Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


ARUS1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To co masz w planie jest nieco słabsze od obecnego. Tu masz więcej szczegółów technicznych: http://www.motodiesel.pl/silniki/5029-silnik-20-r4-d-16v-177184km-n47d20.html

 

dzięki :)

trochę biję się z myślami, bo moja 123D ma już 198tyś i trzeba pomyśleć o wymianie rozrządu (4500zł-5000zł) a nowszy model też może mieć ten problem


chyba poczekam i kupię jakiegoś elektryka, ale nie BMW tam nie ma takich problemów jak w dieslu :)

jeździłem i3 było naprawdę nieźle tylko zasięg beznadzieja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie poszukiwań ciąg dalszy...

Znalazłem coś takiego - https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-bmw-f20-stan-idealny-m-pakiet-ID6CDGiP.html - tym razem benzyna jak niektórzy polecali,

Rozrząd nie był robiony - nastawiać się od razu na wymianę czy przy takim przebiegu to jeszcze niekonieczne? Jak w ogóle z tym silnikiem N13 (1.6 THP)? Bo już tyle się o nim naczytałem, że sam nie wiem co myśleć :shock:


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia w zakupie takiego auta za 25 tys. :lol:


Manuala jakoś przeżyje, ale jak z tym silnikiem - czytałem o rozciągającym się łańcuchu rozrządu, częstych uszkodzeniach wałków rozrządu, problemami z elektronikom silnika i o ubywaniu oleju... Po jakim przebiegu powinno się zrobić rozrząd żeby później nie robić remontu silnika? :?



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie poszukiwań ciąg dalszy...

Znalazłem coś takiego - https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-bmw-f20-stan-idealny-m-pakiet-ID6CDGiP.html - tym razem benzyna jak niektórzy polecali,

Rozrząd nie był robiony - nastawiać się od razu na wymianę czy przy takim przebiegu to jeszcze niekonieczne? Jak w ogóle z tym silnikiem N13 (1.6 THP)? Bo już tyle się o nim naczytałem, że sam nie wiem co myśleć :shock:


Pozdrawiam

Wrzuć w google podany VIN.

Ja tu widzę takie opcje:

-Informację i fotki jakie znajdziesz są nieprawdziwe i auto jest świetne i cena bardzo dobra.

-lakier faktycznie oryginał wiec może to jakiś przeszczep.

-sprzedający się myli co do bezwypadkowości auta. Przód to by dało może radę złożyć a częściach pod kolor ale tył musiałby być malowany.


Można zapytać sprzedającego o szczegóły.

Daj znać co odpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, BMW z 2014 r. za 25k :mad2:

Tyle kosztuje e90 słabe/średnie (na pewno nie dobre) z 2006.

Manual też by sprawił, żę odrzucę to auto, ale nikt za darmo nie odda....

 


tak dla mnie f20/f30 z manualem nie jest warte więcej niż 25-30 tysięcy


sorry ale do tych aut manuale biorą desperaci którzy koniecznie chcą mieć Fkę a nie stać ich na droższe auto z automatem - dodatkowo jest ot auto wg mnie niesprzedawalne ze względu na skrzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukanie używanej 1ki to droga przez mękę :cry2:

 

A wystarczy zaznaczyć w otomoto kraj pochodzenia Polska i od razu jakoś łatwiej się robi :) Polecam bo sam jeździłem najpierw do kilku perełek z Niemiec od "prywatnego właściciela", a potem zacząłem szukać krajowych i pierwszy po jaki pojechałem okazał się strzałem w 10 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, BMW z 2014 r. za 25k :mad2:

Tyle kosztuje e90 słabe/średnie (na pewno nie dobre) z 2006.

Manual też by sprawił, żę odrzucę to auto, ale nikt za darmo nie odda....

 


tak dla mnie f20/f30 z manualem nie jest warte więcej niż 25-30 tysięcy


sorry ale do tych aut manuale biorą desperaci którzy koniecznie chcą mieć Fkę a nie stać ich na droższe auto z automatem - dodatkowo jest ot auto wg mnie niesprzedawalne ze względu na skrzynie

 

Różnica pomiędzy cenami rynkowymi a kwotami jakie rzuciłeś jest chyba większa niż dopłata do automatu jak była w nowym aucie.


Oczywiście warto wyrazić opinie, polecić automat jako lepsze rozwiązanie wg Ciebie. Automat w kilkuletnim aucie tej klasy (szczególnie 1er) to nie jest jednak standard. Po co od razu wypisywać jakieś bzdurne kwoty i wyzywać od desperatów? Nie dla wszystkich manual jest nieakceptowalnym rozwiązaniem.

Może niektórzy radzą sobie na tyle z obsługą sprzęgła i wajchy, że dadzą radę gdzieś dojechać z manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam nikogo a znam sporo kierowców BMW serii F który bierze manual w używce z innych względów niż finansowe


a że to jest głupota (w kontekście odsprzedaży) to już rzecz wtórna


niestety taki mamy kraj - lepszy ulep f30 niż dopieszczony e90 w podobnej kasie - postaw się a zastaw się lub jak Cię widzą tak CIę piszę lub powiedz mi czym jeździsz a powiem Ci jakim jesteś człowiekiem.



nikt racjonalnie myślący nie bierze Fki z manualem tym bardziej że są bardziej awaryjne niż automaty.



tyle w temacie i dla mnie dalsza dyskusja nie ma sensu i w niej brać udziału nie planuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam nikogo a znam sporo kierowców BMW serii F który bierze manual w używce z innych względów niż finansowe

 

Ograniczony budżet w zakupie auta nie jest raczej rzadko spotykanym zjawiskiem. Z tego względu nie zawsze ma się wszytko co chciałoby się mieć.

 

niestety taki mamy kraj - lepszy ulep f30 niż dopieszczony e90 w podobnej kasie - postaw się a zastaw się lub jak Cię widzą tak CIę piszę lub powiedz mi czym jeździsz a powiem Ci jakim jesteś człowiekiem.

Tak przypomnę że jesteśmy w wątku o F20 .

Co ma ulep/nieulep do rodzaju skrzyni?

Po tej wypowiedzi bardziej wychodzi mi obraz bólu d..y właściciela wypasionej wersji, że wygląda na ulicy jak te biedaki co tam machają bez sensu tą prawą ręką i gimnastykują lewą nogę :lol:


 

tyle w temacie i dla mnie dalsza dyskusja nie ma sensu i w niej brać udziału nie planuję

To już w pełni popieram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Hej, zastanawiam się nad kupnem BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback (2011-2015) z silnikiem benzynowym. Z tego co czytałem ten model ma wiele usterek z silnikiem i chciałbym się dowiedzieć jaki byłby "najbezpieczniejszy". Wiem, że wszystko zależy od tego jak właściciel wcześniej użytkował pojazd, ale niektóre po prostu mają wady konstrukcyjnych (szczególnie diesel z tego co czytałem). Chciałbym zapytać również o skrzynię biegów, bo patrzyłem kilka wpisów wcześniej i wielu użytkowników odradza manualną przekładnię. I jeśli ktoś posiada pojazd z 2011-2015 roku, to jaki jest koszt serwisowania takiego BMW. Nigdy wcześniej nie miałem BMW, dlatego proszę o wyrozumiałość jeśli napisałem coś głupiego :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć wszystkim, z góry dziękuję za wszelkie rady i pomoc :)


Mam 23 lata, do tej pory jeździłam tylko samochodami rodziców i brata głowie VW. Jednak przyszedł moment na zakup własnego pierwszego auta.


Po głowie chodzi mi dużo modeli, myślałam że Golf to jedyny słuszny wybór ponieważ rodzice uwielbiają tę marke, niskie koszy utrzymania, bezawaryjność, solidny samochód i tanie ubezpieczenie i naprawy itp.


Jednak zobaczyłam, że za 1/2 letniego Golfa mogę mieć już 3 letnie BMW serii 1 118i.

Link do oferty: https://warszawa.bmw-bawariamotors.pl/samochody-uzywane-do-odbioru/BMW-Seria-1-5-drzwiowe-118i-Sport-Line-Bialy,1SULFp52AvzQu3kiME6Vtw


Czy taki samochód to dobry wybór?

Czy koszty utrzymania takiego auta są bardzo duże, mam na myśli głównie ubezpieczenie i naprawy?

Czytałam sporo opinii w internecie że samochody serii 1 są dosyć awaryjne i czesto coś się w nich pasuje, czy ktoś doswiadczenie z tym modelem?


Byłaby wdzieczna za wszelką pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW 1 jeżdżę prawie 4 lata. Do tej pory wymieniłem uszczelniacz na jednej półosi, bo było lekkie zapocenie... i w sumie to wszystko jak na ~70kkm. Olej i filtry zmieniane wg wskazań zdrowego rozsądku, czyli co 12-13kkm.

W Twoim przypadku ubezpieczenie będziesz miała bardzo wysokie z racji wieku, a awaryjność auta zależy jak je ktoś wcześniej traktował i jak często partacze/wymieniacze z ASO do niego zaglądali.

Edytowane przez Tony_Stark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim, z góry dziękuję za wszelkie rady i pomoc :)


Mam 23 lata, do tej pory jeździłam tylko samochodami rodziców i brata głowie VW. Jednak przyszedł moment na zakup własnego pierwszego auta.


Po głowie chodzi mi dużo modeli, myślałam że Golf to jedyny słuszny wybór ponieważ rodzice uwielbiają tę marke, niskie koszy utrzymania, bezawaryjność, solidny samochód i tanie ubezpieczenie i naprawy itp.


Jednak zobaczyłam, że za 1/2 letniego Golfa mogę mieć już 3 letnie BMW serii 1 118i.

Link do oferty: https://warszawa.bmw-bawariamotors.pl/samochody-uzywane-do-odbioru/BMW-Seria-1-5-drzwiowe-118i-Sport-Line-Bialy,1SULFp52AvzQu3kiME6Vtw


Czy taki samochód to dobry wybór?

Czy koszty utrzymania takiego auta są bardzo duże, mam na myśli głównie ubezpieczenie i naprawy?

Czytałam sporo opinii w internecie że samochody serii 1 są dosyć awaryjne i czesto coś się w nich pasuje, czy ktoś doswiadczenie z tym modelem?


Byłaby wdzieczna za wszelką pomoc!!!

 

Bierz 1er, a będziesz zadowolona. Aczkolwiek na Twoim miejscu poszukałbym poliftowej 120i, z silnikiem B48.

Co do awaryjności ? Nie przesadzałbym, każde auto się psuje. Jak kupisz zadbany egzemplarz, w którym olej był zmieniany co 10-15 tys to nic się nie będzie złego działo.

I pamiętaj, że seria 1 ma przeważnie te same silniki co seria 3, 4 czy 5, wiec skąd opinia, że akurat seria 1 się psuje :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich,


pewnie już było tutaj dużo takich pytań, ale nie mogę się dokopać.


Zastanawiam się nad zakupem BMW. Pierwszym wyborem padło E90, ale po dłuższym zastanowieniu stwierdziłem dlaczego nie dopłacić nie mieć czegoś nowszego. Zacząłem przeglądać jedynki i dokładnie model F20 przed lift 2012-2015.


Pierwsze więc zadam bardzo ogólne pytanie, czy w ogóle warto o tym myśleć? Czy to prawda z tymi "wadliwymi" jedynkami?


Co do szczegółów chciałbym, żeby to było coś mocniejszego >160KM. Zastanawiam się nad 120d. Słyszałem o wadliwym rozrządzie w tym N47. Ile prawdy z tym? Czy jak to kupię to najlepiej od razu na wymianę rozrządu i mieć spokój te 150 tys. czy czekać?


Może jest jakaś inna jednostka godna polecenia? Na co zwracać uwagę przy zakupie czy szukaniu egzemplarza?


Budżet mam powiedzmy tak do 55 tys (na taką gotową juz do jeżdżenia). Przyjmę każdą uwagę i nauczę się czegoś od mądrzejszych w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F20 przedliftowych benzyny 1.6 to padaka, możesz sam poczytać na forum ile jest tematów o awariach. 2.0 ma problem z pompą oleju, ale da się to zrobić. W dieslach rozrząd jest od strony skrzyni biegów, czyli z tyłu silnika i mechanicy sporo sobie liczą za robotę, bo jest jej dużo, ale jak często będziesz to robił? Raz na 3-4 lata... Z drugiej strony F20 to nadal ciasne auto. Może z przodu jest sporo miejsca, ale tył to niemal półka na zakupy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F20 przedliftowych benzyny 1.6 to padaka, możesz sam poczytać na forum ile jest tematów o awariach. 2.0 ma problem z pompą oleju, ale da się to zrobić. W dieslach rozrząd jest od strony skrzyni biegów, czyli z tyłu silnika i mechanicy sporo sobie liczą za robotę, bo jest jej dużo, ale jak często będziesz to robił? Raz na 3-4 lata... Z drugiej strony F20 to nadal ciasne auto. Może z przodu jest sporo miejsca, ale tył to niemal półka na zakupy.

 


Takie samo zdanie mam o tym rozrządzie. Ale pytanie moje było jeszcze takie czy lepiej wymienić go od razu po zakupie niezależnie w jakim stanie będzie? Czy czekać, aż coś się zacznie dziać?

Koszt wymiany takiego rozrządu w jakich kwotach oscyluje? Czy ta pompa i rozrząd to jedyne popularne usterki tej jednostki?


No i tak z Waszego punktu widzenia to w jakiej cenie powinienem szukać jedynki z tym silnikiem z 2012-2014 roku? Najlepiej jakąś dobrze wyposażoną (w M-Paku na przykład). Nie chce też przepłacić, a rozstrzał na otomoto jest duży.

No i na co zwracać uwage przy zakupie? Dużo jest rozbitków? Zachowywać jakąś szczególną ostrożność przy oglądaniu?


Co do ilości miejsca to dostaje też sprzeczne informacje, ale ZacharOFF mi wszystko wyjaśnił. Mimo, że testu dwumetrowca nie przeszedł to sam stwierdził, że nie jest najgorzej. Ja mam niecałe 180 cm wiec pewnie nie będzie problemu. Poza tym zdarza się raz na kwartał, że muszę kogoś wozić z tyłu. Link do Zachara:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Najlepiej jakąś dobrze wyposażoną (w M-Paku na przykład). Nie chce też przepłacić, a rozstrzał na otomoto jest duży.

No i na co zwracać uwage przy zakupie? Dużo jest rozbitków? Zachowywać jakąś szczególną ostrożność przy oglądaniu?

Jeśli sam nie ufasz swoim umiejętnością oceny auta to weź draya z forum, od góry do dołu ci sprawdzi.

Podstawowe rzeczy można samemu zdiagnozować: lampy, szyby, spasowanie elementów, czy gdzieś widać ślady po ich odkręcaniu, dokumentacja itp.

Na stacji sprawdzą auto od dołu i już za śmieszne pieniądze wiesz czy brnąć w to dalej czy nie.

Za 20k za 50k i za 200k+ trafiają się kapelusze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 180cm i nie ma problemu z miejscem. Oczywiście z przodu, z tyłu jest dość ciasno. F20 w fabrycznym M-pakiecie i przebiegiem poniżej 200 tys. to wydatek około 45k. W żadne importy poniżej 40k bym się nie bawił, zresztą sam obejrzałem najpierw kilka "pereł" z niemiec, a potem zdecydowałem że wolę zapłacić więcej i mieć spokój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 180cm i nie ma problemu z miejscem. Oczywiście z przodu, z tyłu jest dość ciasno. F20 w fabrycznym M-pakiecie i przebiegiem poniżej 200 tys. to wydatek około 45k. W żadne importy poniżej 40k bym się nie bawił, zresztą sam obejrzałem najpierw kilka "pereł" z niemiec, a potem zdecydowałem że wolę zapłacić więcej i mieć spokój.

 

Dzięki za radę. Będę miał to na uwadze przy szukaniu mojej. Sugerujesz też, że lepiej zabrać z prywatnej ręki tutaj niż od handlarza? Czy od handlarza może być byle nie za tanio? Tez chce zacząć coś jeździć i oglądać także muszę sobie zrobić jakąś preselekcje ofert.


Co z rozrządem robiłeś po zakupie? Wymieniałeś od razu?

Mam ok 50-55k do przeznaczenia na zakup, wiec może lepiej będzie od razu zainwestować w jego wymianę i jeździć sobie spokojnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.