Skocz do zawartości

[F20] 116i - zdechla przekladnia/wspomaganie


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Hej,


F20 116i stalo 3 tyg nieuzywane na parkingu, wsiadam, odpalam i chce skrecic kierownice i dochodza mnie dzwieki jakby pol silnika wlasnie obcieralo o siebie tzn metaliczne chroboczace charczace dzwieki (bardzo glosne, slychac z 10m) przy wychyleniu o milimetry kierownicy w lewo badz prawo.


Jezeli kierownica jest prosto - jedzie toczy sie do przodu/tylu bez tych dzwiekow.

Jeeli wylacze silnik i krece kierownica - wszystko ok (brak tych dzwiekow)

Wspomaganie - padlo.


W komputerze wyswietlilo "skontaktuj sie z serwisem jak najszybciej" czy cos w tym stylu, pozniej komunikat zniknal i zadnych bledow juz nie wyswietla.


Prosze o porade, czy to ten silnik wspomagania przekladni kierowniczej z watku?:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=339324&p=2475997&hilit=wspomaganie#p2475997


Jestem w Norwegii, auto norweskie i praktycznie jedynym wyjsciem jest oddanie auta do ASO a nie widzi mi sie wydawac 10-15k PLN za nowy magiel (auto rok po gwarancji).

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, powiem tak nie masz się o co martwić. Bmw zorganizowało akcje dla tego modelu na wymianę przekładni kierownicy, zadzwon do najblizszego serwisu i powiedz ze chcesz sie umowić na akcje serwisową związaną z wymianą przekladni kierowniczej. jest to oczywiscie darmowe :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hej,


dzieki za odpowiedz mateuszbmw1

Bylem dzisiaj u lokalnego dealera i rzeczywiscie jest ta akcja serwisowa na przekladnie.

Szkoda ze nie zadzwonili sami z siebie kilka tyg. temu to oszczedziliby mi tego:


dbb03bdc730d0b29.jpg


Serwisant powiedzial ze nie ma znaczenia czy przekladnia juz zdechla (jak w moim przypadku) czy jest dzialajaca - jezeli sruby sa skorodowane - wymieniaja przekladnie na nowa w ramach akcji serwisowej.

Sruby sa aluminiowe a nie ze stali nierdzewnej i po kilku latach na deszczu, sniegu i soli drogowej - poddaja sie, ukrecaja.


W moim przypadku 2 sruby juz byly dawno urwane a ostatnia (trzecia) znalazlem na parkingu pod samochodem


fec4520695ec709e.jpg


Ford wymienil tak >500.000 sztuk przekladni, Tesla >100.000 sztuk, sluchy chodza ze wszystkie te przekladnie pochodza od jednego poddostawcy, niezly fuckup..


Cala historia jest identyczna jak tutaj:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1469927


W przypadku braku akcji serwisowej/gwarancji - cena nowej przekladni 9.000 PLN, robocizna (wymiana, kalibracja) - 3.000 PLN, razem bagatela 12k PLN.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

na 95% lapiesz sie na akcje serwisowa, zadzwon do ASO.

A jezeli nie lapiesz sie na ta akcje (nie wiem od czego to zalezy) to sprawdz te sruby u jakiegokolwiek mechanika bo nic fajnego miec niesprawne auto w najmniej spodziewanym momencie.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Wiadomo, których samochodów dotyczy akcja?

Edit

Dobra, nie wiadomo. Tez zadzwonie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dostałem taka informacje jak chciałem się umówić.


Nie mogę Panu jeszcze zaproponować terminu, ponieważ brakuje jednego elementu do tej akcji , który narazie jest niedostępny w Polsce.


Dostalismy informacje z Niemiec , że część ta będzie u nas w październiku – grudniu wiec na razie czekamy .




Zamowie to dla Pana i jak będzie już na stanie to zadzwonię do Pana w celu umówienia do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Dzwoniłem do ASO, mój egzemplarz nie jest objęty żadna akcja serwisowa. Produkcja 03.2012
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Tak mnie naszło. Czy koledzy, którzy mieli wymienianą przekładnie mieli adaptacyjny układ kierowniczy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzwoniłem również do ASO moje BMW nie jest objęte tą akcja, więc mam nadzieję, że wszystko będzie ok.

Rok produkcji połowa września 2013.

Tak apropo dzwonienia to pamiętam, że przy akcji na łańcuch w e87 sami do mnie zadzwonili. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja też już jestem po wymianie śrub w przekładni w ASO. U mnie też ASO twierdzi, że powoli muszę myśleć o wymianie odbojów tylnych amortyzatorów.

A tak przy okazji, może warto byłoby założyć wątek, w którym będziemy informować się na bieżąco o ewentualnych akcjach serwisowych w naszych autach. Mi w ASO powiedziano, że dzwonią jedynie w przypadku gdy usterka jest na tyle groźna, że zagraża życiu lub zdrowiu, a większość napraw w ramach akcji odbywa się podczas wizyty samochodem w serwisie, a przecież nie wszyscy serwisujemy auta w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki temat z akcjami serwisowymi by się przydał, bo niby marka premium a fakapów jak w Dacii... :mad2:

U mnie auto ma niecałe 2,5 roku/40kkm i wymienili uszczelniacz na prawej tylnej półosi oraz odboje z tyłu. Do tego jeszcze doszły 2 strupy na klapie bagażnika /sądzę że coś zadziało się w transporcie/ i coś za dużo ubywa płynu chłodzącego... Nie pałuję na zimno, nie latam bokiem na każdym rondzie :norty: , a tu takie „kwiatki”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Taki temat z akcjami serwisowymi by się przydał, bo niby marka premium a fakapów jak w Dacii... :mad2:

U mnie auto ma niecałe 2,5 roku/40kkm i wymienili uszczelniacz na prawej tylnej półosi oraz odboje z tyłu. Do tego jeszcze doszły 2 strupy na klapie bagażnika /sądzę że coś zadziało się w transporcie/ i coś za dużo ubywa płynu chłodzącego... Nie pałuję na zimno, nie latam bokiem na każdym rondzie :norty: , a tu takie „kwiatki”.

Płyn chłodzący standard, nie tylko mi to naprawiali na gwarancji, strupy na klapie bagażnika też standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodzący standard, nie tylko mi to naprawiali na gwarancji, strupy na klapie bagażnika też standard.

Można coś bliżej n/t płynu chłodzącego i co naprawiali? U mnie to powiedzmy zupełnie inny silnik, ale może coś mi się przyda, aby oświecić „speców” z serwisu. Jak im zgłaszałem to za pierwszym razem, to wciskali mi kit, że turbo jest chłodzone tym samym płynem i jak robi się gorące, to może go trochę odparować... Jpdle, jakby z dzieckiem rozmawiali, a potem wyjdzie że naprawa po gwarancji za 20-30k zł...

Do modera. Pisze tu, bo są to na tyle młode auta, że mało kto rozkminia ich bolączki i może gdzieś coś przydatnego komuś się napisze przypadkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Płyn chłodzący standard, nie tylko mi to naprawiali na gwarancji, strupy na klapie bagażnika też standard.

Można coś bliżej n/t płynu chłodzącego i co naprawiali? U mnie to powiedzmy zupełnie inny silnik, ale może coś mi się przyda, aby oświecić „speców” z serwisu. Jak im zgłaszałem to za pierwszym razem, to wciskali mi kit, że turbo jest chłodzone tym samym płynem i jak robi się gorące, to może go trochę odparować... Jpdle, jakby z dzieckiem rozmawiali, a potem wyjdzie że naprawa po gwarancji za 20-30k zł...

Do modera. Pisze tu, bo są to na tyle młode auta, że mało kto rozkminia ich bolączki i może gdzieś coś przydatnego komuś się napisze przypadkiem.

Wymienili mi zbiornik płynu chłodzącego, natomiast pamiętam, że kilka innych właścicieli F20 też się skarżyło na forum na ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć. U mnie ten sam problem.. padła przekładnia/wspomaganie.

Historia wygląda tak, że kilka miesięcy temu znalazłem pod samochodem złamaną śrubę. Nie miałem pewności czy to moja. Szukałem, ale wyglądało, że u mnie wszystko OK. Z forum dowiedziałem się o akcji serwisowej, zarejestrowałem się na stronie i dostałem potwierdzenie że auto podlega akcji. Nie zdążyłem jednak dojechać na przegląd.. W lutym, chcę jechać do pracy, odpalam auto i "błąd układu kierowniczego". Nie da się skręcać. Słychać jakby dźwięk metalowych zębatek ocierających o siebie. Wziąłem samochód żony i pojechałem do pracy. Wracając wstąpiłem do salonu BMW, gdzie poinformowano mnie, że muszę dostarczyć auto do nich, wtedy ogarną temat. Następnego dnia, auto na lawecie już jechało do serwisu. Podczas pakowania na lawetę, pod autem znalazłem drugą złamaną śrubę!!!! Dwa dni wcześniej, miałem tym autem jechać 200km, na narty (masakra). W serwisiie info, że w ciągu 72h ogarną temat i dają znać co i jak. Po 24h, telefon, że auto do odbioru.. mieli okienko, zdiagnozowali problem, zamówili cześci i wymieniona została cała przekładnia na nową z stalowymi śrubmi (wcześniej były aluminiowe). BRAWO BMW Sikora :)


8Dll2K.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.