Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


ARUS1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przymierzam się do zakupu nowej jedynki z salonu. Wiem, że wcześniejszy model 116i miał pewne wady. Na dzień dzisiejszy trochę malo jest opinii na temat modelu F20. Może ktoś z Was jeździ takim albo zna opinie znajomych na temat takiego samochodu? Będę wdzięczny za każde sugestie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
BondE87 jestem już po jeżdzie próbnej. Pierwsze wrażenie jest ok, ale wiesz odczucia po takiej jeździe a opinie faktycznych użytkowników to co innego. Chcę zebrać trochę informacji od użytkowników tego modelu na temat awaryjności tego samochodu. Ja po jeździe próbnej jestem mile zaskoczony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli znasz niemiecki to na tym forum http://www.1erforum.de/ znajdzie wiecej informacji niz na naszym polskim, gdzie model ten wciaz jes nowoscia.

 

Od siebie moge powiedziec, ze bylem na jezdzie probnej, a pozniej jeszcze mialem okazje kilka razy poogladac z bliska nowa jedynke i wg mnie to auto troche stracilo sportowy klimat poprzedniczki na rzecz wiekszego komforu, jest teraz jeszcze bardziej podobna do 3.

 

Co do awaryjnosci to moge jedynie wrozyc, ze skoro BMW doklada pakiet serwisowy 5 lat/100 000 kilometrow to przy tym przebiegu nic nie powinno sie dziac, a poza tym jesli chcialbys spac naprawde spokojnie mozesz dokupic lepszy pakiet serwisowy/ przedluzyc gwarancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z niemieckim jakoś sobie poradzę, a jak coś to jest przecież google tłumacz. Dzięki za linka. W wolnych chwilach poczytam co tam piszą. Co do straty sportowego klimatu tego samochodu to się nie wypowiem, bo nigdy jakoś nie interesowałem się "jedynką". Na dobrą sprawę to do końa nie wiem nawet czym różni się F20 od E87. Dopiero wgryzam się w temat. Po prostu dostałem w salonie ofertę na F20, która wydawała mi się, że jest w miarę dobra, zrobiłem jazdę testową i byłem mile zaskoczony. Kiedyś słyszałem, że 1ki miały jakieś problemy z rozrządem więc próbuję znaleźć jakieś infomacje na temat F20, żebym nie musiał się wkurzać, jeżeli skuszę się na tę ofertę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

przymierzam się do kupna nowej jedynki. Na razie miałem jazdę testową 118i z automatem i przyznaję, że to była absolutna bajka. Silnik super, skrzynia biegów lepsza od dsg, prowadzenie rewelacja. Ale... kilkanaście lat mojego doświadczenia za kółkiem to przedni napęd. W sieci się naczytałem i naoglądałem o problemach z tylnym napędem zimą i oczywiście mam obawy jak tylny napęd się sprawdzi na śniegu. Zimą czasem muszę się wydostać z nieodśnieżonych uliczek, do tego dochodzą wyjazdy na narty. Samochód ma być całoroczny, nie kupię suva do wyjazdów zimowych:)

 

No i stanąłem przed dylematem.

 

118i z automatem

120d z automatem

120d xdrive z manualem

 

dla porządku - 120d xdrive z automatem już jest dla mnie za drogie:)

 

Co byście poradzili z własnych doświadczeń. Czy tylny napęd jest faktycznie tak uciążliwy zimą? Do tego samochód w większości będzie użytkowany po mieście, często w korkach. Czy dpf w bmw już jest tak dopracowany, że nie stanowi problemu dla użytkownika?

 

Inna alternatywa to nowa A3 1.8 tfsi (180 KM) z dsg i haldexem - rozum podpowiada, że to optymalne rozwiązanie - gdyby nie ta jazda testowa jedynką, która mi utkwiła w pamięci:)

 

Prawdopodobnie i tak poczekam do pierwszych śniegów i sprawdzę testową 118 w zimowych warunkach, ale będę wdzięczny za wszelkie porady użytkowników bmw.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednia seria 1 byla moim pierwszym samochodem w życiu - zakupionym niecale 3 tygodnie po zdanym egzaminie :) Zaliczylem tym autem dwie zimy bez ani jednej niebezpiecznej sytuacji :)

 

Z mojego punktu widzenia jesli ma sie odrobine oleju w glowie + podstawowa wiedze na temat prowadzenia auta + dobre zimowki to zima nie straszna, tym bardziej, ze nowy model na pewno jest jeszcze lepiej dopracowany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem dokladnie w tym samym punkcie co ty. Tez sie zastanawiam i tez raczej bmw niz a3. chociaz w audi dostaniesz wieksze rabaty a diesel quattro bedzie w pierwszej polowie roku. Ja jestem zdecydowany na diesla i raczej na bank xdrive. Oprocz filmikow w sieci w sprawie tylnego napedu widzialem na wlasne oczy jak m5 nie mogla podjechac pod 10 cm kraweznik. Poniewaz to forum bmw zaraz na nas napadna i napisza ze z tylnym napedem spokojnie da rade :-) i maja racje bo pewnie za da rade ale nie o to chodzi. Z racji tego ze bede duzo jezdzil wezme xdriva.

Ostatnio w automaniaku jezdzili po okregu a3 i bmw1 i sprawdzali granice uslizgu. Oba auta i tak w ryzach trzymala elektronika i wyjezdzaly na zewnatrz przy dokladnie tej samej predkosci i bmw z rwd wcale nie zarzucalo tylem.

 

Natomias co do wygladu to bmw 1 bije na glowe a3, ale to kwestia gustu. A3 jest przestronniejsza i chyba srodek mimo wszystko z lepszych materialow. Co do pozycji za kiera to wiadomo gdzie jest lepiej :-). Silniki tez w bmw lepsze bez dwoch zdan.

 

W moim przypadku emocje mowia bmw, a portfel a3 :-) jeszcze bede myslal ale kupujemy jednak emocjami :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaspie Zakopalem sie raz. Ale przedni napęd by mi nie pomógł, bo auto zawisło na śniegu. Musialem wybrac snieg by kolo mialo po czym jechac. Z dobrymi zimowkami różnice względem fwd są minimalne. Nie ma sie czego bać. Do miasta brał bym benzynę. Xdrive jest fajny, ale jak dla mnie minimum sensu to 240KM i wiecej. Chyba ze ktoś mieszka w górach i ma śnieg niemal na codzień.

 

 

Dajcie znać jakie macie rabaty. Może dam radę coś załatwić.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anwod: widzę, że sprawdzamy to samo, przy rabatach na wolny zawód w audi 11%, bmw nie chce dać nic ponad 8% rabat (jakiś czas temu było 10%:). To o tyle ciekawsze, że audi jest nawet bez wyższych rabatów tańsze. W bmw za tą samą cenę co w audi trzeba już zrezygnować z kilku opcji. Tak jak napisałeś emocje i portfel;)

 

Przy tylnym napędzie mniej się obawiam samej jazdy na śliskim, tu zimowe opony, elektronika i zdrowy rozsądek pewnie wystarczą. Natomiast nie uśmiecha mi się utknięcie w śniegu czy błocie pośniegowym. Kiedyś pomagałem wypchnąć jedynkę z miejsca, w którym przednionapędowcem ruszyłem bez najmniejszych problemów, było trochę rozjeżdżonego śniegu na leśnej drodze. Nie interesowałem się wtedy mocniej jedynką, nie wnikałem czy miała stare opony, ale zapadło mi to w pamięci. To był poprzedni model, być może nowszy jest już bardziej dopracowany.

 

Ciekaw jestem czy użytkownicy jedynek wypuszczali się na narty, nie było problemów z podjazdami? z manewrowaniem po zaśnieżonych parkinach?

 

Ja się wciąż nie mogę zdecydować benzyna czy diesel. Gdyby nie dpf w ciemno brałbym diesla, ale trochę się boje filtra przy miejskiej jeździe. Z drugiej strony przy obecnych cenach paliwa różnica w spalaniu może powinna zrekompensować ewentualne niedogodności z dpf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf w ogole sie nie martwie. Jakos tak sie sklada ze kilku moich znajomych ma i nawet nie wiedza :-) on czy pb tu chyba raczej przebieg powinien decydowac.

Co do rabatow to te 8 % jest calkiem niezle. U mnie na razie nie chcieli slyszec o wiecej niz 3 -4 % :-)

 

Jest jeszcze jedna opcja z nowych samochodow, na tym forum to zabrzmi jak bluznierstwo, ale mamy jeszcze nowego golfa. Ok nie jest to klasa premium ale w cenie bmw czy audi masz golfa ze wszystkim co mozliwe. A wykonczenie wnetrza budzi podziw.

 

Ale tak jak pisalem emocje sa przy bmw:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na golfa bym się jednak nie skusił, zresztą porównywalny byłby tu GTD, który chyba nawet jeszcze nie wiadomo kiedy będzie. Do tego cenowo to już byłby poziom 120d.

 

Będę za to brał jeszcze pod uwagę nowe v40, 177konny pięciocylindrowy diesel z automatem brzmi nieźle, ale na razie tym nie jechałem.

 

Tomsky czy sportowy automat odczuwalnie się czymś różni od "zwykłego" w jedynce? Cudzysłów bo ten niby zwykły jest naprawdę rewelacyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat sportowy ma przede wszystkim manetki przy kierownicy i ztcp dodatkowy tryb sport + W ustawieniach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat wybiorę pewnie kosztem xdrive. Do tej pory własne samochody to były manuale, robię się wygodny i czas na automat:) Czy sportowy automat jeszcze się zastanowię.

 

W ramach dylematów związanych z kupnem pytanie czy ktoś miał doświadczenia z samochodami oferowanymi z floty BMW AG, roczne samochody z przebiegiem ok 20 000. Cenowo wygląda to nieźle, za sporo mniejsze pieniądze niż auto które brałbym jako nowe mam samochód ze znacznie lepszym wyposażeniem. Jakieś haczyki? Biorąc benzynę w automacie chyba małe jest ryzyko, że samochód po roku jest zajechany. Zresztą pozostaje jeszcze rok gwarancji na niespodzianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem w Programie Premium Selection/ex AG 2 modele BMW, jedynkę i trójkę. Jedynkę miałem już na placu u dealera (odpowiadał mi kolor, silnik i wyposażenie, oczywiście cena także). Uważam, że dobra oferta w programie PS to propozycja z rabatem w wysokości 30-40% za auto z przebiegiem do 20 tys km z rocznika poprzedniego albo bieżącego. Na podparcie powyższego: jedynkę z ceny katalogowej około 135 tys PLN kupiłem za 81500 PLN, trójkę z ceny katalogowej 230 tys PLN kupiłem za 13500PLN. Jedynkę kupowałem w 2010 (samochód był z 2009, miał 11 800 km przebiegu), trójkę kupowałem w 2011 (auto było z 2010, miało 10 000 km przebiegu). Do jednego i drugiego dostałem przedłużoną gwarancję, dodatkowo do trójki wykupiłem gwarancję przedłużając ją do 5 lat.

Sama oferta nie ma żadnych haczyków (umowa podpisywana z dealerem jest OK, nie było tam nic rażącego. W zależności od tego jakimi fanami falandyzacji prawa jesteśmy można się czepiać nawet o format czcionki :mrgreen: ). Ad meritum - w przypadku trójki mialem bardzo obitą od kamieni maskę (dużo odprysków). Dealer po dostarczeniu auta, nie udając głupka, zadzwonił do mnie i zapytał się czy chcę, żeby w cenie auta mi to polakierowali czy ma tak zostawić. Na samochód czekałem niecały miesiąc od momentu podpisania zamówienia. Osobiście polecam.

 

Oczywiście to każdego sprawa na co wydaje pieniądze ale nawet będąc lekkoduchem w kwestiach finansowych można się zdenerwować tracąc po roku od wyjechania z salonu 30-40 procent wartości auta co Program PS znacząco niweluje. Kupowałem pierwszy raz w życiu auta w taki sposób (używane) i następny będę starał się kupić w ten sposób.

 

Co do zakopywania się na śniegu - miałem dwa, trzy razy kłopoty z podjazdem ze startu zatrzymanego - dwa razy wjazd pod wiadukt w korku na mocno zaśnieżonej nawierzchni i raz na wjazd na parking na Jaworzynę Krynicką (mam dobre opony zimowe, nie pomagało odłaczanie systemów, dezaktywaowanie ich, etc). Bardzo ładnie wygląda też najnowszy Mercedes klasy A, moze warto obejrzeć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ja przejeździłem swoją tylko jedną zimę i niestety była to ta ostatnia zima (której tak jakby nie było :) ). We Wrocławiu rok temu prawie w ogóle nie było śniegu ;) Także trochę mało mogę powiedzieć, bo po śniegu jechałem może z 5 razy :) No ale tak na podstawie tych kilku razy i tego co mi chłopski rozum podpowiada to jak mam porównywać np. A3 z przednim napędem i serię 1 z tylnym to:

1. Przy wyjeździe z zaspy A3 będzie miał przewagę pod warunkiem jazdy do tyłu (wtedy mamy duży nacisk na przednią oś (bo waga silnika + cofanie dodatkowo dociska koła). Natomiast jedynką pewnie łatwiej będzie wyjechać do przodu, ale że rozkład nacisku na przednią oś i tyną jest taki sam to będzie to trudniejsze niż A3 do tyłu.

2. Natomiast przy ruszaniu pod górkę do przodu wydaje się, że tylny napęd powinien sobie lepiej poradzić niż przedni - docisk na tyną oś jest większy niż na przednią. No ludzie na forum piszą, że jest z tym problem (sam jeszcze tego nie doświadczyłem).

3. Wydaje mi się, że jeśli z czymś miałbym być problem to z zakrętami, ale ESP robi swoje i jazda wygląda tak jak jazda z przednim napędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę się przyjrzeć bliżej tym rocznym BMW, wygląda to ciekawie. Przyjemność wyjechania z salonu nówką jednak sporo kosztuje:) Przy tych rocznych w grę wchodzi jeszcze x1 118d. Niby słabszy silnik, ale xdrive.

 

Co do jazdy po śniegu to myślałem że z tylnym napędem łatwiej wyjechać ze śniegu właśnie tyłem, a przednim napędem przodem. Przy jeździe przednionapędowcem jakoś się nigdy nad tym w sumie nie zastanawiałem, z zimowymi oponami w normalnych warunkach nigdy się nie zakopałem. Samochód po prostu jechał. W górach przy mega śniegu i mocnym podjeździe ze trzy razy w życiu musiałem założyć łańcuchy. Ciekawe ile razy będę klął w zimie jeśli się zdecyduję na tylny napęd:)

 

Nową klasę a też brałem pod uwagę, ale czytając różne testy moje obawy wzbudziła powtarzająca się negatywna ocena automatu. Niby dwusprzęgłowy, ale ponoć bardzo powolny. Dealer miał testówkę tylko z manualem. No i wnętrze bardziej mi się podoba w bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki masz nieprzekraczalny budżet ale w Bawaria Motors mają fajną ofertę na X1 2.0d (nową, nieużywaną):

http://bmw-uzywane.com.pl/auto,12,1387,Bmw_x1_2012.html

oraz na najnowszą trójkę 328i:

http://bmw-uzywane.com.pl/auto,12,1489,Bmw_328_2012.html

 

X1 jeszcze przed liftem, ale nad tą trójeczką w tej cenie warto się pochylić :) Myśle że z tej ceny da się coś małego jeszcze urwać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już przekracza nieprzekraczalne granice:)

 

Realnie w grę wchodzi nowa 118i/120d w uboższej wersji, roczna 118i/120d w bogatszej wersji (i za mniejsze pieniądze:) albo roczna x1 18d - tutaj kusi xdrive.

 

To szczerze powiedziawszy wybrałbym roczną w bogatszej wersji. O ile faktycznie Xdrive możesz Sobie podarować (nie taki zadni napęd straszny), to Steptronika bym nie odpuścił ....

Co do silnika to 120d będzie miała z automatem zapewne łopatki przy kierownicy, w 118i nie można ich zamówić i w sumie nie wiadomo dlaczego skoro to ta sama skrzynia :) Reszta to już osobiste preferencje .... ja ze względu na charakterystykę silnika wolałbym benzynkę :)

Natomiast co do wyboru między Bawarką a Audi - Sam na początku napisałeś w pierwszym poście opisując wrażenia z jazdy 118i że "prowadzenie rewelacja" To prowadzenie w moim odczuciu jest dużo precyzyjniejsze i lepsze w Bawarce (wprawdzie mam porównanie tylko z poprzednim A3) Do tego Bawarkę możesz kupić 5 drzwiową, a nową A3 puki co tylko 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.