Skocz do zawartości

Co zrobić gdy 116i spala olej?


rastuszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.


Jestem posiadaczem od roku BMW F20 116i 136 KM. Przebieg 158 tysiecy kilometrow. Mam problem ze spalaniem oleju. Na początku mój warsztat, w którym serwisuje auto podejrzewał wycieki. Dolna część silnika była co prawda zapocona lecz nigdy nie zauważyłem jakichś plam oleju. Wymieniono uszczelkę miski olejowej, uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelniacz walu korbowego oraz umyto silnik.


Problem wciąż występuje. Przy wymianie rozrządu wymieniono olej i nalano do maksimum, 5 litrów. Po przejechaniu 500 kilometrów bagnet wskazuje poziom oleju na 3/4 jego długości. Czyli spalanie oleju wynosi około 400-500 ml na 1000 kilometrów. Przyjmuję, że między minimum a maksimum na bagnecie jest 1 litr.


Potrzebuję rady co zrobić w takiej sytuacji? W czym może leżeć problem? W warsztacie mówią, że ten typ już tak ma. Zasugerowali użycie Ceramizera, tylko chca 100 zlotych za jedna dawke. Kiedy w internetach kosztuje 60. Chce sprobowac. Przy jego zastosowaniu powinno się zmierzyć ciśnienie na cylindrach. Czy jest to możliwe bez specjalistycznego sprzetu? Jest taka mozliwosc w ukrytym menu BMW? Czy moze użyc tego ceramizera bez pomiaru takich danych?


Ewentualnie moge przeprowadzic remont silnika. Wymiana pierscieni, uszczelki pokrywy zaworow itp. Tylko to koszt nawet do 10 tysiecy zlotych :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod jest sprowadzony z Niemiec od pierwszego wlasciciela. Mam prawie 40 stron historii serwisowej. Wedlug niej do 150 tysiecy kilometrow byl regularnie wymieniany olej w punkcie gdzie byly te dane zapisywane na serwerze BMW. Odkad ja posiadam samochod serwisuje samochod w jednym z najlepszych warsztatow w moim miescie, ale nie zapisuje tych danych do ogolnego systemu BMW bo nie maja do niego dostepu.


Ja wymienilem w ciagu roku olej juz dwukrotnie, ze wzgledu na wymiane rozrzadu w lipcu. Przejechalem na nowym oleju 500 km. Jest to Motul 5w30 z ta norma LL-04.


Czyli jednak bez pomocy warsztatu sie nie obejdzie z uzyciem tego ceramizera. Myslalem, ze jest mozliwy ten pomiar w jakis latwy sposob.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekhem, jeszcze raz:

1. Najpierw sprawdzenie ciśnienia w cylindrach, potem diagnoza i ew. zalewanie czegoś nowego do silnika.

2. Są inne dobre oleje, bo Motul to nie jest 1 liga.

3. Gdzie masz ten super warsztat?

4. Regularnie tzn co ile kkm? 15 :cool2: czy 30 :nienie: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ze Szczecina. Dlaczego polecasz zmienic warsztat? Wedlug mnie sa uczciwi i znaja sie na samochodach.


Jesli uzyje tego ceramizera bez pomiarow to moze zaszkodzic silnikowi? Wydaje mi sie, ze nie wplynie to niekorzystnie. W cenie tego pomiaru cisnienia na cylindrach kupie ten caly Ceramizer.


Skoro nie Motul to na jaki olej zmienic? Przeciez to bardzo dobry jakosciowo olej. Duzo osob go zaleca do BMW. Ponoc znacznie lepszy niz np. Castrol. Teraz jak bede dolewac to tez musze Motula kupic. Najlepiej od razu 5 litrow... :|


Jak rozszyfruje co oznaczaja dokladnie te kartki to bede wiedzial co ile... https://zapodaj.net/9455bcaf0d84f.jpg.html

Z tym, ze te wszystkie dane sa jakies pomieszane i nieregularne. Nie rozumiem dlaczego. Dzis juz za pozno zebym sie w to zaglebial.

Edytowane przez rastuszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego obrazka wynika że poprzedni właściciel niezbyt dobrze dbał o auto. Olej zmienia się co 15, a w mocniejszych silnikach nawet co 10kkm.

W temacie olejów możecie zapytać tutaj: http://pro-choice.pl/ Robię tam zakupy od kilku lat i nigdy się nie zawiodłem. Zawsze dobrze doradzą i ceny mają świetne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie mówić/pisać, zrób pomiar ciśnienia a wyjdzie jakie było to „ponoć”...

 

Wezma za to conajmniej 100 zlotych. Kiedy za ta sume moge kupić już ta plukanke i ceratec. Ciagu ostatniego miesiaca wydalem na ten samochod 5 tysiecy zlotych, wiec naprawde mam dosc wydatkow. Nie wiem czy warto placic tylko za taka informacje.

Edytowane przez rastuszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób płukankę silnika przed wymianą oleju, zmierz kompresję, zalej dobrej jakości olej 5w40 i dodaj ceratec. Sprawdź oprócz tego czy nie masz pękniętej membrany w pokrywie zaworów.

 

Skoro mechanik wymienial dopiero co uszczelke pokrywy zaworow to raczej sprawdzil rowniez ta membrane. Chyba nie odwalilby takiej lipy.

Czy zmiana oleju na 5w40 jest, aby na pewno dobrym pomyslem? Nie jest to zbyt gesty olej dla tego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie liczyłbym na to, że mechanik sprawdził tę membranę, ale możesz ją łatwo sprawdzić, bo jest pod deklem na zewnątrz pokrywy. Co do lepkości instrukcja dopuszcza stosowanie olei 0w40, 0w30, 5w40, 5w30, ll-01, ll-04. Napisałem nawet e-maila do biura obsługi klienta BMW w sprawie lepkości oleju do silnika N13 i potwierdzili mi to co podaje instrukcja. To jest Twój wybór, ale u mnie nawet po płukankach spalanie oleju w tym silniku przy oleju 5w30 wynosiło ok. 200 ml/1000 km. Zawsze możesz próbować po kolei, tj 5w30, 0w40, 5w40. Nie chodzi tu o koszt oleju, ale o to, że spalanie oleju może się przyczynić do szybszego zanagarowania zaworów (wtrysk bezposredni) oraz zapchania katalizatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie sprawe do czego moze doprowadzic spalanie oleju. To mnie wlasnie martwi, a nie dolewki. Tylko co postapic w takim przypadku? Zezlomowac auto? Wymienic silnik? Wyremontowac silnik? Uzyc tych plukanek? Samochod wyglada prawie jak nowy, jest zadbany. W zyciu nie spodziewalbym sie po nim takich rzeczy. Sprzedac informujac o takiej rzeczy nie bedzie latwo, a nie chce byc kilka tysiecy stratnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest temat dt wymiany membrany https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=165&t=353148 Najpierw sprawdź membranę, potem zastosuj płukankę, potrzymaj trochę dłużej, zalej jakiś dobry olej 5w40 z ceratekiem.

 

Właśnie wróciłem z samochodu. Okazuje się, że przy włączonym silniku po odkręceniu zasysa korek wlewu oleju. W dodatku słychać syczenie, czyli wytwarza się podciśnienie. Wskazuje to na to, że coś jest z odmą, prawda?


Nie byłem w stanie sam dojść do tej odmy. Osłona silnika bez problemowo się zdejmuje. Natomiast problem jest z odpięciem tego wężyka i zatrzasków. Nie wiem jak się do tego zabrać, aby nic nie uszkodzić. Chyba zlecę to jakiemuś mechanikowi.


Zmieniam warsztat, tak jak kolega radził już powyżej. Uszczelnili wał korbowy, wymienili uszczelki pokrywy zaworów, miski olejowej... A nie sprawdzili takiej prostej rzeczy. Kiedy od początku problemem było znikanie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowalem zdjac ta plastikowa pokrywke lecz bez skutku. Udalo mi sie podwazyc jedynie jeden zatrzask. Nie mam nic z tworzywa sztucznego, a samym srubokretem mam ogromna obawe, ze cos polamie. Jutro sprobuje jeszcze raz. To jest znacznie trudniejsze niz na tych zdjeciach i opisie.


Rurke udalo mi sie odpiac. Byla w srodku mokra od oleju. Nie wiem w jakim stopniu jest dopuszczalna ilosc w niej oleju. Moze rzeczywiscie jest cos nie tak z ta odma. Jesli sie tam dostane to sie okaze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jakos udalo mi sie zdjac ta plastikowa oslone na pokrywie zaworow. Okazalo sie, ze z odma jest wszystko w porzadku. Membrana jest cala. Jedynie byla troche zanieczyszczona.


Zatem uzyje plukanki Tec2000, zmienie olej na 5w40 i uzyje Ceramizera. To nastepne najprostsze metody, aby ograniczyc spalanie oleju. Niby bierze mi tyle ile podaje producent, ale dla mnie to zbyt wiele. Do 15 letniego Forda nie lalem ani kropli od wymiany do wymiany. A tutaj po przejechaniu 500 kilometrow musze sprawdzac jego stan.


Jak tylko skonczy mi sie na dolewki 5w30 wykonam te czynnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dziś z mechanikiem specjalizującym się w BMW i powiedział że o wiele lepiej jest zrobić 3-4 wymiany oleju co 4/6kkm, zamiast stosować płukanki, ceramizery i inne motodoktory... To nie te czasy i materiały co 10-15 lat temu, gdzie silniki robiłem po 300-400kkm do jakiegoś remontu i dalej jeździły. Edytowane przez Tony_Stark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie


Ja u siebie przerobiłem odmę i jak na tą chwilę olej przestał ubywać.

Dam znać za jakieś kilka tyś. km. Wtedy będzie to wiarygodne.


Jeszcze przed zimą planuję zajrzeć do zaworów i je wyczyścić jeśli zajdzie taka konieczność ( a na pewno bo oleju trochę zeżarła ;-) )

Dam znać jak się sprawy miały jeśli kogoś interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.