Skocz do zawartości

116d 2013r - chłodzenie i obroty silnika.


Centek_15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wstępie: BMW 116D 1.6d 116km, 2013r

Ostatnio męczyłem się z trybem awaryjnym. Okazał się czujnik doładowania, po wymianie autko śmiga.

Wczoraj w korku nagle zaczęło mi wiać lodowatym powietrzem z nawiewów. Ustawianie temp na maks nic nie dało. Po chwili wróciło do normy i było ok. Sprawdziłem na wyświetlaczu licznika i temp na postoju wynosi 66st czasem 60st, ale ogrzewanie działa bardzo dobrze. W trakcie jazdy trasa lub miasto zawsze 86-87st.

Zauważyłem że wiatrak chłodnicy kręci się cały czas jakby na 1 biegu. Również na zimnym silniku. W dodatku jak jadę i wcisne sprzęgło i dodam gazu na maksa to temp spada o 15st (do 70st około) i przez kilkanaście sekund wraca do normy. Kto ma jakiś pomysł? Komp nic nie wykazuje. Raz miałem błąd czujnika temp ale chyba go rozłączyłem do ściągnięcia chlodniczki spalin, nie pamiętam już. Jak to sprawdzić teraz?

 

Druga sprawa to obroty silnika. Autko w trakcie jazdy jest ok, można kręcić do końca obrotomierza (czego normalnie nie robie dieslem), ale na postoju cos ostatnio testowałem i nie da się auta wkręcić wyżej niż 2800 lub 4000obr. Różnie, raz 2.8 tys raz 4tys. Ale za to podczas jazdy, wciskam sprzęgło, gaz i wkręca się bez problemu. Na kompie były błędy kontroli gazów spalinowych na powrocie, jakaś mała różnica ciśnień w dpf i tyle. Podawałem kody w innym temacie o czujniku doładowanie ale nikt nic nie wiedział.

Ktoś wie czemu z tymi obrotami taka dziwna sytuacja?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa to obroty silnika. Autko w trakcie jazdy jest ok, można kręcić do końca obrotomierza (czego normalnie nie robie dieslem), ale na postoju cos ostatnio testowałem i nie da się auta wkręcić wyżej niż 2800 lub 4000obr. Różnie, raz 2.8 tys raz 4tys. Ale za to podczas jazdy, wciskam sprzęgło, gaz i wkręca się bez problemu. Na kompie były błędy kontroli gazów spalinowych na powrocie, jakaś mała różnica ciśnień w dpf i tyle. Podawałem kody w innym temacie o czujniku doładowanie ale nikt nic nie wiedział.

Ktoś wie czemu z tymi obrotami taka dziwna sytuacja?

Pozdrawiam

Skrzynia automatyczna czy manualna?

Volkswagen w DSG ma blokadę obrotów i również na postoju nie pozwala wkręcić wyżej niż 4k RPM, ale jest to celowe działanie. Można zobaczyć na YT

 

edit.

Teraz doczytałem, że manual. No to nie wiem, ale może manual ma takie samo rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś to wyczytałem, tyle że u mnie czasem jest na 4k a czasem na 2.8k obr a to już normalne nie jest. Rzadko się tak zdarza. Właśnie wróciłem z podróży i znowu przez chwilę na wolnych obrotach pojawiło się lodowate powietrze z nawiewów. Chyba nie odpowietrzyłem dobrze układu.

Czekam na dalsze info, może ktoś coś wie.

Ps. Robiłem testy i temp utrzymuje się na 88st w trakcie jazdy (miasto i trasa) ale po 10minutach postoju na wolnych obrotach (korek) spada do 65st, ale ogrzewanie działa cały czas ok. Tylko czasem jest lodowate powietrze nawet przy 88st płynu silnika. Pewnie zapowietrzony układ.

Co do spadania temp to zauważyłem że wiatrak chłodnicy kręci się od razu po odpaleniu auta, nawet na zimno po nocy.

W tym silniku nie ma wiskozy, ale może jest sterownik który zastępuje sprzęgło wiskotyczne? Może wiatrak ma się kręcić a Mi się np termostat przycina? Ktoś wie jak to jest w n47 z 2013,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Sprawdzałeś błędy ? Może któraś klapka od nawiewu dostaje szału, u mnie przycinała się ta od zamkniętego obiegu powietrza i wyrzucało błąd - obiegu nie dało się zamknąć. Tutaj może być analogicznie z tą od temperatur.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to nie to, bo mi to się dzieje bez zabawy regulatorami. Po prostu staje w miejscu i zaczyna lecieć zimne ale to rzadko się zdarza. A co do błędów to od klimy nie miałem żadnych. Jutro będę odpowietrzał układ i może się uda :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem że od kilku dni nie działa system start stop, w dodatku auto spala więcej. Na pełnym baku robię 150km mniej niż zwykle (tankuje do pełna co 3 dni). Musi być coś na rzeczy... W sobotę jadę podłączyć kompa bo bez tego się nie obejdzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszedł błąd jakiegoś podgrzewacza w układzie klimatyzacji.

Znalazłem na schematach to:

http://i.imgur.com/Zg47Ql2.jpg

 

http://i.imgur.com/Zg47Ql2.jpg

 

Chodzi o numer 8. Ktoś wie do czego to służy? Myślałem że to podgrzewacz płynu chłodniczego ale nie ma tam dojścia węży wodnych. Natomiast jak wejdę do auta rano w zimny poranek to niestety ciepłego powietrza nie mam od razu a dopiero po 7-8km jazdy, więc nie jest to żaden wstępny podgrzewacz powietrza. Więc co to za podgrzewacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawione. Nie wiem jak. Skasowanie błędów pomogło, system strat/stop zaczął działać po załączonej klimie z trybem auto, pojawił się komunikat na małym wyświetlaczu "start/stop aktywowany"... Nie wiem o co chodzi.

Ogólnie po przymrozkach sporo błędów typu "nie można określić kierunku jazdy" czy "Tempomat dezaktywowany" bo przy przyspieszaniu tempomatem mieliło koła jak wpadłem na lód. I kilka innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.