Skocz do zawartości

Tanie doposażenie w nawigację Business S606A


dzesio

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio ogarniałem temat doposażenia w nawigację, więc poniżej troszkę informacji, może komuś się przyda :)

 

Generalnie chciałem doposażyć auto w nawigację jak najmniejszym kosztem i jak najmniejszym nakładem prac, więc odrzuciłem jednostki NBT i CIC High, co wiązałoby się również z wymianą ekranu.

 

Auta standardowo było wyposażone w radio professional (693) i podstawową obsługę bluetooth (6NH). Nie posiadało modułu Combox ani szyny MOST. Moduł bluetooth był zintegrowany z jednostką centralną. W moim przypadku był to plus, bo nie musiałem przeciągać kabli z bagażnika, wszystko tj. anteny FM, antena bluetooth, USB było podłączone do jednostki centralnej. Wystarczyło więc wymienić jednostkę na obsługującą nawigację i podłączyć kable, wszystko plug&play, bez cięcia kabli :)

 

Poniżej fotka jednostki HU_ENTRY (stare radio professional)

http://i66.tinypic.com/6gv80p.jpg

Wtyczki:

- czarna i biała: antena radia FM/AM

- beżowa: antena bluetooth

- biała: USB w podłokietniku

- bordowa: wyświetlacz LCD

 

 

Zdecydowałem się na zakup jednostki HU_ENTRYNAV, która produkowana jest od 2014 roku.

http://i68.tinypic.com/6qgrw0.jpg

Wtyczki:

- czarna i biała: antena radia FM/AM

- beżowa: antena bluetooth

- biała: USB w podłokietniku

- bordowa: wyświetlacz LCD

- niebieska: antena GPS

- zielona: USB w schowku

- niebieska: USB do mocowania telefonu

 

Do montażu nawigacji potrzeba następujących gratów:

- nowa jednostka HU_CIC lub HU_ENTRYNAV (można kupić za ok. 700zł, można dostać na allegro)

- antena GPS z wtyczką fakra (45zł)

- emulator nawigacji (165zł, dostępne na aliexpress)

- gniazdo USB do schowka (80zł) opcjonalnie, służy do aktualizacji map, można to zrobić z gniazda USB w podłokietniku

- kabel HSD do USB do schowka (100zł) opcjonalnie

- kontroler iDrive (250zł) opcjonalne, posiada dwa dodatkowe przyciski

 

W najtańszej wersji, bez instalacji gniazda USB w schowku i zachowując stary kontroler iDrive, całkowita kwota to ok. 900zł.

Ja kupiłem dodatkowo gniazdo USB, kabel HSD wykonałem sam i zmieściłem się w kwocie 970zł :)

 

Poniżej graty (nowa jednostka, emulator, gniazdo USB do schowka, kabel HSD i antena GPS):

http://i67.tinypic.com/28sxy6v.jpg

 

Poniżej krótka instrukcja wymiany jednostki centralnej, niestety nie zrobiłem zdjęć, bo śpieszyłem się na mecz ;)

 

http://i68.tinypic.com/2yweqg3.jpg

 

1. Zdejmujemy panel z kratkami nawiewu - przymocowany na zatrzaski, najlepiej podważyć z brzegu śrubokrętem lub czymś podobnym, siedzi dość mocno, więc trzeba użyć trochę siły. Potem odłączamy dwie wtyczki

2. Odkręcamy panel klimatyzacji, dwie śruby torx na górze (zaznaczone na zielono) i dwa zatrzaski na dole, wychodzi łatwiej niż kratki nawiewu ;) odłączamy wtyczkę i odkładamy panel, jak nie chcemy odłączać, to można zostawić podłączony, nie będzie mocno przeszkadzał

3. Odkręcamy dwie śruby torx trzymające jednostkę, wyciągamy ją, wiązka kabli 40pin jest dość krótka, jak wyciągniemy ją, to będzie można wyciągnąć jednostkę troszkę dalej

4. Instalujemy antenę GPS - można ją zainstalować w rogu szyby, ja poszedłem na łatwiznę i położyłem ją za monitorem LCD (można przykleić taśmą dwustronnie przylepną), prowadzimy kabel na dół do jednostki centralnej

 

http://i67.tinypic.com/2i6e8tt.jpg

 

5. Instalujemy wtyczkę USB w schowku, trzeba zdemontować panel pod schowkiem, aby poprowadzić kabel HSD do jednostki centralnej (ten krok jest opcjonalny)

6. Podłączamy wtyczki do nowej jednostki nawigacji, emulator i wkładamy jednostkę, wszystko plug&play :) Po podłączeniu wtyczki 40pin nawigacja powinna już wydać jakiś dźwięk ;)

 

Teraz jest dobry moment, aby sprawdzić, czy wszystko działa. Po włączeniu zapłonu powinniśmy zobaczyć nowe menu z opcją nawigacji. Można wejść w nawigację, sprawdzić czy mapa poprawnie się wyświetla. Za pierwszym razem trzeba odczekać parę minut aż nawigacja złapie sygnał GPS i zaktualizuje stacje radiowe.

 

7. Jak wszystko jest OK, montujemy jednostkę i instalujemy z powrotem panel klimatyzacji i kratki nawiewu.

8. Mimo, że nawigacja powinna działać bez kodowania, warto zakodować ją pod nasze auto (u mnie po włączeniu wstecznego nie było wizualizacji z czujników, tylko dźwięk).

Dodajemy opcję 606 do FA auta. Dodałem również opcję 6NS - rozszerzone bluetooth. Po aktualizacji kodujemy jednostkę HU_ENTRYNAV.

Read FA(VO) -> Activate FA(VO) -> Read SVT -> Prawym przyciskiem myszy na HU_ENTRYNAV -> Code

 

To wszystko :)

 

Efekt jest super, jednostka HU_ENTRYNAV przypomina bardzo interfejs NBT. Przejścia są bardzo płynne, wygląda dużo nowocześniej niż CIC. Nawigacja działa bez zarzutu, dodatkowo zyskujemy opcję Office, możliwość wyświetlania SMSów na ekranie i inne bajery :)

 

http://i63.tinypic.com/atwy0m.jpg

 

http://i64.tinypic.com/1418ivt.jpg

 

Nowa wizualizacja PDC:

http://i66.tinypic.com/16i8q5h.jpg

 

Cover arts:

http://i66.tinypic.com/14jahdw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Poczytałem zagraniczne fora i na podstawie wyposażenia auta, wiedziałem jakiej jednostki szukać.

 

Ale i tak, dla pewności, sprawdziłem, czy mam Comboxa oraz zdjąłem panel od klimy i sprawdziłem numer mojej jednostki i jakie ma wejścia.

Jako, że jestem drugim właścicielem, to nigdy nie wiadomo, czy poprzedni nie robił jakichś retrofitów.

Potem szukałem na allegro, najpierw patrzyłem na wejścia, a potem na numer OEM części, czy kompatybilny z autem.

 

U mnie nie było Comboxa, więc USB i bluetooth był zintegrowany z główną jednostką.

Wystarczyło wymienić jednostkę na taką, która wspiera navi, bluetooth i USB.

 

Jak masz Comboxa, ale nie masz navi, to na pewno będziesz miał inne wejścia.

Możesz kupić taką jednostkę jak ja, ale będziesz musiał przeciągać kable od USB i bluetooth z bagażnika.

Jak chcesz zachować Combox i nie przekładać kabli, to chyba będziesz potrzebował jednostki HU_CHAMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś chciał doposażyć duże NBT, to z radia professional wygląda to prawie identycznie jak kolega to opisał, trzeba mieć tylko kabel miedzy ekranem,a jednostką. Plusy to większy ekran i możliwość podzielenia go na 2 funkcje. Minusy to większa cena (około 2000 pln). Można też dosyć łatwo w autach po 2013 roku dołożyć dotykowy kontroler Idrive (wystarczy sam idrive i moduł touch). Nie wiem jak w HU_ENTRYNAV, ale w nbt da się też zakodować działający Connecteddrive po bluetooth z komórki :D (mi działa pogoda, przeglądarka wywala błąd). Decydując się na zmianę kontrolera ze zwykłego (5 przycisków) na ten ze skrótem do navi (nie dotykowy) trzeba sprawdzić z jakiego roku produkcji jest, bo w autach od 2013 roku jest inne sterowanie (szyna CAN2 zamiast dotychczasowej CAN)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój tata ma fabryczne nawigacje w swoich autach od 2006 roku, a zjechal od tego czasu 6 nowych samochodów. Jeszcze nigdy nie slyszałem żeby narzekał.

 

Ja również nie narzekam więc za bardzo nie rozumiem problemów jakie ludzie maja z navi fabrycznymi, tym bardziej z tymi co sa teraz montowane w autach. Bo czy to BMW czy Audi czy KIA, Toyota, Skoda czy Mazda to kazda z nich do celu doprowadzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Właśnie od "majfrenda" dostałem emulator, więc czas na kupno jednostki.

 

dzesio, sprawdziłem i mam jednostkę z wyjściami jak u Ciebie, chociaż inaczej ułożonymi.

Czy mogę zamontować jednostkę z poliftowej F20 lub w ogóle innego modelu (F10, F30, etc.), ale z numerem wskazującym, że była również montowana w F20?

Czy w takim przypadku na wizualizacji PDC będzie widoczne "moje" F20 czy auto, z którego pochodzi jednostka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę zamontować jednostkę z poliftowej F20 lub w ogóle innego modelu (F10, F30, etc.), ale z numerem wskazującym, że była również montowana w F20?

Możesz, tylko sprawdź czy nr części pasuje do VIN twojego auta.

 

Czy w takim przypadku na wizualizacji PDC będzie widoczne "moje" F20 czy auto, z którego pochodzi jednostka?

Moja jednostka była z X3, po podłączeniu wizualizacja PDC w ogóle się nie pokazała.

Trzeba przekodować jednostkę, tak jak w pierwszym poście jest napisane:

Read FA(VO) -> Activate FA(VO) -> Read SVT -> Prawym przyciskiem myszy na HU_ENTRYNAV -> Code

Po tym będziesz miał swoje auto na wizualizacji, instrukcjach, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po czym rozróżnić jednostkę HU_CIC od HU_ENTRYNAV?

Mam do wybory jednostki z poniższymi numerami:

- 9139904,

- 9381311,

- 9365843.

 

Wszystkie mają układ wtyczek identyczny jak ta z pierwszego postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym rozróżnić jednostkę HU_CIC od HU_ENTRYNAV?

Mam do wybory jednostki z poniższymi numerami:

- 9139904,

- 9381311,

- 9365843.

 

Wszystkie mają układ wtyczek identyczny jak ta z pierwszego postu.

 

Patrz na datę produkcji danej jednostki. HU_ENTRYNAV chyba jakoś od 2014 roku, ale głowy nie dam. To by trzeba było dokładnie sprawdzić.

Sam do F20 zamontowałem 9381311, więc tu na 100% jest HU_ENTRYNAV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Sorki za post pod postem, ale od poprzedniego minęło już trochę czasu.

Właśnie zakończyłem montaż nawigacji. Mam jednak jeden problem: nawigacja nie wskazuje mojej prawdziwej pozycji, lecz pokazuje jakbym był gdzieś w Niemczech.

Z czego to może wynikać? Uszkodzonej jednostki, złej anteny, braku kodowania (planowanego na sobotę), czy może jeszcze czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem po zmianie mapy z USA na EU, ale nie w tym rzecz... Ja włączyłem prowadzenie do jakiegoś celu i po kilku km jazdy znalazł właściwą pozycję, zamiast na środku oceanu. Innym rozwiązaniem jest włączenie ukrytego menu w navi i tam można ręcznie wprowadzić współrzędne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Kolegow,

 

o co chodzi z tym emulatorem bo nie jestem az tak w temacie oblatany?

Bede chcial u Taty w jedynce tez dolozyc navi business. Obecnie ma normalny wyswietlacz i zwykly iDrive. Czy jednostki centralne (modele) byly jakos powiazane w zaleznosci od systemu audio (tam jest HiFi)? Czy wyswietlacz (wielkosc, rozdzielczosc) dla navi business jest inny niz ten standardowy czy jedyna roznica to szybka na calosci panelu?

 

Jeszcze jedna sprawa - czy mozna dolozyc sterowanie w kier majac kierownice sportowa? Nie wiem czy sa tam tylko zaslepki czy kiera jest calkiem inna...?

 

Pozdr

Aleksander

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz dokladac to chyba lepiej od razu professional

 

 

z emulatorem chodzi o to ze jak kupisz navi na alledrogo to bedziesz miec navi z autem o innym VINie i bedzie konflikt serologiczny - nie bedzie dzialac. Aby zaczeło działać możesz:

 

1) kupic kod FSC aktywujacy te nawigacje w serwisie bmw za ok 2000zł

 

2) kupic emulator oszukujacy auto tak ze bedzie myslal ze navi ma zgodny VIN za ok 500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.