Warszawie, gdzie auto zostało zakupione. Dwa w Inchcape Motor we Wrocławiu.

W obu przypadkach usłyszałem, że to normalne. Pomimo tego, że żaden inny silnik benzynowy mi się w ten sposób nie odpalał- ten podobno ma tak normalnie. Wziąłbym to pod uwagę jakby było to od samego początku.


Problem jest taki, że nie do końca zawsze ten dzwięk się wydobywa i, jest prawdopodobieństwo, że gdy auto było w ASO to po prostu tego nie słyszeli. Na nierównej powierzchni raczej ten problem przy uruchomieniu nie występuje...


Dźwięk jest w okolicach turbiny.


Nie zabardzo wiem co robić jako, ze już dwa serwisy kazały mi spierdzielać.



cześć,


W moim samochodzie jest podobnie, dzwięk przypomina brzęczącą blachę, raz brzęczy raz nie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to była jakaś poluzowana śruba przy osłonach termicznych. Chwila pracy w zaufanym warsztacie i po sprawie. Ktoś kumaty i z dobrymi chęciami musi tam dobrze wszystko obmacać. BTW, ASO to wymieniacze. Nawet na gwarancji nie warto do nich jechać, bo to tylko strata czasu... :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Cześć

Wątpie by to była osłona lub katalizator.


Szybki test. Gdy uruchomisz zimny silnik szybko przyciśnij palcem metalowe cięgno które idzie od "gruszki" i wchodzi pod osłonę termiczną turbiny. Jak hasłaz ustanie to będziesz wiedział gdzie problem.


Znany problem. zawór obejsciowy turbo. Gdy elektronika go zaciągnie/zamknie to hałas ustaje.

Jest kilka patentów na to: od klipsa z TFSI audi po regenerację turbo obejmującą ten zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witajcie


U mnie dzis przy przebiegu 71000 nastapil po krotkim wyprzedzaniu na sporcie nagly warkot spod maski. nie brzmialo jak brzeczaca blacha absolutnie. najglosniejszy na niskich obrotach na 4 biegu. nie wiem co to bylo ale po 10 km zaparkowalem otworzylem maske, pogazowalem na luzie i nic dziwnego nie slyszlalem.Przejechalem sie po parkingu na 1 i 2 i totalnie ten odglos zniknal. Przez chwile myslalem ze to spod tlumika ale tlumik caly . na 99% bylo jednak spod maski. moze obudowa turbo? - swist zdawal sie byc intensywniejszy niz zwykle przy przyspieszaniu. tzn po puszczeniu pedalu gazu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam ten dzwięk jest tylko po uruchomieniu zimnego silnika i po kilku sekundach znika . Sprawdziłem u siebie , jest od pręta (gruszki sterującej turbo ) do dzwigni otwierającej stronę gorącą . Nawet jest na YouTube jak ktoś tam dorabiał blaszkę spinającą łączenie tych 2 elementów bo dzwięk jest od wibracji na zimnym , jak złapie lekko temp. problemu nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ten dzwięk jest tylko po uruchomieniu zimnego silnika i po kilku sekundach znika . Sprawdziłem u siebie , jest od pręta (gruszki sterującej turbo ) do dzwigni otwierającej stronę gorącą . Nawet jest na YouTube jak ktoś tam dorabiał blaszkę spinającą łączenie tych 2 elementów bo dzwięk jest od wibracji na zimnym , jak złapie lekko temp. problemu nie ma.

A jeżeli ten sam dźwięk mam podczas jazdy to czy wymienić gruszkę z dźwigni sterująca ? Czy gdzie szukać przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.