Skocz do zawartości

Co zrobić gdy 116i spala olej?


rastuszek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Pytanie, czy widzicie zależność między stylem jazdy a u ubywaniem oleju?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Zrobić płukankę silnika przy zmianie oleju, zalać dobry syntetyk 5w40 i najlepiej dodać ceratec. U mnie po takim zabiegu ze spalania oleju 2l/10 tys., zszedłem do 1l/10 tys. km. Przy okazji sprawdź czy nie masz pękniętej membrany w pokrywie zaworów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam F20 116i i ten sam problem co wy wszyscy, bierze olej, czasem dużo, czasem mniej (po autostradach bierze więcej). Jutro akurat jadę wymienić po przejechanych 15k km i sie zastanawiam nad 5w40...

dużo czytałem o tym w necie i generalnie jest to slinki bmw i peugeota, tzw silnik Prince'a, spalanie oleju w nich to norma. niestety syf który jest niedopalony zostaje w silniku/katalizatorze więc pytanie ile te nasze 1nki jeszcze pojeżdżą... oczywiście alternatywą jest ewentualny remont silnika, ale nie wiem czy jest sens wywalić w remont 10k gdy silnik chodzi jak żyleta... po za tym ciężko znależć jakiegoś fachowca, który zrobi to jak należy.

mam pytanki czy pokazuje wam w kompie info jeżeli poziom oleju jest za niski? ja już raz bagnet miałem prawie suchy, a informacji na kompie czy jakiejś kontrolki na desce żadnej...


tak z innej beczki - ile płaciliście za wymianę rozrządu? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
mam F20 116i i ten sam problem co wy wszyscy, bierze olej, czasem dużo, czasem mniej (po autostradach bierze więcej). Jutro akurat jadę wymienić po przejechanych 15k km i sie zastanawiam nad 5w40...

dużo czytałem o tym w necie i generalnie jest to slinki bmw i peugeota, tzw silnik Prince'a, spalanie oleju w nich to norma. niestety syf który jest niedopalony zostaje w silniku/katalizatorze więc pytanie ile te nasze 1nki jeszcze pojeżdżą... oczywiście alternatywą jest ewentualny remont silnika, ale nie wiem czy jest sens wywalić w remont 10k gdy silnik chodzi jak żyleta... po za tym ciężko znależć jakiegoś fachowca, który zrobi to jak należy.

mam pytanki czy pokazuje wam w kompie info jeżeli poziom oleju jest za niski? ja już raz bagnet miałem prawie suchy, a informacji na kompie czy jakiejś kontrolki na desce żadnej...


tak z innej beczki - ile płaciliście za wymianę rozrządu? :)

1.6 nie ma kontroli poziomu oleju w silniku, tylko bagnetem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 nie ma kontroli poziomu oleju w silniku, tylko bagnetem

Jak to nie ma? Mój ma, nawet w instrukcji jest napisane, że wszystkie mają. Zresztą nie pamiętam kiedy jakieś BMW nie miało czujnika poziomu oleju, chyba od serii e39 i e46 wszystkie miały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

1.6 nie ma kontroli poziomu oleju w silniku, tylko bagnetem

Jak to nie ma? Mój ma, nawet w instrukcji jest napisane, że wszystkie mają. Zresztą nie pamiętam kiedy jakieś BMW nie miało czujnika poziomu oleju, chyba od serii e39 i e46 wszystkie miały.

Really? Jak czytałem instrukcje mojego, to zaznaczali, czy kontrola jest dopiero od 120d wzwyż. Niższe modele trzeba mierzyć ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wygląda na to, że BMW łaskawie wprowadzili ten ficzer w nowszych modelach (w moim, końcówka 2012r) nic nie pisze o elektronicznym pomiarze czy ostrzeganiu o niskim poziomie, a mam tą samą apkę z instrukcją obsługi co Ty, tylko oczywiście dla mojego modelu :>

swoją drogą to trochę niedorzeczne, żeby samochód naszpikowany taką elektroniką nie miał takiego czujnika... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich forumowiczów,


zamierzam kupić serie 1 dla żony tylko czytając cały wątek mam obawy czy po zakupie nie będę miał problemów z braniem oleju :/

rocznik 2011 przejechana 115 tyś/km

Po sprawdzeniu auta okazuje się że po pierwszy 3 latach auto przejechało 75 tyś/km czyli wychodzi średnio 25 tyś na rok.

Następnie przez kolejne 2 lata 9 tyś/km, następne 2 lata= 22 tyś/km.

Osoba od której kupuję auto jest trzecim właścicielem- auto krajowe

Z tego co się orientuję to mogły dojść do przeciągnięcia interwały (producent opisuje wymianę oleju co 30 tyś.) a tak naprawdę to trzeba wymieniać max. do 15 tyś

Najgorsze jest to że podczas kupna tak naprawdę tego nie sprawdzę że bierze olej ? ... macie jakiś pomysł jak to sprawdzić żeby nie wpakować się 'na minę' po zakupie ?

Zastanawia mnie jeszcze dlaczego przez 2 lata użytkownik zrobił tylko 9 tys/km ? .... auto było na warsztacie :D czy tak mało jeździli. Tego się nie dowiem bo to jeszcze poprzedni właściciel :/

Panowie- macie jakieś pomysły/ proszę o pomoc- radę. Po auto chcę jechać w sobotę


ps. z drugiej strony już to przerabiałem z obecnym autem. MAZDA 6 2014 r. poprzedni właściciel zmieniał ok. 20 tyś/km. Zrobiłem płukankę i na serwisie nic nie stwierdzili żadnego osadu/ nagaru.

Do tej pory silnik nic nie bierze oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po końcówce wydechu nie sprawdzisz, bo w bezpośrednim wtrysku i tak jest zawsze okopcona. Jedyna metoda, to umówić auto do warsztatu, w którym poprosisz o wykręcenie świec zapłonowych. Jest szansa, że przy tym przebiegu świece nie były ostatnio zmieniane (wymiana po 60 kkm, następna po 120 kkm). Niewielki pobór oleju na poziomie 0,2/1000 km będzie już zauważalny po lekkim białawym nagarze na izolatorach, pobór w okolicy 0,5/1000 km, to już ładna skorupka na świecach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cóż... wystarczy poczytać fora citroena, peugeota i mini.

Te silniki piją olej i nic na to się nie poradzi.

Są "wyjątkowe" egzemplarze które zużywają 2 litry oleju na 1000km - dość często przyczyną jest odkształcenie tulei cylindrowych. 

Takie czasy, tak teraz konstruują silniki - ekonomia, ekologia i tym podobne aspekty są priorytetem.

Moja potrafi zjeść 1 litr na 2 zbiorniki paliwa, czyli 1400 km. Narazie jakoś z tym żyje ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie jestem po testach spalania oleju u siebie w aucie. Wyszedł mi litr na przejechane 3600km.

Coś tam jeszcze na tej paskowanej końcówce bagnetu było, może bym dociągnął jeszcze ze 200-300km ale wolę już nie ryzykować i dolałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.