Skocz do zawartości

Opony xDrive


MirJan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam zamiar kupić opony w rozmiarze przód 18 225/40 tył 18 245/34 Wybrałem Continental ContiSportContact 5. Rozmiar 245 ma homologację BMW ale 225 nie mogę znaleźć z homologacja. Czy to będzie problem jeżeli takie założę ? Pytam bo wcześniej zamówiłem przez nieuwagę takie opony z homologacja do audi i szarpało autem. Czy mam wybrać całkiem inne opony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem na szybko kilka tematów o oponach i koledzy doradzają jednakowy rozmiar przy XDrive. Najlepiej sprawdź co masz na naklejce na słupku, a homologacją się nie przejmuj. Ja na lato mam Michelin, na zimę Pirelli, oba kpl nie są zatwierdzone przez BMW i auto jakoś jeździ, ale ja mam RWD... :wink:


Co do homologacji, to znalazłem na oponeo: „Czym opona z homologacją różni się od zwykłej?

Oponę homologowaną przygotowuje się specjalnie pod kątem konkretnego modelu samochodu. Modyfikacji najczęściej podlega rzeźba bieżnika, konstrukcja wewnętrzna oraz rodzaj zastosowanej mieszanki gumowej. Wszystko po to, aby dostosować ogumienie do osiągów oraz charakterystyki samochodu. W przypadku pojazdów sportowych, zmiany mają umożliwić dynamiczną jazdę oraz dobre prowadzenie się auta na zakrętach.

W przypadku standardowych, popularnych modeli samochodów współpraca pomiędzy producentami polega raczej na kooperacji biznesowej i marketingowej niż na tworzeniu opon o przełomowej charakterystyce.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ma tam jeszcze podziału na przód i tył?

Jakby udało Ci się zrobić zdjęcie i tu wrzucić...

Indeks i nośność nie mają znaczenia dla XDrive, ale dla komfortu jazdy już tak, bo w sumie to różne opony.

BTW, Michelin Pilot Sport 4 o wiele lepiej kleją do drogi :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Masz xDrive więc jak masz tylne szersze felgi = ogumienie mieszane to musisz mieć opony z homologacją.

Przy jednakowych felgach przód tył można homologację pominąć.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=242171

Tu masz temat, żebyś znów pieniędzy w błoto nie rzucał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz xDrive więc jak masz tylne szersze felgi = ogumienie mieszane to musisz mieć opony z homologacją.

Przy jednakowych felgach przód tył można homologację pominąć.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=242171

Tu masz temat, żebyś znów pieniędzy w błoto nie rzucał.

Wg kalkulatora, różnica średnicy opon z obecnego tematu to 1,35%/8,5mm, a to nie tak mało. Czy w takim razie opony homologowane są jednakowe? Swoją drogą to było by sq@#%*o ze strony BMW, ale wcale się nie dziwię, bo to co miałem na lato to był straszny szajs. Na suchym słabo kleiły, a na mokrym to każde rondo bokiem... :mrgreen:

Dla potomności, serdecznie odradzam Bridgestone Potenza S001 :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat X-drive - morze - oczywiście trzymaj się opisu na słupku!!. Ja mam `x-drive'a z różnymi rozmiarami felg `( przód węższy, tył szerszy) na zimę wszystkie równe ale do tematu, - zastanawiałem się co zrobić kiedy złapałem awarię tyłu- jednej opony i zonk - podpytywałem i teoretyczne wszystkie opony do wymiany bo wszystkie po przejechaniu ok 20 tyś km i zakup nawet 2 na tył przekraczał dopuszczalną różnicę z przodem. Kupiłem 2 nowe na tył i wszystko ok - ( oczywiście tego samego producenta co przód ) ale nadmienię, że bez gwiazdki i wszystko ok od około 3 lat czyli wymieniam albo przód albo tył w zależności od zużycia i nic się nie dzieje - uważam tylko na prawidłowe rozmiary opon i ciśnienie ale historia z 2% różnica to chyba przesada - przecież jadę , zabieram 3 osoby na tył do tego bagaże, za chwilę sam bez obciążenia i co - po napędzie? bzdury jakieś - póki co nic się nie dzieje a nalatałem 130km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Dodatkowo rozmiar tylko ze słupka.

Ja znalazłem tylko RoF z homologacją:

Pirelli P Zero

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 RoF lub

Bridgestone Potenza S001

 

Ja znalazłem jeszcze Michelin Pilot Super Sport W takich rozmiarach jak jest na słupku czyli:

18 225/40

18 245/35

Które polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wracam do tematu bo problem niestety tez wrócił. Wymieniłem opony na te homologowane i dalej szarpie :/ W momencie kiedy wyłącze kontrole trakcji to szarpanie występuje rzadziej. Opony zamówiłem przez mechanika ale teraz jak sprawdzam indeksy prędkości to na przodzie mam y 88 a tył y 92 czy to może być przyczyna ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to czy te JR nie są przypadkiem chińskie?

Jakie znaczenie może mieć założenie innych /nie ori BMW/ felg z odpowiednimi oponami? BTW, ostatnio zważyłem swoje fele /383M/ i jestem w szoku jakie są ciężkie. 10-11kg a to tylko 17 cali... :shock: nie dziwie że ktoś decyduje się na coś lżejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.