Skocz do zawartości

Rozrząd bmw F20 118d


Glizmak

Rekomendowane odpowiedzi

Tak dla bezpieczeństwa - przynajmniej z 50 tyś km temu.

Wymieniaj póki jeszcze łańcuch nie strzelił, bo pękają często już po 150 tyś km przebiegu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jutro jadę na wymianę rozrządu. Co prawda mam wersje 116d (rok produkcji 2012), ale to ten sam silnik co w 118d, przebieg 180k. Od mniej więcej 178-179k zaczęło mi "grzechotać" na zimnym. Po ok. 5 km przestaje. Wydzwoniłem chyba wszystkie warsztaty specjalizujące się w naprawach BMW w woj. Opolskim i Śląskim i większość mówi że te łańcuchy wytrzymują średnio 150k. Oczywiście to też zależy od tego jak jeździsz i jak często wymieniasz olej. Ja sprowadzałem auto od niemca, który w 2,5 roku przejechał 138k głównie po autostradach, a wymieniał olej dopiero wtedy kiedy mu komputer pokazał, czyli średnio co 25-30k. Ponoć jak się wymienia olej co 12-15k to spokojnie idzie 250k zrobić, a nawet więcej, no ale to już info nie ode mnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam oryginalne części kosztują 2800 zł. Większość serwisów wymienia też dodatkowo łańcuch i koło zębate pompy oleju, uszczelki pokrywy zaworów i podkładki uszczelniające wtryskiwacze. Średnio trzeba liczyć 4-4.5k za całość (części+robocizna).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam oryginalne części kosztują 2800 zł. Większość serwisów wymienia też dodatkowo łańcuch i koło zębate pompy oleju, uszczelki pokrywy zaworów i podkładki uszczelniające wtryskiwacze. Średnio trzeba liczyć 4-4.5k za całość (części+robocizna).

 

Właśnie...jak sądzicie ? Części wszystkie ORI...czy zamienniki+niektóre ORI ? Bo mam nalatane 156kkm ...i czasem słyszę grzechotkę ..czasem nie.....Ostatnio zmieniłem olej i jakby ucichło...i nie wiem, czy to wina napinacza tylko, czy całego zestawu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Maciek z czescidobmw.pl zrobił mi wycenę oryginalnych części i wersję, którą On poleca czyli zamienniki+niektóre ORI tłumacząc się, że "Części rozrządu dostarcza dla BMW firma Iwis. W zestawach rozrządów Febi również są oferowane podzespoły Iwis. Części rozrządu OE BMW posiadają na sobie podpis producenta Iwis, logo BMW oraz numer katalogowy BMW. Części w zestawach Febi to dokładnie te same części z widocznym podpisem Iwis oraz śladami po usunięciu logo BMW i numeru katalogowego BMW. W związku z powyższym zdecydowanie polecamy wybór dwóch zestawów rozrządu Febi oraz dodatkowych części Oryginalnych BMW". Niestety, żaden mechanik specjalizujący się w naprawach BMW nie chciał się podjąć stosowania zamienników ze względu na to, że albo "przerabiali to kiedyś i były problemy", albo "rozrząd to zbyt poważna rzecz, żeby stosować zamienniki". Ponadto BMW daje 2 lata gwarancji na części, a nie wiem jak się ma sytuacja z zamiennikami.


Wrzucam jeszcze zdjęcia z dokładnej wyceny jaką otrzymałem:

- części oryginalne (2826,03 zł) http://imagizer.imageshack.us/a/img922/2041/nXaCEM.png

- ORI+zamienniki (1543,82 zł) http://imagizer.imageshack.us/a/img921/820/Ap2gac.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Jak ASO sugeruje wymianę rozrządu w tym modelu ?

 

Skoro jest „poprawiony” to pewnie uważają ze jest tak jak w przypadku oleju w skrzyni, wiecznie żywy. :D



Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat naprawiał silnik w F21 116d 2014 rok po zerwaniu łańcucha rozrządu - przebieg: okolice 200 tys km.

Czy te oryginalne łańcuchy Iwis są lepsze od innych zmieników - to sprawa bardzo dyskusyjna. Te poprawione rozrządy i tak nadal pękają i ciągle będą pękać, cokolwiek by się tam założyło (do N47).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
A co powiecie o silniku B37, ma ktoś już jakieś negatywne doświadczenia z tym motorem?

Witam!

Widzę że już troszkę czasu minęło od pytania o silnik B37 więc może jesteś już w stanie albo przestrzec albo zachęcić do zakupu Jedynki z tym silnikiem?

Zresztą ktokolwiek coś na ten temat wie to ja chętnie się dowiem.

Pozdrawiam

Aśka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli koleżanka szuka ekonomicznego auta do jazdy w trasie to można szukać diesla. Profilaktyczna wymiana rozrządu, oleju i filtrów i można śmiało pożerać kolejne dziesiątki kilometrów.

Do miasta szukałbym benzyny, ze wskazaniem na 2.0, ale od 06.2016r, bo 1,6 to tylko problemy...

BTW, o konkretne egz. można zapytać w stosownym dziale nieco wyżej. Wystarczy zamieścić link do ogłoszenia, a spece na pewno znajdą wszystkie mniej lub bardziej widoczne usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że już troszkę czasu minęło od pytania o silnik B37 więc może jesteś już w stanie albo przestrzec albo zachęcić do zakupu Jedynki z tym silnikiem?

Minęły dwa lata, przejechałem ponad 30 tys. km i jestem zadowolony. Na razie wymieniałem olej i filtry, poza tym wszystko w porządku.

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Akurat jutro jadę na wymianę rozrządu. Co prawda mam wersje 116d (rok produkcji 2012), ale to ten sam silnik co w 118d, przebieg 180k. Od mniej więcej 178-179k zaczęło mi "grzechotać" na zimnym. Po ok. 5 km przestaje. Wydzwoniłem chyba wszystkie warsztaty specjalizujące się w naprawach BMW w woj. Opolskim i Śląskim i większość mówi że te łańcuchy wytrzymują średnio 150k. Oczywiście to też zależy od tego jak jeździsz i jak często wymieniasz olej. Ja sprowadzałem auto od niemca, który w 2,5 roku przejechał 138k głównie po autostradach, a wymieniał olej dopiero wtedy kiedy mu komputer pokazał, czyli średnio co 25-30k. Ponoć jak się wymienia olej co 12-15k to spokojnie idzie 250k zrobić, a nawet więcej, no ale to już info nie ode mnie.

Pozdrawiam

 

każda 1-ka grzechocze i brzęczy na zimnym, ten typ tak ma, dziś mi potwierdzili to serwisanci BMW Janki. I to nie jest odgłos rozrządu. Moja benzyna hałasuje jak diesel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przede wszystkim witam wszystkich, ponieważ jest to mój pierwszy post na tym szanownym forum.


Tydzień temu wymieniłem cały rozrząd w f20 116d z 2012 przy przebiegu 146 tyś. km i był to już tzw. ,,ostatni dzwonek" (napinacz łańcucha był już maksymalnie wysunięty). BMW głównie było użytkowane w mieście i przemieszczało się na krótkich odcinkach.

Z okolic rozrządu zaczęły dochodzić dziwne dźwięki, silnik wyraźnie głośniej pracował, dlatego zdecydowałem się na wymianę.

Powiem tylko, że różnica w kulturze pracy jest ogromna, pracuje dużo aksamitniej (jeśli o dieselu w ogóle można to powiedzieć :lol: ), więc każdemu polecam, lepiej wcześniej, niż później.

Nadmienię tylko, że trzy lata temu kupiłem to auto, a poprzednim właścicielem było BMW, także przebieg jest ,,w miarę" wiarygodny.

Przy okazji zrobiłem program na 180/405, co również polecam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.