Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


ARUS1

Rekomendowane odpowiedzi

F20 jest lepsze od nowej F40, były na to testy. Jeśli chcesz mocne, to nie pisz o silniku 2.0 ;) Diesel to porażka, szczególnie do auta miejskiego. 2.0d strasznie głośny i nieprzyjemny jest, a F20 nie jest jakoś super wyciszone. Ja to bym brał bez wahania 2016 M135i lub M140i jak starczy finansów :D Ale jak ma być dla kobiety, może być i 120i.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bierzemy diesela pod uwagę, ponieważ ma całkiem dobre opinie użytkowników (dobra dynamika, rozsądne spalanie). Dodam jeszcze, że ewentualna przesiadka byłaby z benzynowego 0,9 TCe Renault (3 cylindry, turbina, 90 KM), także o wrażenia związane z mocą się nie obawiam ;) (dla siebie pewnie szukałbym zabawki typu M2).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Pomijając dyskusję o wyższości jednego paliwa nad drugim to po 3 latach używania 120d uważam do dzisiaj że był to świetny samochód. Bardzo dynamiczny, oszczędny i świetnie się prowadził. O wiele lepiej niż większość nowszych i większych BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Randall dzięki. A jak wg Was może się kształtować realna utrata wartości na przestrzeni 3-5 lat. Cennikowo 208 tyś. zł, po rabacie 145 tyś. zł. Jest szansa wyciągnąć po np. 3 latach 100 tyś. zł biorąc pod uwagę, że będzie to już poprzednia generacja jedynki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z utratą wartości w przypadku F20 może być różnie, bo to ostatni kompakt z RWD. Z drugiej strony 90% posiadaczy nawet o tym nie wie... :duh:

F40 korzysta z rozwiązań testowanych w F45/46... :nienie:

W kwestii używanego auta zapytaj kolegę szybciutki lub poszukaj coś z oferty BMW Premium Selection czy jak to tam nazywają. BTW, w życiu do takiego auta nie wybrał bym diesla. Jest słabo wyciszone, a „118i” powinno być już dość żwawe dla młodego kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzemy diesela pod uwagę, ponieważ ma całkiem dobre opinie użytkowników (dobra dynamika, rozsądne spalanie).

Przejedź się dieslem i benzyną ;) Zwróć uwagę na kulturę pracy silnika w benzynie i jej totalny brak w 2.0d ;) Serio, dobry diesel w BMW to 3.0d, jeśli oczywiście kogoś nie razi taki oksymoron.

A "dobra dynamika" to takie typowe pojęcie handlowca do wycierania sobie twarzy. Nowoczesne benzyny niewiele palą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za odpowiedzi. Wczoraj miałem małą wycieczkę do Trójmiasta, swoje dziewczyny zostawiłem w jednym z centrów handlowych, a sam wyskoczyłem do Zdunka w Gdyni. Stoi tam 120xd z 2016 (przed liftem 2017) roku z przebiegiem 63 tyś. km; wyposażenie więcej niż przyzwoite (ale brak M-pakietu). Zaliczyłem krótką jazdę testową. Pierwsze wrażenie, to "dziwna" kierownica (u mnie M-pakietowa, do której się bardzo przyzwyczaiłem). Odczucia z jazdy: faktycznie kultura trochę inna niż w mojej benzynie (ale pewnie G30 jest lepiej wyciszona ;) ), automat działa podobnie, czuć natomiast minimalna turbodziurę. Samochód wyceniony na 95 tyś. zł (po szybkich negocjacjach mogą w cenie dołożyć 2 letnią gwarancję w formie ubezpieczenia).


Reasumując: 120xd nie rzuciła mnie na kolana (może naczytałem się pozytywnych opinii, a może po przesiadce z G30 mało które auto rzuca na kolana ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma co porównywać. Zupełnie inna liga. g30 to komfort i przestrzeń, f20 to hatchback do miasta, mały ciasny i dość głośny, ale za to dobrze się prowadzi. 120d na winklach wciągnie nosem g30, ale wątpię żeby o to chodziło.

Przy zmianie modelu, ciężko przewidzieć wartości cenowe.

Xdrive jest raczej zbędny, trochę za słabe auto żeby to było niezbędne.

W zasadzie wszystko rozbija się o przebiegi. Diesel to młockarnia, ale bardzo ekonomiczna. Dwulitrowa benzyna nie pali wiele mniej od m140 , więc w zasadzie można by stwierdzić: Ja Ci radzę rób jak chcesz ;)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Czy diesel czy benzyna? Odpowiedź jest bardzo prosta. Zależy od tego jak i ile będzie jeżdzone. Krótkie odcinki, głównie miasto- bierz benzynę. Duże przebiegi i jazda autostradowa- diesel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Spalanie sporo większe ale i kultura pracy sporo większa. Poza tym, należy jeszcze pamiętać o tych nieszczęsnych EGRach w 20d...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam Panów, przymierzam sie do zakupu f20 125i. Stad do Was pytanie odnosnie jednej sztuki

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-bmw-125i-m-pakiet-zadbana-serwisowana-w-aso-polecam-ID6BPjDM.html? czy ktos z Was może sie wypowiedziec? moze byla widziana, moze ktos pochodzi z okolic sprzedajacego, moze zauważycie jakies defekty?


z gory dzieki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, przymierzam się do zakupu dla żony F20. Znalazłem auto z 2016 roku 120i (przebieg około 30tys) tylko tutaj pojawia się problem w 120i jest silnik 1.6. Czytałem, że może być problem z łańcuchem.


Jak myślicie lepiej dopłacić i wziąć np rok młodszą ale jednak z 2.0 w benzynie czy ten silnik jest ok?


Zastanawia mnie, że po roku z 120i wycofali się z małej pojemności



Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z łańcuchami w każdym silniku jest problem. W serwisie zostałem poinformowany, że profilaktycznie ok. 150tys. km warto wymienić.

Swoją drogą co teraz robią za auta, moja poczciwa e46 ma 380tys. km i łańcuch w jak najlepszym porządku...

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, poczytaj to forum i porównaj ile jest tematów dot. usterek w LCI z silnikami benzynowymi 2.0 i innymi. Napisze tyle: 3 lata posiadania, 56kkm zrobione po mieście i trasach 300-400km. Z awarii/usterek: rdza na klapie bagażnika /standard w tym modelu/, jakieś 20kkm temu wymieniony uszczelniacz na półosi i chwilowy cyrk z ubywającym płynem chłodzącym, ale po kilku dolewkach sam zniknął i jest spokój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, krótko.

Szukam F20. Raczej w benzynie.

Mam do obejrzenia egzemplarz 116i N13B16, 136km, 2013 rok, automat.

Padało dużo pytań i odpowiedzi ale byłbym wdzięczny jakby ktoś mógł w kilku słowach podsumować ten silnik oraz skrzynie, ewentualnie zarekomendować inny.

Nie potrzebuje szatana. Samochodu szukam dla szanownej małżonki.

Jeśli mógłbym z kimś z Was porozmawiać, z kimś kto mógłby mi doradzić na co zwrócić uwagę w tym motorze to byłoby rewelacyjnie.

Kontakt na priv w razie czego.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie dodać jeszcze jedno pytanie odnośnie poszukiwań F20: czy tylnonapędowa 120i (184 konie) w rękach kierowcy, który nie ma stażu setek tysięcy kilometrów (ale nie jest też zupełnym nowicjuszem) może być problematyczna (czytaj niebezpieczna)? Pytam, ponieważ pojawiła się opcja na zakup niespełna rocznej 120i na prawie full opcji (poza grzaną kierownicą i adaptacyjnymi LEDami) w dość atrakcyjnej cenie. Poprzednie auto, o które pytałem na forum (120xD) z racji napędu na 4 koła nie budziło moich wątpliwości. Przy 184 koniach i napędzie na tył zaczynam się już zastanawiać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.