Skocz do zawartości

Trzęsie autem przy 150 km/h


plzws

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem i pytanie czy ktoś może spotkał się już z czymś podobnym w F20.

Przy przekroczeniu 150km/h a najbardziej pomiędzy 150 a 160 km/h czuć wibracje przodu auta, wyczuwalne jest to też na fotelu. Czuć takie mocniejsze mrowienie na kierownicy i pedale gazu. Przy dodawaniu gazu mniejsze (prawe wcale) przy puszczeniu gazu wibracje się nasilają.

W jeździe do 140 km/h jest zasadniczo OK. Błędów brak.

Co to może być? Poduszki silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ostrzeżeniem to fakt, dzięki temu zredukowałem prędkość do 140 co poskutkowało zmniejszeniem spalania :D

Opony mam nowe, może felga ale że przy takiej prędkości?

Mam jeszcze komplet felg w garażu może podmienię i sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważenie kół (odpadł odważnik), wada opony, niedokręcone koła/ło, wada felgi, poduszki skrzyni, łącznik wału, wtrysk ?(zaburza pracę silnika przy pewnych obrotach i wibruje?), może przekładnia kierownicza?(jest akcja serwisowa na nią)

 

Opony nowe mają miesiąc, na starych było to samo. Wyważane dwa razy, nic to nie dało.

Może felga ale pytanie czy felga nie powodowała by drgań przy mniejszej prędkości?

Poduszka skrzyni, do sprawdzenia muszę podjechać do mechanika.

Łącznik wału, nie myślałem o tym.

Wtrysk, to też nowe do sprawdzenia, myślałem że to może któraś cewka.

Przekładnia nowa wymieniona na akcji :D

Mam takie wrażenie że to się dzieje na mocno rozgrzanym silniku. Nie jestem do końca pewien testuję to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co jakiś czas obserwuję podobny objaw u siebie, dzieje się to w zakresie prędkości 110-140km/h tylko przy odpuszczeniu gazu. Delikatnym wibracjom towarzyszy jakby głuche "buczenie", wibracje na tyle małe, a "buczenie" ciche że nie sposób tego nagrać, a pasażerowie też tego nie odczuwają :D Zjawisko z całą pewnością nie jest powtarzalne i nie występuje za każdym razem, u siebie obserwowałem to zarówno na letnich kołach jak i zimowych - oba komplety 18".


Przy okazji wizyty w ASO byłem na jeździe próbnej z doradcą serwisowym i niczego niepokojącego nie zauważył, po jeździe sprawdzili zawieszenie oraz napęd i żadnych usterek nie znaleźli. Padła jedynie sugestia, że może to być wina dużych zimowych opon na małym profilu w połączeniu z RFT.


Przeszukując forum dla F30 w celu znalezienia czegoś podobnego natrafiłem na ten wątek:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=344311

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli opony masz nowe, szukaj przyczyny w felgach. Nie musisz mocno uderzyć kołem w dziurę czy krawężnik aby delikatnie skrzywic felgę. Wyważ wszystkie koła na wyważawrce z testem drogowym. Będziesz miał pomiar felgi, osobno opon. Zdarza się, że nawet nowa opona ma bicie. Dlatego warto kupować opony w miejscach gdzie od razu mają maszynę do wyrażania z testem drogowym, jeśli np. Wyjdzie, że nowa opona bije, można od razu reklamować.

Koła tak czy inaczej powinieneś mieć porządnie wyważone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.