Skocz do zawartości

F20 116i N13 bezpieczne podniesienie mocy


aetern

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Drogich Forumowiczów!

Jako, że stałem się szczęśliwym posiadaczem lekko uderzonego F20 (zderzak, chłodnica, intercooler), to szukając części od razu zacząłem się zastanawiać, które części zmienić względem fabrycznych, żeby silnik nie zamęczył się pod obciążeniem. (Myślałem o zrobieniu go na 260-270hp). Na początku przeraziły mnie ceny intercoolera Wagnera (~3000zł), lecz potem wyczytałem że nada się taki od silnika N55 z M135i, którego można dorwać już dużo taniej. Ponadto 116i od 118i różni się podobno wielkością tarcz hamulcowych z przodu oraz wydechem 2,5 vs 3 cale, o ile dobrze pamiętam oraz brakującą chłodniczką oleju. Stąd moje pytania: Czy jest możliwość doinstalowania chłodniczki (i jaki to koszt, gdyż sama chłodniczka to koszt raczej niewielki, lecz co z montażem), czy intercooler z m135i (wyczytałem, że to Valeo, numer 7600531) da radę, czy na pewno pasuje (N13 vs N55) oraz czym konkretnie się różni, czy warto przełożyć również downpipe z m135i oraz finalnie, czy ktoś przechodził przez to, przez co próbuję przejść teraz ja, czyli wyciśnięcie max mocy z N13 bez zakuwania silnika oraz jak silnik się sprawdza po x czasu od modyfikacji, które podzespoły auta zmienialiście.

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze rozumiem, chcesz z 136 koni podniesc moc do 260 w najgorszym silniku jaki mozna bylo kupic? Ty sie modl aby wytrzymal z ta moca co ma...

 

114i, 116i i 118i mają to samo N13, tylko że zdławione software’owo. Jeśli ma 178 w 118i to znaczy, że taką moc spokojnie przyjmie. Okazuje się, że nawet większą, bo 210-220 bez wymiany podzespołów. Pytam, które wymienić, bo czytałem, że bez zakuwania daje radę do 270-280 ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powodzenia bo widze iz zyjesz w krainie marzen :D Zejdz na ziemie, bedzie latwiej zrozumiec to o czym napisalem. Ten silnik, Peugeota de facto, nadaje sie na zlom a nie modyfikacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Czy ja dobrze rozumiem, chcesz z 136 koni podniesc moc do 260 w najgorszym silniku jaki mozna bylo kupic? Ty sie modl aby wytrzymal z ta moca co ma...

Ja się zastanawiam nad filozofią przy zakupie aut z takim silnikiem, a następnie pomysłami na tuning, zamiast od razu kupić coś mocniejszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie nie ma dziwnych objawow bo nigdy nie mialem i nigdy miec nie bede zadnego silnika z lini Prince. Mialem ich duzo do naprawy: waly, wyryski, uszczelniacze, lista dluga. Ciesze sie, ze u was, wszystko jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hmmm....to ja powiem tak: wszystkie diesle BMW to beznadziejne silniki. Problemy z rozrządem, egr itd.

Nigdy nie miałem diesla BMW, ale znam kogoś, kto zna kogoś, kto kiedyś podobno miał takie problemy z dieslem. :D

Napisalem wyraznie, naprawialem te silniki i nie bazuje na jakis tam opiniach. Poza tym, akurat diesle sa w bmw znacznie lepsze niz benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.