Skocz do zawartości

Chiptuning 1.6 t. benzyna a awaryjność?


pingwar

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do Was jeśli chodzi o chiptuning 1.6i f20:

1.ile przyjechaliście tys km na chiptuningu 2.czy po chipie zwiększyła się awaryjność Waszych jedynek np padła dwu masa lub sprzęgło?3. Czy zwiększyło się spalanie?4. Czy wasz silnik po chipie zaczął brać zdecydowanie więcej oleju? Moje pytanie bierze się z tego że nie które silnik nie znoszą podkręcenia jak np N47 nawet w mocniejszych seryjnych wersjach powyżej 200 KM silnik bierze nadmierną ilość oleju oraz jest bardziej awaryjny. Nie wiem jak wygląda sytuacja z silnikiem 1.6 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przejechałem 12tys. 2. Żadnej awarii . 3. Spalanie bez zmian , średnio około 7,2- 7,5 (małe miasto, ale lubię się czasem pobawić :D ).4. Oleju w ogóle nie dolewam (nie ubywa) , ale wymieniam co 10-12tys. . Jedyny minus, to szybciej znikające opony :D .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam wszystkich klubowiczów, chciałem odnowić temat gdyż zastanawiam się nad chipem w moim 116i i chciałbym zapytać tych którzy już mają nową mapę. Jak wygląda sprawa awaryjności i eksploatacji samochodu. Mianowicie czy wzrosło zużycie oleju? Czy silnik nie wypluwa jakiś błędów? Czy jak wygląda sprawa spalania przed i po chipie? Czy sprzęgło radzi sobie z taką mocą i czy wyczuwalne są jakieś niepokojące dźwięki czy drgania na zimnym czy ciepłym silniku? Śledzę temat https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=165&t=192135&start=240 i widzę że jest coraz większe grono osób które mają zrobione mapy i mogą podzielić się informacjami góry dziękuję i pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W mojej 116i (2014) robiłem strojenie w GCS w marcu zeszłego roku, jakieś 25 000 km temu i jestem zachwycony. 0-100 mierzone chałupniczo na pewno poniżej 8 s., raczej powiedziałbym że mało powyżej 7 s. (automat). Czuć przyrosty zarówno tam gdzie i tak była całkiem żwawa (do 100 km/h) jak i - przede wszystkim - od 120 km/h w górę. Seria dawała 145 KM 246nM, po modzie 208/305. Zmieniam olej co 12 tys., brak jakichkolwiek problemów. Spalanie z komputera, reset w momencie strojenia, 60% miasto 40% trasa: 9,6 L, raczej dynamicznie jechane.

Wady: wpieprza klocki/tarcze i opony jakby szybciej ale mam fabryczne "basic" i ogumienie też standard.

Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.