Skocz do zawartości

[F20] Chiptuning silników turbodoładowanych


matti

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do wypowiadających się w temacie tunerów - pacjent: BMW 118i F40, najnowszy model 1-ki, silnik 1.5T 140km - jak wygląda potencjał tuningu tego silnika ? Czy możliwości są tożsame co F20 136KM, czy z nowym modelem coś się zmieniło ? Czy jest możliwość modyfikacji, by nie była widoczna dla ASO?

Auto nowe, na gwarancji.

Z góry dzięki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 291
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

My taką jedynke (F40 140KM) robilśmy w styczniu a ten sam silnik występujący w X1 i X2 jako 18i Sdrive jeszcze w tamtym roku ;-)

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jaki pierwszy krok trzeba uczynić jeżeli chce się podnieść moc powyżej stage 1? Zmiana intercoolera? Czy może lepiej zainwestować w downpipe? A może jedno bez drugiego nie ma sensu?

Zakładam, że stage 1 to 210KM z silnika 116i. A docelowo chciałbym 230KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki pierwszy krok trzeba uczynić jeżeli chce się podnieść moc powyżej stage 1? Zmiana intercoolera? Czy może lepiej zainwestować w downpipe? A może jedno bez drugiego nie ma sensu?

Zakładam, że stage 1 to 210KM z silnika 116i. A docelowo chciałbym 230KM.

Downpipe + większy intercooler + sportowy filtr powietrza + świece z M135i to minimum, jeśli chcesz w ogóle myśleć o bezpiecznym zrobieniu stage 2. To tyle ze złych informacji, z dobrych mogę Ci powiedzieć że wtedy realne są okolice nawet 250km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając te wypociny, zastanawiam się, jaki jest sens kupowania pierdziawki typu 116i, a następnie podnoszenia śmocy x2? A gdzie reszta typu zawias, hample? :duh:
Niektórzy mają zawias M w swoich 116i, wtedy problem sam się rozwiązuje, a wymiana tarcz na takie o cal większe nie jest jakimś niesamowicie skomplikowanym procesem. Zastanawia mnie, dlaczego tak bardzo boli Cię fakt kręcenia silników, że za każdym razem, gdy ktoś poruszy temat musisz zrozpaczony skomentować ze swoim pseudodystansem. Ja to widzę tak: lepiej kupić 116i świetnie wyposażone i zrobić za 3-4k silnik porządnie na okolice 250km, niż kupić za dużo więcej gorzej wyposażone 125i. Nikt Ci nie mówi, co powinieneś, a czego nie powinieneś robić ze swoim samochodem i oczekujemy wzajemności. Daj żyć, Tony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się zgodzić z tymi argumentami, ale pokaz mi 116i doposażoną w: M Sport, skórzane meble z grzaniem, navi Pro, audio H&K /czy co tam było/ itd.

Zmiana hampli na M-Pak to nie tak hop że same tarcze. Potrzebne są inne zaciski i nie wiem czy pompa też pod do podpada. Do tego inne felgi, opony... Chcąc to wszystko kupić z drugiej ręki i wsadzić do auta, to kupa kasy i roboty, która nie zwróci się przy sprzedaży. Inną kwestią jest wytrzymałość silnika i osprzętu na takie wysilenie? U mnie hamownia wypluła „fabryczne” 237KM. Za 2-3k zł mam ~300...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się zgodzić z tymi argumentami, ale pokaz mi 116i doposażoną w: M Sport, skórzane meble z grzaniem, navi Pro, audio H&K /czy co tam było/ itd.

Zmiana hampli na M-Pak to nie tak hop że same tarcze. Potrzebne są inne zaciski i nie wiem czy pompa też pod do podpada. Do tego inne felgi, opony... Chcąc to wszystko kupić z drugiej ręki i wsadzić do auta, to kupa kasy i roboty, która nie zwróci się przy sprzedaży. Inną kwestią jest wytrzymałość silnika i osprzętu na takie wysilenie? U mnie hamownia wypluła „fabryczne” 237KM. Za 2-3k zł mam ~300...

 

Nie każdemu zależy na Mpaku, który jest kwestią tylko i wyłącznie gustu, a na upartego jak komuś bardzo zależy, to może sobie zawsze dołożyć wedle uznania, co też jest jakimś rozwiązaniem. Mi na pakiecie stylistycznym jakoś bardzo nie zależało, nie chciałem też skórzanych foteli, gdyż zwyczajnie wolę materiałowe, grzanie mam. Szukałem tak naprawdę jakiejś mocniejszej jedynki, zerkałem na wszystkie, też na M135i, a finalnie dorwałem za świetne pieniądze 116i w automacie fabrycznie wyposażone w sportowy zawias i navi Pro, lekko pukniętą w przód i od razu zamontowałem sobie większy IC od M135i, dorzuciłem downpipe i mam okolice 250km, które w zupełności mi już wystarczają, a w kieszeni zostało mi dobre 30k. Nikt nie mówił poza tym, żeby hample zmieniac na M-pak, tylko na zwyczajnie większe, np. Brembo. Mi to wyszło naturalnie gdy zobaczyliśmy, że już czas na wymianę więc za jednym zamachem poszły większe tarcze i nowe klocki. Gdyby ktoś zapytał mnie, czy zrobiłbym drugi raz to samo, nie zawahałbym się ani chwili. Mam auto dające mi podobną ilość frajdy co M135i i podobnie wyposażone, tylko że za 60% jego ceny. Zastanawia mnie jedynie, dlaczego nazywasz silnik 1.6 pierdziawką, a swoje 2.0 gloryfikujesz. Przecież to nie jest duża różnica, ten 1.6 na spokojnie można zrobić na mocniejszy od fabrycznego 2.0, a z kolei rzeczowa odpowiedź koledze, któremu brakuje mocy, a ma tak podatny silnik nie jest wypocinami, a zwyczajną pomocą, bo może zamiast bawić się w zmianę samochodu wystarczy mu pojechanie na warsztat i wystrojenie silnika, a otrzymana moc go w pełni zadowoli. Po co od razu patrzeć na wszystkich z góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego aetern, netykieta... Pisząc bezpośrednio pod czyimś postem, nie musisz go cytować, nie obciągasz forum.

Lećmy dalej, racja jest jak doopa, każdy ma swoją, a prawda zawsze leży po środku... :wink:

Nie gloryfikuje „mojego” 2.0 względem 1.6, tylko sprawdź/porównaj sobie ile jest tematów n/t usterek dotyczących tych silników. W moim przypadku to był głos rozsądku, bo nie kupowałem auta na tor, tylko do wożenia dzieci do szkoły i jazdy po bułki /takie tam kręcenie się wokół komina/. Za cenę M140i /to był 2016/ kupiłbym dobrze wyposażoną „3” lub „4”, ale przeważyły inne względy, czego mocno żałuje. Sumując, potencjał jest ważny, ale również niezawodność. Pozdrawiam i co najmniej miliona km życzę :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Downpipe + większy intercooler + sportowy filtr powietrza + świece z M135i to minimum, jeśli chcesz w ogóle myśleć o bezpiecznym zrobieniu stage 2. To tyle ze złych informacji, z dobrych mogę Ci powiedzieć że wtedy realne są okolice nawet 250km :)

 

A jak z temperaturą oleju? 116i nie ma tego wymiennika ciepła co 118i. Podpowiedzcie jakie macie temp max po programie w 116i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie mając na uwadze podniesienie mocy zaraz po zakupie celować w motor 1.5 136 km czy może 1.6 177 km ? wiadomo że mocniejsza wersja jest kilka zł droższa ale jakie to będzie miało przełożenie na podniesienie mocy ? mówię o modelach 2015/2016 r + automat


edit. przy okazji dobry tuner w najbliższej okolicy Malborka/pomorskie

Z 1.6 r4 osiągniesz większą moc niż z 1.5 r3. Nie musi być koniecznie ta wersja 177, z tych słabszych też kręcą powyżej 200 koni, aczkolwiek nie pamiętam do kiedy były one w produkcji.

 


myślałeś o 120i?, tam jest ok 190 KM, nie będziesz musiał kombinować, a jesli nawet to "wyciszniesz " z niego więcej mająć lepszą baze do modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Downpipe + większy intercooler + sportowy filtr powietrza + świece z M135i to minimum, jeśli chcesz w ogóle myśleć o bezpiecznym zrobieniu stage 2. To tyle ze złych informacji, z dobrych mogę Ci powiedzieć że wtedy realne są okolice nawet 250km :)

 

A jak z temperaturą oleju? 116i nie ma tego wymiennika ciepła co 118i. Podpowiedzcie jakie macie temp max po programie w 116i.

Ten silnik ma taki urok, że pracuje na wysokiej temperaturze oleju. Wymiennik ciepła oleju jest zbędny, rozmawiałem o tym z kilkoma tunerami. >130 stopni czasem mi się zdarza przy ciężkiej nodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 120d xDrive F20 w manualu. Myśle żeby zrobić z tego auta projekt. Czyli podniesienie mocy do 300+KM


Teraz pytanie czy podzespoły to wytrzymają (Ew co trzeba zrobić by je wzmocnić lub wymienić) i czy znacie kogoś w najlepiej w lubelskim albo okolicach kto mógłby się tego podjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mogę się zgodzić z tymi argumentami, ale pokaz mi 116i doposażoną w: M Sport, skórzane meble z grzaniem, navi Pro, audio H&K /czy co tam było/ itd.

Zmiana hampli na M-Pak to nie tak hop że same tarcze. Potrzebne są inne zaciski i nie wiem czy pompa też pod do podpada. Do tego inne felgi, opony... Chcąc to wszystko kupić z drugiej ręki i wsadzić do auta, to kupa kasy i roboty, która nie zwróci się przy sprzedaży. Inną kwestią jest wytrzymałość silnika i osprzętu na takie wysilenie? U mnie hamownia wypluła „fabryczne” 237KM. Za 2-3k zł mam ~300...

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=211&t=266147 :norty:


Do czego ci potrzebna navi w F20 (10% wartosci auta w katalogu) gdy to samo masz w smartfonie za 500 PLN.

90% ludzi wogole z tego nie korzysta albo korzysta 2x do roku. Kupowanie dla kupowania.


Do czego Ci wieksze hamulce?? Zamiana 100->200KM to przyjemniejsze przyspieszanie a nie jazda torowa gdzie jezdzisz zero-jedynkowo i hamujesz non stop z 200km/h.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do navi, to nie mam z powodu jaki wymieniłeś. Hample ledwo mieszczą się w felgi 17” i dobrze się sprawdzają na naszych ekspresówkach i „autostradach” :lol: , bo nie brakuje pacanów zmieniających pas ot tak sobie w ostatniej chwili, a i w mieście też się przydają w starciu ze smart-zombie. Ogólnie w kwestii tuningu racja jest jak doopa, każdy ma swoją :wink: tylko dziwi mnie filozofia „byle taniej”, a potem śmocy brakuje... Ja też poszedłem powiedzmy budżetowo, bo 140i lekko przekraczało założenia, a to co jest w zupełności wystarczy jako baza do skromnej i sensownej rozbudowy :norty: tak że tego... powodzenia w dalszych zakupach i modach, ale nie ciągnijmy już tego tematu :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.