Skocz do zawartości

f20 116i 136km trzesie silnikiem - nie równo pracuje


valdoro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

zakupiłem 3 dni temu bmw f20 2015 rok silnik 116i 136km przebieg tylko 20 tyś km automat

 

i mam taki problem :

 

po odpaleniu auta silnik szarpie - nie równo pracuje - trzęsie autem - taj jakby co jakąś chwilę pracował nie na wszystkich cilindrach

 

po 10-20 sekundach ustaje i pracuje jak powinien

 

na ciepłym silniku nie a takich objawów

 

w związku z tym że auto informowało o małej ilości oleju w silniku nic nie dolewałem - wymienieł olej na 5w30 Castrol

 

ktoś ma jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pocieszę Cię, miałem podobny objaw w swojej poprzedniej 116i.

Może nie było to 20 sekund ale po odpaleniu na zimnym silniku (nie zawsze) auto falowalo obrotami prawie gasło przez jakieś 5 sekund - po czym objaw przechodził. Ze trzy serwisy "diagnozowaly" i nic mądrego przez 4 lata nie zdiagnozowali :/

 

Poniżej masz wątek

viewtopic.php?f=165&t=237736&p=1906061#p1906061

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 116i F20 mam podobny objaw. Po odpaleniu na zimno przez pierwsze 100-200 metrów auto nie chce wchodzić na obroty, tak jakby się zalewało lub miało za mało paliwa. Po chwili od ruszenia wszystko jest w porządku.

Jak jest ciepłe jest normalnie.

 

czytałem na forum 1er, że to ochrona turbiny, która po chwili zaczyna pracować normalnie.

 

Może ktoś ma pomysł od czego tak jest?

 

ps. dodam że mam 28 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 116i F20 mam podobny objaw. Po odpaleniu na zimno przez pierwsze 100-200 metrów auto nie chce wchodzić na obroty, tak jakby się zalewało lub miało za mało paliwa. Po chwili od ruszenia wszystko jest w porządku.

Jak jest ciepłe jest normalnie.

 

czytałem na forum 1er, że to ochrona turbiny, która po chwili zaczyna pracować normalnie.

 

Może ktoś ma pomysł od czego tak jest?

 

ps. dodam że mam 28 tys. km

 

To dwa oddzielne objawy, ten który ty opisujesz faktycznie występuje przez pierwsze metry i tez słyszałem ze to w celu zabezpieczenia turbiny.

Ten o który miałem w 116i to ewidentne falowanie obrotów przez kilka sekund po odpaleniu do takiego stopnie ze można sadzić ze auto nie pracuje na wszystkich cylindrach.

W 118d nie mam natomiast żadnego z nich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam ten sam objaw f20 2014 116i. nie tylko na zimny silniku i nie zawsze.

Zaczeło się od tego że pojawiła się kontrolka check engine zwitałem w ASO zrobili diagnostykę i stwierdzili że był błąd cewki.

Po skasowaniu błędu silnik zaczął równo pracować (toretycznie) panowi z serwisu stwierdzili że wszystko jest ok.

Problem nie zniknął auto co jakiś czas nawet jak jest ciepły zaczyna wibrować głownie na postoju "drive" wskazówka obrotomierza trzyma obroty.

Analizujac wyglada mi to na problem cewek i (świec). Minimalne odchyłki od norm w cewce mogą powodować spadek obrotów które będą nie zauważalne na obrotomierzu ale wyczuwalne już na pompie w skrzyni co będzie dawało objaw w postaci wibracji (trzęsienia silnikiem)

 

Jutro planuje zakupić nowy komplet cewek i świec. Czy ktoś może polecić jakie kupić? czytałem że oryginalne cewki wcale nie są najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam serdecznie, moje auto to F20 i oczywiście 1,6 136 km. Czy jest może ktoś kto zdiagnozował problem nierównej pracy silnika?

 

U mnie dodatkowo dochodzi dławienie i brak mocy. Ciężko ruszyć z miejsca, są też momenty kiedy wszystko jest ok i nagle znów pada. Zaobserwowałem że przy spokojnej jeździe wszystko jest ok ale po lekkim dociśnięciu problem wraca. Cewki i świece nowe. Valvetronic także nowy. Najgorsze jest to że komputer nie pokazuje żadnego błędu. Czytałem że może jest to problem rozrządu lecz moja BMK'a jest z 14 r a ponoć wtedy wady zostały już usunięte.

 

Dajcie znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wymieniłem 4 wtryski, ładnie chodzi chyba szybciej na obroty tez, nie czuć nic w aucie jak się siedzi, ale jak otworze maskę i patrze na silnik to pracuje jak by "góra" "dół"' i głośno


Jak mi się uda wrzucę filmik, ręce mi już opadają :), na komputerze żadnych błędów.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam serdecznie, moje auto to F20 i oczywiście 1,6 136 km. Czy jest może ktoś kto zdiagnozował problem nierównej pracy silnika?


U mnie dodatkowo dochodzi dławienie i brak mocy. Ciężko ruszyć z miejsca, są też momenty kiedy wszystko jest ok i nagle znów pada. Zaobserwowałem że przy spokojnej jeździe wszystko jest ok ale po lekkim dociśnięciu problem wraca. Cewki i świece nowe. Valvetronic także nowy. Najgorsze jest to że komputer nie pokazuje żadnego błędu. Czytałem że może jest to problem rozrządu lecz moja BMK'a jest z 14 r a ponoć wtedy wady zostały już usunięte.


Dajcie znać

Jeżeli chodzi o dławienie i brak mocy to poczytaj o tej głośnej akcji serwisowej BMW... To jest podobno jedna z przyczyn (źródło: Raport Turbo, TVN). Ja będę zaczynał dociekanie, ponieważ borykam się z tym problemem już od roku (sic!), a w Bawaria Motors Katowice po kilku wizytach już nie mam ochoty znowu tam jechać tylko po to, żeby płacić rachunki za "jakąś" naprawę. U mnie dodatkowo, gdy po dociśnięciu i wyczuwalnym szarpaniu/dławieniu nie odpuszczamy (podczas wyprzedzania na przykład) wyrzuca powiadomienie: Błąd napędu. Tragedia... :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o dławienie i brak mocy to poczytaj o tej głośnej akcji serwisowej BMW... To jest podobno jedna z przyczyn (źródło: Raport Turbo, TVN)


cos wiecej jesli chodzi o temat, jakies info w necie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu odebrałem dla żony 118 i. Dotychczas jeździła x1, ale chciała mniejsze auto. Pięć lat temu już jeździła 116d i była zadowolona.

Teraz to trzycylindrowy automat.

Dość bogato jak, jak na jedynkę, wyposażony, sam jeżdżę M550i, z prawie kompletną listą opcji, ale jak na podstawowy wóz do kręcenia się " koło komina " jest O.K.

Kolor damski - srebrny platynowy, czyli na prawdę srebrno-złoty.

Bardzo ciche auto, ładnie przyspiesza, oczywiście z dwiema osobami na pokładzie, przy pełnym ładunku byłoby gorzej, ale takich sytuacji raczej nie będzie.

Koła ma 16 i dobrze wybiera nierówności. Jak każde BMW znakomicie trzyma ustalony tor jazdy.

Trochę anachroniczne jest wyposażenie multimedialne i zegary, ale żonie to nie przeszkadza i tak nie lubi jak Jej coś przeszkadza w prowadzeniu.

Trochę śmiesznie było, jak otworzyłem maskę. Silnika nie widać - jest bardzo cofnięty, prawie jakby był umieszczony centralnie !

U mnie trudno włożyć dłoń gdziekolwiek, a tutaj tylko kilka plastikowych pokryw i całe nadkola aż do wahaczy i...powietrze.

Silnik pracuje bardzo równo - można podziwiać wyważenie tych trzech garów.

Z zainteresowaniem będę obserwował jak z trwałością i awaryjnością chociaż przebiegi będą raczej symboliczne - 10-15 tys. rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba o to koncernowi chodzi, typu auta klienci mają naprawiać w ASO. Taka kolej rzeczy, kupujesz nowy, masz w cenie serwis na 5 lat i masz kupić nowy, nie ma się co obrażać, dzisiaj nie produkuje się aut ( w każdym razie tych seryjnych ) z założeniem 10-letniej eksploatacji. To samo dotyczy telefonów, pralek, zmywarek itp... Czy to jest dobrze to inna sprawa. Poza tym, przysłowiowy Pan Kazio na podwórku, naprawi prawie wszystko, ale prawie robi różnicę. Zresztą na razie te silniki są w autach chyba wyłącznie na gwarancji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
16i 136 km ten silnik to dramat pod każdym względem... Dobrzy mechanicy nawet nie chcą ich diagnozować, odsyła do aso odrazu :duh:

 

Cześć,


z czystej ciekawości - jestem użytkownikiem takiej od 4 lat, 83kkm i nie miałem problemów żadnych ale planuje pozostawić tę jedynkę "w rodzinie" i stąd pytanie - jakie problemy znasz i przy jakich przebiegach? zaczyna się jakieś dramatyczne sypanie od nie wiem np. 100 000 km czy jak? dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.