Skocz do zawartości

BMW F20 - Eibach Pro Kit vs H&R


wmbimmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Planuję kupić sprężyny obniżające do mojego BMW F20 118i M Sport LCI 2015.


Mam dylemat,której firmy sprężyny wybrać Eibach czy H&R. Widziałem na angielskim forum,że w większości wybierają Eibach,które polecacie żeby obniżyć zawszenie, ale bez przesady. Widziałem, że Duffy ma H&R w F21 założone, a Randall ma Eibach tylko w F30. Podobno H&R coś uszkadzają, czy wybijają. Bardziej mnie ciągnie do Eibach Pro Kit, sam nie wiem dlaczego.


Będzie jakiś problem zeby założyć sprężyny jeśli mam:

S704 M Sports suspension

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ja miałem eibach prokit w f20 ale bez sportowego zawieszenia. Przy sportowym zawieszeniu które masz w vin pro kit siądzie Ci bardzo mało, lepiej wziąć eibach sportline lub h&r. Nie widziałem żeby w f20 zdarzały się uszkodzenia poduszek amortyzatorów, tylko w f30 z xdrive.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierają Eibacha ze względu na firme MT, nie będę podawać pełnej nazwy bo pewnie wiesz o co chodzi jeśli czytasz angielskie forum.

Firma ta ma springi ze współpracą z eibachem, które po pierwsze są dostępne "od ręki" po drugie montują je na miejscu po trzecie siadają niżej jak eibach pro kit (wcześniej było 25/20 teraz mają 30/25 vs zwykły eibach pro kit 25/15 dla m135/40) a i oczywiscie ze wzgledu na cene eibach jest tanszy, chociaz w przypadku MT cena porownywalna do H&R jak nie drozej pare funtów. H&R jest niestety ciężko dostępny w UK i trzeba go ciągnąć z Niemiec.

Jeśli chcesz niżej to tak jak napisał Randall H&R lub Sportline, zwykły eibach pro kit niewiele siądzie a firma MT ma tylko produkty pod M135/40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fachowe i techniczne precyzyjne odpowiedzi :cool2:

Biorę Eibach. Duffy, właśnie do nich pisałem, na ich sprężynach przód +/-20mm a tył +/- 10/15mm co wydaje mi się ze będzie ok patrząc na film, który mi podeslali.


Czekam na odpowiedz moze sie uda jeszcze przed swietami to ogarnac.


Jak jest u was,ile auta siadły faktycznie? Jak na progach, koleinach ? Zawieszenie będzie sztywniejsze ?


Randall ty masz założone spacery? Czytałem Twój temat, ale juz sam nie wiem czy masz, bo skupiony byłem na sprezynach :D

Edytowane przez wmbimmer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to jeśli np. podane jest, że sprężyna obniża np. 35mm jak u mnie w H&R to jest to liczone od zwykłego zawiasu nie od M-pakietowego. Więc mając m-pakietowy zawias taka sprężyna obniży auto o dajmy na to 25mm a przy zwykłym te 35mm. Edytowane przez Duffy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to jeśli np. podane jest, że sprężyna obniża np. 35mm jak u mnie w H&R to jest to liczone od zwykłego zawiasu nie od M-pakietowego. Więc mając m-pakietowy zawias taka sprężyna obniży auto o dajmy na to 25mm a przy zwykłym te 35mm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Randall wysłałem im wiadomość w razie czego, nie będzie problemów (mam nadzieję :lol: ).


Zapłaciłem depozyt. Umówiony jestem na 18 grudnia, zobaczymy jak to będzie wyglądać. Sprężyny Eibach od MT. Już się nie mogę doczekać, mam nadzieję na niesamowity efekt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie a czy ktos mnie uswiadomi czy jak zmieniacie sprężyny to zmieniacie także amortyzatory.

Bo chyba amorki dobiera sie do sprężyn.

Potrzebuję zmienić zawieszenie standardowe na M-pakietowe, czy muszę kupić 4 spręzyny i 4 amortyzatory.

Czy trzeba zmieniac jeszcze coś - nie licząc elementów zużytych które będą na wierzchu.

Poniewaz to autko żony to nie chcę zchodzic zbyt nisko, ale na standardzie jest bardzo miękko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info.

Czyli nie odczuwasz żadnych efektów ubocznych po zamianie spręzyn na niższe i przy zastosowaniu standardowych amortyzatorów.

Rozumiem ze masz wersje bez regulowanej twardości.

Myslałem aby zamienić zwykłe na Mpakietowe.

Brałem pod uwagę oryginał i troche drogo wychodzi.

Zacząłem myśleć o eibach prokit.

A moze ktos z was wymieniał mpakietowe na coś nizszego, twardszego i ma do sprzedania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Oczywistym jest ze do firmowych sprezyn należy kupić inne amortyzatory :8)

Miałem zamontowane u siebie w mercedesie oryginalne zawieszenie AMG do którego ktoś przez pomyłkę wrzucił zwykle amory i autem bujalo ze aż miło.

Dopiero po zmianie na krótkie amory KONI mercedes dostał charakteru AMG.

Różnica jednak zależy od charakterystyki sprezyny użytej do "tuningu" więc nie dziwi fakt ze najtańsze eibachy pracują poprawnie z amorami ori BMW.


PS.przypomne kolegom ze firma Bilstein ma wciąż model b4 w wersji sport.

Wytestowalem sam b4 sport i mi pasują lepiej niż KONI bo sa twardsze jednak zona woli KONI bo sa lepiej "zestrojone"

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.