Skocz do zawartości

Membrana odmy 118i


kamiiiL111

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie zaczęło więcej ubywawać oleju, wtedy natrafiłem na pękniętą membranę. Po wymianie mam odczucie jakby powyżej 3500 rpm lepiej i płynniej ciągnął, chociaż przed wymianą nie odczuwałem przyduszania się. A tak z ciekawości przy jakim przebiegu pękła Ci ta membrana?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam problem z membrana odmy w BMW f20 118i z 2011 roku. Dostępna jest tylko z cała pokrywa zaworowa koszt 1500zl, trochę za dużo jak za kawałek gumy, ktoś to przerabiał? Można dokupić sama membranę?

Ja to przerabiam u siebie. Na razie znalazłem post z instrukcją https://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1522560

I zamówiłem u Rosjan membranę https://vanos-bmw.com/product/pcv-n13-bmw

Przyszła wczoraj. Bedę zabierał się za wymianę.


Pozdrawiam


WS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienisz to daj znać czy pomogło bo ja dopiero za tydzień będę wymieniał. Tak na marginesie u nas ta membrana kosztuje 220 zł:-/

 

Ja zapłaciłem w sumie z wysyłką 115pln. Przesyłka przyszła w 2 tygodnie.

Nie wiem jeszcze czy uda mi się wymienić teraz, przydały by się jakieś podpowiedzi. Boję się trochę połamać kapsel który jakoś trzeba zdjąć żeby dobrać się do membrany.


O takie coś jeszcze znalazłem. Co prawda mini ale silnik ten sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed demontażem pokrywki najlepiej rozgrzać silnik żeby plastik nie był kruchy i nam nie popękał. Ja podważyłem od przedniej i bocznych stron śrubokrętem. Podważając w stronę tylnej ścianki gdzie nie ma dostępu pokrywka odskoczyła sama. Ściągałem w ten sposób 2 razy i udało mi się nic nie uszkodzić. Edytowane przez adriano19921106
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PLZWS a jakie masz u siebie objawy pękniętej membrany?

Cały dekiel pokrywy zaworów w oleju. Ginie olej, wywala olej rurką do dolotu.

Wydaje mi się że to jest przyczyna ginięcia oleju, zanim zacznę patrzeć na inne potencjalne powody chcę wyeliminować ten właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed demontażem pokrywki najlepiej rozgrzać silnik żeby plastik nie był kruchy i nam nie popękał. Ja podważyłem od przedniej i bocznych stron śrubokrętem. Podważając w stronę tylnej ścianki gdzie nie ma dostępu pokrywka odskoczyła sama. Ściągałem w ten sposób 2 razy i udało mi się nic nie uszkodzić.

 

No dobra, wymieniłem. Zabieg psychologiczny bo człowiek się martwi żeby nie połamać. Kupiłem sobie taki zestaw plastikowych łyżek do tapicerki i tym jakoś poszło. Na początku śrubokręt płaski potem już tymi łyżkami. Zasadniczo pojechałem jak człowiek z tego manuala z ostatniego zdjęcia https://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1522560

Dostęp do zatrzasku 2 jest mocno utrudniony, jak puści to dookoła taką wygiętą łyżką. Puściło.

Membrana dziurawa że ho ho.

Wyczyściłem wszystko w koło zobaczymy co to z tego będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U siebie będę chciał jeszcze sprawdzić zawór pcv, pozycja nr 2 na schemacie https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_5019-odpowietrznik-skrzyni-korbowej/i55073/kL/sN/r2013/m04 Jest on odpowiedzialny za odpowietrzenie skrzyni korbowej.

Swoją drogą ktoś wie jak się ten zawór odpina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.